Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Jer med migræne
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 11:46
Jeg har p.g.a. ryggen/nakken været ved kiropraktor 4 gange nu og har for første gang i årevis ingen migræne i.f.m. mens!!!!

Han sagde at migræne stammer enten fra nakken/3. ryghvirvel.

Blot til info ;-) kunne være der var andre derude der skulle afsted ;-D


UNG DRESSURHOPPE KØBES

max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament/eksteriør/bevægelse - hun skal være redet og ikke drægtig!

SE MIN SKØNNE STALD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har brugt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 11:56

Kio i den forbindelse, hjælper af og til, men ikke altid.


Illum


Min dyrlæge kan lave fyldninger i heste tænder !!

Sejt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovedpine
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:27

Jeg har også fundet kuren mod hovedpinen, som jeg døjer en del med. Sommetider som ugelange spændingshovedpiner, men også migræneanfald, hvor jeg ingenting kan.


Jeg får Kranio-sakral-terapi, og det er det eneste, som har hjulpet mig indtil videre. Min behandler er den eneste, som kan bryde de lange hovedpineanfald.


Har også brugt kiropraktor pga. et gammelt piskesmæld, men det hjalp mig desværre ikke.


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har knap
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 15:30

Så mange anfald, som da jeg tog p-piller. Så for mig var det en løsning.


Har dog et i ny og næ, men det er ofte i.f.m. stressede situationer, for lidt søvn, mens osv.




Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv


Medlem af DÅHM syd


Undervis. tilbydes, se præs.


www.hammelev.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 15:55

Min migræne er homonel betinget og er tilbagevendende hver måned i 2 til 3 dage.

Mange ting er prøvet igennem årene og min redning er noget medicin som hedder Imigran.

Når anfaldet er på vej tager jeg en Imigran næsespray lægger mig og 1 til 2 timer senere har jeg det fint igen.


Venlig hilsen

Annikka


0
0
Svar på denne tråd
 
 migræne
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:21

Jeg tror din kiropraktor tager fejl. Så vidt jeg er informeret så skyldes migrænen at blodårerne i hjernen udvider sig, Imigran som annikka nævner kan i mange tilfælde trække disse blodårer sammen igen. Derfor virker alm smertestillende ikke på migræne.
Eksempelvis så kan chokolade udløse migræne hos nogle personer og så vidt jeg ved så påvirker chokolade ikke vores nakkehvirvler...

Man kan heller ikke have ugelange migræner da disse max varer 72 timer.


Mon ikke det er spændingshovedpiner du lider af?


Marie & Finesse
0
0
Svar på denne tråd
 
 Arrrg...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:23

Jeg har levet med migræne siden jeg var 14 år og er nu 26 år.. Desværre har jeg ikke endnu fundet en kur mod min migræne tros alle mulig behandlinger, scanninger osv osv.. Vil gøre alt for at slippe af med den.. Migræne piller virker ikke, så får meget stærkt smerte stillende og muskel afslappende når jeg har anfald..


Jeg kan få anfald hvis jeg er stresset, ked, ikke hviler mig om middagen, sol lys, konstant støj, for mange tanker osv osv


Det er en skrue uden ende så hvis der er nogen der ligger inde med en mirakel kur så er jeg med på den værste...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Migrene
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:28

Jeg har heller ikke fundet nogen kur endnu - men vil efterhånden gøre alt for at slippe af med den :-(


Det kommer når jeg har sovet for mange timer, når jeg er stresset, når der har været for mange monotone lyde i løbet af dagen, når jeg sidder for langt væk fra tavlen i undervisningen så jeg skal koncentrerer mig mere for at se, osv osv.


Jeg ville elske hvis jeg kunne finde en kur imod det.



Hilsen

Anette A & Hesten


~~ KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED ~~
0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter et...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 21:30

..styrt fra hesten for 3 år siden, har jeg jævnligt haft hovedpine/migræne - ja næsten hver dag..

For ca. 6 mdr siden begyndte jeg på fys, det er fantastisk,

7-9-13 har jeg kun haft migræne 2 gange.


Hos mig sidder det mellem skulderbladene, så det skal bare holdes ved lige, tør simpelthen ikke andet






Super udtryksfuld hingsteføl sælges

Michellino/RDH e. Don Schufro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender nogle
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 10:18

Som har været hjulpet med akupunktur behandlinger..


Anette: Det med, at du får ondt i hovedet fordi du sidder for langt væk fra tavlen, og dermed skal fokusere mere. Det er jeg næsten sikker på, at det har noget med dit syn, at gøre.

Jeg havde samme problem for år tilbage, og da jeg endelig blev undersøgt viste det sig, at jeg var nærsynet, og havde en mindre bygnigsfejl.

Så prøv at opsøge en øjenlæge, og få tjekket dit syn.




Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv


Medlem af DÅHM syd


Undervis. tilbydes, se præs.


www.hammelev.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hormonelt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 10:27
Det er klart hormonel betinget men jeg kan også sagtens få et anfald "bare sådan".

P.t. er jeg er da overlykkelig for at jeg har mens med et OK hoved ;-D

Så må jeg se om det holder... Skal til kirporaktor igen om 2 uger.


UNG DRESSURHOPPE KØBES

max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament/eksteriør/bevægelse - hun skal være redet og ikke drægtig!

SE MIN SKØNNE STALD

0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfgh
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 10:28

Hej igen.


Når jeg får et anfald starter det med lidt muren i panden og iløbet af en halv time kommer kvalmen og derefter går det hurtigt med svimmelhed og opkast og extrem lys og lyd og lugt følsom.


Smerterne tager bare til og ender med en følelse som og hele hjernen isner(ligesom hvis man drikker noget meget koldt og får ondt i hovedet).


Det er en frygtelig tilstand at være i og heldigvis har jeg min Imigran som hjælper mig.


Vh. Annikka

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hormonelt.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 12:42

Min migræne er også hormonelt betinget, så nu er P-pillerne skiftet ud med en hormon spiral, og farvel til migrænen her de første 3 mdr.


Desuden kan jeg ikke tåle koffein, effedrin m.m. Det giver mig også migræne. Så der kan være mange årsager. Men kig evt på kosten også.


Jeg nyder at jeg ikke har sygedage eller behøver at frygte det hver gang jeg har mens.


Hilsen


Dorte - uden h

Og uden sin elskede Prins
:{-(


Men med den skønne sorte Azano

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mirakelkur..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:45

Efter at have haft mange modbygelige hovedpiner og migræne i over 20 år prøvede jeg akupunktur og det VIRKEDE og virker endnu 2 år efter. Det tog ca. 5 måneder at kurere og jeg gik i lang tid en gang om ugen. Det kostede kr. 350,00 per gang og det er ubeskrivelig dejligt at jeg bare ALDRIG har hovedpine mere. Jeg er naturligvis blevet total fan af Akupunktur. Jeg valgte en kinesisk læge/akupunktør og forstod ikke meget af hvad de sagde, men det virker jo alligevel.


PRØV AKUPUNKTUR, men vær stædig og bliv VED! Jo længere tid man har haft hovedpinen, jo længere tid tager det at kurere.


Venligste hilsner


Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo, man kan
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 22:17
man kan ha laenge migraene. jeg lider af dem. plejer at ha migraine i 1,5-2 uger i forbindelse med min menstruation. Har vaeret igennem proever nok og undersoegt nok til at vide hvad jeg snakker om.

det er ikke en normal migraene monster, men det sker. min har ogsa aura med.
0
0
Svar på denne tråd
 
 122342351553
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 20:51

Har haft migræne anfald siden jeg engang slog hoved ind i en beton mur, men nu har jeg ikke haft et anfald i 1½ år, og har næsten heller aldrig hovedpine, men da jeg fik mange anfald, der havde jeg også meget hovedpine, og syntes at det ophopper sig til et anfald. har faktis fået et på min fødselsdag. men jeg for akupunktur, hvis jeg for et anfald, det tager som regl det væreste.


Jamir den dejlige hest :) <3

Lundby efterskole 08/09 :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 aspartam
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 23:24

Af med pillerne og op med en hormonspiral.

Det tog 75 % af mine migræneanfald som bare blev værre og værre. Imigran tager toppen af de sidste.


Aspartam (kunstigt sødestof) trigger også faldene, så nul soda og saftevand i "Light"udgaver.

Det er iøvrigt ret kend at lige netop aspartam kan udløse migræne, så check lige jeres læskedrikke.


mvh. katrunte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg har stort
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 17:49

set heller ikke haft migræne efter min kiropraktor havde fat i mig. Så det hjalp helt sikker også på mig.


Migræne bliver bla. også udløst af spændinger i nakke/skuldre....



0
0
Svar på denne tråd
 
 Migræne.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 19:21

Jeg har stort set ikke haft migræne siden vi lage vores kost/madvaner om. Ved at Lene Hanssons har nævnt det i hendes program (Du er hvad du spiser) flere gange. Så udover vægttab har de gode kostvaner også fået bugt med migrænen.



Mange vrinsk fra Evidence


Ægte Back on Track Fleecerdækken sælges og lækker stubben sadel. Skriv for mere info.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja.....
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 22:20

Kiropraktoren har også nedlagt mine tidligere voldsomme migræner. Det var så slemt, at jeg havde en § et eller andet så min arbejdsplads kunne få refusion, når jeg havde fravær pga migræne - nu har jeg det næsten aldrig mere




Hilsen May-Britt.


www.mbneumann.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider