Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Sider om havepasning ?
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:02

hvor finder i råd og vejledning og pasning af have ? man får jo forskelligt af vide afhængigt af hvor man spørger/læser syntes jeg.


Må jeg gøde min bøgehæk der er plantet i november ? med hvad ? det er kun enkelte planter der har åbnet bladene nu.


må jeg gøde min nysatte pil ? med hvad ?


hvad gøder jeg min 1 årige spirea med ?


jeg har bruger noget til græsset (nu kan jeg ikke lige huske om det hedder pkn eller npk *g* i ved nok hvad jeg mener)

kan jeg bruge det til det andet også ?


skal hækkene have kalk lige som græsset ?


hilsen sjanna



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pilen skal
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 16:31

du ikke gøde, da min nabo havde lavet min pilehytte for 4 år siden sagde hun at man ikke gøder pil, det vokser alligevel som ukrudt - men skal holdes rent for ukrudt ellers gror det ikke og gødning hjælper ikke.


Gitte




B-) Real girls are cowgirls B-)

http://www.borridsoauto.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 21:04

Vil gerne have den til at gro som superkrudt :-)


Jeg ved bare ikke om man må gøde den og bøgehækken eller om man så bare "brænder det af" ligesom man gør hvis man gøde nysået græs.


hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pil...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 22:56

Tro mig - det skal nok vokse som ukrudt ;-)


Vi satte enkelt pilegrene i jorden for få år siden - de er flere meter høje nu.



Jannie

www.nokke.dk
[ webdesign og grafisk arbejde ]


Min hest har selvfølgelig sit eget website

www.cherocco.nokke.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor længe skal man regne
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 09:01

med at der går før man kan se "liv" på pilen ?


nu har det stået i 3 uger, jeg vandede dem de første dage pga meget varme og intet regn, og den sidste uge må man jo sige at naturen også har vandet den igennem.


men den ser ikke ud til at leve ? der er enkelte små grønne skud på, men de sad der da jeg plantede. hev en op i går og den havde på ingen måde noget der lignede rødder.


troede jo nærmest den ville ligne en 5 årig bøgehæk efter 14 dage


hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 pilegrene
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 09:08

Nej, der sker heller ikke rigtig noget med mine pilepinde, Sjanna.


Mine naboers nye bøgehæk er også kun så småt begyndt at se levende ud i pletter, så giv den lidt tid.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 pilepinde
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 09:11

Jeg hev lige hurtigt en havebog fra hylden, bøg kan stå i mager jord, så jeg tror ikke du behøver gøde, pile skal sættes i marts???


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 10:04

Ja de skal sættes tidligt, men i år var det jo vinter længe og jorden var frossen ind i april, så de kunne ikke sættes i marts.


Jeg satte mine på det rigtige tidspunkt ifølge den "pilefreak" jeg købte det af. ville nemlig have sat det tidligere men fik af vide at frosten var nødt til at gå af jorden først.


dem jeg har i jorden ser fine ud i forhold til de pinde som der bare har ligget på jorden de sidste par uger, de er helt runkede i barken og døde.


så det er vel bare tålmodighed der skal til.


hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider