Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Forfærdeligt bilkøb - hvem ud over FDM
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 11:54

I juli måned sidste år købte min mand og jeg en brugt VW Touran fra 2006 hos en autoforhandler.

Vi undersøgte først på nettet om vi kunne finde noget info om autoforhandleren - ingen grund til at handle der hvis der var dårlige erfaringer derfra.

Men alt så fint ud så vi købte bilen.

 

Dagen efter vi havde fået bilen hjem, skulle vi køre på ferie i den, heldigvis kun til Sverige.

Vores "ferie" varede kun til Malmø, hvor bilen blev fragtet hjem af Autohjælpen samme dag ferien startede.

 

Vi kørte bilen tilbage til forhandleren, som ordnede problemet.

 

Kort efter opstod nyt problem, og alt i alt har vi været nede med bilen 6-8 gange - for hver gang den har været dernede opstår et nyt problem i forbindelse med det de har repareret.

Denne gang har de så haft dørbeklædningerne af, med ridser i plastic og metal til resultat.

 

Jeg er bogstavelig talt grædefærdig og orker ikke mere - ønsker på ingen måde de skal røre bilen igen, da der altid går noget andet i stykker når de har den nede - denne gang fysiske skader på bilen, som i den grad skæmmer.

 

Vi er desværre ikke medlemmer af FDM så de kan køre en evt. sag for os, men hvilke andre instanser er der, om nogen??

 

Mvh
Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meld Jer ind
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 22:42

...i FDM og lad dem se på Jeres sag, de er de mest erfarne, når det drejer sig om biler og der er ingen karenstid for nye medlemmer. Hvis bilen har kostet under 50.000,- kan man også selv føre en småsag (se mere på domstol.dk), men kræver lidt arbejde + at andre betingelser også skal være opfyldt, så var det mig selv, ville jeg overlade det til FDM.

 

Udover juridisk bistand er der også en hel del andre fordele ved medlemsskab, bl.a. en ret billig autohjælp .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 muligheder
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 19:15

Du kan evt. tage fat i en advokat, du har højst sandsynligt en retshjælpsdækning med i din indboforsikring.

 

der er også følgende muligheder

 

www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/ Hvornaar-kan-du-klage/Klager-over- biler

 

eller hvis du selv vil tage den i retten:

 

www.domstol.dk/saadangoerdu/ Smaasager/Pages/default.aspx


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider