Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 forvirret... HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  08-03-2014 08:57

nogen der kender reglerne for, om det er tilladt at kræve betaling med tilbage virkende kraft, når det IKKE er aftalt, eller nævnt på noget tildpunkt???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilbagevirkende kraft
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 13:57

Det lyder mærkeligt og umiddelbart vil jeg selvfølgelig sige at det kan man ikke. Vil du fortælle lidt mere?


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-03-2014 09:02

 

 

det er en lidt lang og indviklet historie.. men jeg blev smidt ud fra min stald for en uge siden..

jeg havde to ponyer opstaldet samme sted, den ene i 3 år og den anden i 5 mdr ca.. da jeg fik den anden derude kunne udlejer ikke svare på hvad jeg skulle betale i opstaldning.. jeg spurgte ham i 5 mdr og jeg spurgte ham MANGE gange... hans svar var.."puhhh det ved jeg ikke, men det finder vi tids nok ud a, du må bare ik sige til de andre ya du ik betaler i øjeblikket" jeg svare at det skulle jeg slevfølgelig nok lade være med.. han hentyder gentagende gange til at min første ankommende pony derude ikke er den dyreste at ha opstaldet, ved at hun kan overlevet på hø og wrap og nogen vitaminpiller..den måde han svare mig på alle de gange jeg spørg hva det skal koste, får mig til at tror at jeg ikke lige pludselig får a vide at det er med tilbagevirkende kraft... men at ved at jeg de 2 første år stod opstalden ex foder men alle de andre derude fik det inkl foder.. jeg købte selv mit foder udover, men betalte det samme som de andre.. fik først a vide 2 år efter at jeg bare skulle sige til ham hvilke foder jeg skulle bruge også ville han købe det ind(dette er jo selvfølgelig vildt dejligt at han gør) i de ting har har sagt til mig de sidste 5 mdr fik det mig til at tro at ved at jeg bla selv har stået for foder så længe og min pony er meget nænsom at foder på, gav han mig forståelse at det gik lige op for de mdr.. først ved 6 mdr fik jeg en pris.. og pludselig siger han at jeg skylder penge for de sidste 5 mdr... kan han det, når det overhoved ik har været aftalt eller han ikke har nævnt det??? jeg ved jo godt at man ikke kan ha en pony stående gratis, jeg ville også betale uden problemer, hvis det var aftalt.. men det er bare måden det er gjort på jeg syntes er ret unfair... især når det har været så vigtigt for ham at jeg intet sagde til de andre omkring det.... hva skal jeg gøre????

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  10-03-2014 20:55

Lidt svært når man kun får tingene fra den ene side. Det er selvfølgelig en træls sag, men jeg mener at du skal betale, hvis beløbet er rimeligt og max det samme som de andre opstaldere har betalt. Opstaldning er andet end foder - man betaler for strøelse og stråfoder og for at bruge bygning, baner, vand, strøm, indhegning m.v. Han har jo ikke sagt at det er gratis og det mener jeg ikke, at man kan forvente. At det så vil være rimeligt af opstalder at give dig en rabat fordi du selv har betalt foder, er en anden sag, og det kan du jo spørge ham til.

 

Ved ikke at klage over, at du i de første 5 mdr selv har betalt foder, og der ikke har været aftalt noget, så har du jo accepteret det, uanset at de andre ikke selv har betalt.

 

At du ikke har måttet sige noget til de andre, kan også tolkes som at så ville de jo også skulle have kredit. Men at det er useriøst ikke at give dig en pris hurtigst muligt, det kan vi hurtigt blive enige om, og det lyder lidt mystisk. Men du burde have stillet ham stolen for døren og have sagt at du var nødt til at flytte dine heste, hvis du ikke kunne få svar. Men du har jo selv valgt at flytte ind på de ukendte vilkår, selv om du dog må have haft en fornemmelse på prisen, da du jo i forvejen havde en hest opstaldet.

 

Håber at du på dit nye opstaldningested har insisteret på at få en kontrakt over opstaldningsvilkår. Der kan opstå mange spørgsmå i et sådan forhold og det er, som du har oplevet, bestemt rarest at have rene linjer, så betragt det som lærepenge.

 


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider