Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hjælp - ingen udbetaling fra forsikring
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 20:24

Jeg har brug for hjælp - er der nogen som har erfaringer!

Min hoppe er lige blevet aflivet pga. tarmslyng(strangulerende stortarmsdrejning). Nu vil min forsikring Alm.brand ikke udbetale forsikringen, da de mener hun skule være kørt til operation enten på landbohøjskolen eller højgård. I samråd med min dyrlæge aflivede vi hende på deres klinik, da hun var så syg og havde voldsomme smerter, så vi ikke mente det var forsvarligt at transportere hende. Jeg vil nu skrive en klage til Alm.brand over afgørelsen, er der nogle som har prøvet noget lignende og fik I noget ud af klage?

0
0
Svar på denne tråd
 
 De skal....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 08:53

Hejsa, nej jeg har ikke oplevet netop det, men de skal tage den, de kan ikke forlange at du skal køre til en bestemt dyrlæge og det er kun ved ikke livstruende sygdomme at de kan forlange undersøgelse fra anden dyrlæge. Ved akut livstruende sygdom skal de acceptere din dyrlæges afgørelse, da han handler i henhold til lov om værn af dyr.

Sidstnævnte lov ku måske være en ide at printe ud og gi og "dunke" forsikringen lidt i hovedet med.

 

Mvh. Søs

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 12:48

Jeg vil sørge for, at få en skriftlig beskræftigelse på, at din hest er blevet aflivet jvf dyreværnsloven paragraf 20 stk 2/ alm brands forsikringsregler 3.1.1

 

Hvis din dyrlæge ikke vil det, så tror jeg du har et problem, da alm brand så har ret i, at hesten burde have været opereret udefra deres forsikringsbetingelser 3.3

 

Jeg ville nok også kontakte en advokat, for at være sikker på, at du klager "korrekt".

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-12-2013 11:21

Jeg har faktisk været ude for præcis det samme hos et andet forsikringsselskab. Dog vidste vi det, da dyrlægen tog kontakt til forsikringsselskabet forud for at mere skete. Her krævede de også indlæggelse og operation før de ville udbetale.

Resultatet blev indlæggelse og afliving på operationsbordet. Forsikringen betalte derefter ud. Pengene gik til at betale opholdet på dyrehospitalet, det gik stort set lige op.

 

Mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino og varmblodsføl samt plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis din
Forfatter: 
Dato:  06-01-2014 10:11

dyrlæge vil lave en attest hvori der står at hesten er aflivet i henhold til dyreværnsloven, så kan forsikringen ikke nægte at aflive.

 

Og husk desuden at det dermed er livsforsikringen du skal have udbetalt.

 

Min veninde stod i "samme" situation, da hendes hest væltede på marken og brækkede skulderen.

 

Hesten blev akut aflivet på marken, og dyrlægen kontaktede forsikringen.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Man skal have lov...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 21:25

Jvf. Mange forsikringspolicer skal man have lov til at aflive hesten af forsikringsselskabet. Dyrlægen skal ringe først før han afliver.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyreværnsloven TN
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 12:21

Forsikringsselskaber kan ikke kræve at få lov at godkende en aflivning i henhold til dyreværnsloven. Er der tale om udbetaling af uanvendelighedsforsikring så skal de ganske rigtigt godkende, men livsforsikringen kommer kun til udbetaling hvis den dør af sig selv eller hvis den aflives i henhold til dyreværnsloven. Når man dertil at den skal aflives i henhold til dyreværnsloven er det ulovligt at holde den i live længere. Dyreværnsloven er den øverste lovgivning når det kommer til dyrs tarv og kan ikke tilsidesættes af et forsikringsselskab.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 10:50

Jeg har fået sammen behandling at Alm. Brand hesteforsikring.

hesten ( fulblods araber på 5 år ) have KS og spat i begge bagben, de ville have at hesten skulle opereres på Højgård hestehospital ( som assuandøren fra alm. brand tilfældig har anpart i, Pudsigt ik!! ) for KS ( pris 16000.- + de efterfølgende kontrol og medicin), og derefter skulle begge bagben gøres stive. hvorefter vil der ca gå 10 til 12 måneder før vi kunne se om resultataet var tilfredsstillende.

På det tidspungt kunne den næsten ikke rejse sig når den havde fået lagt sig, og var begyndt at blive aggasiv.

 

efter godt 9 måneders kamp med forsikringen og mange dyrhospitala besøg. ringede min dyrlæge, til forsikringen og sagde, at hvis der ikke inden middag lå en skriflig accept fra forsikringen på at hesten måtte aflives ville hun melde ham personligt for dyremishandling.

vupti, så lå der et brev i printeren, på at jeg måtte aflive hesten.

Derfor er vores nuværende heste ikke forsikret.

vi har købt heste vi har råd til, og vi kan til enhver tid selv bestemme om den skal aflives eller ej. ingen skal bestemme over vores hesten skæben, ansvaret ligger 100% på min side.

 


:O)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sportsbolle
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 09:38

Hej er bare nysgerrig , Hvor har du fra at alm brands assurandøren har anpart i Højgård hestehospital ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 11111111
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 12:35

jeg fandt lige denne tråd !

 

Vi undrede os over hvorfor han forlange at hesten skulle opreres på pågælende Dyrehospital, selvom vi havde funde en dyrlæge fra Tyskland som havde stor erfaring, og flest vellykkede KS oprationerder. som ind i mellem operere på Hørsholm hestehospital. men AL. Brand ville have hesten opereret på det hospital de havde henvist til !! dette syntes jeg var mistænkeligt, og derfor slog vi Dyrehospitalets organision op, og vupti der stod hans navn !

dette gjorde vi ham opmærksom på da vi klagede, og hurtigt efter fik vi vores ønske om aflivning igennem.

Om det er tilfældigt eller hvad vil jeg ikke dømme...

 

Ps nogle bekende har here i år aflivet deres hest ( 175 i stang og små 800 kg på 14 år), der havde fået konstateret hov kræft i alle 4 ben. men der menet AL. Brand også at de burde lige se tiden and, og få skåret hovene ned til benet og give den boksro indtil hovene voksede ud igen, for at kunne vudere om hesten burde aflives eller et. HVAD FAN... TÆNKER DE PÅ. det var ikke pegasus, der kunne svæve i ½ til 1 år eller mere !!!!!!!!!!!!

Ejerne valgt at befri hesten få dens smerter, for egen regning..

Forsikrings undskyldning var også at da de ikke havde andre forsinkringer hos dem, OG derved syntes de ikke at de kunne byde dem beder service !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!

 


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 17:54

Havde ikke set dit svar har du evt er link til den side du har set det på ?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider