Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Solgt hest, men handelsfejl ?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 19:56

Prøver at gøre en meget laanng historie kort.


Havde tidl.(1,5 år siden) købt en hest fra hestehandler til en værdi af 35.000,-


Da jeg rigtig godt kan lide hesten, men er fræk og frisk, sættes denne i ridning, for at vi kan få en god start.

Det tager dog lang tid, og til tider er hesten så utilregnelig dog uden at fejle noget, og kan gå vildt godt en dag og smide af den anden.Ikke en hest for mig, herefter ser vi den muligvis lider lidt af gjordkrampe, da hesten jo bliver svær at sælge som ridehest, bliver den solgt for 5000,-, som den er.


Her er der så gået rigtig lang tid, med mange tårer,flad pengepung og INGEN hest!-og uden at have tænkt på 2 års reglen og have smidt den tilbage til sælger(hvis den regl var der, der?)


Nu er der så en der har efterlyst ham, og fortæller mig gud dødme´at hesten blev solgt og nævnt at den led af voldsom gjordkrampe!


Nu ved jeg godt at jeg nok ikke kan stille en disse op, da jeg jo har solgt hesten videre.

Men føler mig bare så ked og dum?!?


Er det fair at skrive en mail til denne hestehandler (som nok egentlig er ligeglad) og fortælle om det?eller skal man bare sparke sig selv hårdt bagtil og være en (øv)erfaring rigere?




0
0
Svar på denne tråd
 
 du kommer ingen vegne
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 05:45

med at ærge dig endnu mere over det.

det bedste ville være at komme videre og så se det hele som endu en erfaring rigere i det at købe hest og de fejl man kan komme ud for.


MOBBEN IMC.
som heller ikke kan stave rent..
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296

0
0
Svar på denne tråd
 
 Surt show
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 17:41

Det er brand ærgeligt at sådan noget skal ske. Derfor kan jeg kun råde dig til at man aldrig køber gennem en hestehandler og altid sørger for at få dyrlægeundersøgelse på hesten (gerne grundig) inden køb af hest.

Spørg altid folk til råds der kender reglerne om hestekøb, så man ikke kommer ud for den slags. Det er jo efterhånden mange penge man bruger på hestekøb i dag.


Jeg håber du igen får mod på at købe hest. Du får intet ud af at skrive en mail til hestehandleren. Jeg vil tro de er ligeglade, de kom jo af med hesten til en fed pris.




Med venlig hilsen

Tina Stikær Nielsen


Tina.stikaer@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider