Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Eksamner - debat.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 14:34


Hej ænder (:


Jeg ved godt, at eksamen-tiden er overstået for størstedelen, men synes lige, at jeg vil komme med en mening om det alligevel.

Jeg synes det er latterligt. Fuldstændig unødvendigt. Skal de elever, der i forvejen ikke er særlig gode i skolen, virkelig mejes ned med et sølle tal? Skal de have smidt et 5-tal lige i synet, fordi de bliver nervøse over nogle bogstaver på et stykke papir? Der er jo nogle mennesker, der har nerver af stål, og som sagtens kan klare at sidde bænket på snorlige rækker i 4 timer, og så er der dem der ikke kan.

Personligt har jeg ikke de vilde problemer med skolene eller med eksamnerne i sig selv, men jeg har venner, der overhovedet ikke kan klare det. Princippet i, at vi skal testes i hoved og röv inden vi bliver smidt ud i virkeligheden, kan jeg simpelthen ikke have. HVad betyder det, at man kan skriver et stil til et 13-tal, hvis man ikke kan finde ud af at samarbejde med andre? Eller lave en problemregning til et 11-tal, men ikke kan finde ud af at kontakte andre mennesker, når man har brug for hjælp? Det er da uforståeligt.

Jeg synes i stedet, at man burde tage et gennemsnit af ens karakterer og resultater hele året, og så få en udtalelse, fx. at man burde arbejde lidt mere på et bestemt punkt, eller at man havde klaret sig godt, eller hvad ved jeg. Jeg kan bare ikke tage det seriøst, at vi skal måles op i tal og karakterer.


Hvad mener I :)?




Picture yourself in a boat on a river, with tagarin trees, and marmelade skies ..

Somebody calls you, you answer quite slowly,

a girl with koleidoscope eyes?


Aisha, min Guldhest <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Blaaah ..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 14:35


Hov, glemte at redigere den :P




Picture yourself in a boat on a river, with tagarin trees, and marmelade skies ..

Somebody calls you, you answer quite slowly,

a girl with koleidoscope eyes?


Aisha, min Guldhest <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening ...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 14:51
jeg har godt mok ikke taget min eksamen endnu - men skal også kun op i 7. efter sommerferien, men jeg synes det er fint at man skal tage eksamen! - dog synes jeg at man skal kunne tage den om, altså tage et år, hvor man arbejder på det som er sværest og så tage eksamen igen ?!


knus fra Sissel
"Araber og Fuldblods rytter for evigt"


[Shaggy] [Pitzner Futura XX] [Dagina OX]


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 14:53

Jeg synes det er fint som det er.

Med en gennemsnit (jeg går ud fra at vi snakker folkeskole nu?) kan man jo ikke på ex et gymnasie se om du egner dig til linje du vil ind på.

At du kan få 13 i at skrive en stil og da super hvis du ex gerne vil være jounalist. Hvis du så kommer og siger at du har et gennemsnit på 8 fordi du ikke er så god til noget som helst andet så er det da ikke nær så optimalt som at komme og sige, at man har fået 13 i stil, men så måske kun 5 i fysik.


Puha, det er rodet og usammenhængende, men håber du kan se hvad jeg mener.



- Sofie.

Med Chela.



0
0
Svar på denne tråd
 
 tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 14:57

Sofie said it..


Dejligste
♥ ♥ ♥
Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django
Lækker Kieffer Wien DL sælges, se her: www.heste-nettet.dk/ma...4&t=195114
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blaaah ..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 14:57


Chela : Jo, det kan jeg godt. Men synes at eksamner burde udryddes fuldstændig :b Også i gymnasiet. Når man så fik brug for at vide, hvilken linie man egnede sig til, kunne man bruge sine udtalelser til at komme videre på.




Picture yourself in a boat on a river, with tagarin trees, and marmelade skies ..

Somebody calls you, you answer quite slowly,

a girl with koleidoscope eyes?


Aisha, min Guldhest <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 15:08

Jeg gir dig ret ;)


Jeg syns heller ikke at man kan blive vurderet ordentligt ud fra en eneste prøve, af et menneske der slet ikke kender en ;)


:-* Born to be wild :-*

Når ret bliver til uret

Bliver modstand til pligt


Trøller

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening o.o..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 15:29

Meget enig med, dig et stykke af vejen.
Kunne være meget fedt, hvis man også fik karaktere i ens opførelse og samarbejdsevne. :)


Men for at nå rigtig langt i erhverslivet, er det ikke kun karakterene. Det handler mest om at havde de rigtige venner, et godt familie liv, et arbejde som man kan lide og mest af alt at være kreativ og kunne satse og tage chancer, samt at kunne samarbejde og stræbe efter ens drømme.

Dette gælder for alle slags jobs, om man så er landmand, murer eller dyrelæge har ingen betydning.


Om man så har et gennemsnit på 5 eller 13 har heller ingen betydning for hvor mange penge man kan komme til at tjene og om man får et godt liv.
Det eneste der betyder noget er om man har et godt nok gennemsnit til at komme ind på ens udannelse.
Men selvom man ikke har de karaktere, er der næsten altid en mulighed for en anden udvej.


Hvad ville Bill Gates gøre hvis han ikke var kreativ nok til at lave microsoft? Hvad ville han gøre hvis han ikke turde satse noget og tage en chance?


Dermed ikke ment at man ikke skal lave lektier og slippe for eksamnerne. Men at man skal huske på at, selvom man får 03 i alle fag kan man klarer sig 10 gange bedre end den der får 13 i alle fag. ( Og det har jeg enda beviser på)

0
0
Svar på denne tråd
 
 heheehe
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 16:22

Hm - synes ikke eksaminer skal afskaffes.


Man kan være uheldig at have en lærer, der ikke bryder sig om en - tro mig, jeg har prøvet det - og derfor giver en dårlige karakterer, mens andre elever bliver farvoritiseret. Så kan jeg bedre lide tanken om, at to fremmede mennesker, der ikke har et personligt forhold til en, skal bedømme mine afleveringer.


Nu har jeg også svært ved at sætte mig ind i den situation, at man altid går i sort til eksamen, da jeg selv er eksamensmenneske.


Og er i øvrigt enig med Anden-soen-fien i, at hvor høje karakterer du får, behøver ikke at have en disse og gøre med hvor intelligent du er.




Mvh. Zandie aka Guramien ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg sys...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 19:21

... der er få af Jer der overhovedet har en ordenlig point med det i siger :)


Jeg er blevet student i Onsdags, har været til eksamener de sidste 4 år og sys efterhånden jeg ved hvad det er godt og skidt ved dem.


En eksamen er en engangsvurdering, hvilket jeg selv sys er rigtig forkert, en eller anden dag kommer der en anden løsning på eksamener, ændret det bliver de, det vil jeg næsten æde min gamle hat på.


En elev burde vurderes ud fra sine egenskaber og viden hele vejene igennem. Årskarakteren burde trækkes ind i karakteren ved eksamen, altså der burde laves en sammekobling af de to, en fælles vurdering.


Elever der har svært ved at gå til eksamen, kan mildest talt få deres fremtid ødelagt. Jeg er personlig selv dårlig til at gå til eksamen, jeg falder med næsten med sikkerhed 2 karakterer hver gang jeg er til eksamen, i forhold til min årskarakter - kun fordi jeg er nervøs. I det daglige er jeg nok en af de mest selvsikre mennesker der kan findes, så derfor sys jeg det er hamrende forkert.


Et gennemsnit er det der giver adgang til de vidergående uddannelser, hvorfor skal elever med normalt godt gennemsnit have sin fremtid ødelagt, kun pga. angst eller nervøsitet for eksamen? Der burde kunne laves en anden løsning.


Man vil måske ind til noget der kræver ret højt gennemsnit, men fordi der måske er 2 fag man er elendig til, så kan det faktisk trække så voldsomt ned, at de gode karakterer man har fået, bliver total lige gyldige. Forstå mig ret. Jeg vil personligt gerne være jordemoder, men fordi jeg er dårlig til tysk og engelsk, så er mit gennemsnit så elendigt, at jeg ikke har det der skal til. Jeg har til gengæld bio på A niveau, psykologi og kemi som der forlanges. Men da gennemsnittet ikke er til det, så er der ærgeligt, selvom de fag der er nødvendige har en fin karakter.


Adgangs gennemsnittet skulle også væk, og der burde sættes fokus på de fag der er relevant for faget. Tysk og fx geografi er vel total lige meget for jordemoderfaget?


Jeg er selv meget vred på det system, da jeg sys det ødelægger en masse drømme for forskellige mennesker. Er der noget man ikke er god til, trækker det det man er god til ned, så det hele bliver ligegyldigt.


Tysk har da ikke nogen relevant for engelskk studie, og geografi har da ikke en skid med kemi studiet af gøre.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Blaah ...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 13:49


Camilla-Marie : Præcis! Det er lige det jeg mener. Du var bare bedre til at formulere det :P





Picture yourself in a boat on a river, with tagarin trees, and marmelade skies ..

Somebody calls you, you answer quite slowly,

a girl with koleidoscope eyes?


Aisha, min Guldhest <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 muaHHAHA.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:50
JAAEEH. skyd de liberale svin 8D .

Mvh, Ukompliceret (MeFeNiRo)
F'ck the mainstream 8D .
'' Ghini you're a part timer lover and a full time friend <''3
Punk isn't dead. It's hiding.
0
0
Svar på denne tråd
 
 blobblob
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 09:56
Camilla-Marie: Sådan skal det siges!! :-D Er helt igennem enig..

Tanja
♡ Nu med Debbie ♡
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider