Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 NORDBAGGERE???
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:17

hej.. jeg syntes at nordbaggere er rigtig søde men der er mange der ikke kan lide dem så jeg ville spørge om hvad i synes om dem.

NYSGERRIG!!!


hilsen

¨team pony¨

spis livet er fedt.

det er ikke fordi at vi har lyst.

men fordi vi trænger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rødgrød?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:18
Elsker dem <33

. . . Mulloh-Z3 ©


© Elsker MIN Mulloh ©

*Marianne*
© © ©

[Bakkegaard - uge 29 - 06 ]
[Bakkegaard - uge 31 & 32 - 07]
Ses vi ?
?

0
0
Svar på denne tråd
 
 blaaa
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:19

Fjordheste er de bedste i verden ;D






» ¢ªmi||a « ¦ » ªkª ÞΦ||ε pΘp ¶iª «
~ Hvis du har noget puha, smid det nu! xD

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkk
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:20
jeg kan personligt ikk lide "fjordheste", de er skam meget søde. men det er ikk lii mig sådan nogle "tunge" heste...


Camilla K. Christensen

Sir Richard og Lady..

110% Dressurrytter<3



Har lavet ny præsentation...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordboller
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:22

Hmm, mere korrekt at kalde dem fjordheste ville jeg mene :)

Men jeg elsker fjordboller og har næsten en selv (: En rigtig dejlig og robust pony!


Tror der er mange der har den opfattelse af fjordheste, at det er nogle tykke, dovne heste der ik' ka' andet end at trække en vogn. Og rigtig nok, fjordheste er avlet til det, men idag blir' heste jo ik' brugt til det mere.. Den nye slanke fjordhest, er rigtig go' inden for sporten - mange af dem er hvertfald! Og så er der jo self. stadigvæk den gode gamle fjordhest, men de ka' nu også godt inde for dressur, spring osv. Og det er da sjovt med en race, der ka' tilkøres (:


Musse er sådan en mellemting, og hun er blevet en ganske go' dressur pony :D





[Sisse & Musse]

- Ægte kærlighed <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rødgrød?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:23
richie_tintin: Vi har altså en fjordhest der er ligeså let, og lettere end din pony ;)

. . . Mulloh-Z3 ©


© Elsker MIN Mulloh ©

*Marianne*
© © ©

[Bakkegaard - uge 29 - 06 ]
[Bakkegaard - uge 31 & 32 - 07]
Ses vi ?
?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordboller
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:24
richie_tintin: Ik' for at kritisere eller ændre din mening, men der bliver altså også avlet tynde og slanke fjordheste idag, så de er ik' alle tunge og sån' ;)




[Sisse & Musse]

- Ægte kærlighed <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordheste
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:26

Ville ikke selv have en fjordhest, part eller noget lignende, da de lige er en anelse for tunge og klodsede.

nu kommer der sikkert kommentere som "jaja, men min er sporty og er ikke som de andre og blabla" og ja, der findes også sporty fjordheste, de er da også søøøde nok, men stadig ikke mig.


de er jo også ens allesammen og jeg er til de specielle heste tror jeg har også selv haft part på en for længe siden, en rigtig klodsmajor, men gal han var dejlig alligevel



Vildrose

Bakkegård i uge 30, ses vi?

0
0
Svar på denne tråd
 
  ... ... ...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:46

Min første pony var en fjorhest


Man kan da lære at sætte sin vilje igenem, de kan sku godt være lidt stædige men dejlige børneponyer..


Red os engang en der hed Rolf, den ku altså springe og der var meget gang i ham Woow


Men nu er jeg lidt mere til de mere spinkle, men elsker stadig en lille tyk fjord


De Kærligeste Hilsner :)


L i s b e t h


Kat. 1 B-pony Spring til salg


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:48
Enig med Vildrose! De er da rigtig søde, men hvis jeg skulle have en konkurrence hest, så ville jeg klart vælge den fra.

.
♥ Line uden Jumptimes Nikita ♥
Rid med dit hjerte, på den hest du elsker.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:49
De er da søde , men ikke en pony jeg selv ville vælge .. dels ser jeg dem ikke som en super dressur pony og så synes jeg at de er lidt kedelige at se på .. de har næsten alle samme farve .. Men en helt okay pony for nogle . Og de er da søde ..

MVH

Nadja, pony & donna

Elsk altid din hest, ellers bliver der ALDRIG noget godt ud af det!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:52

Jeg kan rigtig godt lide fjordheste! (:


Men rider jo altså selv araber og elsker der! Og der ér langt fra en arabser til en fjolle ligemeget hvor slanke og sporty de er avlet Men kan rigtig godt lide dem alligevel, og synes det er uroligt smukt når ham ser en fjolle med msukler de rigtige steder og som bare kan gå som den skal! Og man ser det oftere og oftere nu - dejligt!


I am not afraid to keep on living

I am not afraid to walk this world alone


- My Chemical Romance, Famous last words

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grissen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:52

De er rigtig dejlige :)

Jeg red en her i sommers. Den kunne da både gå til biddet og springe 80 cm. (hun var kun 5år) og løbe stærk kunne hun godt nok også ;)

Jeg er træt af dem der siger fjordheste ikke kan noget. De er faktisk rigtig dygtige. Og selvom de er lidt kraftige kan de godt være gode. Måske går de ikke lige de højeste klasser i dressur eller spring(nogle gør måske) men de kan stadig godt være dygtige. Det er bare min mening.. Der skal nok komme kritik.



Emilie og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan godt lide fjordheste..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:53

Jeg kan godt lide fjordheste/nordbaggere. Jeg rider some tider min venindes hvis hun ner hos sin far eller er syg.. Han hedder Lukas og er rimelig stor og kraftig med han er super dejlig;)


Lille billede af en dejlig Fjordhest;-)





Mange hilsner Anna Krab ;P Nu med mule-dyret Springtime <3


Der er ingen hemligheder så tætte som dem mellem pony og rytter!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 20:26

Jeg passer selv en af slagsen dog er hun blandet med 1/4 araber ;)

Og vil bare sige, at du er bestemt ikke doven, men selvfølgelig kommer hun nok aldrig op at springe 140 cm ;)

Hun er 138 cm, 4 år, går stabilt til biddet og i grime og træktov, springer med god energi og på tur bliver hun ofte en anelse kåd og laver rodeo :-P

Men forstår godt dem, som vælger en mere sporty model, men nu er hun også kun min part hest.

p.s har selv været med til at ride hende op og har skam også startet 3 klasser på hende til stævne ;-D


Lidt billeder fra i sommmers :










Mvh.
Mia-musen
~~Frida~~
0
0
Svar på denne tråd
 
 zxfdfvsdgf
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 20:55
De er fine nok, men vil ikke selv eje en.

De aller kærligste hilsner Kiksen ;D

0
0
Svar på denne tråd
 
 lo,li,u
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 21:46

Havde aldrig selv kunnet lide dem, eller det er vel ikke de rigtige ord ? - havde aldrig været en hest jeg ville købe hvis jeg selv skulle bestemme :S


Men så her for snart 1½ år siden købte mine forældre denne herlige gård som vi bor på nu, nemlig Stutteri Rannerupgård (fjordheste-stutteri) og med gården købte min mor to ældre fjollere som har levet på gården siden de var 4-6 år (de er nu 20 år, og 17 år) og har avlet en masse lækre føl med super stamtavler. Og med de to ældre fjollere, Jenny og Nelly fulgte deres føl Shiva Rannerupgård og Sigyn Ranneruogård. Og jeg har fulgt ud ændret holdning nu, de er virkelig nogle skønne dyr ! - men som mange nok ved er det ikke dem alle der er gode at bruge til konkurencer, og ville jeg heller ikke selv gøre. Men jeg vil for intet i verden bytte dem væk nu ! - har jo selv en DV/pinto på 4 år og 163 cm. som jeg vil bruge til stævner, så har det virkelig godt med at have alle fire fjollere :D


^ Forresten er Shiva og Sigyn tilsalg (: - skriv for mere info ?

// det er de udelukkende på grund af plads mangel, Jenny for et føl mere om 3 måneder og min søsters pony venter kun på at komme hjem ;)


Men de er Herlige sådan nogle Fjordheste :P


Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 22:44

I starten, siger folk at de ikke vil havde en fjordhest - af nogle grunde, pga. deres dårlige rygte, aldrig vil blive konkurrence pony og hvad ved jeg.


Sådan havde jeg det, inden jeg fik part på.. HAM !

En gul fjordhest, som var 100 gange bedre end alle de andre heste jeg har redet. Og nej, ikke noget jeg bare siger

Tror alle, ville elske fjordheste og deres personlighed når de har set ham.


Mange Hilsner .

Ann-Sofie

-Jeg bruger aldrig bidsel, sagde han køligt. Det er en unødvendig grusomhed.

[Phantom Of The Opera]

0
0
Svar på denne tråd
 
 jojojojojo
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 22:48

Jeg har ikke noget imod fjordheste, jeg foretrækker bare en anden type ;)


Dillarh Dallarh
med møgdyret dilli (L)
i'm dirty, biatch.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 22:54
De er da rigtig søde :)

::Tine Silver ::

c",)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 12:49
De er da meget søde - men ikke min type
0
0
Svar på denne tråd
 
 *Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 13:11

De er da meget nuttet og søde... Men vil ikke selv have en!



Mvh. Maria ;D


Besøg min hjemmeside hvor du kan få lavet ting med dine billeder

www.marias-billedeside.webbyen.dk

Eller bare skriv her inde til mig om det

Kalendere, videoer og billeder!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum?
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 13:12

Jeg kan personligt ikke lide nordbaggere, selvom jeg har redet en fjordhest det meste af mit rideliv :b


nogle kan være utrolig charmerende og mega bamsede, mens andre kan se noget så grimme ud.


men det min mening [:



.. Camilla & Sugar {L}


- ENGHØJS PONYCLUB <3 -

ugerne 29&42 (';!

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 13:20

Jeg kan godt lid fjordhest, rider det selv ;)

Men altså hvis jeg skulle have min egne ville jeg nok ikk vælge fjordhest, fordi jeg ville frem i med min ridning, men hvis jeg en dag skulle have en skovturshest ville jeg klart vælge en af de gule..


:P Er fjrodheste kan ikke komme lige så langt i ridening som de smalle sprotsponyer, fordi de for det meste bliver dømt ned ;) men altså det høre med :D sådan er det.. men håber fjordheste kan komme mere med i sporten og ike være de fede gule hele tiden :D


TT nu med Lukas.

"når ginsten er der, behøves ingen flamme"

Silke du vil stadig være i mit hjerte <,33

0
0
Svar på denne tråd
 
 nordbaggere
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 13:30

Jeg rider selv "fjordhest", Og jeg elsker at ride dem og de er så nuttede - men de er også mega stærke - Jeg har redet mange forskellige Fjordheste de fleste af dem har været ret DOVNE - men det vil være synd at sige at den jeg rider på nu er doven - næææh nej den er mega livlig, det er nok den mest livlige hest jeg har redet på...

- MEN ELLERS ER JEG 2TAL NORDBAGGER LOVER



©Team Liine©

Tab og vind med samme sind.

elsker dig Sheri.

~Prins & Sheri I©u~






0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest.
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 13:45

De er da søde nok. :)


Men må så indrømme, at det ikke lige er hesten for mig. Men de er jo alligevel søde at nusse med. =)






Ditte

- nu med Rosita <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 krusdulle
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 16:03
jeg syntes de er lige så gode som alle andre ,, det kommer and på rytteren og hvad den skal bruges til ,, min første hest var en fjordhest men den sparkede mig så den kom tilbage

Sagde Nightwish Freakeren


◊ » Łu|u « ¦ » ªkª Łukªς Đ¡ŋ kªςςę « ◊

From The Nightwish To The Sentenced ,, ik Cocktail ? :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 ergrhgrt
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 17:01

Jeg kan ikke lide dem.


Jeg er til de spinkle sporty typer.


Bella

-

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 17:17

Elsker dem også :D

Har haft2, som jeg var rigtig glade for ! ;D



Navnet : Safia<3

Ponyen : Domenique<3

Den bedste Veninde : Katja<3

Den bedste : Johnny Depp<3

Hende jeg elsker : Emmie<3

Hesten : Zaragoza<3

Domenique <3






0
0
Svar på denne tråd
 
 fjoller...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 18:05

Jeg elsker fjollerbaggere, rider selv en. De er mød stærke og har sin egen menning til tider, men det er også noget af det der gør dem specielle, også at de er så rolige og nogle nussehoveder. Ikke fordi andre heste ikke er det. Men syntes bare det er noget helt anderledes ved fjolleren. Bare min menning.


Hilsen

Sille


Asa-Lin <3

Fina <3

Colle <3

Altezza <3

Thor <3

Stjertna <3

Matti <3

Distiny <3

Vixi <3

Spirit <3

Leonora <3

Efendie <3

De dejlige heste <3

Islænder <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 fdddffsdsfd
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 18:08

Fjordhest, nej tak.. ;)

Men de er gode nok for nogle :)



Sissel aka Tiss
Du ved hende der med Kartoffel krikken

Aht-Tk-Min msn

Dejlig stor 3'er pony tilsalg


0
0
Svar på denne tråd
 
 tykkehest
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 21:13

de skam nogle dejlig dyr..

red selv en (skal måske leje hende ) og den kunne måde spring dressur og for så kunne hun satme løbe.. hun blev FM mester i ponygalop med mig i 2206 og med gamle passer i 2005.


hun var så også en af de sporty..


lige et billed..




Tidl kendt som :

Lena- liza.

Lev livet så lange det vare. det kan højst gå galt.

<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 21:20

Har intet imod fjordheste, og hvis jeg skulle købe en hest, så kunne valget i sidste ende godt falde på en fjordhest, hvis den kan gå dressur, springe og er velfungerende :-) Dejlige dyr!



Odin

med Black Beauty

0
0
Svar på denne tråd
 
 taha ..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 21:46

Tja, kan kun lide den sporty type. Har selv købt en i sommers, som jeg tilred og nu kan hun allerede ride LB i dressur og springer 120cm. Så, hvis de bliver redet ordentligt kan de sagtens blive til noget.



CHAMPEN

Nu med Grand Stand Vendelboe.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Felula
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 22:10

de er søde nok.

men foretrækker andre racer da jeg ikke synes de er vildt kønne


KH. Avana
. fyr den af .
0
0
Svar på denne tråd
 
 træpaæaæaæaæaæ
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 17:25

har intet imod dem, har haft en og han var super dygtigt, LA3 dressur + MB spring til stævner.

men han blev så aflivet, og nu rider jeg araber, det lyder lidt underligt at gå fra det ene til det andet ikke ?

men for at være ærlig, kunne jeg ikke mærke nogen forskel, kun gang mæssigt, da min nye araber har fået 10 i gang, derfor er der jo mere at ride med.. men har da også stadig en fjordhest, som lige er fyldt 3 år..

de er nok ikke de mest velegenede ponyer, til høj sport - men vi har alle lov at drømme, og tro på vores ponyer (: ?
det er hellere ikke alle dsb'er der kan, det er jo kun en lille del. måske ser vi en fjordhest på ok højt plan, det kan vi glæde os til (: og den jeg har, skal jeg da os træne efter at han skal være dressur hest, men nu må vi se hvad der sker...



Mvh. Carmen Louise med Fayhida
& Stald Kiels Jalousi!
Drømmehesten Laban aflivet d. 21 juni 2006.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 19:31

Sys at de søde, små gule dyr er SÅ dejlige! Faktisk en af mine yndlingsracer! Kan bare bedre lide de "gammeldags" typer. Altså de lidt kraftigere.. Sys at de andre, lidt spinklere udgaver er lidt for "almindelig sportspony" agtige. Men ville helt klart selv købe en fjollebagge, hvis jeg ikk havde min egen dejlige dreng!



Den heldige ejer af;

En

B i m M e R

Rigtige Ryttere Rider Koldblod!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider