Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Hestens bud
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 17:13
Hej!

Fandt lige dem her på nettet.. Jeg synes vi skal tænke lidt over dem...

Her er hestens 15 bud:



1. Jeg lever i 20-30 år, så græd ikke, når jeg dør af alderdom. Jeg har jo levet i lang tid, og givet meget...

2. Jeg kan bruges til mange ting, men husk, at der ér forskel på en galophest, jydsk hest og en pony, man kan ikke forlange det samme af mig....!

3. Pisk mig ikke når du er tosset over en fejl, som jeg er skyld i... Husk at vi jo ikke taler samme sprog..!

4. Slå mig ikke i hovedt eller andre steder, hvor min hud er tynd, du ved jo selv hvor ondt det gør...

5. Hvis du er sød ved mig, er jeg sød ved dig, men hvis jeg har haft et væmmeligt liv, kan det godt vare længe før jeg får tillid til dig...

6. Man siger at hunden er menneskets bedste ven... Det er såvel hesten...

7. Lad aldrig seletøjet sidde for stramt på mig, det kan jeg få tryksår af...

8. Giv mig ALDRIG planter som du ikke kender, de kan jo være giftige!

9. Hvis du køber mig fra en hestehandler eller en anden, og jeg er meget ondskabsfuld, så undersøg min baggrund.. Jeg kan jo være mishandlet før, og stoler derfor ikke på mennesker...

10. Strigl mig hver dag, det forbygger hudinfektioner, og giver en dejlig masage...!

11. Vis at du elsker mig, jeg er et levene væsen, og du ved jo selv hvor meget man har brug for det...!

12. Det er ikke altid jeg kan fostå hvad du mener, og vil forlange af mig, så giv dig selv tid til at forstå hvad jeg mener...

13. Når du rider på mig, så tal til mig... Det vil erstatte bidslet og vægten...

14. Jeg elsker dig, hvis jeg kan mærke at du elsker mig. Og det er lige fra den mindste fallabella, til den største shire hest..

15. Dette er fra mig, og alle mine heste og pony venner fra hele verden. Hvis du behandler os ordenligt, giver os mad og vand hver dag, elsker os, og har respekt for os, så vil vi gå i gennem ild og vand for dig!

Hilsen fra Hestene og Ponyerne fra hele den store verden.

Skrevet og digtet af Nina Sandgaard


Knuz Sofie og det madglade dyr Chela!


Til Chela-Musen: I cant eat in the morning coz i love you so. I cant eat in the evening coz i love you so. I cant sleep in the coz im so hungry!

Husk: I skal ikke høre efter hvad jeg siger, men høre efter hvad jeg mener!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil mene......
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 18:24
Vil mene de 20 staldregler (som vids hænger i de fleste stalde?) Er bedre *gG*


8-) Mvh. TosseTheis 8-)
Har du nogensinde tænkt på
At sælen er en giftig slange?

>o< HættemågeGuden >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 fine...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 18:35
...Fine :D
:D Vrinsk Mini :D
:* Pigen uden søde følser :*

;D Hvem er de bedste? ;D
;D Det er heste! ;D

:P Ronja hun er sød :P
:P Mini hun er blød :P
:D :D :D :D :D :D :D

:D Mr. Boss er dejlig :D
:P og Junior er..? smuk :P
:D :D :D :D :D :D :D

:D Islænder er... :D
:D Søde og dejlige og smukke osv. :D

:P Motto: Nå nøden er størst :P
:P er hestene der først :P

:P 2tal yndligs smily --> :P
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider