|
|
| Kødspiser eller Vegetar/Veganer? |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
20-12-2009 19:35 |
|
Sad og læste tråden omkring 'græsk yougurt' og kom til at tænke på, spiser du kød, er der noget kød du konsekvent ikke spiser, er du veganer eller vegetar?
Hvordan er dit forhold til mad der i princippet har været levende?
.. Sagde LilleChelle 
^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laalalla |
|
|
Jeg spiser kød. Jeg spiser dog ikke kød fra dyrebørn, eller kød fra kæledyr (kanin osv.) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjkgdsgfhdgaf |
|
|
Spiser næsten al kød. Spiser ikke kanin, hest og lam af forskellige årsager. Kanin og hest er af ren princip. Lam fordi det smager af uld..
● NUMSEFISKEN ● ● Equito's Litote ● ● Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg er kødæder 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdsgjcgdhfe |
|
|
Og så lige en anden ting.. Jeg spiser ikke rødt kød. Jeg får det helt fysisk dårligt ved at komme det i munden, når det er rødt. Ikke smagen, men hele tanken i mit hoved om, at det ikke er færdigstegt. + rødt kød forøger chancen for mave- og tyktarmskræft.
● NUMSEFISKEN ● ● Equito's Litote ● ● Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg spiser stortset alt kød, medmindre det er fyldt med fedt! Ad.. Men kan faktisk bedre lidt grøntsager.. Elsker stortset alt hvad der har med grøntsager at gøre, men kan også godt lide kød! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Spiser ikke gris og lam, men resten er fint  Er dog mere til fisk..
Rikke & Lucky Lurito DM SØGER EN ÆLDRE, RUTINERET LÅNEHEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmm |
|
|
Jeg spiser fisk og intet andet.. Ville gerne undlade at spise det også, men jeg blir simpelthen nødt til det, da jeg ellers blir syg.. :/ Jeg forstår altså ikke hvorfor det er okay at spise nogle dyr, men ikke andre? Altså hvorfor er det mere synd eller forkert at spise en kanin og en hest end det er at spise en ko? Dét forstår jeg ikke.. Et dyr er vel et dyr, det burde være samme vilkår for dem alle.. In my opinion..
-applecheeks "I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cjdkshvjdgsvjsdk |
|
|
applecheeks: Jeg kan kun svare på mine egne vegne. Jeg spiser af princip ikke kanin og hest fordi jeg ser dem som værende kæledyr. Det bliver for underligt for mig. Ikke at jeg synes det er synd for disse dyr, så længe de har haft et værdigt liv og en værdig, smertefuld død, så har jeg ikke noget problem med, at de spises af os mennesker. Jeg kan bare ikke få mig selv til det. Selvom jeg helst så, at danskerne spiser mere hestekød end de gør, så er vi fri for at sende så mange heste til udlandet til slagtning, føj en grum transporttur de udsættes for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Jeg spiser kød  Og jeg kan godt spise både kanin og hest - Jeg har ikke nogen principper i den retning  Dog vil jeg nok helst være fri for at spise nogle af de dyr, som de f.eks. spiser i Kina Mest fordi det er ulækkert!
Christina Buhl Jalousi handler ikke om at være bange for at miste, men om at være bange for at dele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjk |
Piraten |
20-12-2009 21:30 |
|
Jeg spiser kød, gris/ko/fisk/okse/kylling (agtigt) .. Men kan ikke spise heste, kaniner osv.. Kan bare ikke tanken om at det kunne være min bedste ven(hest) der lå der.. Men kan egentlig ikke spise kød når jeg tænker for meget over det, men man bliver jo syg uden proteinerne, så derfor er jeg ikke vegetar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kødæder |
|
|
Jeg melder mig også under fanen som kødæder.
Katja med Corvetten Tidligere med Boy og Nimble Guy <3
En dårlig taber er en god vinder ! Den, der siger, det ikke kan lade sig gøre, skal ikke afbryde den, der gør det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
- Med "krikkerne" Zaco&Flicka! Det er menneskeligt at fejle..
† Rest in Peace †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
Casual |
20-12-2009 21:43 |
|
Også kødæder - er simpelthen nødt til at have kød 
Casual ~*You can knock me down - But I ain't staying there*~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmrtrtrtrttr |
|
|
Spiser det som jeg får af mine forældre  Det vil også sige kød. Og det er jeg taknemligt for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Er kødæder. Men kan ikke særlig godt lide svinekød, eller oksekød for den sags skyld (i nogle retter er det fint). Men fisk er godt. 
Cikorie Thousands of candles can be lighted from a single one, and the life of that one will not be shortened. Happiness never decreases by being shared...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil du høre en hemmelighed? |
|
|
Jeg er så vegetar, arbejder hen imod at blive veganer (tager det dog meeeeeeeget roligt og et skridt ad gangen).
du' en bitter gammel kone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg spiser gerne kød. Kan faktisk ikke komme i tanke om noget kød jeg er blevet tilbudt, som jeg ikke ville have. Så længe dyrene har haft et godt liv, er det for mig ligemeget om det er en fisk eller en ko. (At det så er skide svært at sikre sig de faktisk har det, er så en ganske anden snak)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg spiser kød. Dog er det ikke noget jeg er vild med, men jeg er så super kræsen, og har svært ved at spise varieret, så hvis jeg fjerner endnu flere ting, er det... not good! Jeg har ikke noget favoritkød, er træt af det hele. Dog undgår jeg meget gerne svinekød, det er kun til feks jul jeg har lyst til et stykke flæskesteg  Jeg er ikke så glad for tanken om at spise dyr, men er bestemt ikke fanatisk. Hvis jeg kunne, ville jeg gerne være vegatar - ikke veganer, jeg har ikke noget imod at bruge ting som kommer fra dyrene, som æg feks 
Sabrina && Feykir fra Lestrup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala. |
|
|
Jeg er vegetar, og arbejder mig ligesom Lærke også hen mod at blive veganer.
Maiken Nu med part på vidunderet Gabi!
Kun døde fisk følger strømmen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Supersneglen Sneggla |
|
|
Jeg elsker kød. Jeg ville helst bare spise kød med kød hver dag . Og det er stortset ligegyldigt hvilket, fisk, høns, ko, gris, hest, frø - whatever.. Det er GODT
Amanda&Sneggla You're asking me out? That's so cute! What's your name again?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kødspiser! |
|
|
Jeg er kødspiser, - jeg vil ikke undvære mit kød! Og det er både svin, ko, hest, får osv. osv. - Får jeg muligheden vil jeg også gerne prøve at smage marsvin, og da også gerne kanin. Jeg ser virkelig intet problem i det, - og jeg går mere op i HVOR mit kød kommer fra, - har dyrene haft det godt mens de var i live, blev de aflivet humant, er kødet fra DK og slagtet i DK osv. - Det tror jeg på, hjælper 100x mere, end at undlade at spise kød. Har absolut intet problem i fx at spise lammene hjemmefra, - da jeg boede hjemme var jeg med til at passe dyrene fra de blev født og til de skulle slagtes, - hyggede med dem osv.  - Og synes bestemt de smagte godt når de havde været en tur i ovnen med lidt ribsgele til  Eneste lam jeg har nægtet at spise var mit flaskelam! - Tut's mor ville ikke ha' ham, så jeg flaskede ham op, og han var som en lille hund, og kom når jeg kaldte. Min onkel lovede højt og helligt at han ikke skulle slagtes, så han blev kasteret og gik og nød livet. - Men min onkel mente så at det var Tut som fik fårene til at gå ud af indhegningen og op på resten af markerne, så Tut blev slagtet - aldrig har jeg været SÅ sur og SÅ tosset! Og så finder den smarte jo så ud af efter Tut kom væk, at det var vædderen som trak flokken væk fra indhegningen. - Rent faktisk var det Tut som gjorde det nemt at få alle hjem igen, for ét kald og så kom han og trak flokken med sig. Så min lille Tuttemand nægtede jeg at sætte tænderne i! Ligesom jeg aldrig vil kunne spise min egen hest, min egen kanin eller mit eget marsvin - fordi dem har jeg haft et andet forhold til. - Altså havde jeg dem nu KUN fordi jeg vidste de skulle slagtes og spises på et tidspunkt, så intet problem. Men nu er det jo ens kæledyr, og så får jeg for mange følelser indblandet  Ellers har jeg intet problem med det. - Hvorfor ikke bruge dyret til noget nyttigt når det er død? Og hvis dyret har haft det godt indtil det blev slagtet - på god og human vis, hvad er problemet så? 
Rollo - Marsvinenørd
TELL-MANN WESTIE - Hvalpe forventes februar '10 - Lucky står til avlstjeneste
ROLLOS MARSVIN - Opdræt af marsvin - Dejlige kæledyr til salg pt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kødspiser |
|
|
Jeg er også kødspiser og elsker kød Er vokset op på landet med kødkvæg som vi sender til slagtning og derefter får hjem i fryseren, og jeg har aldrig haft problemer med at spise kødet selvom jeg ved at jeg har gået op og ned af den tyr eller kvie. Dog har vi aldrig fået vores yndlings kælekøer eller tyre hjem i fryseren - de ryger til supermarkederne i stedet for  Det er det samme med hest, der kunne jeg aldrig finde på at spise min egen eller en jeg har kendt, men dem jeg ikke kender - sagtens  Kylling og svin er også mums, men fisk kan jeg bare ikke lide  Så er der kød som kanin, lam, ged etc. som jeg ikke har smagt, men kunne forestille mig at jeg bare ikke kunne lide det ligesom jeg ikke kan lide vildtkød..
Mvh Carina - Med den skønne Omira Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| loikjuyh |
|
|
lige for at uddybe lidt mere.
jeg spiser helst okse. Kalkun, And og kylling er også godt. kan også godt spise noget gris og fisk - men langt fra alt.
spiser ikke kanin og hest af den simple årsag at jeg ser det som kæledyr. vil ikke kunne få migselv til det.
:: ise Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uygyugykglluiulilhu |
Laura SJ |
21-12-2009 11:50 |
|
Jeg er vegetar, og jeg har i en overgang været veganer, men i længden blev min mutti træt af at købe soyamælk osv. til mig, og sagde hun havde dte fint med jeg var vegetar, men hun syntes det var for besværligt med veganer, og derfor helst så mig vente til jeg skulle sørge for mig selv med at blive veganer igen. Så det accepterede jeg - jeg ved godt hvor svært det i forvejen var for hende at indse at jeg var vegetar, især fordi hun selv er helt igennem kødspiser. Men det med proteiner i kød, er noget bullshit (; se selv: www.vegetarforening.dk/omveg/ detaljer/protein.htm
Laura SJ med muledyrene Marco Kohave & Hedda "Winners never quit, -and quitters never win"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laura SJ |
|
|
Der vil jo altid være argumenter for og imod, - sorry men nu sammenligner jeg det lige med barf til hunde - altså råfodring til hunde. Der ligger ikke nogen egentligt undersøgelser, ikke nogen officielle ihvertfald - men der er SÅ mange teorier. Fx om hvorvidt hundens mavesyre får en højere eller lavere pH værdi end på tørfoder osv. Så der er altså bare mange teorier om tingene, og jeg tror helt ærligt fx vegetar-sider henviser til de teorier der kan vise noget godt for DERES teori, hvor folk imod sikkert kan finde argumenter for deres teori. Så det jeg prøver at komme frem til er at man ikke kun skal stole på én side, men måske undersøge tingene lidt selv også og finde ud af om deres påstand holder!  Kender til et par vegetarer og veganer, som alle må ta' en masse vitaminpiller etc. fordi de ellers kommer til at mangle for meget af diverse ting, - men de er så også MEGET ekstreme. Jeg synes man skal passe på ikke at blive fanatisk om det, - altså dyb respekt for at folk kan/vil/gider være vegetarer og veganer, - jeg synes ind i mellem bare det er synd når det er på de forkerte grundlag! 
Rollo - Marsvinenørd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
MarieW |
21-12-2009 17:01 |
|
Jeg er 100 % veganer af både sundheds-, miljø- og dyrevelfærdsmæssige grunde. Jeg mener, at det er vigtigt at værne om dyrene og naturen. Det er klart det eneste rigtige for mig, jeg elsker at leve i overensstemmelse med min samvittighed og vide, at min krop ikke er en omvandrende kirkegård.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SPISEVANER |
|
|
Jeg er 100% kødæder - elsker alt slags kød, lammekød, oksekød, svinekød mums mums Og ville på intet tidpsunkt kunne undvære kød i min kost, og har heller ikke lyst til at lave om på det 
Simone & Low Länder - elsker den pony, mit liv, mit et & alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålålå |
Find-Nemon |
21-12-2009 18:41 |
|
Jeg spiser kød. Elsker kylling, frikadeller, flæskesteg, bacon osv osv 
Determination to achieve, give you the ability to do it Supra Societatem Nemo Forza Brøndby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Er grøntsager og frugter ikke også til en hvis grad levende? Hvis det er syndt at spise dyr fordi de har været levende, er det ikke også syndt at spise grøntsager osv. så, eller? Bare en tanke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et svar.. |
|
|
P Jørgensen: Hvis man ser på det på den måde, er det stadig det bedste at spise planter. Der "dør" nemlig meget færre planter ved at vi spiser dem direkte, end hvis en ko først skal spise planterne, og vi derefter koen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm.... |
Zig-Zag |
21-12-2009 20:02 |
|
Jeg spiser gerne kød - men er dog lidt kræsen. Synes simpelthen der er gået "en mode" i at man skal være vegetar.
Zig-Zag I love you. I swear that's true.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Angående kost og livsstil... |
|
|
Hej, jeg er veganer. Zig-Zag: Jeg tror du har ret i, at der er en del der, navnligt i deres yngre, 'eksperimenterende' år der er med til at gøre vegetarisme til et modefænomen med kortvarige kødfrie perioder og manglende viden om, hvilken motivation og principper der ligger bag konceptet. Parallelt oplever jeg dog også en stigende vedvarende interesse i vegetarisme som respons på en stigende mængde tilgængelig viden om husdyradfærd, miljø/klima, ernæringsvidenskab samt økonomi, hvilket jeg vælger at kalde en bevidsthedsbølge.
Far Natacha .
"Only sometimes the curtain of the pupils soundlessly slides up --. Then an image enters, glides through the limbs' taut stillness, dives into his heart and dies." . (The Panther, Rilke)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rgbw3rtb |
|
|
100% vegetar har været vegetar hele mit liv fordi min mor var det og så har jeg bare været så har aldrig nogen sinde smagt kød og har heller ikke brug for det da der så meget andet grønsgaer frugter hvor der er proteiner og vitaminer så det har ikke været noget problem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
22-12-2009 14:37 |
|
har lige en tilføjelse til numses: alt råt kød eller rødt har forbindelse med mavekræft og tyktarmskræft. Dvs. at sushi f.eks. ikke er særlig sundt heller ..
og ellers så ja jeg spiser kød. Mennesket er en kødæder, ikke en planteæder.. Så synes ikke det er et problem. - problemet ligger i, hvordan dyrene bliver behandlet idag...
Asta
>> You just can't live in that negative way... make way for the positive day! <<
Rest In Peace Isabella! :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddd |
EB |
22-12-2009 18:29 |
|
Spiser alt kød undtagen det jeg ikke kan lide. gider ikke til at være vegetar, fordi 1. det må da kun være besværligt. når man spiser hos andre osv. 2. kød smager godt. 3. det må være irriterene at så skulle tænke på at få de vitaminer og proteiner fra andre ting som grøntsager osv. Aldrig vil jeg være vegetar! men har selvfølgelig ikke noget imod dem som er 
.. mvh Emma uden sweet og mister jingles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
Lonehm |
22-12-2009 23:58 |
|
Jeg er vegetar. Jeg kan ikke specielt godt lide smagen af kød - men det værste er min egen samvittighed. Jeg har det ikke godt med at spise noget der har levet (mangel på bedre formulering) - jeg har ikke lyst til at støtte et samfund, hvor vi gør os til herre over andre (lyder som om jeg er herre kristen - NOT) - jeg kan ikke lide tanken om at nogle dyr kun bliver avlet for at blive slået ihjel. Jeg ville aldrig kunne profittere på at slå noget ihjel. Om det er de 'rigtige' grunde, må være op til den enkelte - men det er det rigtige for mig.
» Mvh. Lone - med Camilla og bonus-ponyen Siena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rejmpgojpreo |
|
|
jeg spiser kød, dog ikke husdyr så som hund, kanin, hest osv. Men jeg takker dog også tit nej til kød, da lysten til at spise det ikke altid lige er der .. det er jo et levende dyr, det vil svare til at vi spiste hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hmm, jeg går ud fra at jer der er vegetare, så også spiser fisk, mejeriprodukter osv. Men jeg tænker bare, er det ikke også syndt at slå fisk ihjel? Er de mindre værd end andre dyr?  Sorry, jeg forstår bare slet ikke hvordan man kan kalde sig vegetar fordi det er syndt for dyrene, også stadig fråde massere af fisk og mejeriprodukter. (Ved så ikke om i alle gør det, men går ud fra at der er mange vegetare der gør det, eftersom de kalder sig vegetar og ikke veganer) Jeg går mest op i at det kød jeg spiser kommer fra et dyr, der har levet et sundt og godt liv, og er blevet slagtet på en ordenligt måde. Synes det er vigtigere at tage et ansvar ved kun at købe det kød fra dyr, som har levet godt og sundt, så det bliver mere velset at behandle sine slagtedyr ordentligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Rollo - hvad er forkerte grunde til at blive vegetar/veganer? P jørgensen - nej, jeg spiser ikke fisk, og jeg arbejder på heller ikke at spise mælkeprodukter og æg, men det tager lidt tid. En vegetar spiser ikke fisk, og jeg ville ønske folk kunne forstå det eller lade være med at kalde sig vegetarer hvis de spiser fisk. Gør det rigtig besværligt at sige til folk man er vegetar og de så serverer rejer/laks eller andet halløj..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamaam |
Lonehm |
23-12-2009 16:24 |
|
Jeg spiser heller ikke fisk. Glemte lige at tilføje at tanken "mennesket er en kødæder" ikke kan opveje min samvittighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
23-12-2009 16:55 |
|
lærke b: Hvad kommer ordet vegetar egentlig af? Jeg troede egentlig vegetar var en der kun levede af ting der ikke var dyr og kryb. Men det er måske veganer der er det eller? Ja lidt forvirret faktisk  Æg og mælk er så det man ikke spiser/drikker når man er veganer? Lone: hvorfor ikke? Altså hvad er din begrundelse at det ikke opvejer din samvittighed? 
Asta
>> You just can't live in that negative way... make way for the positive day! <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalaal.. |
|
|
Synes det er mærkeligt, dem der gør det for dyrenes skyld, fordi de ikke kan stå inde for hvordan dyr behandles. Så det jo bare med at købe kød fra dyr, man selv ved hvordan har haft det. Købe æg fra frilands høns osv.  Og dem der drikket mælk er skide dobbelmoralske, det kommer sgu da fra koen, og de blir malket, og det sikkert ikke skide sjovt at sku stå der et par gange om dagen. Og de kommer ikke ud om vinteren. Fed ko liv .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg spiser ikke fisk, og spiser stort set ingen mejeriprodukter. Prøver på at undgå det. Hvis man spiser fisk er man ikke vegetar! Det kunne være SÅ rart hvis folk forstod det, og folk som spiser fisk ville lade være med at kalde sig vegetarer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
Lonehm |
23-12-2009 23:39 |
|
Asta: Veganerer spiser hverken dyr eller biprodukter fra dyr. Jamen, hvad skal jeg sige? Det gør det bare ikke.  Jeg har ikke lyst til at retfærdiggøre dét, at man slår andet ihjel for egen skyld - for mig kan det ikke retfærdiggøres, når man kunne leve ligeså fint uden. Det er ikke livsnødvendigt. Jeg dømmer ikke folk der spiser kød - det er deres valg - jeg kan bare ikke stå inde for netop det valg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
24-12-2009 09:32 |
|
Lone: Jamen det troede jeg heller ikke vegetarer gjorde?? Nå ja stadig en smule frovirret  hmm.. man kan jo ikke leve ligeså fint uden, uden en masse kosttilskud og masser af as og mas med at finde ud af hvordan man kan leve ligeså godt uden alle de ting. Men godt du ikke dømmer folk, for hvis du ser inde på HN der kan man da ihvertfald se én, der ikke vil holde jul med sin familie hvis de spiser kød - der synes jeg grænsen går. Ellers så fred være med det, det er jo i orden, når man bare ikke skal omvende alle andre omkring én, når de tydeligvis ikke vil. Og her mener jeg omvende, ikke bare forklare lidt sine holdninger osv.  Nå men glædelig jul, nu tror jeg endelig mine forældre er stået op 
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
Lonehm |
24-12-2009 10:49 |
|
Vegatar: Spiser ikke kød - men animalske biproduktor som mælk, æg osv. Veganer: Spiser ikke kød og ikke animalske biproduktur. Det kan man da - det har ikke noget og gøre med hvor godt man lever, hvor besværligt det er. Og er man vandt til det - så er det ikke besværligt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
24-12-2009 18:33 |
|
Lone: okay vil så sige at jeg synes at det at være vegetar for dyrenes skyld måske er lidt dobbeltmoralsk.. Men dem om det  Hmm tror også det er nemmere at være vegetar end veganer ihvertfald. Men jeg ved heller ikke ALT om det, jeg ved bare at det kan være svært at få proteinerne.  Så vil jeg også bare lige spørge. Hvis det nu skete at alle dyrene fik deres "frihed" og ingen spiste kød mere, hvad skulle dyrene så gøre? De ville jo blive spist i naturen alligevel, og måske til sidst uddø - vi har jo f.eks. her i Danmark ikke haft plads til vildsvinet, det er derfor uddødt. men tjah det kan være de fleste vegetarer og veganere synes det er bedre de uddør, eller hvad? GLÆDELIG JUL 
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Asta - det altså ikke svært at få proteiner nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
25-12-2009 15:38 |
|
lærke: du siger selv du æder alle mulige piller ved siden af. Ikke lige noget man måske husker osv. Er ikke sat ind i hvad der afhænger af at man kan leve sundt som vegetar MEN jeg ved at vegetarer tit siger noget der ikke er heelt sandt for at få flere til at blive vegetarer.. Altså dem der siger der har lavet undersøgelser osv. De vil selvfølgelig tale for deres fordel, hvilket vel også er klart nok  Men jo man kan sikkert leve et helt fint liv som vegetar, hvis man gider at gøre noget ud af det. Hvis man f.eks. ikke kan lide bønner og bælgfrugter - som mig, uha så bliver det også ekstra svært..
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
"æder en masse piller" hahah er sgu nok at overdrive. Spiser en vitaminpille(meget normalt at gøre) og en jerpille (også ret normalt). Den eneste grund til jeg drikker proteinshake er fordi jeg er så pokkers kræsen. Selvfølgelig vil man tage de undersøgelser der taler for ens egen sag, men det gør kødspisere vel også??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg spiser INGEN tilskud overhovedet, og jeg har altså ikke svært ved at få mine proteiner. De fleste ting indeholder proteiner i større eller mindre grad, og det er trods alt kun 10-15% af ens kost der skal være proteiner. Det er næsten ingenting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lærke b |
|
|
Jamen når folk gør det lidt fordi det er smart at kalde sig vegetar, - og så er enormt dobbelt moralske og stadig spiser ting eller bruger ting, jeg ville tro man ville undgå hvis man virkelig var vegetar!  Og så er jeg nok også sådan en bondeknold, at jeg synes det er lidt noget "fis" - forstå mig ret! - at blive vegetar fordi man synes det er synd for dyrene. - Hvorfor så ikke i stedet stadig spise kød, og gå op i HVOR kødet kommer fra, så dem som gør det godt får penge?  Men generelt synes jeg det er noget fis når det er sådan lidt fesent gjort, - har fx en veninde som er "vegetar" og heller ikke spiser slik, - men alligevel er der pludselig visse ting som sleeeet ikke hører ind under kød eller slik osv. som hun da sagtens kan spise!?  - Svarer sådan lidt til at jeg guffer en bakke pomfritter og siger det er sundt for det er da kartofler  Eller min fætter som ville være vegetar efter at ha' set et eller andet program i tv, - lige indtil det gik op for ham hvad han SÅ skulle spise og hvad han måtte undvære, lol... Altså al ære og respekt for dem som vitterligt kan gøre det - og gøre det sådan, gennemført! - Men mister respekten når det blir for meget er "mode-fænomen" folk bruger udadtil, og når ingen så ser guffer de en rød bøf derhjemme agtigt  Men som sagt, jeg er også en værre bondeknold der foretrækker min bøf - og foretrækker at vide HVOR den kommer fra!
Rollo - Marsvinenørd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
25-12-2009 17:33 |
|
lærke: Okay, havde vidst forstået det som lidt mere  NJaah, altså nu er vi mennesker jo egentlig kødspiser (vi har f.eks øjnene foran på hovedet ovs) Derfor tror jeg mere på undersøgelserne lavet fra sundhedsstyrrelsen end fra hobbyvegetarer der skriver på en hjemmeside.. men som sagt er jeg ikke sat ind i det, jeg har bare lært ikke rigtig at stole på noget andet end det jeg ved virker - også efter alt det med "kernesund familie" og "detox". Men jeg er da sikker på man kan leve ligeså godt som vegetar. Jeg vil bare mene det er sværere. Og nu når du f.eks. er kræsen, gør det det vel også endnu sværere?  maiken: Hvad får du da proteiner fra? er også enig med rollo, har da godt nok også en veninde der bare lige har fået sin lille fikse idé om at hun skal være vegetar. Hvorfor? næh bare fordi tjah.. det ved hun faktisk ikke rigtig Hun synes bare det er sejt at kalde sig vegetar tror jeg - hun spiser stadig fisk og æg og drikker mælk.
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
25-12-2009 18:15 |
|
Maiken: 15-20 % fra protein 50-60 % fra kulhydrat - heraf højst 10 % fra tilsat sukker 25-30% fra fedt "Som vegetar skal man være meget omhyggelig med at få protein nok fra andre fødevarer end kød, mælk, æg og fisk. Det kræver grundig planlægning. Får man ikke protein nok, vil ens krop tære på sine depoter. Depoterne er musklerne, og det er ikke så godt, at de bliver mindre og mindre. tid og planlægning er afhængende af om man kan blive vegetar.
Man skal også være opmærksom på at få nok calcium til knogleopbyggelse og vedligeholdelse), jern (især piger der mister blod under mens), vitamin B12 ( kan give blodmangel og nerveskader hvis man har mangel af det i længere tid) og zink (kan forårsage hårtab, at sår heler dårligt, og at du lettere får infektioner). Optagelsen af calcuim er afhængig af tilstedeværelsen af vitamin D. Optagelsen af jern er afhængig af tilstedeværelsen af vitamin C. Vegetariske måder at få de forskellige ting: calcium: havregryn, rugbrød, bladgrøntsager (grønkål, spinat), broccoli og grønne bønner. D-vitamin: margarine. (evt. champion - staves)
jern: grønne og gule tørrede ærter og brune bønner. B12: fuldkornsprodukter, sojaprodukter (som jo så nok ikke er så sunde) og blågrønne alger. Spis B12 som tilskud"
^Det er det min mors veninde har sagt til mig og skrevet ned, engang jeg overvejede at blive vegetar, da jeg var lille.
Alt det der minus sojaprodukter og grønne og gule ærter spiser jeg hver dag alligevel? Hvor meget d-vitamin kan man få fra margarine, og at du helst skal spise B12 som tilskud. jeg har svært ved at se hvordan du kan leve lige så sundt uden, Maiken?  og så kan man vidst ikke sige det IKKE er mere besværligt at være vegetar (og meget sværere at være veganer) end at være normalt spisende menneske eller hvad man skal kalde det. jeg tvivler nogle gange på at i overhovedet ved hvordan et normalt landbrug økologisk eller friland ser ud, for så ville i måske se anderledes på det? Men det ved jeg selvfølgelig ikke.. Nu blev jeg jo lige lidt interesseret i hvordan det hænger sammen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Kan ikke se hvad det har med hinanden at gøre? Altså at vi oprindeligt er kødspisere og så sundhedssyrelsens råd. "jeg har bare lært ikke rigtig at stole på noget andet end det jeg ved virker"
Virker på hvad? Hvad er det, det at spise kød skulle hjælpe? Synes ikke det gør det sværere at jeg er kræsen, jeg skulle jo spise de samme ting uanset om jeg var vegetar eller ej. Jeg ville jo ikke kunne leve af kød. Og for lige at få det på det rene. Jeg er vegetar fordi jeg ikke kan lide at spise noget der har en hjerne og som kan føle smerte. Derudover tager det 8 kg CO2 til et kilo kød, derudover den mængde foder og vand dyret skal bruge. Det bare et stort ressourcespild. Og ved ikke lige hvem det var der kom med den utrolige kloge kommentar om det så også var synd for planterne for de var jo også levende....... Rollo - nåå ja okay, tror jeg mange tænker. Min storebror synes også jeg er "en nymoderne helse hippie som klager over verden men ikke gør en skid selv" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
25-12-2009 18:36 |
|
lærke b: Fordi sundhedsstyrrelsen ikke siger at det er sundere at være vegetarer, ved ikke helt hvad du ikke forstår? Nu snakker jeg ikke KUN om kød men også om biprodukter og andet fra dyrene. Jeg har selv afprøvet gennem hele mit liv at spise som jeg gør, og synes det har gået godt, derfor gider jeg ikke ændre noget og især ikke til noget mere besværligt  haha må indrømme at jeg også synes den med planterne er lidt for langt ude.. Ved du egentlig om dyr kan føle smerte? måske reagerer de bare på reflekser ligesom vi gør hvis vi rører en varm kogeplade. - har du nogensinde set et dyr græde? jeg er ikke forsker eller noget. Men hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke dyrene kan tænke over det. For de kan ligesom ikke tænke over noget vil jeg da mene. jeg synes vi skal give dyrene et værdigt liv - når vi nu kan, og se dem have det godt, da jeg tror det er det der er vigtigt for vores samfund blandt andet.. Men jeg synes ikke vi skal lade dyreracerne uddø, fordi nogen bliver fanatiske (nu snakker jeg ikke om dig) og vil af med alt hvad der hedder kødspisning og vil bestemme over alle andre også. Mennesket har den egenskab at de kan føle medlidenhed og medfølelse med andre mennesker - men hvem ved egentlig hvordan man skal føle medlidenhed med et dyr? Det er egentlig bare grublerier for ved ikke om det jeg siger er sandt, det kan ingen vel rigtig vide eller?..
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
De siger ikke det er sundere men de siger jo heller ikke det er usundere. JA okay, jeg synes så ikke det ere mere besværligt.. Desuden behøver jeg ikke gå op i alle de kødskandaler osv. Men altså, hvis du så havde redet roll kur hele dit liv og det virkede (fordi du fx fik gode procenter til stævner osv) ville du så heller ikke ride anderledes? Altså selvfølgelig kan et dyr føle smerte? Så vidt ejg husker snakker du varmt for ridning uden bid fordi bidet, hvis det brugt forkert, laver smerte på dyret. Hvis dyret ikke kan føle smerten, hvorfor er det så så forfærdeligt at rive hesten i munden med et bid? Vi fjerner jo også hånden fordi det gør ondt = av/smerte. Hvem siger vi skal lade dyrene dø bare fordi vi ikke skal spise dem? Altså duerne dør jo heller ikke bare fordi vi ikke spiser dem. Mennesket har den egenskab at de kan føle medlidenhed og medfølelse med andre mennesker - men hvem ved egentlig hvordan man skal føle medlidenhed med et dyr? Forstår ikke rigtig hvad du siger her .. ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
25-12-2009 18:58 |
|
Nej men sværere  rollkur er noget andet, jeg synes ikke det er synd for dyret hvis det har haft et godt liv. Synes nærmere det er synd for dem der slagter det. Ja det ved jeg godt, og derfor er det også jeg siger at jeg ikke ved om det er sandt. Men faktisk synes jeg lidt det er noget andet. Da man kan udsætte dyret for mindre smerte= få mere ud af sin hest. ja vi fjerner hånden, men det er først en impuls der bliver sendt til hjernen, først 2 sekunder efter føler vi smerten, og der tænker jeg så at dyret måske faktisk ikke tænker over at det gør ondt. Altså det gør ondt på den og den ser lidende ud, men den lider ikke under det, da den ikke ved hvad der egentlig sker. Til det sidste siger jeg, at vi ikke kan vide hvordan et dyr har det med det vi gør ved dem. Jeg vælger at tænke, at jeg gør den smerte på dyret der er nødvendigt og ikke mere. Så bliver den ikke udsat for den forvirring der ligger i det, og jeg slipper for at se en lidende hest/andet dyr. Men du har ret, det er kompliceret....
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Asta: Undskyld det med proteinerne, må have husket forkert. Men 15-20% så. Med hensyn til B12, så er det jo tilsat i mange sojaprodukter. Derudover spiser jeg jo stadig en lille smule mælkeprodukter og æg. Ellers synes jeg folk skulle tage et kig på dette link, det kommer fra Ministeriet for fødevarer, landbrug og fiskeri, og det forklarer meget godt hvor man får alle vitaminer osv fra: www.altomkost.dk/Mad_hjemme/ Vegetarer/Vegetarmad_og_ernaering/ forside.htm Jeg var ved lægen for lidt tid siden, på opfordring fra min mor. Min mor er nemlig overbevist om, at jeg mindst må være ved at dø af mangel på alt muligt, fordi jeg er vegetar. Tog derfor til lægen og fik taget en prøve, som viste, at jeg ikke manglede noget overhovedet. Så præcis hvor jeg får det, jeg skal bruge fra, er jeg da ikke 100% sikker på, men faktum er, at jeg i hvert fald ikke mangler noget. Jeg spiser bare varieret, men det er ikke noget jeg tænker over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
26-12-2009 10:45 |
|
Maiken: forstår bedre når du spiser æg og mælk - glemte også, at det var veganere der ikke drak mælk og spiste æg, må jeg lige indrømme. men det er bare godt så jeg undres bare.. Kan godt se på linket at alle f.eks. kan mangle D-vitamin, men så skulle jeg da mene at vegetarer skulle mangle ENDNU mere end vi andre eller hvad man kan sige. Men jeg skulle nu stadig mene det er sværere at få proteinerne når man er vegetar, kan der ikke også være forskel på hvor let folk optager det? 
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hgfghj |
|
|
Well, jeg spiser kød Bryder mig dog ikke så meget om svine- og vildtkød. Spiser mest fisk og kylling. Dengang jeg var lille ville jeg rigtig gerne være vegatar, fordi jeg ikke kunne lide kød, men måtte ikke for mine forældre. Den dag i dag har jeg lært at spise kød, og synes at noget smager rigtig godt, men er stadig mest til grøntsager 
.. mvh. j u l i e k r o n b o r g KE 07/08 <3 never let the fear of striking out keep you from playing the game
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Kan slet ikke forstå hvorfor det skal være sværere? Men det kommer vel også an på så meget. Desuden har jeg kun oplevet forbedringer, jeg er næsten aldrig syg mere iforhold til dengang jeg spiste kød var jeg aaaaltid syg og havde tit hovedpine. Efter jeg er holdt op med at drikke mælk er min hud blevet pænere(stadig ikke pæn, men pænere) og jeg har også tabt mig de der kilo der ikke er så slemme men heller ikke super flatterende og så jeg bare blevet meget gladere for mig selv fordi jeg ikke går rundt med døde dyr i kroppen. Bryder mig ikke rigtig om tanken. Det eneste jeg egentlig savner er en cheeseburger fra McD men tror egentlig det meget godt jeg lever uden  Hvorfor er rollkur noget andet? Og hvorfor er det ok hvis hesten har et godt liv? Okay, skal lige sikre mig jeg forstår det her rigtigt for ikke sikker på hvad du mener. Altså det er noget med at ride rollkur fordi du kan få mere ud af din hest hvis du rider mere på hestens præmisser. Men fordi vi ikke kan få mere ud af dyret er det ok at påføre det smerte? Virkelig ret mig her, forstår ikke helt hvad du mener. Ok, så fordi den ikke ved hvad der gør ondt - så det ok? Kan godt se hvad du mener med du kun laver den smerte der er nødvendig, men når nu der er en mulighed for ikke at skulle slå noget andet ihjel for at spise, hvorfor så ikke gøre det? Tror aldrig vi bliver enig om det her..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej (: |
|
|
Spiser kød! vil ikke kunne undvære kød, dog synes jeg ikk af smagen af gris. Kan hellere ikk lide særlig meget fisk, men det fordi jeg er vokset op med forældre der ikke spiser fisk :S - mennesket er kødæder. Det er en del af fødekæden.
- xoxo - Nanna -
You have not lived, until you find something worth dieing for!
"Jeg, ved det menneskeligt at fejle".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalal |
|
|
jeg spiser megetmeget lidt kød. nede på min efterskole har jeg valgt udelukkende at få vegetarmad - så det er kun når jeg er hjemme hver 2. uge at jeg spiser kød, hvis overhovedet. og det er altså bare fordi jeg ikke kan lide smagen af kød. 
mvh Anna og Topas
Stævnefotografering i Nordsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vegetar |
|
|
da jeg blev vegetar besluttede jeg mig for, at jeg ikke kunne lide smagen af kød. der var ikke noget med dyrvelfæpordd inde over. og så var det jo "nemt" når nu man gik på efterskole af blive vegetar, da der var så meget mad. så man sagtens kunne mætte sig uden kød. var vegetar i 4 år. gik tilbage som såkaldt "kødæder" for vel 10-11 måneder siden fordi jeg havde lyst til kød. men dog ikke alt kød jeg kan lide. gris og lam spiser overhovedet ikke fordi jeg ikke kan lide smagen og synes det ligger tungt i maven. ko er heller ikke en af mine favoritter.. spiser stort set kun dyr der har været fjer på.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
31-12-2009 16:41 |
|
lærke b: som jeg skrev så er det noget jeg har tænkt over. og nej så holder mine tidligere udtalelser ikke en meter. For så er det bare sådan det er. Dyrene er fuldstændige "ligeglade" med hvordan vi behandler dem eller hvad vi gør ved dem, HVIS det hænger sådan sammen. Det håber jeg da et eller andet sted bare ikke.. - men jeg er sikker på lige meget hvad, at man får mere ud af hesten, hvis man rider den på en rolig og afslappende måde. Men jeg vil lige minde dig om at jeg ikke er prædiker for at man rider uden bid og alt det der. Jeg rider bare selv uden bid og nyder det. Men jeg er sikker på at man også godt kan lære at bruge et bid ordenligt. Jeg føler bare ikke jeg f.eks. selv er istand til det. (bare lige for at få det på plads ) Jeg synes ikke rollkur er det samme, fordi det PINER dyret. og det gør det jo ikke at spise det (medmindre man er muslim og halalslagter kræet) Derfor synes jeg ikke lige den sammenligning holder nogen steder  Nu er det lang tid siden jeg har læst denne tråd sidst, så ret mig, hvis der er noget jeg mangler eller ikke passer sammen.
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg mener da det op til folk selv hva de spiser eller ej. Der også ting jeg ikke vil ha, bla. Lam Fisk Hest Får Ged Kænguru osv.
Men jeg mener, at ved du hvor kødet stammer fra, og ved at kødet er af god kvalitet, så det jo ingen sag ?
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaaaaaaaaaaaaaa |
|
|
Jeg spiser kød i stor stil og mhmmm det er rart. Dog bryder jeg mig ikke meget om smagen fra svin, så det holder jeg mig fra - men spiser hvad der bliver serveret. Mine forældre har altid gjort meget i kun at købe kød fra f.eks. familiemedlemmer eller venner, så de ved, at dyret har haft det godt. Nu har jeg ikke læst hele diskussionen, men mange vegetarer/veganerer er rene modedyr. Der er overhovedet intet synd i at spise dyr der har været levende. Det er en del af fødekæden, sådan har det været i årtusinde. Lad mig gætte på, at halvdelen af jer har slået en edderkop ihjel, fordi den er ulækker. Eller en flue.. Hmm, skal vi snakke om moral eller principper?
- Louise When we touch electricity gets through It's a good trick if you can do it to make me fall in love with you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ttamtam |
Lonehm |
02-01-2010 19:17 |
|
Asta: Der er ikke foretaget nogle undersøgelser, som beviser at det piner hesten, at den rides efter rollkur-metoden. Og idag sker halalslagtning under ordentlige forhold, så dyret ikke lider - hvis det gøres lovligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halal-slagtning |
|
|
Jeg slog det lige op: Halalslagtning foregår ved at skære gennem halspulsåren, struben og spiserøret med et enkelt snit, for at få alt blodet ud af dyret, da det at spise blod specifikt er forbudt i den muslimske tro.
Ved halal-slagtning bør dyret ikke bedøves eller lammes. I øvrigt er der en række krav til slagtningen: - For at mindske smerten må dyret hverken føle sult eller tørst i tiden op til slagtningen.
- Dyret bør håndteres med ro og venlighed for ikke at blive nervøst.
- Andre dyr må ikke slagtes i dyrets nærvær.
- Kniven skal være så skarp som overhovedet muligt, men må ikke skærpes i dyrets nærvær.
- Snittet skal være hurtigt og præcist.
- Strube og spiserør gennemskæres sammen med halspulsåren, men rygmarven må ikke beskadiges.
Derudover må man under ingen omstændigheder skære i dyret eller flå det, før de allersidste, naturlige krampetrækninger er ebbet ud. Undskyld mig, men hvor i denne beskrivelse ser du at dyret IKKE lider!?!?!? Jeg synes halal-slagtning er noget så grotesk, grusomt, forfærdeligt og fuldstændig.. ja, GROTESK! Kan ikke finde noget så forfærdeligt ord som beskriver det jeg føler indeni. Det er så klamt at tænke på at dyret bare ligger der og lider og tænker: "Hvorfor gør de det her ved mig!?" Det kan virkelig få mig til at tude!! Der står også: I følge dansk lovgivning om slagtning og aflivning af dyr, skal de bedøves inden de slagtes. Dyr må ikke være ved bevidsthed, når de slagtes. I Danmark er der i øjeblikket ingen slagterier der har anmeldt, at de vil udføre halalslagtning af ubedøvede dyr. Altså stammer det danske halalkød fra dyr, der er bedøvet forud for slagtningen. Her i DK kan man altså være (nogenlunde) sikker på at halal-slagtede dyr er bevidstløse når det sker. Det kan jeg sådan lidt gå med til, når det endelig skal være (og det skal det åbenbart.)  Jeg spiser kød fra gris, and, okse og kylling. Også noglegange fisk. Af princip spiser jeg ikke hest osv. Jeg hader lam, da jeg synes det smager af fisk. Men jeg køber mit kød hos gårdejere jeg kender og hvor jeg ved at der har dyrene haft et godt og liv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
Lonehm |
03-01-2010 14:53 |
|
Nu forholdte jeg mig også kun til loven i Danmark - for der må dyret ikke lide. Jeg ikke aner hvordan det foregår andre steder. Men ellers har du så evigt ret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
03-01-2010 15:12 |
|
Lonehm: jaa, men det gør det bare ikke særlig tit desværre. Men ja du har ret Det var også bare for at den ikke kom ind, den med om dyret led ved halalslagtning og så var det jo alligevel synd og sådan det trineM siger var det jeg forholdte mig til i min tråd, da nogen jo også spiser halalslagtet kød fra udlandet vil jeg tro..
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
03-01-2010 17:54 |
|
Jeg er kødæder. Jeg elsker: Fisk/ko/gris/kylling etc. Jeg spiser dog IKKE: Lammekød, kød fra kæledyr, Lever, spæk, sæl, hestekød etc.
Hilsen Helene - Med Hesten Sonny 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Gitte fjordhest - ved godt facebookgrupper sjældent er specielt seriøst, men det link der er da helt vildt dumt. Hvad med de rovdyr som skulle spise køerne? De kan jo heller ikke få mad nu så.. Asta- som lone siger, der er ikke nogen undersøgelser der viser at det piner dyret at ride i rollkur (og nej, tror ikke helt på den undersøgelse med de to stier). Arj, kan slet ikke finde ud af dit svar, er aaaalt for lang tid siden jeg læste den her tråd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sandra (Beauty Star) |
06-01-2010 16:19 |
|
Jeg er 100% kødspiser, elsker kød, og spiser stortset kød hver dag. Det er meget sjældent vi har en "kødfri" dag herhjemme. Jeg kunne ikke undvære det, og spiser stortset alt kød. Har dog endnu ikke smagt hest, men vil gerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
Asta ♥Isabella♥ |
06-01-2010 16:29 |
|
lærke: nej det har de gledet stille uden om, men der er heller ikke nogen beviser mod at det ikke gør... Nej skal vi så ikke bare stoppe den her ingen af os husker rigtig tråden længere 
Asta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|