Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Hesteejere i Gymnasiet
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 17:22

Hej Ænder, min veninde skriver fra min konto:



Jeg vil høre, om det er hårdt at havde hest i gymnasiet? Jeg har haft hest før, men måtte aflive ham. Siden har jeg ikke rigtigt fået taget mig sammen, til at købe en ny. Da det var en hård oplevelse.

Jeg går i 9'ende klasse, og har spurgt min far, om jeg "må få en anden" Og det synes han er helt OK. Jeg skal bare vente til vores økonomi er bedre, og det er den, når jeg skal starte i Gym.

Men ved ikke helt om det vil være et klogt valg, eftersom jeg kender ansvaret af at have en hest. Og det er jo "bare" folkeskole.

Så vil høre, om der er nogle forskel?


AMANDA KARLSEN
klank efterskole 08/09

0
0
Svar på denne tråd
 
 *Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 17:40

Jeg har ikke altid tid til min hest. Men hvis men prioriterer efter den kan man godt.

Jeg har ikke rigtig tid til min, da der nogle gange er flere afleveringer på en gang og fordi jeg også gerne vil have tid til venner og arbejde. Weekenderne går rigtig hurtig! Især hvis man både skal nå lektier, venner, evt. kæreste, arbejde + hest.

Nu har jeg så også en 'ven' i kbh, så når vi er sammen er det hele weekender og så går weekenderne også meget hurtig.

Der kommer også dage hvor jeg har fri kl 16;25 og så er dagen gået, især nu hvor det er i vinterhalvåret hvor der er mørkt rimelig tidligt.


Håber du kan bruge det til noget :)


Ps. Jeg har min hest hjemme så den bliver passet selvom jeg ikke rider særlig tit.



- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..



Rest in Peace


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 17:43

SmukkeZaco - Tak for svar, men ellers er der vel altid halvparter at finde :)


AMANDA KARLSEN
klank efterskole 08/09

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala (;
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 17:52

Jeg går i 3.G nu og synes, at jeg har god tid til min hest. Lige pt bliver han dog kun redet 3 gange om ugen, men bruger minimum 2 timer i stalden på ham hver dag. Han står dog hjemme, og så hjælper det jo selvfølgelig på det, at både min søster og far hjælper en del til.


Jeg har valgt at prioritere hesten før afleveringer og kæreste, og det fungerer fint. Men nu er nogle af mine lærere også ekstremt søde til at udskyde afleveringsfristen Den eneste der beklager sig er dog kæresten, men - hesten skal være der, han kan være der.



Astrid P

Med Præsthøjens Nico-Light<3


BROMFIELD SPRINGSTØVLER SÆLGES

Skriv PB for information.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 18:02

Det er ganske enkelt et spørgsmål om prioritering :)

Jeg går i 2.G og kan sagtens få det til at køre. Det handler bare om at planlægge. og så afhænger det selvfølgelig af hvor meget du har tænkt dig at gøre ud af din ridning, hvor meget du behøver at prioritere andre ting fra.


For mit eget vedkommende har jeg egen hest + job og går som sagt i 2.G.

Jo, det kan være hårdt, men jeg er da ovelevet indtil videre :)

Og jeg har ingen part og rider ca. 6 dage om ugen + stævner 1-2 weekender om måneden. og ja, jeg har tid til et job ved siden af.

Btw, jeg har ikke haft noget skriftligt fravær, så jeg får altid lavet mine afleveringer, men nogen gange må jeg prioritere lidt i de øvrige lektier :)


"Hygge hejsa!"
<3 Line og Surprise <3
~* Team JPSR Dressur *~

tidligere: Line♥Tatoo♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 18:31

Som de andre; priotering!

Jeg går i 2.g og rider min hest 5 dage om ugen og har fin tid til hende, skole, arbejde, venner osv. :)

Så man kan sagtens




Signe

- fuck alt, jeg vil bare være rockstar


- BU 06/07



0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 18:47



Jeg går i 2.g nu .. og jeg kan sagtens nå det .. Hun får fri 1-2 gange om ugen...



Det er som de andre siger, vigtigt at prioritere.. sætte de vigtigste ting i første række ..



Jeg kan fint nå det.. hesten er det vigtigste, men det er også vigtigt at få lavet afleveringerne.. vennerne er på ridecenteret så dem ser jeg når jeg er hos Aggi, og de andre venner er i skolen som jeg jo ser hver dag..


I weekenderne har jeg så tid til fest og hygge..



Jeg kan FINT nå det hele ...


Stod nemlig i samme problem som dig, da mine forældre PLUDSELIG ga mig lov til at få helt egen hest :D Det gjorde de har i læseferien i slutningen af 1.g ... jeg tænkte ogs meget over, om jeg havde tid til det når nu det blev 2. og 3. g .. men ja .. jeg kan godt nå det hele :)






Mathilde Fryba

» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥
They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehhee
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 19:18

Alle - Tak fordi i skrev, det hjælper på humøret :-)


AMANDA KARLSEN
klank efterskole 08/09

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteejere i Gymnasiet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 09:24

Ja, nu er der jo en hel masse andre, der har svaret :)


Jeg går nu i 3.g, og jeg har haft hest hele vejen gennem gymnasiet. Jeg har ikke altid synes at det gik 'fint', ind i mellem har det været rigtig hårdt at have både hest, skole, arbejde, venner og kæreste. Men det er lykkedes og som de andre: det handler om prioritering og planlægning. Man skal bestemme sig for, hvor meget tid man vil bruge på hesten, og hvad man i så fald er nødt til at vælge fra, hvis man også skal følge med i skolen osv.


Jeg rider 6-7 dage om ugen, men jeg siger også nej til mange sociale arrangementer, fordi jeg ikke har tid til det :) - Sådan er det i de travleste perioder, men jeg har endnu ikke fortrudt, at jeg har valgt at have hest i gymnasiet :)




Christina Buhl

.. Med Carlos og Rocky <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 stormvind
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 15:11

Jeg går i 3.g nu og har haft hest siden starten af 2.g hvor jeg købte ham :) Da jeg gik i 1.g red/hjalp jeg med 3 heste, dvs. ridning 7 gange ugentligt. Jeg ha personligt haft tid til hesten. Synes ikke selv der er meget jeg siger nej til -er til en del sociale ting også + spiller også lidt musik med nogle indimellem, men får ikke rigtig stress. Når de ting jeg skal osv., så synes egentlig ikke det er så slemt med hest i gym :)



// Katrine & Stormvind

* Team halv tinker *

Følg med i hverdagen hos mig og superhesten her

"Nysgerrighed er et af de evige og sikre tegn på et levende intellekt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 ergtfyui
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 16:23

det kommer an på hvor amibitiøs du vil være.

Jeg selv har ikke tid, og jeg går i 1.g

Jeg synes det hårdt hen over vinteren, og ofte må du sige nej til dine veninder, men hvis det er det man vil, så kan det da sagtens lade sig gøre.

Men helt igennem klare råd er at du venter, eller får en part. :)


Mvh.
Anne Sofie Krøyer
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider