Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Idéer til bog???
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 20:59

Hej HN'er! :D


Jeg står i den situation, at jeg skal på skilejr i næste uge. Jeg kunne godt tænke mig at have en bog med, men jeg er helt blank mht hvilken jeg skal tage med?? Derfor ville det være dejligt, hvis I kunne hjælpe mig med at finde en bog :) Jeg fortæller lige lidt om, hvilken type bog, jeg kan lide:


Jeg kan godt lide fantasy og andre romaner. Jeg er ikke til krimi. Jeg kan godt lide noget action og spænding. Der må også gerne være romantik indblandet, men det skal ikke nødvendigvis være det, der fylder.
Jeg kan godt lide at læse hestebøger, men kun helt bestemte slags. Bl.a. har jeg læst Heartland, som jeg synes er super god, og så kan jeg også lide serien Den Sorte Hingst.
Selvfølgelig læser jeg ikke kun hestebøger, der er også mange andre bøger, der har fanget mig. Fx har jeg læst Skammerens Datter, som er en super god bog.


Er der nogle der kan hjælpe mig? Også bare et forfatter navn kan bruges, for kender nemlig ikke særlig mange forfattere ;)


Mvh Simone :)


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,
- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,

men et dårligt hestemenneske kan end ikke høre hans hest skrige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjah hvad med...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 21:06

en godt fyldt bankbog?


Michael Moesby-

nu uden billeder i sin præsentation, efter HN, i deres nye regler vil have man giver HN fuld brugsret så de kvit og frit kan anvende brugernes billeder som de vil...


蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd
 
 haha.....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 21:36

Haha :D


Mvh Simone :)


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,
- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,

men et dårligt hestemenneske kan end ikke høre hans hest skrige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 God bog
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 21:46

Hahahha Michael!


Hmm jeg vil anbefale Dinosaurens fjer af Sissel-Jo Gazan. Det er godt nok måske en krimi, men den har også småromantiske tendenser på en grå dansk facon. Dybe psykologiske perspektiver og ekstremt velskrevet. Samme forfatter har skrevet en bog der hedder Sig ja! - Hvad præster ved om kærlighed. Den er ikke skønlitterær, men ganske lærerig og giver én noget at tænke over. En hurtigt læst lille en.


Jeg har også lige læst 2 af Michael Niemi. Han er finlandssvensker og har eminent humor. Den første jeg læste hed Populærmusik fra Vittula. Jeg grinede hele vejen igennem bogen pånær de temmelig grumme socialrealistiske scener.


Den starter i Nepal hvor fortælleren er kravlet op på et højt bjerg og rammes af en lyst til at gøre noget religiøst. Han vælger derfor at kysse den cobberplade der markerer toppen. Hans fugtige læber fryser fast og denne situation bringer ham tilbage til sin barndom i Vittula hvor han frøs fast til dørens lås.


Virkelig virkelig sjov og med en snært af magisk realisme, i den forstand at han starter med at fortælle om sin tidlige barndom i et barns sind dvs. at vi får alle fantasierne med. En fortælling der virkelig er langt ude, men dybt underholdende.


Den anden hed Sulebulen og er science fiction. Begge bøger har et meget beskidt sprog men er også bare hylemorsomme. Finsk humor er lidt som nordjysk humor i 2. potens. Sidstnævnte kan læses som en novellesamling. Man behøver altså ikke læse alle kapitler, men springe i den eller bare stoppe hvis man finder den for ulækker eller primitiv.


Ellers læser jeg mest krimier, så jeg er ikke så behjælpelig, men du har vel pløjet dig igennem New Moon-bøgerne, Harry Potter og lignende?


Ang hestebøger så var jeg glad for Britta og Silver som barn.


Hmm jeg tror der er en finlandssvensker i mig både hvad angår musik og litteratur.


Medlem af Bullerklubben


og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 14:22

Nu kiggede jeg lige på din præs for at se din alder og mine bud er: Hvad med Twillight serien? Ellers er der bøger af Mary Higgins Clark - hun skriver (synes jeg) nogle spændende bøger.


Så er der jo også Heartland bøgerne som varmt kan anbefales


Pige med den blå cykel som er bøger fra 2. verdenskrig er også gode.




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 yndlings bøgerne
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 14:30

Nå ja så er der mine TOTALT yndlings bøger fra teenageårene. Bøgerne af Susan Hinton.


Outsideren

Ikke til at tæmme (med heste)

Sidste år er længe siden

Motorcykeldrengen

Tex


Jeg synes de bedste er de to øverste. Outsideren skrev hun da hun var 17 og alle bøgerne handler om det miljø og de fyre hun voksede op med. Man vil også opleve at nogle af navnene går igen i flere af bøgerne - fordi det i "virkeligheden" er den samme person.


Så er der bogserien med "den grå heks" som er en bogserie baseret på virkelig hændelser på et pigehjem. Der er i alt 3 bøger men de er meget letlæselige og nemme at komme igennem. De er skrevet af Hjørdis Varmer. Har du aldrig læst dem er de helt klart værd at læse selvom de er ret nemme at læse.




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider