Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Hundebøger
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:32

Jeg har snart fødselsdag og derfor ønsker jeg mig nogle bøger om hundeadfærd/psykologi.


Hvilke bøger har i/ kender i som man bare ikke kan undvære?




Damgaard



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:48

Jeg har "Hundelytteren" og "Hundelytteren i praksis" af Jan Fennel. Jeg synes hun er utrolig dygtig, og der er en masse værktøjer man kan bruge.
"Hundelytteren" er mere en bog hvor der står om baggrunden af hendes arbejde, og lidt hvordan hun arbejder og sådan, men "hundelytteren i praksis" er en opslagsbog, der står hvad man kan gøre i forskellige situationer fra hvalp til voksen.

Der er jo så også nogle som ikke bryder sig om hendes måde at arbejde på, men sådan er det vel nok ved alle :)
Håber du kan bruge det til noget, du kan altid slå Jan Fennel op på nettet, der står en masse om hvordan hun arbejder og sådan, og fanger det dig, kan du jo ønske de bøger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:49

Et must er bogen: på talefod med hunden - de dæmpende signaler, af Turid Rugaas


Hundesprog, af Roger Abrantes


et ulveethogram


din intelligente hund, af stanley coren


drivkraft og motivation, af anders hallgren


Hvis du overhovedet vil noget med clicktræning er følgende bog en MUST: "don't shoot the dog", af karen pryor


det var lige et udsnit af det jeg lige kan huske :-)


Hilsen Pernille


0
0
Svar på denne tråd
 
 forresten..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:56

så er det meget vigtigt at forholde sig kritisk til alt det man læser om sådan noget her.. visse ting er helt ubrugelige fra nogle af dem.


Bla Jan Fennell som der bliver skrevet om ovenfor - hun har altså nogle rimelige mærkelige indgangsvinkler til nogle af tingene..


Det man nok får mest ud af er at tage til et foredrag med Runar Næss. Han er ulveekspert og man kan lære SÅ meget om hundene og deres sprog på kans foredrag.


og ellers er der læringspsykologi som også er godt at kunne noget om.. bla positiv forstrækning, positiv straf, negativ forstærkning og negativ straf.


Nu er det ved at blive langt.. hvis du vil vide mere så skriv evt pb.


Hilsen Pernille


0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 19:10

Jeg har for mange år siden læst af Roger Abrantes og Jan Fernell mv, men selvfølgelig kan jeg ikke huske titlerne på bøgerne


Jeg vil straks lave en lang liste med bøgerne, og håber bestemt at få midst en, for det er jo vanvittigt spænende.


Så jeg siger tusind tak for jeres hjælp


Damgaard



0
0
Svar på denne tråd
 
 "How dogs learn"
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 20:56

Jeg vil især anbefale bogen "How dogs learn" af Mary R. Burch & Jon S. Bailey.


Begge er uddannede forskere (phd) og er hhv. uddannet dyreadfærdsterapeut og professor i psykologi.


Bogen forklarer i et let forståeligt sprog hvordan hunde lærer og hvordan denne viden kan omsættes i praksis i træning (af f.eks. øvelser) og til at afhjælpe problemadfærd.



Jeg vil også anbefale bladet "Hund og Træning" som henvender sig både til private familiehundeejere og professionelle adfærdsbehandlere og indeholder artikler af høj faglighed skrevet af bl.a. erfarne konkurrenceudøvere, professionelle adfærdsbehandlere og forskere. I hvert nummer er der endvidere en anmeldelse af en række nye hundebøger som du sikkert kan få glæde af.


Du kan låne bladene på biblioteket (evt. kan du bestille dem gennem bibliotek.dk)eller du kan kigge på bladets hjemmeside:

http://dogtraining.dk/



Hilsen Nanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 14:38

"Helhjertet hundetræning" af Irene Jarnved





Mvh Heidi



"It's healthy to ditch class now and then"

Edward Cullen, Twilight.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider