Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Hestepigen Maja.
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 07:59

Boganmeldelse af Hestepigen Maja.

Forfatter: Kirsten Nordstrøm Hansen og Christina Nordstrøm.
Forlag: Gyldendal.

Beskrivelse: En rigtig god bog, hvor man bare vil læse mere og mere i. (Man kan næsten ikke stoppe igen.) Spændingen er rigtig god. Og personerne er beskrevet rigtig godt.

Referat: Maja er forelsket i naboens dreng, Nikolaj. Men det er sommerferie og Maja´s forældre skal på ferie uden Maja og hendes storesøster, Sisse. Maja skal passes af bedstemor og må få sin hest med. Maja er ikke helt vildt begejstre, for hvordan skal hun kunne klare ikke at se Nikolaj i så lang tid. Men hvad Maja ikke ved er at bedstemor har bedt en anden hestepige, Katinka, om af komme og være ved Maja igennem hele ferien. Pigerne bliver hurtigt rigtig gode venner. Og bestemmer sig for at sove ved parken, som hører til Rosenlund. Ejeren bor et sted i Frankrig. Og har bedt, Rasmus, en gammel mand, om at se efter slottet. Rasmus giver pigerne lov til at sove i parken. De slår telt op. Men om natten hører de skridt uden for. Og dagen efter finder de ud af at de ikke er alene på Rosenlund. Der er en dreng, Martin, som gemmer 20.000 kr. som han har taget fra hans farmor. Hans bror, Leon og vennen Anders er ude efter ham. De finder Martin sammen med Maja og Katinka i et af værelserne, hvor der er et hemmeligt rum. Og slår Katinka så hårdt at hun er bevidstløs. Heldigvis får Martin og Maja slæbt Katinka ind i det hemmelige rum og Maja løber gennem en mørk og klam gang for at komme ud og hente hjælp. For Leon havde nemlig skubbet en sofa hen foran and døren. Hun kommer ud og får ringet til politiet som kommer og arrestere Leon og Anders. Katinka er oven på igen efter en tur på hospitalet og de fortsætter teltturen hvor de slap. Sisse kommer forbi sammen med Nikolaj. De er blevet kærester. Et par dage efter tager Maja hjem igen.

Skala 1-10: 10. Fantastisk bog…


Hilsen Lotte.


LOTTEPOTTE

-With, Monique, my soulmate!

-Men stadig på dejlige Gorba og Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 22:55

såmænd bare rose dig til skyerne, for de flotte boganmeldelser du laver. Har set du har lavet flere.


Så lige på din præs. at du kun er 13 år!!



...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...




Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!



0
0
Svar på denne tråd
 
 asasasasasa
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 12:20

Fjordheksen: Tusinde tak. Det er jeg glad for at høre.


LOTTEPOTTE

-With, Monique, my soulmate!

-Men stadig på dejlige Gorba og Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny anmeldelse??
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 14:01

Hej Lotte.

Når du modtager de nye bøger, er jeg spændt på, om du sætter en ny anmeldelse på nettet. Du kan tro, at jeg/vi skriver os bag øret, hvad du mener om bøgerne. Vi vil gerne skrive noget, der er værd at læse.

Mange hilsener. Kirsten


Lykken er en hest
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider