Jeg har også mellemblondt hår og Jeg har prøvet både at få lyse striber og få mit hår brunt så viser lige nogle billeder
Først min almindelige hårfarve
Jeg var ekstremt træt af mit hår så valgte at få lavet lyse striber
Det havde jeg i nogle år, da jeg så fik ny frisør, og hun sagde at til min lyse hud var det dumt at have lyst hår (jeg er meget bleg) så jeg fik brunt hår med enkelte lyse striber i
Den farve var jeg meget glad for, men da mit hår ikke holder særlig godt på farve var jeg nødt til at farve det ret tit da den brune farve falmede meget hurtigt. Hvilket simpelthen blev for dyrt.
Så jeg gik i gang med at forsøge selv og endte med at blive rødhåret i stedet for brun, og det kører jeg så med nu
(mig til højre - min søster til venstre hvor hun har fået farvet sort hår)
Mit mål er at komme tilbage til den brune igen, men jeg farver stadig mit hår selv så eksperimentere lidt endnu.
Når jeg lige synes der skal ske lidt laver jeg bare lidt lyse eller brune striber i mit røde hår. For mig er det bare hår og farven går ud igen, så jeg kan godt lide at eksperimentere og finde ud af hvad der klær mig eller ej.
Men må dog indrømme at første gang jeg selv skulle farve og troede at det blev brunt, blev jeg dog noget chokeret over at se RØDT hår. Værst var dog at jeg skulle holde stor fest og havde bare lige farvet håret inden gæsterne kom.
Men hva så havde vi noget at snakke om resten af aftenen og har faktisk kørt med de røde i nogle år nu.
Hvis du bare får lavet striber er det forholdsvis nemt at få din egen farve igen, da du bare kan be frisøren om at lave færre og færre og smallere striber. Laver du en hel farve er det ofte lidt svære. Det man kan gøre er at hvis man fx har farvet håret brunt og vil tilbage til sin egen farve, kan man når man får udgrovninger lave striber i stedet for en ny hel farve og på den måde trappe ud af helfarven.