Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

billeder at hest for vogn(størrelses for
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 23:05

Jeg skal ud at kigge på 4-hjulet vogn i morgen, og det er en hammer lækker vogn og jeg er vild med den.Jeg er bare så usikker på hvilken størrelse vogn der vil passe til mine køredyr.

Så derfor vil jeg MEGET gerne se billeder af jeres heste/ponyer forspændt 4-hjulede vogne,og samtidlig kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle retningslinjer man kan gå ud fra.

Dorte.

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

En tommelfingerregel....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 10:20

... siger, at øverste kant på spejlet ikke skal være højere (målt fra jorden) end stangmålet på hesten - og det gælder vel også for æsler :)

Det er naturligvis møntet på dressurvogne - maratonvogne og turvogne skal jo ikke passe helt på samme måde. Her går man mere efter vægten. Dyret skal jo gerne kunne trække vognen med passagerer uden at blive helt flad - også når det går opad bakke ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 10:23

... "dressurvogne" er faktisk ikke dækkende - det handler jo kun om konkurrencekørsel.

Jeg burde i stedet have skrevet "dressurvogne og stadsvogne" - altså vogne, der bliver brugt til stadskørsel.

I "gamle dage" var stadskørsel al kørsel, hvor man var i sit pæne tøj :)

I dag er det konfirmationer, bryllupper, dimissioner, gallafester - kort sagt: al den "fine" kørsel, som man typisk lejer en kusk til :)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 10:39

Ohh nu spørger jeg nok dumt,men spejlet hvor er det på en hestevogn.

Jeh har sagt ja tak til denne vogn,og jeg syntes selv den er super .Den har store hjul,istedet for de små gummihjul der plejer at være på de små ponyvogne,og så er den lavet uden alt unødvendig materiale = så lav vægt som muligt,og så er det muligt uden alt for meget bøvl at lave den om til 2-spand på et tidspunkt.Vi skal bruge den til vores hærvejstur til sommer.

Uha jeg glæder mig til at få den hjem og komme i gang med træningen.

Dorte.

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

spejlet er den plade...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 12:33

... der beskytter kuskens ben og fødder mod vand/mudder og andet skidt, som hesten kan sende op med hovene :)

På mit billede er det en lodret plade - på dit billede er den skrå. Det er den ofte på turvogne, for så kan den bedre holde til at man støtter den ene fod på den :)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Det ser i øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 12:34

.. ud til at være en fin vogn :)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

hestevogn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 15:50

syntes vognen ser super fin ud :-)

husk at sætte billeder ind med æslerne for...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider