Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Så var vi i Portugal ( LUSITANO )
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:34

Så var vi igen et smut i Portugal fra d. 11 -15 marts. Vi var nede og filme salgsheste, tage ridelektioner, se de nye føl og bare nyde Portugal og de oplevelser der kommer.

Jeg havde mit nye kamera med og det måtte virkeligt stå sin prøve.

Denne gang boede vi hos Paulo nær floden ved Salvaterra de Magos, en meget flink avler der endda kvit og frit lånte os sin Mercedes da vi kun var få afsted , hentede og bragte os mange steder også. Gæstfriheden i Portugal er stor.
Paulo har nogle hyggelige små bungalows med køkken og bad som man kan leje.

Da vi ankom om aftenen kørte vi straks i supermarkedet og købte ind af lækre ting. Så var det hjem og hygge og guffe. ( her er et foto fra morgenmaden):

Næste dag skulle vi så se hans unge heste som er i tilridning. Det er sjovt at følge deres udvikling og de fleste kunne jeg slet ikke kende fra sidste gang ( 3 md siden. Da var de fleste lige hentet ind ) da de havde udviklet sig helt enormt.

Her er nogle af dem:

Alegrete på 4 år var ham vi bedst kunne lide, havde vi haft penge var han kommet med hjem i kufferten :

Her er video:

lykke.fotoz.dk/video/vis/i2294

lykke.fotoz.dk/video/vis/i2293

Han er en hest med humor:

Alcochete var også en favorit og simpelthen en hjerteknuser. katrine var bare helt solgt. Han er også 4 år og også igang med tilridning:

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2282

og lykke.fotoz.dk/video/vis/i2279

Her er bare 3 årige Bizarro der kom ind fra det frie liv for 2 md siden, jeg syntes han var sjov da han havde sådan et "hva så piger" udtryk :

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2276

Bizantino vare mere afdæmpet og virkeligt følsom for signaler. han kunne bare styres ved det mindste kropssprog. det er sjovt som sådan nogle ungheste er forskellige:

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2286

Bastardo på 3 år var altså en sød hest på trods af navnet:

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2284

Denne 3 års Palomino var måske nok lille ( 155 cm og ikke stor af krop ), men den havde et sind som en stor hest og mente selv den bare var kongen af gården. Selvom man ligner en barbiehest så er man jo ikke nødvendigtvis en - næh , han mente bestemt han skulle være en stor krigshest når han blev voksen. han skal ligesom bare liiige lære at holde balancen først , ikke!

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2290

Denne lille 4 års hingst var bare en rigtig bølle. Havde meget høje tanker om sig selv også. Han skulle have været kastreret da han ikke er racetypisk ( 153 cm og alt for kraftig i hovedet ) , men ejeren nænnede det ikke alligevel. Det kan man jo godt forstå.

bevæge sig kan han godt: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2259

Temmeligt meget blærerøv .

Bagefter tog vi ud og spiste frokost med vores portugisiske venner og efter det tog vi over til stedet hvor vi skulle se og ride nogle salgsheste.

Men inden vi red skulle vi lige ud og se plagene på markerne. Der står jo hele 5 hoppeføl dernede efter den dansk ejede avlshingst Urubu ( som står i Portugal)
. De var bare skønne allesammen - men pga finanskrisen er de alle sat til salg af ejeren. Normalt vælger avlerne at beholde en eller flere hopper fra hver årgang - især hvis de er så fine som disse.

oohh - appelsintræer. Det er helt vildt så godt solmodne appelsiner smager:

Bagefter ( om aftenen) var vi bare dødtrætte og så tog vi hjem og hyggede os på stutteriet.

Om fredagen tog vi et smut til Golega for at shoppe rideudstyr. Bagefter tog vi ud til en avler for at se flere salgsheste. Denne avler er fra en meget gammel avler familie og hun passer sine heste som små børn. Der var en stor kærlighed til heste på dette sted, og hun kendte hver hest og trænede mange af dem selv. ( normalt er det den ansatte berider der træner og opdrager hestene og staldmanden der fodrer, fejer, muger og passer hestene på marken).

Hendes heste er af Andrade typen og derfor både store , fyldige og meget blide og menneskeglade. Hendes heste bruges både til dressur og kørsel ( ikke tyrefægtning) . Hun har solgt mange heste til professionelle kuske i eks Frankrig og de har været med til verdensmesterskaberne.

Her er nogle ungheste :

artista på 4 år: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2265

Zimbro på 5 år var simpelthen SÅ skøn. en rigtig sjov hest som i også kan høre på video, he he. lykke.fotoz.dk/video/vis/i2243

lykke.fotoz.dk/video/vis/i2244

Azulejo på 4 var noget mere sød og afdæmpet: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2245

Og her er en voksen dressur hingst som måske var solgt til frankrig. Sådan her kommer alle hendes ungheste til at se ud som voksne hingste. Hun er kendt for at avle meget ens afkom - så de netop er gode som eks 4 eller 6 spand :

Hun havde også nogle meget velgående unghopper. Denne 4 års hoppe kom ind på stald for første gang for 10 dage siden. Den har været i longe 3 gange. Hun havde tabt sig noget da hun ikke kunne lide krybbefoderet ( hun var vandt til græs og hø), men hun var begyndt at spise igen. Halen havde været fyldt med plante burrer så derfor måtte den klippes.

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2234

Denne 3 års hoppe var også netop hentet ind. Men hun var ikke helt sikker på at hun ville sælge den. Den ER da også fin. Og velgående ( i må lige vente med at se video for jeg har ikke fået uploaded den endnu).

Vi kunne ikke blive længe og nå at komme ud og se avlshopperne , vi havde en frokost aftale med nogle venner på en restaurant.

Efter frokost tog vi over til en salgsstald hvor vi skulle have ridelektioner.

Jeg har ikke ret mange ridefotos - vi havde jo travlt med at ride jo.....

Vi
prøvede allesammen at ride piaffe og passage og chancementer
( kors hvor jeg kagede rundt i de chancementer, stakkels hest, he he).

Det endte med at blive ret sent så vi var glade for at vores venner aflyste restaurant og diskotek besøget vi skulle have været på.
Så vi købte igen ind og hyggede os.

Lørdag morgen gik vi en tur med avleren ud på marken for at se på hans hingsteplage. De lå allesammen og sov og gad da bestemt ikke rejse sig bare fordi vi kom. De var bare super søde.

Vi så flere ungheste både løs og i longe og vi så de redne heste.

Her den skønne Xadrez der trods sin alder ikke har været redet ret længe. Han er altså ikke så lille som han ser ud, men rytteren er bare ret stor :

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2257 og lykke.fotoz.dk/video/vis/i2255

Denne 5 års vallak var katrine helt vild med . Han havde godtnok tabt sig efter kastrationen 2 md før, men skal nok blive fin igen med lidt pasning og pleje.

Bagefter var vi ude og spise endnu en lækker frokost og så skulle vi igen over og ride.

Her gik det bedre end dagen før da vi red de samme heste og derfor kendte dem lidt bedre. Jeg kagede dog igen rundt i chancementerne og endte med at få 1½ times undervisning!! Selvom jeg er vandt til at ride næsten dagligt så var jeg altså flad bagefter - og provokerende nok så var hesten stort set ikke træt.
Hrmn...

Den lækre rytterstue med udsigt til ridehuset:

Vi fik fremvist en unghingst på 4 år der hed Acaso. Den var suuuupper lækker og med et virkeligt godt sind. Blid, koncentreret og aktiv - lige mig. jeg kender dens far og det er jo meget sjovt. Gid den dog kunne blive min ... ah - den er for høj ( sagde ræven om rønnebærrene, SS**):

video: lykke.fotoz.dk/video/vis/i2237

Efter dette var det aften og vi havde fået en usædvanlig middagsinvitation hjemme hos en af vores venner. Normalt spiser man ikke hjemme hos hinanden i Portugal . Vi fik hare og kanin med vilde svampe - kødet var skudt af en lokal jæger og smagte virkeligt godt.

Det var en meget hyggelig aften. Men igen var vi for trætte til at tage ud og danse som vi ellers havde lovet.

Om søndagen pakkede vi bilen til hjemturen og tog over og besøgte avlshingsten Urubu og Sanne Salomonsens hest Unico - og naturligtvis den lille jack rusell hundehvalp vi havde haft med fra Danmark ( han skulle være avlshan på stedet).

Her er Urubu ( vi kunne ikke se ham ude da træneren havde travlt med en elev):

her er Sannes hest Unico:

Her stemningsbilleder fra stedet:

Senere mødtes vi igen med avleren paulo som skulle køre os langt ud på landet for at se hans store hoppeflok der lever halvvildt på et stort område. De var begyndt at få føl nogle dage før og mange var højdrægtige. De var tynde efter vinteren men græsset groede godt så om en måned vil de igen være flotte at se på.
Deres liv er en naturlig cyklus hvor de er tynde om vinteren og i sensommeren og tykke om foråret og i efteråret ( pga de spiser kork agern olign.) . På den måde kan de tåle den store mængde frisk græs i foråret uden at en eneste bliver forfangen.
I de 5 år vi har rejst rundt i landet har vi i alt set 5 forfangne heste. Ret utroligt når man ser hvor de sommetider græsser om foråret ( nogle går på uhøstede havremarker med græs i bunden og lign steder).

Så var det tid at tage i lufthavnen og sige farvel til det gode vejr - fra 27 grader og hjem til 10 grader-brrrrrrrhhhh.

Formidling af Portugisiske LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

NYE HESTE NU

Hestemalerier sælges. Også Bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:43

Jeg kan slet ikke se dine billeder

-Sagde jeg

Den der ikke laver fejl, lever i rutinen

0
0
Svar på denne tråd

prøv igen
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:45

alt er røde krydser

Vicky Mathiesen

Bedækning 2009:

Tradition does not mean preserving the ashes

but keeping a flame alight

0
0
Svar på denne tråd

det kan jeg heldigvis
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:45

Hold da op nogle lækre hyppere.

Mig os ha

Ser ud til i havde en fed tur

JANE

Medlem af Bullerklubben.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:50

Smukke smukke heste som altid :)

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

tror opdatere
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:53

dem der ikke kan se dem - jeg tror i skal opdatere jeres computer. video er quictime og billederne er jo fra megapixel ( kender ikke format, men nok noget windows ).

NYE HESTE NU

se billeder fra turen: www.heste-nettet.dk/forum/14/821880/ 821880/

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:54

Super flotte billeder, en helt fantastisk stemning :)

Flotte heste

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

kunne sagtens se dem
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:00

og er stadig ligeså solgt i dem som altdi der er filmer en dejlig hest... Sannes er super duper charmerende...

Velkommen til HN

"Join the Battle"

0
0
Svar på denne tråd

lækre billeder
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:01

det er nogle rigtig lækre billeder, det ser ud til at det var en god tur.

Hvad prisklasse ligger de unge 3 års hingste i?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:03

Elsker simpelthen dine tråde, nyder dem hver gang. Tusind tak for indblikket. Er så skudt i de heste der, vil så gerne eje én en dag Tar' I ikke lige mig med næste gang

Dejlige billeder, og ikke mindst heste!

Smil når du vinder, og le når du taber.

Billig sadel sælges, tofarvet kombisadel. Billeder på præsentation. Kontakt over Pb.

0
0
Svar på denne tråd

Portugal
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:10

Den ene er jo mere smækker end den anden, som altid. Fantastiske dyr. Også den lille bølle med det for store hovede! (sjovt nok siger hopperne mig aldrig rigtig noget)

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:10

NØJ.... jeg bliver altså totalt hesteskruk når jeg ser de billeder! Gud jeg gldæer mig til jeg skal have hest igen! MUMS!

Hvornår har i planlagt at skulle afsted igen? Jeg bliver nødt til at skulle med en gang der ned og se alle de flotte heste!

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

SUPER 2'er pony sælges. Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

WOWWOW
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:14

Hold da op en god lang fortælling..

En rigtig lækker tur i har haft jer der, er helt misundelig.. Har vidst forelsket mig par gange eller 3 undervejs i de skønneheste

Jeg er nysgerrig, hvordan er i kommet i kontakt med disse mennesker der har disse flotte stutterier, eller er det "bare" nogen man kan besøge under sine ferie dernede?? :D

Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd

Flotte røde krydser :-)
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:24

.........

0
0
Svar på denne tråd

Elsker!
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:26

Jeg elsker de her tråde!!

Er dybt forelsket.

Favoritterne er klart:

"Den lille ikke racetypiske" :P

Zimbro (har et eller andet for 4 spkker ;) )

Acaso ( Dejlig let ridning)

"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd

afsted igen....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:26

hvornår vi skal afsted igen ? tjah når nogen vil med ned og købe hest. Vi håber til maj måned. ellers til sommer. og så kan dem der bare vil kigge lidt og prøve at ride jo også komme med.

avlerne har vi mødt på forskellig vis men mange af dem har vi mødt til festivalen i Golega i November måned ( vi har jo vores årlige tur dertil i 8 dage hvert år - har været der 5 år i træk nu...). Andre er venners venner osv. Vi kender jo efterhånden en del folk dernede og de er vores gode venner nu - det er en STOR fordel når der skal handles heste ( priser ) .

men ja - vi kan godt give folk adressen og tlf nummeret til ejerne af stedet med unghestene og stedet hvor vi rider, ( de taler engelsk med accent), de kan godt maile også men det er de ikke så hurtige til.

NYE HESTE NU

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:28

Fantastisk flotte heste !!

Misunder jer da.

© Marko & Evald ©

©©©©
>> Der er kun eét svar på nederlag, og det er sejr! <<

.. Hun sagde sin mening og .. Ruller væk igen ..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:31

Dejlige heste!!! Ser ud til at i havde en skøn tur :)

Jeg støtter nyt-hesteliv

www.nyt-hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd

dumme mig
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:32

Så går man ind og kigger på din hjemmeside... alcacovas koster jo kun 38.000 (!)

*suk!*

"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:36

uhhh der er et par af hestene der skiller sig s

ud som jeg sys er de lækreste (at se på), palominoen, zimbro og den sidste lyse hoppe med blåt øje*S* Hold nu op de er lækre man!!

0
0
Svar på denne tråd

alcacovas
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 13:25

Ja, synd han bliver beskrevet som en bisse, ellers kunne det da godt være jeg lige kunne være fristet til et hurtigt banklån... ;-)

Godt de fleste af dem er så store, så bliver man ikke fristet men nøjes med at fryde sig over synet. Den her tråd kan man klikke på mange gange.

Suk, måske en eller anden dag indtægter og udgifter matcher hinanden knap så godt som nu! Helst inden jeg bliver for gammel...

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

alcacovas....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 13:44

ja alcacovas opfører sig lidt som en pony. meget lig en connemara jeg har haft. Han skal have en mere fast hånd end de andre - men kan man styre ham så får man rigtigt meget hest for pengene. han er slet ikke vild eller noget , på ingen måde nervøs - men han vil gerne bestemme lidt selv og han er stærk som en haflinger.

så kan man styre en haflinger kan man styre ham. men han kan jo sagtens kastreres alligevel.

Han er ved at blive opdraget og tilredet lige nu og han er sikkert meget bedre om nogle måneder.

NYE HESTE NU

0
0
Svar på denne tråd

haflinger?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 13:55

Naaarj, helt ærligt, så tror jeg ikke lige jeg gider det der haflinger/fjordhestesyndrom . Jeg har rigeligt af det i min brogede machobøf herhjemme. Men han er cute med det lyse hår, ham der.

Drømmer sådan om en hest der er flink og medgørlig uden at være kedelig og ligeglad - levende men med en god slukknap. Der er et meget godt eksempel på en af videoerne, hesten kegler rundt i ridehuset men så snart ejeren snakker til den kan hun gå hen og vade rundt om den og klappe den overalt og den står bare bomstille selvom den stadig ser lysvågen ud.

Det er vældig underholdende når de selv finder på hvad man skal lave, men lidt mere fokus kunne være ok af og til.

Nå, men det er jo nemt nok at lave en lang list med krav når man er ludfattig - samme gamle grammofonplade fra mig her. ;-)

Så vi nøjes med billeder.

*

0
0
Svar på denne tråd

sådan er de fleste...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 14:18

pjemm: ja sådan som ham den der kegler rundt på kommando og så er rolig - sådan er de fleste Lusitano heste ( incl min egen) heldigvis. det er jo det de avles til. Men der er jo upsere af og til og de koster så ikke ret meget. ofte kastreres de og det kan forbedre dem meget.

det er bare med at spare lidt op - så har man pludseligt pengene. Hestene er jo MEGET billige lige nu - sådan en som Zimbro kostede det dobbelte sidste år !! og nu er han altså redet også..... Men avlerne vil hellere sælge ud end brænde inde med dem - de venter jo en masse nye føl lige nu.

NYE HESTE NU

0
0
Svar på denne tråd

spare op
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 14:33

Jeg prøver - men når der ikke kommer ret meget ind og dette så bruges på uforudsete ting som bilreparation x 3, defekt køleskab, 9000 i dyrlægeregninger osv. osv. - ja, så ender det hele med at gå i 0 måned efter måned. Sidste år brugte jeg 3 mdr på en brækket højrearm =nul indtægt, i år har jeg allerede brugt 2 mdr. på mavesår, kold lungebetændelse og så manglede jeg sørme lige B12 og har nok gjort det i årevis. Så det er altså ikke bare brok.

Jeg vil gerne have en vallak som er grundredet og betale for det - er lidt træt af rå heste lige pt. Jeg har også godt set at Vento er til salg i øvrigt - og så skal den jo helst ligge under 155 cm, dem viser I ikke så mange af. Ud over højden vil jeg ellers næsten sige at jeg med et snuptag kunne tage hvilken som helst af dem du viser i dag. (palominoen synes jeg så ikke er noget særligt, den ligner bare en almindelig "hest"?) (Zimbro ser også rigtig sød ud, dejlige øjne - det er vigtigt!)

Så jeg skal bare lige finde et lille mirakel, så er jeg klar. ;-)

Ellers må jeg af med dem jeg har nu og bruge et par år på at sætte deres fiktive madpenge til side. Det bliver faktisk også overvejet. Jeg får bare ikke en skid ud af min ridning af at skridte ture, selvom det er hyggeligt.

*

0
0
Svar på denne tråd

123446
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 14:47

Wauw.. Super skønne heste.. Mums mums.. Og virkelig flotte billeder

... Sagde Christina

"Stutteri Godthaabs Fjordheste"

Altid fjordheste m. papirer til salg.

Skriv for nærmere info...

0
0
Svar på denne tråd

Endnu et super lækkert
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 21:19

indlæg fra dig. Tusind tak for kigget og suset med alle de skønne heste.

Tænker på, om du ved hvordan en kastrering foregår på de breddegrader?

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker og Makron.

Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst med det venligste temperament

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 21:23

hvor har de da bare nogle lækre heste der :D er godt nok missundelig :/

0
0
Svar på denne tråd

1234565646
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 21:29

Tusind tak for du gider dele alle dine dejlige billeder med os :-)

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 21:33

Ææææv jeg kan ikke se billederne :(

Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 21:37

Tak for at vi måtte kigge med.

Meget - meget smukke heste - helt utroligt.

Det giver stof til eftertanke hvis man engang skulle købe

ny hest eller en mere...

De er noget helt særligt - det kan man ikke komme udenom.

God fornøjelse på jeres næste tur.

Hilsen Charlotte Andersen

www.a-happy-horse.dk

0
0
Svar på denne tråd

tusind
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 22:13

tak for kigget af de smukke heste, de er virkelig skønne at se på

Mvh. Karina

Super smuk irish cob hoppe sælges,

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/214336/

Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.

0
0
Svar på denne tråd

intet at sige
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 08:16

Ja hvad kan man sige andet end : Savle , savle.

De er da bare mega skønne .Bare synd med deres store hoveder .

Men for pokker da sikke en udstråling og lækre lækre godt gående heste .

Nu begynder jeg at forstå hvorfor jeg er så vild med Welshene og hvor de har deres gang fra .He he he .

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon,FLYing Star

Tilbyder bedækning.

Erfaren rytter søges til hjælp med Unghest.

0
0
Svar på denne tråd

store hoveder
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 08:20

Ja, de er nok lidt store når du er vant til de små fine ponyfjæs. Jeg synes nu også sådan en romertud kan være lidt charmerende.

Der er lidt den samme power, det har du egentlig ret i.

*

0
0
Svar på denne tråd

kastration
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 10:44

hundegittemor: kastration foretages somregel liggende da det er voksne hingste. de avlere vi formidler fra kastrerer ofte på købers bestilling. også voksne hingste på 14 år. så syes de sammen.

ofte taber de sige en del lige efter men tager det på igen nogle md senere.

pjemm: ja enig - sådan en romernæse giver noget power og udtryk. sådan ret stateligt og kongeligt. jeg er vild med det. Men naturligtvis kun kombineret med en stram lille ædel mule og et tørt hoved. ægte barokhest.

NYE HESTE NU

0
0
Svar på denne tråd

Bolota...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 09:38

så fik jeg endeligt uploaded video af Bolota, den 3 årige hoppe. en af de første gange den prøver longe og hun har kun været ind på box i få dage ( har levet hele sit liv ude på store marker). Jeg synes bare hun er så fin:

lykke.fotoz.dk/video/vis/i2298

lykke.fotoz.dk/video/vis/i2297

lykke.fotoz.dk/video/vis/i2296

NYE HESTE NU

0
0
Svar på denne tråd

lækre heste
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 13:06

SIkke en masse smukke heste, det må være en superfed oplevelse at komme ned og være sådan et sted.. ja, savle savle, hvem der bare havde råd til sådan en hest ;-)

Mvh Sandra
Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

Hvad står
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 07:55

sådan en hingst med god afstamning og dressurkap. i ca?

Sommergræs til hingste/vallakker tilbydes

i Nordjylland.

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

må ikke priser
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 08:08

Man må ikke skrive priser osv herinde så hvis man vil se dem kan man gå ind på siden www.klassisk-dressur.dk under "heste til salg" . Der står info på alle heste og mange flere.

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

NYE HESTE NU !

se billeder fra Portugal turen med salgsheste:

www.heste-nettet.dk/forum/14/821880/ 821880/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 08:20

Ejjj lykke dine tråde er altså helt fantastiske sikken en fantastisk fortælling og ualmindelig smukke billeder!

Tak for synet!!

Ditte som skal være mor til en dejlig søn

www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 08:45

Øv, jeg en opdateret com, men kan stadig ikke se billeder...

Typisk, når der nu er noget godt at se på, tror jeg da, smiler

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

Fremtiden kommer af sig selv..

Men det gør fremskridtet ikk!!

0
0
Svar på denne tråd

Mit tastatur
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 13:57

Mit tastatur kan altså ikke holde til , at jeg savler sådan ned i det.... hold straks inde med de billeder

0
0
Svar på denne tråd

Må man så
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 11:25

spørge om prisen for transport til DK :)

Sommergræs til hingste/vallakker tilbydes

i Nordjylland.

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

Øv altså.....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 12:32

Hmm....-øv masser af røde krydser og pc'en er lige blevet opdateret....

Annemarie

Mor til Laura og Emma- 20-07-06.

Nu med ny bebs i vente til August 09.

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

hverken
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 12:45

Altså jeg har opdateret (alt) og kan ikke se et eneste billede - hverken på arbejds pc eller hjemme...

*SUuuuuuuuuuuuuuuuk* (n)

Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 13:12

Må jeg spørge om hvorfor Zaire er sat så højt i forhold til mange af hingstene?

Er det muligt at forhandle priser med avler eller går alt igennem dig/jer, hvis man tager med på en af jeres ture?

Jeg tror godt, at jeg kunne være interesseret i at komme med på en af jeres ture engang. Lige for tiden er jeg ikke på jagt efter ny hest, da jeg overvejer i hvilken retning jeg skal gå. Jeg har før haft fuldblodsaraber, men mangler lidt højde og drøjde. Derfor har jeg været ovre i noget P.R.E., men Lusitano kunne også være et bud. Dog har jeg ikke oplevet en Lusitano i "levende live" endnu.

0
0
Svar på denne tråd

zaire.......
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:43

prisen for at få en hest til dk er ca 10.000 kr. og en fuld dyrlæge undersøgelse med 16 røntgenbilleder er ca 500 eur ( nogle heste har dog været i røntgen).

ang Zaire så ved jeg ikke hvorfor han koster som han gør.( farve koster dog somregel lidt extra). Men ja, nogle af hestene er måske til forhandling ( inden for rimelighedens grænser da de jo allerede er vildt lavt sat de fleste pga krisen. Sidste år kostede flere af hestene næsten det dobbelte). Zaire er dog ikke så stor i masse - han er en barokhest og derfor har han et let skelet. Han er ret ædel.

Nej man kan sagtens tage derned selv og snakke med dem , man behøver ikke tage med os. Men vi kan godt spørge dem ang et bud - vi kender dem jo som venner de fleste, så vi bliver ikke behandlet som turister. Priserne vi får er de samme som lokale skulle give.

Zaire:

SALG AF LUSITANO HESTE

NYE HESTE NU !

0
0
Svar på denne tråd

fine....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 22:31

Fine heste må man sige Kunne være spændende at få sådan én engang... Hvor henne i Portugal er det i kigger på alle disse heste?

Mvh. Bettina

0
0
Svar på denne tråd

hvor henne...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 08:31

Bettina: Vi er mest i området omkring byen Santarem ca 1 times kørsel nord for Lissabon. Det er det gamle "hesteland" og der hvor urhestene levede (pga floden og frodigheden). Det er her de fleste avlere bor.

Hvis du skal til Portugal på ferie kan vi godt give dig adressen på et par steder. De steder hvor disse heste står.

Så kan man jo prøve at koordinere det med at avlerne er hjemme og har tid at vise lidt frem.

Eks er Joao Lynce tit ude at undervise i Europa om sommeren så det skal helst være når han er hjemme. ( hans staldfolk taler ofte ikke engelsk ).

Dog er der en dansk pige der skal være rytter hos ham i et år, så hvis hun er der kan hun måske vise rundt.

SALG AF LUSITANO HESTE

NYE HESTE NU !

0
0
Svar på denne tråd

Lykke..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 12:50

Altså lykke, sikke nogle smukke billeder!

Tak for synet

Jeg bliver hverdag overrasket over hvor gode og hvor kvikke de "lusitanohestedyr" er. Tænk at være lige så klog som man ser godt ud

Boks udlejes i lille privat stald.

Working Equitation Denmark

www.we-dk.webbyen.dk

Min lille hjemmeside

www.alaskan-malamute.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

sjovt......
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 18:51

Der har jeg en gang været med landbrugsskolen... Kunne pludselig kende ridehuset... Super lækkert sted og skønne heste...

Louise

louisepost.dk

HAFLINGER SØGER PART NÆR TØLLØSE

SE PRÆS.

©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Ejer af verdens sjoveste pony -·´¯`·.¸¸.·´¯`©

.¤*Bjarke, du vil altid have en plads i mit hjerte*¤.

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 22:28

Er specielt helt vild med Zimbro. Sikke dog en fantastisk dejlig livsglæde og gnist han udviser - en rigtig lille drengerøv!

Xadrez har jeg længe kigget på inde på din hjemmeside sammen med Xaparro som jeg især er helt vild med, især pga hans størrelse.

Ååhh ja, hvem der kunne vinde i Lotto.....

Ved altså heller ikke hvorfor jeg lige skal falde for nogen af de dyreste heste på siden....

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG

........UDEN UNDTAGELSE....

- og jeg har en helt fantastisk én af racen

Dressurundervisning tilbydes - op til MA-niveau

I postnr. 2730 - 3660. Min. 4-5 ryttere. Mail og forhør. ...

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 23:22

Damn alle de lækre heste! Flotte billeder, og jeg er bare slet ikke misundelig

_________

Www.Greenduck.Tk

Amatør fotograf.

0
0
Svar på denne tråd

takker......
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 08:21

tak tak.

Kameraet jeg har brugt er et Panasonic Lumix DMC FZ18 . Det har Leica linse og er bare super godt. Jeg kan virkeligt mærke forskel.

jeg synes faktisk de fleste heste er overraskende billige lige nu , så hvis man vil have opfyldt en drøm om en Lusitano, så er det da nu man kan gøre et scoop. Sådan en som Zombro koster normalt næsten det dobbelte. I alle de 5 år vi har rejst dernede har vi haft kig på heste fra det stutteri - og de har altid været for dyre for det danske marked. Men nu er de da i den grad indenfor rækkevidde.

i 2005 besøgt vi også stutteriet som Zimbro er fra. Og denne hingst er fra samme linier som Zimbro. Denne kostede dengang 25.000 eur. Og det gjorde de fleste andre unghingste derfra også. -og de blev solgt hurtigt!!

www.youtube.com/watch?v=QnPOqMAcYaw

en anden som vi så i 2007 ( ja alle hendes heste er kopier af hinanden):

og her video af den ene af hendes avlshingste som desværre døde for nyligt ( ja den var ret gammel, men den døde faktisk af en allergisk reaktion overfor en type pennecilin. den skulle blot have behandlet et spark fra en avlshoppe. meget ærgeligt ).

www.youtube.com/watch?v=_XNGRgbdl3k

SALG AF LUSITANO HESTE

NYE HESTE NU !

0
0
Svar på denne tråd

Citat Kyra Kyrklund
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 09:59

Kyra Kyrklud har sagt:

Lusitanohesten er verdens bedste amatørhest...

0
0
Svar på denne tråd

woooow hvor er
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 11:15

Zimbro bare vidunderlig !!

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 13:57

Hold da op nogle lækre heste, og et lækkert sted!

Har altid drømt om at ride sådan nogle heste.

- I tar' da bare mig med næste gang, heh ;b

- Sagde

- Nanna -

---->
Nu med to små 'grise'

Og hunden Emil ! <3
<---

kold college - jordbrug - dyrepasser

"Jeg, ved det menneskeligt at fejle".

0
0
Svar på denne tråd

som altid
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 15:17

rigtig dejlige og stemningsfyldte billeder fra dig Lykke

Jeg nyder altid at se billederne fra jeres ture til Portugal :)

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Spansk vaquera sadel (Bentaiga Campo Flex) sælges.

0
0
Svar på denne tråd

turene......
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 09:08

tak tak. ja vi er ikke helt klar over hvornår næste tur bliver, men hold øje med dato på www.klassisk-dressur.dk under "heste til salg" . Der skriver vi det på når vi laver tur igen. Men vi kan godt hjælpe folk med at komme derned selv hvis de vil ( de bliver mødt af folk vi kender, vist rundt osv) , eller vi kan tage ned kun for at købe hest.

SALG AF LUSITANO HESTE

NYE HESTE NU !

0
0
Svar på denne tråd

weekend tur
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 09:45

Jeg har lige talt med Katrine som jeg laver turene sammen med. Hun regner med at der bliver lavet en forlænget weekend tur enten sidst i April eller først i Maj hvor hun skal derned med en anden køber og se på salgsheste. Jeg bliver muligtvis hjemme men Katrine er med. Kun hvis vi bliver en større gruppe tager jeg med. Det er primært for købere og folk der i fremtiden vil købe da vi nok ikke når at tage ridetimer. Køberne kan ride de heste der har interesse.

Sig til hvis det har interesse.

SALG AF LUSITANO HESTE

NYE HESTE NU !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider