Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

VRÆL - Det er så smukt! (Matiné&An
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 20:01

- Nu ved jeg godt det er lang tid siden og sådan, og jeg har set den 100 gange, og jeg tuder HVER gang!!!!

For helvede, nu har jeg lige siddet og set den, igen, og jeg sidder bare og tuder!

Hvis der er noget der er harmoni, så er det det her:

www.youtube.com/ watch?v=zKQgTiqhPbw&feature=related

... For satan, det er bare smukkere end smukt!!!

(Lyt til hvad de to dejlige mænd siger om vores to vidundere, og se hele videoen!!!)

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 20:03

Den har efterhånden været vist herinde en del gange :)

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg ser
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 20:04

jeg ser også det ridt jævnligt. Synes det er godt! (y)

Men du skal nok ikke forvente at alle på HN er enige... tværtimod, så er der en del som elsker at jorde Andreas... og ja vi har jo ytringsfrihed i DK ;-)

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 20:23

Det er altid en fornøjelse og se ham ride et program :)

Lev dagen, som var det den sidste
0
0
Svar på denne tråd

Jeg får..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 20:36

.. gåsehud hver gang jeg ser den video

Det er bare så skønt at se det ridt, fantasktisk

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 21:15

Det er simpelthen et FANTASTISK ridt! Har set det flere gange end jeg kan tælle til...

Emilie Watson
Egocentreret blondiebabe
-Og stolt af det!
0
0
Svar på denne tråd

uha :-)
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 21:47

Elsker slutningen hvor alle tilskuerne klapper i takt med Matines piaffe / passage

Jeg var dernede, og det var simpelthen den fedeste oplevelse, der klart fik det største klapsavler bagefter - på trods af tyskernes hjemmebane-fordel. Kan stadig mærke den følelse af adrelalin (staves?), spænding, og nærmest ekstase der var blandt publikum

0
0
Svar på denne tråd

Love it, love it!!
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 21:50

- Det er virkelig harmoni!!!

Ville så gerne have været der!!!!!

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

Zooropa
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 21:55

Jeg tror ikke, at det handler om at "der en del som elsker at jorde Andreas". Istedet tror jeg, at der er en del der undrer sig over, at man bifalder en ridestil der er så langt fra de opstillede mål og principper for dressuren

Mvh Jannie

Tror du, at det ikke skader, eller at din hest ligefrem har godt af at gå bag lod?!

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 21:55

Ja harmoni er godt nok stiveben og mærkelig "passage" og "piaffe" samt en totalt roterende hale...

Mmmm.. Klart det er harmoni.. for hvem? Rytteren eller hesten?

Det er så nemt at sige hesten er fræk

0
0
Svar på denne tråd

Tjoo.. tjaa
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 21:56

Ja nu er det så en kendsgerning.. En hest har mere rytmesans end jeg har

Vi har det jo godt!

0
0
Svar på denne tråd

Andreas
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 21:57

YESSSSSS Så kom de første.....

***POOOOOP CORRRRRNNNN***

Hilsen Camilla - Som også synes, det er et flot ridt.

Du godeste! Jeg pustede vrangen ud på mit hoved.

(Steen og Stoffer)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:00

Baby hest: Der er IKKE harmoni for hest eller rytter.

Det er harmoni MELLEM hest og rytter!

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:01

Har man spurtg hesten om den er enig?

Se dog på den hale.... Er det fluer den pisker væk? anede ikke der var SÅ mange fluer ved disse stævner...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:01

What???

Camilla? De første, hva?

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:02

Hesten er kun 9 år gammel, det klart den pisker sådan med halen og taber ryggen så meget. Den er SLET, slet ikke klar til det som der kræves af den allerede. Måske også derfor en står skadet pt ?

Ja, jeg ved det ikke - men jeg synes - jo Andreas rider pænere end så mange andre på topplan og de passer godt sammen, men jeg virkelig ikke lide hans stolsæde :)

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:04

- Den kan vel li' det den laver?

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

hmm......
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:08

Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes. Hesten er bag lod, og pisker jo halen rundt under hele programmet.... Flot ser det ud, men jeg føler lidt, at det er en illusion.

Jeg kan godt se, at det er æstetisk smukt, men om det er harmonisk, det ved jeg sgu ikke. Jeg er ikke ekspert i dressur, og prøver skam ikke at jorde Andreas, for man ser flotte ridt fra hans side, men en hest der har en hale som en hjulpisker, det er i mine øjne ikke harmoni.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:10

- så lad os alle skære halen af vores hest! Især hvis den vifter med den!!!

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:13

Samme gamle sang igen, igen, igen - HN bliver aldrig enige om dette ridt.

Jer der rider med kilometerlange tøjler og løsgør hesten og ih og åh, har I nogensinde spurgt jeres hest, om den kan lide det den laver?

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:16

Skal vi ikke bare lukke den her så?

- Undskyld jeg ville dele min glæde med jer andre...

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:18

Ida:

Synes også det er et fantastisk ridt, men lige om lidt eksploderer tråden af modsatte meninger.

- besøg Labs' hjemmeside
Bliv min ven på MySpace
0
0
Svar på denne tråd

ida-hest *Lucca*
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:19

De første negative indlæg. he he.

Hilsen Camilla- der har ædt popcorn hele dagen!

Du godeste! Jeg pustede vrangen ud på mit hoved.

(Steen og Stoffer)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:24

L U K K E T ! ! !

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

Ida-hest
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:29

Du kan så ikke forbyde folk at skrive fordi de har en anden mening end dig...

Jeg ser heller ingen harmoni, men en overspændt hest der hverken viser piaf eller passage, men blot benløft med svæv.. men ja ved da mange herinde ikke er enige.. og alle har ret til deres mening..

Hilsen Signe :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nu er...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:34

heste-nettet jo en debatside, det kommer tit bag på mange, men det betyder altså at der debatteres

At denne tråd er kørt af sporet, og endda så tidligt, skyldes vist ikke de få "jeg er ikke imponeret"-indlæg der er kommet, men derimod nogle infantile svar fra de øvrige skribenter.

Mvh Jannie

Tror du, at det ikke skader, eller at din hest ligefrem har godt af at gå bag lod?!

0
0
Svar på denne tråd

pisker med halen,
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:34

Tja enhver ved at en hest som pisker med halen, så meget som den gør ikke er helt tilpas med det den gør, eller også gener sadlen, tja det kan være mange ting, men et eller andet genere ihvertfald hesten..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:39

Det er sjovt at høre kommentarerne

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Ja Signe
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:39

Og vi ved jo allesammen at om nogen så ved DU hvordan en hest bør rides ;-)

Ridtet er bare så smukt, og jeg ser en dejligt koncentreret hest, der arbejder godt for sin rytter.

Jeg er sikker på at støvsugerbanden indbyrdes kan hagle ridtet ned igen igen, meeeen... Hvorfor ikke bare ignorere dem? I det mindste var min hest aldrig fedtet ind på snuden med alt det den ville grave op med den slags ridning.

Synes for i øvrigt det er fint med forskellige ridemetoder :-) Så længe hesten er glad og tilfreds og det tror jeg såmænd de fleste heste er uanset om man rider samlet eller løst så længe man ikke flår dem i næbbet, eller hakker sporer i sækken på dem.

Respekt. Det er hvad mange mangler. Respekt for den forskellige ridning der rides rundt omkring.

Så længe man ikke gør hesten ondt, så er jeg glad. :-)

Igen, det er et pragtfuldt ridt.

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

Matine ???
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:43

Et smukt program - harmoni og arbejdsglæde.

Altså jeg har set Matine i den daglige træning et par gange inden hun blev (om man kan sige) "kendt" ved DM og i WEG2006; og det er en glad og tilfreds hest som meget gerne vil lave noget..

Jeg synes Andreas får det bedste ud af den, og den vil så gerne arbejde under ham

Med hensyn til en som skrev om den var blevet skadet fordi den går på det niveau som den gør i den alder som den har, så er det vist stadig skaden i Las Vegas som driller.

Lone og Louie

www.holstebro-sportsrideklub.dk

Pr. 1/8 flytter hesten og jeg til Katrinelund

Tove Due kommer til Holstebro den 12 August 2008

tilmelding på 24 40 30 04

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:45

Fordi at heste der bliver redet efter støvsugermetoden aldrig står skadet

Som om...

- besøg Labs' hjemmeside
Bliv min ven på MySpace
0
0
Svar på denne tråd

halen...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:48

Pjat med Jer - det er højsæson for fluer

Mvh

Charlotte

Se tegninger og malerier på min præstation - bestillinger modtages

Hestemassage tilbydes (nordvest sjælland)

T-shirts med seje motiver bla. af heste

0
0
Svar på denne tråd

Vickie..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:50

Tænk at du er over 20 år.. med sådan et infantilt indlæg skulle man da tro du var 10 år yngre end du er..

Du skriver vi skal respektere forskellige ridemåder.. hvilket jeg også mener jeg gør, da jeg netop skriver at folk har ret til deres mening.. samtidigt sviner du mig personligt til fordi jeg har en anden mening end dig.. uden at du overhoved kender mig eller nogensinde har set mig ride.. du er da bare totalt til grin

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:52

Hold op hvor matine lugte slemt bagi siden en skare at fluer forfølger hende over hele banen...

Vand og sæbe????

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:53

Uhhhhhh...

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er imponeret...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:59

... over, at der allerede er 34 indlæg i denne tråd, til trods for at diskussionen har kørt hundrede gange før, og at der ikke i et eneste af de 34 indlæg er nogen, som har stavet Matinés navn forkert (udover den manglende accent) - det plejer nemlig at være enormt svært for folk at finde ud af, hvad den hest egentlig hedder

Ja, så saglig er jeg kl. 22.58 en torsdag aften, hvor jeg har kigget for meget på skiftevis mit speciale og heste-nettet ;-)

Mvh

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Signe
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:05

Jeg beklager at du føler dig ramt :-)

Min pointe var sådan set bare den, at hverken du eller jeg (og mange andre for den sags skyld) bør udtale os om ridning på højt plan.

Mere var der sådan set ikke i det. Og fra hvad jeg har set af din ridning (på billeder godt nok, men stadigvæk), så mener jeg bestemt ikke at du bør udtale dig om den slags :-)

Om det gør mig til et barn? Well... Jeg føler mig ikke specielt voksen, så fred med det ;-D

Det er rigtigt at du skriver at alle har ret til deres mening, men samtidig udtaler du dig om hestens manglende piaff og passage... Bom bom... Der mener jeg jo så at du burde overveje din viden på det punkt for én ting er, at synes et eller andet om en bestemt måde at ride på, men ligefrem at vurdere hvorvidt øvelser udføres korrekt, det er du vist ikke dygtig nok til.

Det gav trods alt en del flotte point, så de her meget dygtige dommere (som ved en masse), synes faktisk det var ret flot.

Man kan mene om en ridestil hvad man vil, men man bør altså flette næbbet før man udtaler sig om øvelserne :-)

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

Vickie..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:19

Jeg har aldrig påstået at jeg kan ride på et specielt højt nivue.. har desværre nogle fysiske skavanker der gør det aldrig ville være muligt.. men derfor kan man altså sagtens have sin teori i orden..

Og det er da plat at mene man ikke må udtale sig om nogle der rider højere nivue end en selv.. eller man må i hvert fald ikke hvis man ikke er positiv

Nu er det med piaf og passage ikke noget jeg har fundet på.. det fleste mennesker ved faktisk ikke hvordan de øvelser korrekt skal se ud.. men når man får dette forklaret (ud fra dressur reglerne) og så får vist Matiné overfor en hest der udføre øvelserne korrekt i slow motien.. ja så kan enhver se at øvelserne ikke udføres korrekt.. Øvelserne udføres ved at hoven løftes i en halvcirkel og sættes i jorden et stykke foran hvor den blev løftet (i passage langt foran, i piaf meget lidt foran) hoven må ikke holdes statisk løftet i luften og sættes ned samme sted..

Hvorfor dommerne giver gode point for forkert udførte øvelser ved jeg ikke.. de trækker jo heller ikke ned hver gang hesten er bag lod, hvilket de faktisk burde hvis de fulgte deres egne regler..

Om dommere bare er blevet for lette at distrahere med store benspjæt, imponerende og kraffulde heste.. om de dømmer ud fra andet end de egentligt skal eller om de er "bestukket" på en eller anden måde.. aner det ikke.. men noget er der altså galt.. så kan man være enige eller uenige i om det er flot osv.. men bør de ikke følge de regler der nu engang er.. eller ændre reglerne..

men jo jeg synes det er enormt lavt og barnligt at gå efter personen i stedet for "bolden" i en debat(når personen ikke har bedt om kritik, hvis du vil kommentere min ridning kan du jo gøre det når jeg engang får tilredet den nye og lagt billeder ind) bare fordi man er uenig..

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:23

Uanset hvordan andre mener vi ridder så har vel ret til at kommentere andres ridning.

Selv om du mener signe ridder forfærdeligt er det ikke nødvendigvis rigtig. Hun ridder blot på en MEGET anderledes måde end de fleste her i DK... Derfor tror du måske hun ridder skidt. I bund og grund fordi du ikke aner hvad det går ud på.

Og alle og en hver spm har med heste at gøre kan og burde kunne spotte en anspændt hest. Det kræver altså ikke en højere uddannelse at læse sig til at et typsik tegn på ubehag f.eks er halepisken...

Egentlig som du siger.. Hvordan kan du så udtale dig om hvorvidt det er korrekt og smukt ridning og harmoni? Når du ikke selv ridder på det plan? Hvis man ikek bør og kan og må udtale sig om det negativt fordi man ikke mener man er kompentent til det. Er man så kompent nok til at være positivt og ytre at det er korrekt og smukt? Når man ikke engang selv ridder på det plan?

Din holdning til Signes ret til at ytre sig om ridning på højt plan gælder vel begge veje?

0
0
Svar på denne tråd

Andreas og Martiné
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:34

Camilla *Barløse*: Jeps jeg satte også popcornene over da jeg så dette indlæg! Vidste det ville blive en morsom torsdag aften!

vickie85 (Don): Enig! (y) Tror ikke jeg kender 5 personer som ville have viden nok om at uddanne heste, til at udtale sig om uddannelse på det niveau!

gizmomis (Signe Larsen): Teori er godt! Det er bare sjældent at teori og praksis følges ad hånd i hånd...

Sagde Anne, som har en dressurmusse der svinger med halen, men trods for det endnu har sin første ride/træningsskade til gode i en alder af 13 år... og jo han går skam GP øvelser til træning....

0
0
Svar på denne tråd

tralalla
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:40

Nu ved jeg at den teori Signe taler om er afprøvet og at det rent faktisk virker.

Det er videnskabeligt og det er rent faktisk eteologer, dyrelæger osv som står bag. Så jeg er ret så sikker på at disse ting ER prøvet i praksis.

0
0
Svar på denne tråd

Afprøvet...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:44

Baby hest: Ja de er afprøvet... men ikke af Signe selv - var min pointe... jeg mener bare at det giver hende ikke mere hold i argumenterne at hun har læst en artikel om hvordan hesten skal udføre en korrekt et-eller-andet, hvis hun aldrig selv har siddet i sadlen og gjort sine egne erfaringer med dem...

(Signe - undskyld det er dig der bliver brugt, som eksempel. Jeg har samme mening som Vickie at det er begrænset hvem der har erfaringerne til at kunne "tillade" sig at kritisere Andreas...)

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd

Zooropa - Anne
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:53

Jamen du har da ret til din mening(og det holdes jo i en pæn tone ;-) ).. jeg synes så bare det ville være ærgeligt hvis kun top rytterne selv må kritisere andre top ryttere.. selv om man ikke rider de sværeste øvelser kan man jo sagtens være istand til at se fejl eller gode ting for den sags skyld..

Og hvorfor må man gerne være positiv men ikke negativ ??

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 00:06

Så er det jo Andreas og Anky og Isabell som kan side og kritisere hinanden... Det dutter ikke..

Jeg ridder ikke selv på så højt plan. Men kan godt se forskel på benspjæt og piaffe. (RIGTIG piaffe).

At jeg ikke kommer op på dette plan har noget med mit helbred at gøre.. Desuden kan man sagtens få noget afvide som et tip fra andre eller som et tip i en bog også er det rent faktisk noget som virker..

Desuden skal man huske på at hestes hjerne er rimelig ens uanset hvilken hest man har fat i. Det samme er den opbygning altså biomekanik. Så hvis signa har lært og set og hørt en masse om biomekanik så passer det nok også på hendes hest og jers og andreas' hest.

Desuden kan hun ikke afprøve biomekanisk viden bare sådna lige. Så skulle hun lave sit ejer studie. Men hvorfor ikke bare lytte til de kloge og veluddannede mennesker som allerede har gjort et fremravende stykke arbejde for os?

0
0
Svar på denne tråd

At man ikke
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 07:59

bør udtale sig om ridning på et højere plan fordi man ikke selv er nået til mere end en LC1 kan jeg simpelthen ikke forstå. Fordi man ikke selv er i stand til at udfører øvelserne er det så ensbetydende med, at man ikke ved hvordan øvelserne skal se ud når de udføres korrekt?

For mig ligner det en ophøjelse af toprytterne, der ikke tåler kritik, og det i sig selv synes jeg er enormt forkert. Kritik skal ikke opfattes som noget negativt, for så længe man har "rene hænder" vil det være kritikeren der bliver gjort til skamme, og ellers har kritikken jo været velberettiget.

vickie85 (Don): vil du forklare hvorfor denne piaffe udføres korrekt?

Er der i øvrigt andre der vil fremhæve og forklare nogle af de korrekt udførte øvelser i dette ridt?

Mvh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Jeps......
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 07:59

Det er bare verdens bedste ridt ! ( Grøn misundelses smiley !! ) En guldmedalje værdig i mine øjne.....

Man kan ærge sig over man ikke var nede i se det live !

0
0
Svar på denne tråd

fojgopwert
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 08:12

Kan dem som ikke kan li` det de ser, ikke for en gangs skyld lade være med at kommentere det klip? Trådstarter ville jo bare dele sin begejstring over det og ikke starte(endnu) en debat omkring hvad der er rigtig og forkert ridning.. Vi bliver aldrig enige omkring dette emne, så lad os Andreas/Matinè fans have denne tråd i fred

Engageret dressur undervisning tilbydes

100 kr pr. undervisning+ evt. kørsel. 10 års undervisningserfaring. Underviser til og med LA2-niveau.

Se mere på min hjemmeside: http://www.dortelund-nielsen.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 08:18

Ja jeg klapper ikke i mine hænder over dette ridt, det er godt redet og bedre end de fleste af den danske ridebefolkning nogensinde vil opnå selv....Men stadig ikke perfekt... Og det skal der være plads til... Tror det ses 1 ud af 50.000 gange at der rides et perfekt program iføle dressur reglementet!! Som verdens dommere er blevet alt!! for slappe til at følge... Wonder why

Og selvfølgelig kan og må man udtale sig om dette niveau, selvom man ikke selv er deroppe i sin egen ridning... Teori og praksis taler for sig selv...

Ligeledes må jeg da også udtale mig om en kok der har lavet en sej bøf, selvom jeg ikke ville kunne lave den perfekt selv...

Nu med smukke hingsten Dali Ss OX...Jubiiiii....

Mistede min mor den 29/3 2008 til kræft..R.I.P Mor :(

Lykkelig ejet af Dali, Tass, LilleMis, og Maxima...
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 08:43

Fantastisk ridt ... Selvom jeg bedre kan lide Andreas Og Schufro...

Og jo, der er mange som har stavet Matiné forkert, stregen skal vende omvendt: Matinè

Hvis jeg var så dårlig til at ride, hvorfor bliver Ninus så bedre hver dag?

0
0
Svar på denne tråd

Det med halen
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 09:10

Nu har jeg hørt mange gange at hun er vodsom med halen, hvilket hun da også er.

Men - jeg har også hørt og set heste der har et lille har lige ved haleroden - ja og hvorfor dog det? Frodi hesten lige var ldit for voldsom med halen, så man skar lige nerverne over så den var rolig med den igen.

Jeg tror - uden at have nogen form for videnskabelig viden - at øvelser som denne hest udfører kræver så meget koncentration og spændning i bagparten (for at komme ind og bære) at den skal ud med det på en eller anden led = halepiskning.

Ser man på ører og holdning ud over halen, ligner det jo en fantastisk tilfreds hest, hvilket ogås er mit indtryk når jeg har set hende live.

Jeg synes da heller ikke det er perfekt, og der er da ting jeg godt kunne tænke mig så anderledes ud i dressuren, men jo, jeg synes det er pænt og nydeligt :)

Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
Søger sammenkørsel til HN-træf (uden hest) fra Århus eller Kolding LØRDAG

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 10:17

ja, det er eddersparke smukt!

helt vildt, og så kun 9 år gammel..

Venlig Hilsen Katarina :-)

Alphine

♥♥♥♥♥♥

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 10:50

Yess: Det er da lidt underligt? Hvorfor pisker mange af de andre heste som stater OL Så ikke også?

Det bør de da hvis dit argument skal holde med at "det er anstrengene og derfor bliver den nødt til at piske med halen" ?

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 10:52

Du kan udtale dig om at du synes bøffen er sej og ikke smager godt - men du skal ikke fortælle kokken at den teoretiske måde hvorpå han har kokkeret den er forkert.

For det ved du ikke en bjælde om - du tog jo aldrig uddannelsen.

Derfor kan du godt synes at kødet ikke smager godt.

Jeg opponerer kraftigt imod at udtale sig om noget man ikke ved noget om - Jeg har også læst tonsevis af dressurbøger, det gør ikke mig til en ekspert der kan vurdere hvad der er rigtigt og forkert i GP klasser.

Det vil jeg heller ikke mene at du kan Jeanette, og jeg mener bestemt heller ikke at Signe kan :-)

Jeg selv? Ikke på vilkår! Jeg ville ikke ane det. Hverken om det er forkert eller korrekt, men når manden får point i forhold til den klasse han rider, og det redder ham en sølvmedalje, så gør han med garanti noget rigtigt.

Måske ikke efter jeres standarder, men ærlig talt, så giver jeg ikke meget for jeres teori-viden ;-)

Jeg undrer mig lidt Jeannette... Jeg linkede engang denne video til dig... Det er vel ½ års tid siden, og du var fyr og flamme. Det var ih og åh så smukt... Er klippet ændret siden dengang?

Eller er det bare mere acceptabelt at være medlem af støvsugerbanden :-)

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

Et link
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 11:14

Lige et hurtigt link, så kan I selv se, hvordan dressur burde se ud True Collection , og hvordan det ser ud i dag False Collection

0
0
Svar på denne tråd

Stavning...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 11:17

Nej, jeg bliver altså nødt til at sige, at accenten er en accent aigu og ikke en accent grave. Det er Matiné. Hvilket på dansk er en eftermiddagsforestilling - på fransk betyder det morgen, men der er dog et e mere på. Det kommer af latin for morgen - matin.

Mvh

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 12:04
Jeg undrer mig over, at alle eksperterne rundt omkring i verden tager fejl... Alle dem, som har haft med heste og ridning at gøre hele deres liv, og lever af det (Rudolf Zeilinger, Hanne Valentin, Finn Greve, alle de professionelle ryttere, internationale dressurdommere osv.) de tager alle sammen fejl, for Matiné går jo virkeligt dårligt... Hun taber ryggen, går en mærkelig passage/benspjæt osv. Hesten kan jo slet ikke gå dressur... Det kan de ovenstående personer slet ikke se... Derimod kan alverdens "helligmåser" fra HN, som jo nok ikke har nogen nævneværdig dressurkarriere bag sig se, at denne hest nærmest "lider" og bliver redet helt forkert, og alt hvad den gør er forkert... 8-)

Det er jo underligt, at når der findes så mange "kloge" og "dygtige" mennesker her på HN, at de ikke er ude og dømme de internationale dressurklasser, for i virkeligheden, så er det jo dem, som ved hvordan det skal se ud. Det er da også underligt, at det ikke er dem som bliver trænere for landsholdet, og deres trænere i hverdagen, når de nu ved hvordan det hele skal gøres. Det er jo underligt, at det ikke er dem, som bliver udtaget til det danske landshold, når nu fx Andreas H rider helt forkert, og hesten slet ikke går korrekt. Det er da underligt, at de ikke har to eller tre heste hver, som er kvalificeret til at gå OL.

Og til sidst...

Det er da underligt, at når den her ridemetode er så forkert og, at alle hestene går så forkert, at så mange alligevel benytter den... Gad vide hvorfor, de professionelle ryttere ikke har fundet ud af en anden metode, som er den "rigtige" og gør, at hesten går "rigtigt", når alle amatørerne på HN uden tvivl ved hvad der er det rigtige...? ?:-)

The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth.
- Niels Bohr

0
0
Svar på denne tråd

En smuk
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 12:26

dame, det er hun altså hende Matiné

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 12:33

- Sikke nogen sjove ting folk skriver til hinanden, bare fordi man var lidt glad på Danmarks vejne ved VEG2006?

... Det må i selv om...

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

Henriette
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 13:13

Det er ikke kun folk på HN, der stiller sig kritisk der er en modbevægelse igang (dyrlæger, dommere, beridere), som arbejder for at de mål FEI har opstillet for dressur konkurrencer bliver opfyldt... Desværre går der nok rigtig mange år, før der virkelig sker en ændring. Hvis om nogensinde, for publikum vil jo have et show... !

Jeg synes da Andreas er en dygtig rytter og et super rart menneske. Han kan rigtig mange ting... Dette ændrer ikke på at hesten igennem programmet taber ryggen, kommer bag lod osv... Men det er jo der dressur er idag. Det er egentligt ikke Andreas skyld, han rider bare på den måde som han ved giver flest point til stævnerne :)

Men super smuk hest, dygtig teknisk rytter - men harmonie ser jeg altså ikke, i min verden mangler der lethed...

Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 16:03

hvor er det egentligt sørgeligt at se,

at bare fordi man har forskellige meninger, og det så kommer op til debat - så skal det foregå i sådan en forfærdelig tone!

og så på en fredag.. come on tøser?

Venlig Hilsen Katarina :-)

Alphine

♥♥♥♥♥♥

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 16:52

Der er to ting, der slår mig her:

Først og fremmest synes jeg det er utroligt så mange ryttere, der ikke kommer op på et højere niveau end deres nuværende pga. et fysisk handicap....

For det andet er jeg vel ikke den eneste, der efterhånden er meget nysgerrig efter at se en korrekt udført piaff/passage på video?

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Suk suk..........
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 17:29

Ja det er da spild af tid at tage berider udannelsen, ride massevis af heste hver dag , bruge "blod , sved og tårer" på at dygtig gøre sig..... Man kan da bare læse en bog eller et par artikler på nettet så er den hjemme

Åhhh måske I skulle ringe og fortælle AH det så han har en chance til OL.....

0
0
Svar på denne tråd

blablabla
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 18:21

Jeg synes, at Matiné er en super smuk hest. Virkelig!

At jeg ikke bryder mig om ridningen er en anden sag

Jeg sad videoen igennem og drømte om at se hesten helt fri på marken, med vind i den løse man og halen afslappet viftende bag sig. Den dag den video kommer, er jeg solgt

- der mener, at et givent bids hårhed absolut intet har at gøre med hånden, der holder det - et bid er nu engang uomtvisteligt gjort af metal, ikke sandt?

0
0
Svar på denne tråd

Suk, suk, suk
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 18:25

Jeg er iblandt dem der ikke kan se harmoni eller lethed i denne ekvipage.

Hestens og rytterens holdning er ukorrekt, tingene bliver gjort som cirkus, som show, og ikke 'i takt' med de reglementer som FEI selv ganske roligt overser i stigende grad.

Apropros de 'professionelle' (ovenfor er naevnt Zeilinger, i blandt andre), saa er det endog saerdeles muligt at de tager fejl, hvad enten de saa goer det med 'vilje' (det betaler sig til konkurrencer) eller af ren uvidenhed. Hans Joergen Noergaard sagde det bedst: Den som mener at vaere faerdig-uddannet er ikke uddannet, men faerdig. Det ville vaere rart hvis dem som roste Zeilinger mindedes hans omgang med andre unge Grand Prix heste, som nok flammede op som et blus men gik ud lige saa hurtigt. Franciskus, som nu rides af Hubertus Schmidt, er vidst et godt eksempel.

0
0
Svar på denne tråd

Ææææhh...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 18:35

AH er da ikke berider?

:-) MVH Alis og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 18:43

Det er han da i hvert fald :)

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 18:49

For øvrigt..

I det indslag på Epona.tv med G.H. der omhandler forkert >< korrekt passage, piaff mm. vises begge dele :) Jeg har aldrig før tænkt over det, men specielt i piaffen er det tydeligt for enhver. Den ene hest står bare og løfter benene skiftevis og nikker med hovedet. Den anden har en langt mere stabil holdning, er tydeligt på bagparten og træder ind under sig.

Men det kan man jo desværre ikke lige vise herinde, da det jo kræver abonnement :(

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

Andreas og Martiné
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 19:05

Jeg synes at de er et super smukt par, og jeg kan ikke være mere enig med dig (trådstarter) Det er simpelthen SÅ smukt!! Jeg kan se den video igen og igen, wauw

Men det bliver vi vist aldrig enige om her på HN Vi behøver jo heller ikke at være enige om alt

/Anne

©©© Diablo Delight ©©©

Reddet fra slagtning, nu min hyp

Rosetter har ingen værdi hvis de ikke er fortjent

Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok?
Eller rider du blot for at vinde?

0
0
Svar på denne tråd

Er han..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 22:18

Virkelig så gammel.. Hmm. Må håbe han bliver klogere på et tidspunkt så.

Den eneste af de top ryttere man hele tiden høre om jeg kan lide er Isabell Werth..

0
0
Svar på denne tråd

nånånå
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 22:25

Er Kyra og Max nu også på NOT-listen?

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 23:52

Jeg syns simpelthen det er et syn for guderne.

Jeg elsker også bare at se på dem!

Og så må jeg indrømme at jeg blir så harm af alle dem som altid skal være så negative. Ja I kan ikke lide hans måde og ride på og hestens svingende hale og hva ved jeg!

Men helt ærligt... Fabi svinger også med sin hale når jeg rider. Og ja han koncentrere sig.

Gad godt og se Jer(Jer der dømmer) ride og så se hesten hvordan den går. Og nu siger I nok jamen vi rider ikke på det niveau. Nej men I rider da uanset hvilket nivaeu...

Jeg tvivler meget stærkt på at Fabi er sur eller irriteret. Han arbejder så meget sammen med mig. Og ja det kan jeg sku mærke!!! Såååå jeg ved ikk lige....

Syns næsten alle dem jeg ser ride vifter med deres hale.

Nå det var lige et sidespor...

Super lækker hest, dejlig ridning og glæder mig til at se dem på dressurbanerne igen.

Knuz fra

Hende med de gyldne skønheder

GOLDEN FABIA & GOLDEN DESTINY

Intet er umuligt for den som bærer viljen i hjertet!

-har jeg fundet ud af...

0
0
Svar på denne tråd

KN ♥Fabi og Golden♥
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 23:54

Hil janteloven, hvis vi ikke kan ride ligesom dem kan vi ihvertfald kritisere dem sønder og sammen fordi vi ved bedre...

0
0
Svar på denne tråd

correy ♥fighter♥
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 00:00

KORREKT!!!

Knuz fra

-har jeg fundet ud af...

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 00:06

KN ♥Fabi og Golden♥: Pas nu på, du kommer garanteret også snart gennem omtalte bandes vridemaskine, fordi din hest svinger med halen, går 3 mmm bag lod en gang imellem etc. etc. Og du kan garanteret læse en masse teoribøger om hvordan du skal uddanne din hest korrekt....

Det kører for mig på denne tid af aftenen hihi

0
0
Svar på denne tråd

correy ♥fighter♥
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 00:10

Ja det gør jeg helt sikkert.

Men heldigvis er jeg sån set ligeglad...

Jeg ved mig og Fabi arbejder godt sammen.

Og jeg ved at hvis der er en dag han ikke gider noget tager vi til stranden. Og sån ved jeg også AH arbejder.

JA utroligt så frisk hihi.. Og så på denne tid.

Ej jeg syns det er okey at folk har deres mening men syns bare det er uetisk at kritisere noget/nogen man ikke ved noget om.

- Bare min mening - som jeg også må ha lov at ha...

Knuz fra

-har jeg fundet ud af...

0
0
Svar på denne tråd

Nå men
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 00:17

nu vil jeg sige god nat og sov godt.

Forskellige meninger er fremragende - hader bare når folk bliver ensporede og hellige....

0
0
Svar på denne tråd

KN ♥Fabi og Golden♥
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 00:17

Og hvorfra konkludere du at folk ikke ved noget om det ??? er det virkeligt så umuligt at forestille sig at folk har sat sig ind i tingene ??

Og nej jeg rider faktisk ikke.. har redet max 10 gange i år, og måske 20 sidste år.. og nu har jeg så lige solgt hesten og købt en 2 års.. så går nok længe inden jeg kommer til at ride fast igen..

0
0
Svar på denne tråd

gizmomis (Signe Larsen)
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 00:31

Det konkluderer jeg udfra hvordan dommerne har dømt hans ridt.

Næ det er da ikke umuligt at folk har sat sig ind i tingene men for mig virker det mere som om at folk bare skal ha de "høje" ned fra deres pedestal så vi andre kan føle os bedre end dem.

Og noget helt andet er folk lærer forskelligt og folk ser forskelligt på ting.

Jeg syns at ridtet som er vist er rigtig flot gennemført.

Og der er nogen som ikke syns det er flot. Det er så deres mening og den skal de ha lov at ha.

Jeg er et meget frit menneske og folk må ride som de vil.

Så længe de ikke gennembanker eller lignende på deres dyr.

Om man rider for lange tøjler, akademisk og hvad de nu hedder alle sammen det er folks egen sag.

Jeg beundre faktisk alle de forskellige måder der er lærer hesten ting på.

Knuz fra

-har jeg fundet ud af...

0
0
Svar på denne tråd

denne video..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 01:38

det er denne video der er grunden til min kæmpe dressur interresse! Nu har jeg "altid været" (og er det stadig) springrytter (ja, i må da gerne kalde mig dyreplager, hvis i er af den holdning!)

Jeg var tæt på tårer da jeg så denne video! det er nærmest perfekt og man skal da gemme hovedet et hvist sted, hvis man ikke kan se harmonien mellem hest og rytter!

at sige den svingende hale skyldes en utilpads hest, er da bare at fremstille sin uvidenhed i al offentlighed!

Med Venlig hilsen Liv Nielsen.

Fuldblods heste sälges! Se Profil!!!

0
0
Svar på denne tråd

Meget sjovere....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 09:04

Jamen det var da også meget sjovere at se "topdressur", før jeg fandt ud af, at næsten ingen af hestene går korrekt. Jeg kunne godt selv se, at mange af piafferne var helt forkerte med næsen bag lod og forben, der klæber til jorden f.eks. Også nemt at se, at de fleste heste går bag lod, mange endda også i øgninger og har MEGET stramme næseremme. Men det blev da helt deprimerende at se dressur efter at have set indslagene med Heuschmann på Epona.tv og se, hvor forkert det ridt, mange her i tråden mener er fantastisk, er. Altså udover de sindssygt stramme næseremme troede jeg ikke, det var helt så skidt, hvad AH m.fl laver.

Ja det var meget sjovere at leve i uvidenhed og kunne nyde de spjættende ben og prøve at lukke øjnene for den sammensnørede mule og hårde hånd.

0
0
Svar på denne tråd

Gad godt se
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 09:49

bare nogle af jer ride sådan?

- Han er rigtig god.

- Sagde Andrina

Roldsmindes Bolette og Lise

0
0
Svar på denne tråd

KN ♥Fabi og Golden♥
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 09:51

Min hest svinger kun med halen, når jeg bruger mine ben for meget. Ellers er den altid løftet, men bliver holdt stille. (mm. der er 1000 vis af fluer selvf.)

Han åbner munden hvis jeg mod min vilje kommer til at bruge min hånd for meget, så slipper jeg og prøver igen.

Han er en meget ærlig hest - han viser med det samme hvis jeg kommer til at gøre noget forkert..

Så jeg tænker altid, tsk tsk, når heste svinger så meget med halen. Jeg mener - hvorfor bruge sporer og hårdere bid hvis man STADIG skal være hård i signalerne?

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 10:09

Jeg vil give jer ret i at Matine ikke går 100% korrekt, men så hvidt jeg husker fik hun vel heller ikke 100%.

Programmet er rigtig flot redet, men selvfølgelig kan det gøres bedre. Det mener dommerne jo faktisk også.

Mon ikke at de har trukket ned for at Matine kommer bag lod?

Vi har alle ret til at have en mening om konkurrence ridning, men hvis man selv rider dressur og mener at nogle af de ekvipager der rider høje internationale ikke kan ride, vil jeg mene at man må kigge på sig selv og vurdere hvorvidt man overhovedet har forstand på dressur.

Dressuren udvikler sig hele tiden. Vi forlanger hele tiden flottere benløft, mere smidighed og samling indenfor international dressur. Jo tættere vi kommer på det perfekt ridt vil grænserne for det perfekte ændre sig. Derfor er dressur heldigvis ikke det samme som for bare 50 år siden og efter min mening er det der, som gør dressuren spændende. Der er nogen som kan lide udviklingen og så er der andre som mener at vi bevæger os væk fra det korrekte.

Det var en lille kommentar fra en dårlig rytter. Jeg har heldigvis ikke nogen fysisk skavank der gør at jeg ikke rider GP. Heldigvis er jeg sund og rask, men rider ikke GP og der er fordi jeg ikke er dygtig nok.

0
0
Svar på denne tråd

At tuder over denne video
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 10:16

Tja måske der heller skulle tudes over at hesten for evigt er ødelagt.

Og aldrig mere kommer til at kunne vise sig på denne vis.

Så mener man at dette er sublim ridning, så gem denne video.

Illum

.

1 mulvarp kan "køre" 1 time på 1 regnorm, det er kvikt stofskifte....

0
0
Svar på denne tråd

Lidt kommentarer
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 13:11

Dette program og AH's medaljer ved VM i 2006 fremhæver dyrlæge og berider Gerd Heuschmann i sin bog Tug of war som et af de absolutte lavpunter i dressurens historie. Og flere steder i hans bog er Matiné afbilledet som eksempel på en forkert redet hest. Så det er nok derfor, at ingen lader 'ros' til dette ridt gå ukommenteret forbi. For det er bare SÅ ukorrekt dressurridning som noget kan blive.

Tug of war forsøges godt nok af og til hånet her på HN, men er ikke desto mindre den mest solgte bog på amazons liste over bøger om heste.

På de første sider i bogen Tug of war er Matiné også nævnt i et åbent brev, som Gerd Heuschmann skrev til FEI efter WEG 2006, om hvor usundt og skadeligt dressuren er blevet for hestene. Meget rammende at hun nævnes, da hun jo ikke har været startet siden...

Og hvis man heller ikke synes Gerd Heusmann må udtale sig på trods af at han har den tyske berideruddannelse, så har han talt ved Global Dressage Forum og siddet med i FEI's panel om rollkur. Så ideeén om at man skal rdie på samme niveau som man udtaler sig om deles altså ikke af FEI. Og det ville da også være den eneste sportsgren, hvor publikum ikke måtte give deres mening til kende. Men det er svær sport fordi det er sværere at kende reglerne end i mange andre sportsgrene.

Hele pointen i Gerd Heuschmanns bog og formålet med den er faktisk at uddanne puplikum i at kunne skelne mellem skidt og kanel - og han opfordrer direkte publikum til at sige fra når de ser ridning på dresserede aber, som han kalder det.

Videoerne med ham på epona er også et led i denne uddannelse og det er ham, som viser hvordan en korrekt vs. en ukorrekt piaff og passage ser ud. Og Matine er eksemplet på den ukorrekte piaff og passage.

Han skriver også: at vi (dem der ved noget om dressuridealer) skal uddanne publikum ogg give dem en ny værdiskala, så de lærer at sætte pris på en smidig og korrekt redet hest og ikke ukritisk tiljubler ryttere på stive, anspændte heste med høje benløft.

I bogen fremhæver han en episode til et ridestævne, han var til, hvor en publikum netop rejste sig og sagde fra over for den ridning der blev vist på banen. Jeg kan ikke lige finde episoden i bogen - men når jeg finder den, smider jeg den lige ordret herind.

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 14:50

Dejligt at læse, at vi tilsyneladende har så mange OL-kandidater på HN at vi slet ikke ved, hvor vi skal gøre af dem.

Og hvorfor skal det altid nævnes, at hun står skadet nu? Jeg kan hurtigt nævne støvsuger-heste herinde der også står skadet/har stået skadet.

Og hvem kender overhovedet til skaden hun har pådraget sig? Nogen der har et link?

- besøg Labs' hjemmeside
Bliv min ven på MySpace
0
0
Svar på denne tråd

1222334446
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 16:13

Nu må jeg erklære mig som et medlem af denne bande, der til evig tid bliver haglet ned af HN's panel, der mener at Matiné er verdens mest fantastiske hest.

Jeg mener at dressuren i dag er på afveje. Vi skulle skabe holdbare heste, men i stedet ser vi mange toprytteres heste, der hele tiden bliver sådan lidt småskadet. For mig er det nok til at mine alarmklokker ringer ufattelig meget.

Og det med at ride støvsuger ridning virker altså - man er bare nødt til at se det på længere sigt. Nu står min egen så selv skadet lige pt. fordi han har været på fold og er kommet til skade der - det er bare øv - og det kan ske.

Men - for at vende tilbage til min egen hest - så var det bare en uheldig situation og jeg tager det helt roligt - i løbet af 14 dage måske 3 uger er han tilbage på rette spor igen.

Og man kan godt ride støvsuger ridning og så samtidig have sig nogle KLARE mål. Det betyder at man vil noget med sin ridnig. Dog mener jeg at man er forpligtiget til at sørge for at hesten får rettet op på gamle skader først. Det betyder alle muskelspændinger, skævheder i skelettet (låsninger m.m.) er nødt til at skulle justeres kraftigt først. Det tager tid. Heste der ikke får lov til at øve sig på "forkert" adfærd er også hurtigere at få på rette spor. Det betyder ungheste, der aldrig lærer at trække næsen ind bag lod, springe til siden, løbe væk med mere.

Desværre er der ikke så mange af dem endnu, der er ved at være klar. For det tager tid. Men jeg er sikker på at vi i det lange løb får en del "støvsuger" heste at se på stævnebanerne. De skal bare lige have tiden til at blive stærke nok. Og så vidt jeg ved bliver det mere og mere moderne at ride denne form for ridning.

Og jeg mener at det Matine mangler er tid. Hun har ikke haft tiden til at blive stærk nok i sine muskler og sener til at hun er i stand til at gå en Grand Prix i en korrekt passage. For jeg mener heller ikke at hun går korrekt passage.

Og høvl mig bare ned. Men jeg er altså af den overbevisning af folk i dag har alt for travlt med deres heste. Alting skal gå så stærkt. De skal gå stævner i en vis fart, men i virkeligheden er deres muskler slet ikke stærke nok til at de kan bære rytteren før de egentligt får lov til at komme ud til et stævne.

Så hvis mange skruede tempoet en smule ned så er jeg meget overbevist om at hestene rent faktisk var stærke nok til at kunne gøre det, der blev forlangt af dem og dermed også holde mere i længden uden hele tiden at blive slået ud med en skade.

Min egen er jeg sikker på bliver klar igen inden for ganske ganske kort tid. Han er bare lige nødt til at få en uges tid mere før han er endeligt klar ti at kan sætte mig op på ham og forlange noget som helst.

- Du træner din hest uanset om det er bevidst eller ej, hver gang du er sammen med den -

Kelly Marks.

Træningslejr med Susan Kjærgård i uge 28

www.epona.tv

- Prøv det -

0
0
Svar på denne tråd

Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 18:18

HorsemanshipFan, Søs 1, Cat *May Ray* & co.:

- med væmli' hilsen Aja!

...irriterende flabet, på den rødhårede måde

"Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler."

epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 19:43

Vickie: Hvad er det dog for noget pjat at hentyde til støvsugerbanden for mit vedkommende, når du udemærket ved jeg ikke rider med mulen 1 cm under jordoverfladen?

Og Jo, jeg kan snildt tillade mig at kritisere en verdens stjerne...Hvorfor ikke, når det man siger er videnskabeligt bevist og teorien kan læses op ordret.. Resultatet skal jo være efter standarden anyways... Uanset om man selv ville kunne gøre det samme eller ej...

Og jo, havde jeg læst det afsnit om korrekt tilberedning af en bøf, og havde fået en dårlig serveret, kunne jeg godt stille spørgsmål ved og kritisere hans måde at lave den på! For reslutatet er jo en sej dårlig bøf....

Jeg mener bare at, jo Andreas er dygtig, men ikke perfekt, og hvis div dommere nu fulgte deres regelsæt en smule mere, skulle han ikke have haft så høje point...

De stræber vel efter at blive perfekte, når de ligger på det plan? Og tror såmænd ikke de har noget imod folk små kritiserer dem eller stiller spørgsmål ved deres ridning.... Ikke så længe de har rent mel i posen, hvilket er min umiddelbare opfattelse af Andreas...

Og Vickie, jeg er ret hurtig til bare at se helheden i et videoklip, istedet for at gå i detajler, derfor syntes jeg det var fantastisk dengang, men når jeg nu har taget mig tid til at nærstudere videoen, syntes jeg kun det er flot, men ikke fantastisk/perfekt.....

Må man så heller ikke sige at noget er flot, fordi man ikke selv kan ride sådan et program..Princippet er det samme her.. "Godt skidt, hvad ved du, du ville ikke selv kunne uanset hvad"

Jeg syntes ikke en hest der smider ryggen, går bag lod og bare viser pæne spjæt med benene er til at tude over... Men det ridt han viser her er flot...Men ikke perfekt...Endnu....

Nu med smukke hingsten Dali Ss OX...Jubiiiii....

Mistede min mor den 29/3 2008 til kræft..R.I.P Mor :(

Lykkelig ejet af Dali, Tass, LilleMis, og Maxima...
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 12:53

Jamen jeg undrede mig da også :-)

Men for lige at understrege, så kan du synes, mene og tænke lige præcis hvad der passer dig, men hvis du begynder at sidde og blive faglig og fortælle mig og andre, at hesten går decideret forkert, så må jeg slå mig på lårene af grin.

Jeg synes jo ikke det er flot fordi det er korrekt udført, men fordi at i mine øjne og med dommernes karakter, kan jeg ikke andet end formode at det er som det skal være :-)

Og JEG synes det er flot. Alene af den årsag at det på mig virker harmonisk og jeg aldrig har set noget lignende.

Ikke fordi det er korrekt.

Jeg håber du kan se hvad jeg mener for ellers er det begyndt at trætte mig at skulle forklare det igen og igen, så nu gider jeg egentlig ikke mere

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

Er enig
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 13:18

Horsemanshipfan og Søs 1: Jeg er fuldstændig enig.

Vickie: Det er farligt at tage dommernes påsyn som sandhed. Jeg husker stadig det svar Stephen Clarke gav til Global Dressage Forum for et par år siden, hvor en video vist af Gal og Lingh fik en fra salen til at kommentere at hesten gik ukorrekt, at ekvipagen lavede konkrete fejl, uden at get var reflekteret i karakterene. Clarke: "Jamen, synes du ikke at hesten er pæn?"

siger jeg bare.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider