Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 slagtekoldblod- nu prof military
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 17:24

Det er utroligt hvad de franskmænd finder på. Denne koldblod rides i military! Og klarer sig forbløffende godt.


Rytteren hedder Alexandra Ducher og hesten er en 7 årig Ardenner ved navn Mylou. Billederne er fra championnat de france niveau CCE E1 og hesten blev 25 ud af 47 i den samlede konkurrence! og nr. 18 ud af 47 i dressur delen alene.


Jeg ville aldrig kræve så meget af min Samson i højden af hensyn til leddene selvom han elsker at springe og personligt synes jeg også hun har temmelig hårdt fat i den kandar i dressuren. Jeg bruger stort set aldrig kandartøjlen på min koldblod. Men måske er disse billeder ikke repræsentative for ridningen. Resultaterne taler jo for sig selv Gad vide hvad folk ville sige hvis jeg stillede mine tunge drenge til military i DK???


Alors...très fantastique! Formidable! Vive les chevaux de traits et l'équitation française


Alexandra Ducher og Mylou:



Mange flere og meget imponerende billeder af Mylou og Alexandra: www.chevaux-iberiques.fr/ index.php?showtopic=9840


Sådan løseligt oversat står der omkring Mylou at:

Målet er at gøre koldblod kendt i konkurrenceverdenen.

Alexandra har haft Mylou siden den var 6 måneder da hun reddede den fra slagtning. Den var udelukkende købt som hyggehest.


Alexandra har en fransk varmblod som hun statede military på og eftersom Mylou efterlignede varmbloden forsøgte Alexandra at lære koldbloden at springe. Der gik et stykke tid før det gik op for Mylou at den skulle løfte benene men nu springer den nemt 120 cm og i terræn springer den ALT!

Mylou behandles på samme måde som almindelige konkurrenceheste. Mylou vejer 1200 kg men har veludviklet muskulatur som en konkurrencehest og ikke som en typisk trækhest. Den har samme dyrlæge som en af tophestene i militarysporten og Alexandra er meget obs på overbelastningsskader... som Mylou for øvrigt ikke har haft nogle af...


Mylou har flere sponsorer. I starten var folk meget kritiske men efterhånden som Mylou har bevist at den rent faktisk kan gøre det godt i konkurrencer så har flertallet overgivet sig og hepper nu på den noget specielle hest.


Alexandra siger at der kan være en Mylou gemt i enhver koldblod. Man skal bare tro på sin hest og træne den fornuftigt- og ikke lytte til de nedladende kommentarer der kan falde af fra folk med sportsheste.


Mylou og Alexandra skal bl.a. lave opvisning til Salon du Cheval i Paris som er opvisning på samme måde som vi har i DK i Herning til gallashowet.


Maria med colored cob Samson & welsh cob Enricca

- nu også med den efterladte koldblod cob Alessandro

********

0
0
Svar på denne tråd
 
 heeeej
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 17:32

Jeg syntes ikke lige den race passer til det der!!!!!!!!! Og kvinden sidder jo slet ikke i sadlen. hun hiver den godt nok i munden


♥ Nicoline & Bolero ♥

Du er den bedste pony Bolero♥

Sandet er dejligt at gå på, Græs er dejligt at stå på, Mens blæsten er dejlig i håret, vandet er dejligt på mig. Men det allerdejligeste er dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 18:01

Jeg syntes da det er super fedt at det går hende godt, og at det ikke lige er lige nøjagtig den "rigtige race" som skal passe ind for at være fin på den!


Syntes det er super fedt og se :-)


Og rigtig gode billeder, de viser jo ganske enkelt hvad den kan, selvfølgelig kan alle billieder blive taget i et dårligt moment, selv af den bedste rytter, men jeg tror bestemt ikke der er nogen der gør det med vilje :-)


En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg må da indrømme
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 18:07

at jeg sys det ser ud som om hun gør alt det modsatte af hvad jeg mener er ridning...


Team LuXus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes det er hensynsløst...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 18:13

at bruge så tung en race til noget den i den grad ikke er bygget til :(


øv...




Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig


Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 18:20

vil lige sige at det jo ser rigtig godt ud, syntes at det er godt at der er nogen der viser at koldblod ikke kun er "hygge" heste :D


og at det ikke er den eneste "eventing" koldblod jeg kender til......kender også til en Percheron (Brego) i Usa ikke helt på samme niveau endnu men det skal nok komme.....


men kig her :D








Hjemmeside:

eventing-draft.blogspot.com/2007/09/ brego-beach-bum.html


Videoer:

(der er flere på hjemmesiden)

www.youtube.com/ watch?v=MKSgKdZgim0&feature=user


www.youtube.com/watch?v=FDm3pbhD74k


mvh Sette



- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -

- Fjordhest Sælges - (www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=79086)

0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 18:40

men det ser da lidt vanvittigt ud..


hmm.. ja ville glo noget hvis jeg mødte sådan en til et stævne





¤Sara¤.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Mor til lille-pigen og Lånehest-Thor-Manse

farvel til Toronto sep. 2007.

Part+Billig opstaldning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 123546
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 19:04

stakkels hest, har vret inde og se billederne, hun kan jo overhovedet ikke ride, hvor må den bare have ondt i munden


Kram pigen med superhesten :)

Den pavestolte ejer af 4 års hopppen Spunk Jacqueline :)

^ elsker bare den hest så meget :b

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 19:19

ridestil hun har, kønt er det ikke.

Har selv redet military i mine unge dage, og jeg ville aldrig benytte mig af den type hest til den sport, og sikke en belastning på forbenene, når den springer nedspring.


Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 19:26

er da meget sjovt, men synes sku det er synd for de heste.


De er absolut ikke bygget til det og deres ben holder ikke langt tid med den belastning.




M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 20:17

Som sagt ovenfor... Hesten er ikke beregnet til den sport. Dermed ikke sagt at den ikke kan det, men de billeder der er vist ovenfor ser IKKE godt ud efter min smag.


Synes man skal tage op til overvejelse om man vil ride military, eller om man vil ride koldblod... Men prøv det på den hest, og se om det går, anet er der ikke at gøre. Det er svært at rådføre om en hestetype jeg aldrig har redet på selv...


Det er bare meget vigtigt at man får så tung en hest fit for fight, meget slank og i rigtig god form, da det ellers bliver alt for hårdt for den. Det kræver meget mere konditionstræning for en hest som din, end en fuldblod som min...


Men som sagt, så prøv, og se hvad der sker. Du skal bare være sikker på at du kan stoppe den.




Knus fra Marie

"gud bevare military"

(Skriv gerne med spørgsmål vedr. military!)

Billederedigering tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 glad amatør
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 20:24

Jeg synes hun ligner en glad amatør, som har fået en skør ide, at at gøre en tung koldblodshest til konkurrence hest. Jeg synes absolut ikke den slags hest passer ind, og jeg synes det er underligt at forlange den slags af sådan en hest, i stedet for at vælge en lettere type, som også ville have meget lettere ved at klare opgaverne.



Med Tequila, Medina og Champstar <3

Snart genforenet med Montypigen <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 hun burde
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 07:45

få noget undervisning så hun kan lære de grundlæggende ting.. Totalt lallerligt efter min meming.


Fjordhest er bedst!


Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det giver
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 08:58

vel ikke en anderledes belastning på en Belgiers forben, end på en hvilken som helst anden hests forben.... Ved godt at en fuldblod er betydeligt mindre/lettere, men den har jo også tilsvarenede mindre/lettere ben.... En stor hest som denne, har jo ben der er lavet til kroppen, ligesom enhver anden hest har det.


Indrømmet, det er nogle enormt dårlige billeder, men man kan da håbe, at de er fanget uheldigt... (Bare utroligt at de ALLE er uheldige).... Så det er da noget nær det eneste man kan sige er synd.... Altså at rytteren ikke er bedre....



Zamangah


Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.


Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zamangah
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 09:52

det der jo netop er problemet er at hestens(på billederne) ben jo ikke er bygget til den form for belastning, i og med hesten ikke er beregnet til den type brug.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig


Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun rider da elendigt
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 11:31

- til gengæld vejer hun ikke ret meget ift hestens størrelse - men om hesten kan holde, kan man da overhovedet ikke vide ????


Der er koldblodsheste som udfører skolen over jorden (og alm S dressur)og det holder de fint til- selvom de måske ikke er de mest elegante til det.


Fej lige for egen dør og tænk på HVOR FÅ af de standardiserede brune varmblods rideheste der holder længe ??


ALLE store dyr har meget LIGE ben og en kvadratisk krop, som elefanter og de tunge koldblods......de er såmæsnd bygget til at bære sig selv med de ledvinkler.


Problemet med "ridehestene" er at man har avlet dem OP i størrelse men beholdt led-vinklerne fra de mindre heste (som er mere holdbare)og ønsker en rektangulær krop og det går helt galt...de går da ofte i stykker af at gå på fold, fordi de ikke er musklet til de vægtstangsforhold der er i kroppen, med de lange stænger, vinklerne og det noget ophedede temperament..så de fjoger rundt, uanset underlagets beskaffenhed.


Vi har også en koldblods der springer ret godt.


Ja, hun hiver den i munden og det ser skrækkeligt ud, men Anky hiver da også sine i munden og det ser skrækkeligt ud- hun hiver så hårdt at hun løftes op af sadlen i overgangene................


Eva


Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt kritiske
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 12:04

Jeg synes nu altså, at I er lige lovligt kritiske. Jeg kan da kun opfatte det som positivt at pigen forsøger at bruge sin hest til noget anderledes.


Og mht. hendes opstilling og ridning, så er mange af billederne jo sikkert taget i dårlige momenter + jeg kan forestille mig, at det ikke er nemt at følge sådan en hest i springningen..


På billederne længere nede på siden, synes jeg nu, at hesten ser glad ud, og at rytteren følger den fint.


M.v.h. Jenny


Stübben springsadel sælges se billede her
0
0
Svar på denne tråd
 
 fghdrgdfg
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 12:57

Ih eva eva eva.. hvor jeg elsker at læse dine indlæg.... du skriver så tit det jeg sidder og tænker... og igen er jeg enig..







DET ER EN KLOG KAT DER

SPISER OST OG

ÅNDER NED I MUSEHULLET


EJER AF

CASMIR AF HAUERSLEVGÅRD

og bANDIDO MISSOS Turbo og Gangster

0
0
Svar på denne tråd
 
 meninger
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 14:21

Det er sjovt som danskerne generelt ikke er positivt stemt overfor koldblod som ridedyr. Måske bunder det i at der ikke er den store tradition for at bruge koldblod til spring og dressur. Jeg tvivler på at der er nogen som rent faktisk kan komme med et eksempel på en koldblod der har overbealstet sig ved dressur eller spring. Jydske heste bruges jo mest i lukkede kredse eller privat og har overvejende været brugt som køre/pløjedyr indtil det seneste årti.


Jeg har været på en del franske forums hvor Mylou er nævnt og alle steder der er franskmændene postivt stemt overfor military hesten.

Måske fordi franskmændene i højere grad bruger deres koldblod som ridedyr. Frankrig har også mange koldblodsracer:


Ardenner

Auxois

Boulonnais

Breton

Cob Normand

Comtois

Mulassier Poitevin

Percheron

Trait du Nord


Hvis hesten i den grad belastes så burde franskmændene i hvert fald være dem der havde nogle konkrete eksempler og nævne dem i forbindelse med Mylou...


Som Eva siger så laver koldblod også kaprioler. Der skulle faktisk have været en kapriolerende koldblod med til Apassionata "four seasons" i år men den var ikke med alligevel Ærgeligt for jeg så den til Levade første år ude på Fisketorvet og den gjorde det så godt!


Arnaud Gillette med Felous som også skulle have været slagtet som 3 årig. Den er af ukendt oprindelse men en del websites hævder den er Percheron. Den er købt på slagteriet da Arnaud var der af andre grunde og faldt for den - han måtte bare købe den.


Youtube clip meget mørkt filmet af kapriole: www.youtube.com/watch?v=selKHpO1k60


Maria med colored cob Samson & welsh cob Enricca

- nu også med den efterladte koldblod cob Alessandro

********

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:24

Jeg er enig med jer i at det er en skam at der ikke bliver brugt flere koldblods indenfor dressur og spring. Det synes jeg er super fint. Jeg kunne skam godt selv tænke mig engang at få en koldblod som ridehest men ikke som MILITARY-hest.


Tror såmen dens ben holder lige så godt til det som min fuldblod, men den er jo ikke avlet til military, og den vil nok få ret svært ved at komme rundt på en militarybane på den distance og i det tempo der kræves. Men som jeg tidligere har skrevet, så prøv, men det bliver jo nok, som du selv er inde på, kun i de laveste klasser.


Er der nogle der ved hvad højden er på den klasse den først-nævnte hest går?




Knus fra Marie

"gud bevare military"

(Skriv gerne med spørgsmål vedr. military!)

Billederedigering tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:36
Smider lige lidt flere billeder ind..






Om den kan holde til det eller ej tør jeg ikke udtale mig om, det vil tiden jo vise..
Men syntes bestemt at rytteren har et STORT problem med sine hænder!!!


Måtte lige ha det her med.. HAHA



Mvh.


Nadja F. Carlsen


Med de fantastiske 3 røde muler

-Aras, Mozart og Diablo..


Professionelt opdræt af exotic´s


Og Bulldoggen Bastian

-If it´s not a bulldog, it´s just a dog..

0
0
Svar på denne tråd
 
 millitary
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:44


Hun kan jo overhovedet ikke ride!!!


Nu er jeg ikke stor-favorit af millitary på højt plan, da jeg sys det ser så voldsomt ud!

Og hun gør ihvertfald ikke indtrykket bedre!


Men utrolig sød hest, det skal den ha, rigtig bamse (hvis en så stor en hest kan være det?)


Karina


Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde


Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..



Opstaldning v. Slagelse fra maj 2008 søges..

0
0
Svar på denne tråd
 
 lkjdlkjdlkj
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:32

jeg har søgt og søgt på nettet efter ridning på koldblod.. og det ikke meget man finder af seriøs ridning... det mest sån noget tralala noget.... men de findes... og har haft trangen til at kaste mig ud i det længe.... men turde så ikke og købte cas istedet som godt nok "bare" er oldenborg med fuldblod, men dem der ser ham live kan vist kun gi mig ret i han ser ud somom han har lidt draft i sig..( grime str XX full) og at have ham det har bare givet mig mere blod på tanden... Når tiden kommer at han ikke er mere(7913).. eller der engang bliver mulighed for nr to basse bliver det ren koldblod.. nærmere bestemt en clydesdalefyr.. og så ska i få koldblodsdressur....








DET ER EN KLOG KAT DER

SPISER OST OG

ÅNDER NED I MUSEHULLET


EJER AF

CASMIR AF HAUERSLEVGÅRD

og bANDIDO MISSOS Turbo og Gangster

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor har....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 21:39

den tape på næsen?



Zamangah


Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.


Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 21:40

Enig med Eva :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bamsehest
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 22:30

Tjah jeg tror nu også at den nok kan holde til det i lige så høj grad som dv'erne med spinkle ben. Den er da også bare rigtig sød at se på.


Hende den lille pige på ryggen af den burde få noget undervisning. Hun ligner ikke en der overhovedet kan følge med den hen over springene. Heldigt for hesten at hun er så lille, så føles det nok ikke helt så slemt når hun hænger med hele vægten i munden på den.


Hvis jeg en dag får mulighed for at holde tre heste (den første er min nuværende, den anden bliver en dv af en art når jeg engang skal have to) skal jeg helt klart have en koldblod igen. De er bare så skønne.


Bolig søges i Kbh. Max 3000 inkl. forbrug, med køkken og bad. Indflyt 1. juni 2008. Til mig og mine to neutraliserede hunkatte.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun skulle
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 08:02

lære ikke at holde balancen i tøjlen!!!








***Pejtersen***




www.dp-horses.dk


Mor til Mikkel d. 3-4-07 kl. 11.25


www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 FLOT MYLOU OG ALEX!!!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 00:26

HELT ÆRLIGT!!! Tror i ikke det er en HEL DEL anderledes at sidde og følge med 1200 kg i forhold til de normale 500??? Og Alt det @!#$ med at det er synd at bruge den til noget den ikke er bestemt til! INGEN HESTE ER BESTEMTE TIL RIDNING OG SPRING, det er noget VI har bestemt for dem... Tror sku næppe at hun ville gøre dette hvis det ville komme til at skade Mylou!


Jeg har flere gange set Military, og de sidder sku altid som hende i de dybe landinger. korrekt, altså med kroppen helt tilbagelænet for ikke at hesten og hun mister balancen.... Tænk lige lidt før i rakker ned!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 08:04

mht tape på næsen, så er det af samme grund som mange cykelryttere gjorde det for nogle år tilbage. De mente det forbedrede deres vejrtrækning. Det er meget brugt i væddel¢b i usa... skal ikke kunne sige om det hjælper en disse


0
0
Svar på denne tråd
 
 amirglory
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 08:23

Jeg giver jer helt og holdent ret i at det ikke ser særlig kønt ud.


Eva : Jeg er så drønende enig i det du skriver.


Det kan godt være at det ser ud til at hun hiver den voldsomt i munden, men tænk jer hvis den er ivrig.....jeg tror dæleme der er meget hest at holde hvis den vil fremad!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjessie
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 08:26

Lidt spøjst at du siger man skal tænke sig om før man udtaler sig. Prøv selv at se på de øvrige billeder. Det er desuden ikke det at hun læner sig tilbage folk kritisere, men den måde hendes hænder er på under hele springet ;)


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig


Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 08:35

i mine øjne ligner hun en "selvlært"


Hvordan hun nogensinde kan nå op på internationalt niveau, fatter jeg ikke!


At hun klarer dressuren så fint, kan kun forklares med, at rigtig mange fuldblods er for hidsige til at gå et stabilt program - hvorimod denne her, kunne man godt forstille sig går hvor den går, hvilket jo højst sandsynligt er noget mere stabilt.



Amanda&Björk

Team Korshøje

Nu også den heldige rytter af militarytalentet

Søborggårds Piroq


0
0
Svar på denne tråd
 
 PinPoynter
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 10:24

Jamen, det kan da ikke hjælpe meget på vejrtrækningen dér hvor det sidder?

Det ligner bare et stykke gaffatape, der er klasket på næseryggen af den - men hvorfor...? Tjaaa...


Selv en ikke-rytter som jeg må indrømme, at jeg bestemt ikke synes, pigens ridning er køn at se på!

Hvis man ikke magter så stor en hest, burde man så ikke finde sig en mindre model - eller bare lære at ride?


Hilsen

Annelise


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 10:39

jeg må godnok indrømme, at jeg heller ej bryder mig ret meget om hendes ridning

men sød hest hun har sig.


Hilsen Katarina E

..Også kendt som tutten!


RIGTIG GLÆDELIG JUL!
Agent




0
0
Svar på denne tråd
 
 amirglory
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 11:18

Jeg synes stadig ikke det er køn ridning, men spørgsmålet er om der er nogen overhovedet der magter så kraftfuld og stærk en hest, hvis den vil frem og lægger sig på bidet?? Det KAN jo være at den er ivrig og vil frem. Det KAN jo være at den, til trods for at være velredet, bliver ivrig, vil frem og kan glemme den lille flue på ryggen? :-)


Jeg synes stadig ikke at det er ok at se på, men man skal bare huske at der er så mange ting der kan spille ind på billeder, der kan gøre det svært at bedømme ridningen.


Indrømmet, jeg har ikke set andet end de billeder der ligger her i tråden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 12:04

Selve ridningen er da svær at bedømme ud fra 2 billeder i temmelig dårlige momenter (tror jeg) så det vil jeg ikke kommentere på.

Men jeg synes ikke at en så tung koldblod skal gå militaty, de er ikke skabt til det, og jeg tror desværre ikke dens ben kan holde særlig længe med sådan hård ridning!?


Michelle


HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud



SUPER 2'er pony udlånes pr 1/1-09.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Let på tå
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 13:01

Jeg er normalt også betænkelig ved at se koldblodsheste springe, men jeg er da helt vildt parat til at se det bevist, at de ikke tager mere skade af det end andre hestetyper. Der er ikke noget mere imponerende end sådan en 'tankvogn' for fuld skrue


Man skal jo også huske at de tunge heste sandsynligvis oprindeligt blev fremavlet som krigsheste der kunne bære tungt udstyr over lange afstande og samtidig have fremdrift nok til at angribe (og flygte fra) fjenden.


Men ærligt talt, at kritisere pigen for hendes stil er for fjollet. Jeg kan også kun se billederne i denne tråd, men der er nok temmelig meget power i den hest, og hvis ekvipagen er kommet op på det plan - og det især i Frankrig, hvor disciplinen er så populær og konkurrencen hård - så er det jo nok fordi, de kan noget andet og mere end bare at se søde ud og ride en OK dressur.


Jeg giver dem i hvert fald for ikke at føle sig hæmmet af konventioner.





'Forgyldning forgår, men svinelæder består.' (H.C. And.)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 13:11

Nu var der en der spurgte, hvorfor den havde tape på næsen, så tror jeg vil fortsætte med at spørge, hvorfor den er klædt på som en stakkels bamse ejet af en modeforvirret "lille"-pige, hvor kun pink kan gå an...det er sådan en dragt min niece på 6 år kunne have fundet på at give sin barbie hest på


Alvorligt spurgt - hvad skal sådan en dragt gøre godt for? Hvis det er for, at den ikke skal fryse, kunne man måske have fundet noget lidt smartere???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså nu tager det jo ikke kun...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 14:39

et par måneder at komme på det niveau med sucess.


Jeg synes de går det godt - og ja ridningen kunne da blive bedre, men det kan den jo mange steder.


Om koldblod kan holde til Military, så er de nok avlet til at holde til en større belastning end mange andre racen.


Og sidst menn ikke mindst, så er sparkedragtens "smarthed" jo en en smagssag. Om ja den bruges til enten holde hesten varm eller som sveddækken afhængig af stoffet.




Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Besøg ham på hans hjemmeside


Lige som så mange andre fotograferer jeg også

Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening..
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 15:39

ja, nu kan det godt være jeg taler luft. men først syntes jeg godt nok det forfærdeligt den måde folk tager i mod "andre" heste i ridesport. den næsten ligesom dem der ikke vil have araber i dressur (hvilket jeg har hørt fra dommere, og ligne) jeg syntes det fedt at gå ud over landbrug arbejde med dem. den for da lov til at "nyde" livet.


men hvis hun virkelig rider så dårligt, forstår jeg ikke hvordan hun skal have kommet så langt ? de dommere der bedømmer hende, må da næsten have bare lidt erfaring på ridning? i bedømmer ud fra et billed? i dressur kan det da være den har flydende shcenkelvigning og øgning? kan i jo ikke se (kan jeg heller ikke, men taler lidt -ud over- nu)


dog har jeg lagt mærke til at selvom hun har forfærdelig opstilling med hænder og det, så har hun jo yderst lange tøjler, som gør at hesten faktisk ikke får så stort et ryk, som det ligner? det jo ikke fordi at bidet hænger ud af munden på den, som man kan finde hos mange andre springryttere.


syntes at hesten er yderst charmerende, og jeg ville trække på smile båndet hvis jeg en dag så den på ridebanen (:

- bare min mening, men som sagt, kan den jo være langt ude i rummet. hehe


SHETLÆNDER SØGER PART, NÆR BALLERUP!


du kunne ikke mere smukke /': !<3

men du vil altid være i mit hjerte!..

jeg er der for dig, så længe du vil have det!!

(OG MERE TIL !!!!!!!!!!!!!)


NOBI & VITO <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bryder...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 18:44

mig godt ikke om de billeder..


Sagde Carina Gøttler (:

- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3



Termin d. 17/2-09

R.I.P Pax&Carsten Junior


4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges




0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad plan?
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 19:44

Hva plan ligger det helt præcist på? Jeg ville nu ikke gætte på mere end novice (ud fra disse billeder..)

Nej, det er slet slet ikke ok at ride som hun gør, det kan godt være hun kun har revet hesten i munden på disse 5 billeder, men så er det altså også 5 gange for meget..


Stakkels hest, så ridning anderledes ud, ville jeg da mene det er helt ok at en koldblod konkurrer millitary, så længe dyrelægen siger god for det..


at den hest nogensinde skal kun klare sig til mere end novice, tror jeg ikke på. (omspringning på tid, mod fuldblod.. arj..)


Med venlig hilsen, Liv Nielsen


Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!!


Heste saelges,- se profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Generalisering
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 19:59

Hvorfor passer den race ikke til det? det var da noget mærkeligt noget. SYnes ikke men skal sætter de forskellige racer i "bås" synes derimod at det er møghamrende fedt, at der er nogle der skider på normen indenfor ridningen og gør noget som det der!!


Min Irish Cob vallak skal da også være både dressur, spring og tur hest ... selvom han "bare" er en Irish Cob ..


Vil dog sige at jeg heller ikke bryder mig om hendes hænder!


Men det er da ikke ensbetydende med at tunge heste ikke kan bruges til spring eller som konkurrence hest generelt! Overhovedet ikke!


Lige et eksempel på at tunge heste godt KAN springe:




Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan godt
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 20:34

være at HENDES ridning skal blive bedre. Men der er også mange andre prof. ryttere som heller ikke har en god ridestil, og heller ikk kan sidde ordentligt med hænderne. se bare dem som viser deres heste frem her på HN, men folk får bare ondt bagi når det så går godt for personen. Come on, hun arbejder vel på at blive bedre.


Nanna


And the rain will kill us all

We throw ourselves against the wall.


Keep your friends close. Keep your enemies closer


0
0
Svar på denne tråd
 
 jahskjdhaskj
Forfatter: 
Dato:  24-12-2008 12:09

HN når det er bedst :)


Noget jeg synes er underholdene er at de tunge heste stort set aldrig slår benene - måske alt deres hovskæg beskytter bedre end proff. choice gamascher?


Desuden - tja så springer de faktisk ofte ret godt :)


Jeg ved ikke hvor mange ædle ponyer på 135 der kan springe 120 cm med 3 springs tilløb - fra stilstand :)

Det har min hoppe eks. gjort da hun var yngre (hun sprang ud fra folden/ridebanen - så ikke lige noget der var meningen).


Bare fordi jeg har valgt en broget sigøjnerhest med hovskæg - så har jeg besluttet jeg ikke vil sættes i bås - for bare fordi nogen mennesker rider på arbejdsheste - og ikke retangulære brune DV heste - så kan vores arbejdsheste faktisk godt lidt ting og sager :)


Og tja - ingen hest er skabt til at blive redet - og kommer det dertil tror jeg faktisk de kvadratiske heste bærer en rytter bedre rent anatomisk end den moderne ridehest der er retangulær :O


Alle hesteracer har forhåbentlig deres forcer - og tja - der er jo INGEN som råber højt om at DV heste ikke må trække en vogn - så de tunge drenge har vel også lov til at bære en rytter på lige fod med rideheste der trækker en vogn?


Så længe begge typer heste nyder arbejdet - så er jeg glad - uanset, hvad de så laver :)


Ps. Jeg bryder mig ikke om folk der trækker deres hest i munden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fryd fryd fryd
Forfatter: 
Dato:  25-12-2008 01:25

Hørt Anna .. åååh ja - noget så meget endda!!!!!!!!!!



Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm....
Forfatter: 
Dato:  25-12-2008 10:42

Nu har jeg ikke læst hele tråden grundigt igennem, men jeg har alligevel lige lyst til at komme med min mening.

Selvfølgelig skal tunge koldblodsheste bruges til andet end at trække den plov de er født med, hvis de har lyst, men alt med måde vel?

Jeg har selv 3 tinkere, og havde jeg tiden til det, blev en brugt til distance, en til military, og en til dressur, da det er det de hver især viser lysten til.

For mig er det ikke et spørgsmål om hvad de er "beregnet" til, men hvad de har lyst til, og så ellers holde det inde for rimelighedens grænser. Selvfølgelig kan man ride distance på en koldblods, men vil man ligge i toppen på de lange distancer er en fuldblodsaraber nok et bedre valg.

Og selvfølgelig kan en koldblods springe, min ene tinkerhingst stopper simpelt hen ikke med at springe før end olietønderne er rullet ud under hegnet igen, men det er ikke sikkert han ville blive ved med at finde begejstring ved det, hvis han skulle springe 120 cm.

En koldblods kan hvad den vil, men man skal lige have i baghovedet at den altså skal have den medfødte plov med...

til folk der bruger deres koldblods alsidigt, men til dem der ikke kender deres hestes begrænsning.




Med venlig hilsen Lene, Joni og de tre muskelterer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 koldblods
Forfatter: 
Dato:  25-12-2008 11:09

Man kan ikke sige at det er den mest typiske militaryhest, men jeg synes faktisk at det er dejligt, at se en koldblods blive brugt til noget andet end hyggeridning og vognkørsel. Dog synes jeg også at hun hiver den meget i munden - det ser ud til at hun holder sin balance i tøjlen...men det er nok heller ikke helt nemt at ride sådan en stor bassehest gennem de forhindringer.


Vi har selv en koldblods som vi bruger som selskabs/hyggehest og selvom han er stor og tung, så er han faktisk meget fremadgående, har en energisk let galop og kan sagtens komme op i fart. Jeg tror egentlig godt, at han kunne være med på en lille jagt eller lignende, men da jeg er dressurrytter finder jeg nok aldrig ud af om det kan lade sig gøre

0
0
Svar på denne tråd
 
 bemæsrkning:
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 18:25

Jeg slynger lige en bemærkning ind..


Sette: Brego?- Er det Viggo Mortensens hest i Ringenes Herre, der er tale om? Smuk er den i hvert fald.


Mht. ardenneren kan jeg ikke udtale mig, jeg ved ganske enkelt ikke nok om hvordan hestens belastning til at kunne sige om det vil skade hesten i længden.



A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd
 
 kik på min præsentation
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 17:42

ham den "kraftige" går alle dressurøvelser inkl piaff, passage.... bruger str 7 i sko, er 158 i stg og vejer 700 kg


han er let som fjer og danser hen over banen.... det ville man ikke tro hvis ikke man havde set det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke T »Thor«
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 22:43

Nej det er ikke Viggos Brego der er tale om :) viggos brego hedder i virkeligheden Uraeus og er en varmblods hingst :)

han ser sådan her ud ;)






















Hvilket ikke helt kan sammenlignes med Brego...

mvh sette


Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Laddie -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haha....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 17:06

Nej det kan jeg godt se Synes nu også Brego var varmblod, men nu er det jo alligevel et års tid siden jeg så Ringenes Herre sidst. Men smukke heste begge to ;)


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd
 
 dette billede
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 10:30

nægter at kommentere på det at ride military på en koldblod. men rytteren ville nok ikke tage skade af lidt kvalificeret undervisning. jeg håber at det bare er uheldige momenter. men der er godt nok sørgeligt mange af dem.


med det sagt....


dette billede. mums. se lige hesten! glem alt om rytteren. bare SE hesten. prøv lige at se hvor glad den er. hvor lækkert den springer igennem. og dens muskler. mums mums mums. :D











"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Koldblod
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 21:00

Hvor mange har rent faktisk prøvet at sidde på en koldblod? Jeg red en belgier en sommer, bare noget hygge. Men en dag stikker denne her, faktisk ret tændte kæmpehest afsted med mig og jeg siger en galop hun havde. Hun slutter af med et enormt bukkespring og lille mig flyver af som en fjer.


De har kræfter som man slet ikke forestiller sig, i forhold til en almindelig varmblod og jeg kan levende forestille mig at rytter simpelthen blir katapultet ud af sadlen.


Iøvrigt ville jeg aldrig betænke mig på at bruge sådan en hest til military, jeg ville bare ikke regne med at vinde, men det er jo heller ikke altid det det kommer an på. Sikke en fantastisk hest


Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd
 
 holda op
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 21:36

nogle fordomme nogle af jer har- ja tænk hvis koldblodshestene begav sig ind på konkurenceplan!


jeg tror lige som eva at en koldblod er bygget til a kunne bære sig selv og ligeledes arbejde.

så eva jeg er rørende enig med de t du skriver!


min belgier, som jeg forøvrigt nærmest blev lynchet over at jeg løssprang ham 60 cm og viste billederne herinde, kan altså også hoppe! han er langsomt ved at finde teknikken i det, men nægter at hoppe lyserøde bomme. han blir vel løssprunget hver anden måned, og ellers trænet fra jorden af pt. men meningen er da at jeg skal have ham som ridehest når min graviditet er overstået.


billedet er fra sidste sommer fra 2 ridetur:


(det er desværre det eneste jeg har lige nu)


hygge/skovtur/spring/dressur


og jeg skal da lige sige at sådan en hest altså godt kan flytte sig. husker tydeligt da mig og en vininde for mange år siden red tur guide sammen og der var de her 2 kæmpe belgiere der hver morgen skulle rides- turbo galop på stranden kl 7 om morgenen (før alle badegæsterne kom-) se det var tider!

og dem der ikke tror de kan flytte sig, ja de tager såmænd fejl.


og ligeledes dem der tyror at 1200 kg er meget nemt at stoppe igen tager også fejl- for de skal alligevel have ret meget kropsvægt ned i fart igen.


men jeg siger bare "thumbs up" for koldblods racer på konkurencebanerne!


Dejligt nedlagt landbrug sælges

- perfekt til hestehold

0
0
Svar på denne tråd
 
 englændere
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 23:42

springer da glade og fro store jagt og military baner, på heste der er halv shire...og krydser ligeledes draught, oprindelige tnge køreracer, for at få en god terrænspringer....


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu bliver jeg altså..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:11

Nu bliver jeg altså nød til at sætte nogle billeder ind af mine koldblodsheste i aktion, for at "bevise" at de godt kan bruges til noget *GG*


Syntes det er helt fint at koldblodshestene bliver brugt til noget sport, dog syntes jeg ikke den med jyden er i orden, idet jyden ikke kan holde til at blive brugt på den måde.


Jeg har ikke kun koldblodsheste for hyggens skyld, de skal da også bruges til noget konkurrence. Nu har jeg irish cob, og lige denne race har faktisk vist sig at være udmærket springer. Vores gamle hoppe sprang Sb/Sa højder på enkeltspring til træning.


Santana, 2er pony, 2007. Omkring en meter vil jeg tro.


Et af hendes første springstævner, 2006.


110 cm.


Og så lige et bevis på på at koldblodshestene også kan tøffe noget dressur:


Willie, 153 cm i stg, stævne 2008:




Ja, det blev vist til en masse billeder >_<


Vil sige at jeg i føste omgang troede at det "hiven i tøjler" billede bare var et dårligt moment, men hun gør det jo også på det andet billede, så mon ikke det er en dårlig vane med noget forkert opstilling??





Hilsen Karina og Irish Cob hingsten Willie McLeod :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Høje dressurheste
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 22:54

Jeg vil faktisk heller ikke mene at mange dressurheste hverken er avlet med omtanke eller ordentligt til det dressurryttere bruger dem til.


Når jeg læser alle de svar hvor der står det er synd for hestens led, så kan jeg ikke lade være med at tænke på målet indenfor dressur mht. at avle høje heste. Jo højere hesten er, jo dyrere bliver den, uanset andre kvalifikationer.


Ifølge en undersøgelser læst for nogle år siden, så får flere og flere dressurheste ledsygdomme(i ryg og ben) pga. deres højde. Dette ses også hos høje hunde og mennesker.


Desuden viser en anden undersøgelse(vist i et af de kendte ridemagasiner), at de dressurheste, som i fri/øget trav får kastet hoven så kraftigt frem at hoven bøjes opad(modsat kodens rigtige bøjeretning), udvikler knoglevækster i hov/kode, så de skal tages ud af sporten inden de runder 10 år, og ikke kan lave andet end rolig skridt...


I eks. med højden, vil jeg påstå, at avlsbranchen bevidst avler efter køberes/evt. avlers egne ønske om højde, på bekostning af hestens helbred. Under udvælgelse af hingste kan fokus vel derfor kun være på genet for højdevækst og ikke i tilstrækkelig grad på øget styrke af led. For man skal huske, at naturlig selektion "tager højde" for fordelagtige udviklinger, men gør det i et hensigtsmæssigt tempo.


Jeg bliver derfor altid så ked af at folk nedgør værdien af små heste - for højde kan vel egentlig overhovedet ikke give nogen fordel i dressurøvelserne..?



Så Mylou kan vel tænkes at holde lige så lang tid som dressurheste med en +170 højde.. eller som springheste i samme højde(med mindre der i avlen er taget ligeså meget højde for brusken i knæ/koder, som styrke og springlyst..)



M.V.H. Sara

Bliver man en dag fattigere eller en dag rigere...?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot sagt Sara
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 00:16

Vil da osse mene at en hest som er avlet til at skulle kunne trække store byrder og arbejde hele dagen i marken burde være stærkere i deres knogler og sener end f.eks de skrøbeligere DV mm. der som sara skriver desværre avles for meget på udseendet, uden at kigge på styrken i deres knoglestruktur mm...


Har nu osse hørt at flere indenfor DV-avlen er interesseret i at bruge den nylig importerede Mustanghingst Stormy(ligesom jeg er) da de håber at kunne optage en del af mustangens styrker:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelumme
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 22:17

Så vidt som jeg er orienteret, bliver e jyde ikke særlig gammel, idet dens hove og ben ikke kan holde til dens egen vægt på længere sigt. men det kan da godt være jeg er galdt på den...


Hvordan kan en mustang blive godkendt til DV avl?



Hilsen Karina og Irish Cob hingsten Willie McLeod :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 13:13

I siger hun har meget fat i den, tja det kan vi godt blive enige om men kan vi ikke også bliver enige om at det har andre military/spring rytter også på deres mere ædle heste?


Team Kærslund

En fjordhest

Og to shetlænder

Men uden Chanel :'(


Chanel du vil for evigt være i mit hjerte.

Farvel min højt elskede Chanel <3

Jeg vil altid savne dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 synes...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 13:45

det er lidt komisk at folk skære alle koldblodsracer over med en kam....


Jeg har personligt intet imod at man rider military på race som tinkere m.m mange af dem er fine military heste til de lavere klasser, men synes at den hest vist på billederne overskrider grænsen.


Ikke fordi den ikke springer godt nok, men tænker mere på belastningen.


Ja i england rider de tit på shire/fuldblods blandinger, jeg så selv en del af dem, da jeg var derover, men der var altså ingen af dem der var på den størrelse


De er glimrende til jagt, men som de selv sagde derover holde de ikke til det høje tempo i military.





M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd
 
 misforstået
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 15:04

Camilla jeg tror måske du har misforstået det lidt ;)


Det er ikke fordi hun rider koldblod at hun river i den, det er bare generelt.


Med din kommentar får du det til at lyde som om at det er fordi hun rider på en koldblod at hun rykker den i munden, det er umiddelbart ikke tilfældet :)



Hilsen Karina og Irish Cob hingsten Willie McLeod :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina *Willie McLeod*
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 18:52

Tror du misforstår det.

Folk skriver hun har meget fat i den, det er det jeg kommenterer :)

Ikke at hun rider koldblods.


Team Kærslund

En fjordhest

Og to shetlænder

Men uden Chanel :'(


Chanel du vil for evigt være i mit hjerte.

Farvel min højt elskede Chanel <3

Jeg vil altid savne dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 HEST HEST HEST
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 11:10

SEJ HEST ;D




DETTE ER SAMMEN RYTTER!


Hejsa

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere af hende
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 11:13




DET ER SAMMEN RYTTER :D Syntes nu hun sidder okay på denne, det er nok svært at sidde fast på den anden ! :D


Hejsa

0
0
Svar på denne tråd
 
 synes...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 13:06

ikke hun sidder okay på nogen af dem




M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd
 
 Military på koldblod
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 15:11

Jeg tror umiddelbart ikke jeg ville turde begive mig ud i military på en koldblod. Ikke sås meget af hensyn til hestens led (en tung hest er jo osse lavet til at bære meget vægt -ingen heste avles da ude af stand til at bære deres egen vægt), men mere af hensyn til hvor galt det må kunne gå HVIS det går galt.


Martha, min mors hoppe, er vi netop ved at tilride. Og hende kunne jeg såmænd finde på at starte spring på, bare for sjov, og for at understrege at belgiere/koldblods GODT kan bruges til andet en pløjning.

Huner noget lettere end en gennemsnittelig belgier. Hun har gåpåmod og energi, og er bygget mere hensigtsmæssigt når det kommer til ridning (det var self et minus ved belgierkåring, men et plus til det vi bruger hende til).


Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det er så forfærdeligt at en pige bruger hendes hest til noget som både hun og hesten synes er sjovt. Det er jo tydeligt at hesten nyder at blive redet (uanset hvad man så mener om pigens ridning), og ærlig talt vil jeg hellere se en koldblods som denne, der bliver brugt, passet og plejet, end jeg vil se de utallige koldblods der stå på folde rundt omkring, ikke får passet hovene, ikke bliver taget sig af dagligt, og 4-5 gange i løbet af sommeren bliver de taget ind, og spændt for en plov i flere timer, for derefter at gå den næste måned på folden før dette gentager sig.



Mvh MIchelle

0
0
Svar på denne tråd
 
 stærke ?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 16:25

ingen tvivl om de er stærke da

(ja ved godt det ikke handler om det, men ville bare lige vise det)




SHETLÆNDER SØGER PART, NÆR BALLERUP!


du kunne ikke mere smukke /': !<3

men du vil altid være i mit hjerte!..

jeg er der for dig, så længe du vil have det!!

(OG MERE TIL !!!!!!!!!!!!!)


NOBI & VITO <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina *Willie McLeod
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 20:22

Jyder o.l. racer kan nu sagtens blive gamle. Et af problemerne er bare at RIGTIG MANGE af de tunge koldblods ikke får passet hovene, eller får hovene beskåret meget dårligt og det vil jo give problemer i det lange løb.


Det lader til at være ved at ændres, nu hvor interessen for de tunge kæmper bliver større og flere og flere stiller krav til de koldblods de køber.


Da min far fik sin første belgier, og efterfølgende en jyde var jeg i chock.


Min far deltog i dyrskuer, kåringer osv med sine heste, og jeg var mildest talt chokeret over hvordan hovene/benene på de heste så ud. Mange af dem havde mere eller mindre aldrig haft smed, eller de var sat i tvangsboks og beskåret af hvem der nu lige havde værktøjet (og absolut ikke uddannelse eller viden om smedearbejde), eller de blev sat på staldgangen, og så huggede man overskydende hov af "udefra" (altså hoven blev slet ikke løftet fra jorden).


Jeg forestiller mig ikke ret mange varmblods der kan få et langt liv med den behandling.


Vi rider og kører vores belgiere. Kørslen foregår ikke bare med gummivogn på skovtur, men faktisk osse dressur, og træningsstævner hvor den ældste af vires faktisk har klaret sig ganske godt.


De tunge kan sagten, selvom jeg nok vil sætte visse begrænsninger for hvor højt sådan en kæmpe kan lette sig fra jorden.


Og jegtror såmænd ikke de er mere udsatte for skader end varmblods. De har så bare i regle visse begrænsninger rent fysisk i brugen. Man får jo næppe en belgier til at springe 160, eller en jyde til at gå de svære dressurklasse.


Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider