Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 PRE - Hvad er han værd?
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 19:06

Hej alle - dog især "PRE-folket"


Nu har jeg jo længet overvejet om jeg skulle købe mig min egen PRE...


Jeg har fået tilbudt denne 3½ års PRE hingst, han er 160 cm.

Han står i Spanien nu. Han er ikke sat til kåring endnu, men burde kunne kåres. Der er jo dog aldrig nogen garanti!


Han er tilredet - og kan noget Doma Vaquera. Pga. alderen er han jo selvfølgelig ikke på avanceret niveau endnu.

Jeg vil nu også ride "almindelig" dressur, så det er ikke noget der har betydning for mig.


Jeg kender endnu ikke til stamtavlen - så har ikke navn på far/morfar mv. endnu.


Hvad vil i give for ham?


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg aner ikke
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 19:10

noget om pre heste...


Men spændende! og så glæder mig til at se billeder


Pøj pøj...




- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåhh ja
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 19:14

Glemte lige at smide billederne ind! FLOT











Her var han så!!



/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 19:24

...ikke ret meget udfra hvordan hans bygning er...


Hans bagben er meget krogede og han har underhals samt kort nakke.


Uden transporten herop vil jeg sige max 20000 kr


Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 19:35

Jeg synes han har en mærkelig lodret bagende! Ser lidt mærkelig ud. Jeg tror ikke på at han kan kåres!

Jeg tror han vil koste ca 25-30.000 kr u. transport.


Hilsen Frederikke



Hvor er Valentin/Congo? Brun Trakehner, ca 7 år, 160 cm

Solgt til Sandi, solgt videre til Brædstrup, Midthylland
www.heste-nettet.dk/fo...698/95698/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Benzonhøj...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 19:41

Ja præcis - jeg synes også især at bagenden ikke er super god...


Men synes virkelig det er svært at vurdere. Generelt er PRE heste ikke særligt kønne mens de er unge - han er dog 3½ nu, så han burde snart være så udviklet at man kan se hvordan han ender med at være.


Jeg tror den underhals man kan se lidt på billede 1 ser værre ud på billedet end det er i virkeligheden. Jeg har ca. 25 billeder af ham - og der er ikke noget at se på de andre billeder.


Synes det er så svært at se kun på billeder, en video siger trods alt noget mere. Så det vil jeg forsøge at skaffe.


Tak for kommentarerne :)


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 20:36

Umiddelbart vil jeg mene at han har alt for lidt (kort) hals og hans bagben falder også mig i øjene.Men de er ofte vildt svære at bedømme da de er meget sent færdige.


Hvad han kan koste??? Tja.. alt fra 20 til 200 afhængig af blodlinjer og gangarter.. Så det er et MEGET svært spørgsmål.. Hvis han står med helt eminete blodlinjer kan han koste rigtig mange penge til trods for at han "ikke tager sig super ud"


At han kan kåret er ingen garanti for kvalitet.. Det er meget nemt at få kåret sin hest så det giver jeg ikke meget for.


Men. hvis du gerne vil have spansk hvorfor kontakter du så ikke enten titi10 herinde fra, undersøger det danske marked til bunds eller kontakte turban-stud.dk


Prøb at se vores hjemmeside. pre-horse.dk der kan du gå ind på de fleste avleres hjemmesider og se hvad de gemmer på. Der er ofte gode heste til salg derinde som ikke bliver offentligjort andre steder..


Der er mange ok herhjemme og det du betaler i "merpris" herhjemme er ofte det det vil koste at tge dem hjem med transport osv.


Hvis du vil have noget godt skal du op i 100 + for en 3 års. Plage og føller kan købes for mindre. Men det kommer jo meget an på hvad du vil bruge den til.. Er det primært som ridehest med avl "for hyggens skyld" eller er det primært som avlshest med ridning som ekstra gevinst..


Danskerne bliver også mere og mere kræsne indenfor PRE udfra hvad de vælger af avlsmateriale og det at den er godkendt til avl er langt fra det samme som at de også vil bruge den til avl.


Alle har jo interesse i at deres afkom rent faktisk blive gode og at avlen herhjemme stadigt forbedres.


Men du er velkommen til at skrive til mig. Både her og over pb. Jeg skal gerne svare alt det jeg kan.. og ellers se om jeg kan finde nogen der kan svare dig bedre end jeg kan.. *S*




Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Mette...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 22:21

for dit svar!


Præcis - bagpart og hals synes jeg ikke er super. Men som du selv siger, så ved jeg også at PRE normalt er lidt sene færdige. Den 6-års Menorchina vi har stående hvor ham (Limeño) jeg rider idag står, var SÅ grim da han var 2-3 år - og han er super flot idag.
Så det kan være svært at vide.


Og ja blodlinier har meget at sige, og der har jeg ikke info endnu. Det er dog absolut ikke en hest fra toppen - jeg har fået tilbudt en pris, og den angiver ihvertfald ikke at det er top-blodlinier.


Jeg kender www.pre-horse.dk og mange andre. (har faktisk lige skrevet en artiel til pre-horse.dk idag, fra da bl.a. Anne Schaumann og jeg var ude at ride PRE kvadrille i Ledøje i august)Tror jeg har været inde på alle PRE-sider fra Dk, Sverige og Norge - og rigtigt rigtigt mange spanske sider. Så jeg kender en del til prisniveauet på nettet mv.

Synes bare det kunne være godt lige at høre en melding fra andre herinde - som ikke har noget med den pågældende hest at gøre. Jeg kunne spørge en anden jeg kender, men han kender hesten - og er derfor ikke uvildig.


Jeg er meget enig i at danskerke bliver mere kræsne i valg af hingste. Og det bør vi også - jeg synes vi ser mange flere gode PRE i Norge og Sverige end herhjemme, så vi må lige have avlsemerne højnet lidt!


Havde pengepungen det lidt bedre tror jeg straks jeg var hoppet på ham her:

www.swedishprehorses.s...guero.html


Hvis du hører om nogle ung-hingste, der er til salg må du meget gerne hive fat i mig. Jeg vil helst ikke have dem yngre end 2 år - og ikke ældre end 6. Men ellers er jeg åben for idéer!!


..og tusind tak for det lange svar og gode råd! :)


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 plejer...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 22:52
sådan nogle PRE heste ikke at være dyre når de er sorte/brune?

du er min store kærlighed,

drømmene om dig, være ved

vennerne si´r at det aldrig vil gå

men det vil vi to ride på


hvis det ikke lykkes første gang - så er faldskærmsudspring nok ikke liiiiige sagen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Kvildal
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 22:54

Jeg har ingen ting at føje til det, som bl.a. Mette allerede har skrevet. Jeg kender heller ikke til en PRE-hingst til salg.

Har du fået skrevet artiklen ?

Hvor har du sendt den hen ? Har du også sendt billederne ?

Jeg venter spændt - og posten skal men lige holde øje med - det hænde at breve forsvinder !


Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anne..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 07:08

Ja skrev artiklen igår aftes - så sender den til dig idag!


Billederne burde være på vej. Jeg troede de blev sendt mandag - men de var ikke kommet med posten, og tirsdag var jeg ikke på kontoret - ingen havde fået taget det med i posten der alligevel.
Så det røg afsted igår - du burde få brevet idag eller imorgen!


Vi ses...


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg sunes selv
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 07:29

Hvad med disse to, har du kigget på dem:


www.swedishprehorses.s...finus.html



www.swedishprehorses.s...egido.html


Dem synes jeg er bygget bedre, men den nederste er lidt overbygget. Den øverste synes jeg ser super ud.


**Maja og Romeo**


"En god hestetræner kan få en hest til at gøre, hvad han ønsker. En fremragende træner kan få en hest til selv at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 08:30

du helt ret i Maja. De er fine - især den nederste! MEN tror også de er i en anden prisklasse end ham jeg har fået tilbudt. Faktisk tror jeg at lige præcis de to der slet ikke er til salg. De ligger nemlig ikke under salgslisten fra www.swedishprehorses.se - men "bare" under PRE heste i Sverige. Men flotte er de..


ACoghestene - jo, sorte og brune (og røde + palomino, som lige er blevet godkendt som farve) er dyrere. MEN ham her er faktisk ikke sort, han skimler! Så han holder desværre ikke farven.


Nu må vi se hvad der sker - jeg overvejer kraftigt at tage til Sevilla i November. Der er noget der hedder www.sicab.org - et kæmpe event hvor omkring 1200 PRE heste vil blive vist frem over 5 dage! MEN det er alle de fine - så de er nok liiidt for dyre til mig. Men man må jo gerne kigge og samle inspiration! Og det kunne jo være der var bare et par enkelte til under et par hundrede tusinde...


Kristina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil med...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 11:30

til Sevilla !

Men hvem skal så passe mine heste så længe ??


De to sidste hingste ser godt ud - specielt den brune !

Det betyder ikke så meget, at han er "højrøvet", han er kun fire år.


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ikke
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 11:55

tror det er rigtigt godt i Sevilla..

Det ligger ikke helt fast endnu - men vi kigger på det, og jeg skal undersøge vedr. overnatning (hotel eller lejlighed eller hvad man nu kan finde) og fly her en af de nærmeste dage.

Der er jo nok fyldt godt op med mennesker i Sevilla i den periode!


Jeg synes faktisk at rigtigt mange PRE, især de unge hingste, er lidt højrøvede... men det ser ud til at det udlignes nogenlunde med tiden + at det faktisk ikke generer dem der stadig er lidt høje når de er udvokset..


F.eks. synes jeg også at Taranto her er lidt høj bag til - men det er der tilsyneladende ikke noget i vejen med heller.. (og han er jo rigtig fin..!)

www.heste-nettet.dk/ma.../118472/1/


/Kristina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er rigtigt - det ser ud til at ...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 13:09

Taranto er lidt høj bagtil, men det er jeg ikke sikker på, at han er i virkligheden !

Vi red sammen til Det Fynske Dyrskue i sommer og det betyder overhovedet intet for ham og hans bevægelser, hvis han er det !


Og ja, der er en del unge PRE'er der er høje bagtil og det er faktisk ikke en fejl !

Min lille hingst er meget "højr..et" i øjeblikket, men han er jo også kun 17 mdr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spanske
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 23:41

er sent udviklet og det er hammer svært at vælge en fra en anden i 2-3 års alderen - se mere efter gang end efter bygning når de er 2 år. Se efter gang og bygning når de er 4 år.


Jeg har to spanske - en vil ikke blive færdig med at vokse(Calibre 5 år) og den hoppen har gode avlslinier, men mangler gang under rytter og har en skønhedsfejl. Begge er kåret godt. Begge er godt gåene i trav især Calibre. Divertidas galop er ret god.


Mit råd er at finde en højtstillet hingst med potentiale (ikke i dk pt) se hvad han kan blive til og hvis ikke vil denne hest stadig være dig en rigtig god hest.


God fornøjelse med din kommende P.R.E.


Iøvrigt er Delfinus vist nok avlet i DK. Korrekt?


Den du har sat billeder ind af kan vise sig at blive rigtig lækker - han skal bare have 2 år mere før ridning og en dansk dyrlæges i spaniens accept på at han er ren i røngden.


Mvh

Mona




Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilføjelser
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 23:46

Han har lidt skrå skulder - kort nakke - under hals - alt i alt stadig for ung at sætte under rytter.

Hvor høj er han pt?


Mvh

Mona K




Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Mona...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 08:45

Tak for dine kommentarer!


Og ja det er jo lige det, at spanske er sent udviklede. Det er derfor jeg virkelig synes det er svært at vurdere ud fra en 2-3 års. De heste, der ikke ser særlig godt ud kan faktisk ende som rigtig gode heste, som du siger.


Så ja det er nok mest gang jeg skal se efter hos ham jeg har sat billeder ind af - og hos andre unge. Har bedt om videoklip af ham, men har ikke lige fået noget endnu. Han er pt. 41 måneder (som de skriver i Spanien) og 160 cm. høj - så ja, han burde slet ikke ride endnu, ihvertfald ikke som det ses på billederne - men mere let hvis der skal rides i den alder.


Men jeg synes godtnok han er svær at vurdere. Som forventet har jeg fået mest negativ kritik af ham herinde. Det regnede jeg også med, da mange der ikke kender PRE hestene jo nok vil forvente at en 3½ års hest er udvokset. Men det er de her jo så bare ikke lige. MEn stadig er han svær at vurdere. Nu må jeg se hvordan de videoklip's er!


Jeg talte med Christina, som har formidlet flere PRE fra Spanien til både DK, NO og SE. Hun sender mig billeder og video af en 2 års og en 4 års - så det bliver lidt spændende at se.


Jeg regner med at tage fat i Turban Stud idag, og se om jeg evt. kan tage derop i weekenden og se hvad de har stående af hingste.


Hvem er Delfinus? Er det en af de 2 på billederne?



Jeg synes simpelthen Calibre er så fin - har vist kommenteret det i en tråd tidligere. :) Han ser ud til at vokse fint - og får lidt fylde. Hvor høj er han nu?


Mvh

Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm ok
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 08:46

jeg var så lige lidt for hurtig på aftrækkeren vedr. Delfinus.

Hans navn står jo i linket Jeg ved faktisk ikke om han er avlet i Danmark...?


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Kristina
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 10:43

Calibre er ca 156-157 stykker.Det kommer stadig mere fylde - jeg tror aldrig han bliver færdig .-)


Rene Fra LFoto har været ude og tage nye billeder af ham - men jeg har desværre ikke fået dem endnu.


Min Hoppe Divertida er iøvrigt taget hjem af Perregaard. Jeg har så købt hoppen af tredje part.


Glæder mig til at høre nyt om de heste du skal se på.


mvh

Mona K






Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 20:18
da spændende at se hvor stor Calibre ender med at bliver!
Glæder mig til at se nye billeder:)

Ja tager op til Turban Stud på søndag og skal se på hvad hun har hjemme. Har fået af vide at jeg især skal se på Tremendo og Italiano - så det bliver spændende.

Og får billeder af en 4 års og en 2 års fra Spanien iløbet af nogle dage, så sidder og venter spændt nu!
/Kristina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 20:37

Jeg skal se om jeg kan finde noget i den alder du leder efter,du kunne ikke være interesseret i føl eller hopper?

Den du har vist billeder af er jeg ikke specielt imponeret af,heller ikke alder taget i betragtning,den vender forkert og det vender sig ikke ligegyldigt alder! Der kunne sikkert rides en masse i den men det sjove er jo netop at PREerne er så korrekte at de har så nemt ved mange ting og det får den herre der ikke.


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 titi10...du må
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 20:46

meget gerne holde udkig!!


Jeg vil helst have en hingstebasse. Rider idag hingst og det har jeg det faktisk rigtig godt med, så det primært er den vej jeg vil. Har en teori om at hingstene (vallakkerne) evt. kan nå lidt længere dressurmæssigt end PRE-hopperne. Det kan godt være det er ved at vende - ihvertfald herhjemme. I Spanien ser man jo tit at hopperne faktisk kun bruges til at avle på - og slet ikke til ridning.


Meeen nogle af hopperne herhjemme er rigtigt fine. Har selv redet AnneSN's hoppe Agatera til et show her i august, begge hendes hopper er rigtig fine og velredne.


Den der er mor til din hingst, Piconera - er det Lis Kristianses hoppe? Mener hun har (havde?) en hoppe, der hedder Piconera. Hvis det er hendes, så har jeg redet på hende én gang for nogle år siden (lille verden!) Hun havde jo ihvertfald hingsten Gorrion - er det også ham der er far til din?


Omkring alder vil jeg nok helst have dem fra minimum 2 års alderen. MEN man skal jo aldrig sige aldrig - falder jeg lige over en føllebølle som kunne være den rigtige, så vil jeg da heller ikke afvise det. Står jo ikke og mangler noget at ride på lige nu - rider Limeño og kan jo bare fortsætte med ham!


Kan du evt. give mig avlerens website - hvis de har en?

Eller også en beskrivelse af hvad der er "på lager" af heste/plage/føl?


/Kristina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 21:33
Ja det er Lis gamle hoppe.Min veninde i Spanien har nu både Gorrion og Piconera. Hun avler også og har indimellem heste til salg.Jeg skriver lige med det samme og ser om hun kan sende mig billeder af hvad hun har lige nu.Og så har jeg et par andre venner dernede,en der handler og en der avler men de er desværre ikke så avancerede at de har net

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du overvejet..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 01:28

at kigge på det tyske marked? Der er mange seriøse avlere og

salgsstalde. Det er nemt, at køre ned og kigge.

Mvh. May.

0
0
Svar på denne tråd
 
 absolut
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 06:42
det er ikke en hest jeg ville købe. bagpart og bagben er vinklet helt forkert. spar lidt flere penge op, og kig videre, så skal du nok finde det rigtige :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey søs...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 11:38

Jeg ville også holde mig langt væk fra den hingst du har vist øverst i tråden. Han vender helt forkert, og har nogle meget suspekte bagben.


Det er da spændende at du skal op til Turban imorgen, så må du hilse Annette og Preben og ønske dem tillykke med Fernando (han blev. senior hingste reserve champion i Aachen).


Du skal da også se nærmere på Golfo XXVIII, han er bare for lækker Ministro III er heller ikke værst .


Uhh hvor ville jeg gerne med op og besøge hende. Vil så gerne se på et af hendes føl (TU Catalina - araber selvfølgelig). Se evt. TU Etika (hun er ud af en helsøster til Estacia - meget sjovt at se.


Nå undskyld sidespringet. Glæder mig til at hører fra dig når du har været på Turba, skal Jan med?


Knus

Anette



Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas


Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.


Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 titi 10
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 11:41
Nåh jeg vidste ikke Gorrion var solgt til spanien, troede ellers han var Lis øjesten. Jeg kan huske lige da hun havde købt ham, hun var meget forelsket Men han er da oz bare skøn, selvom jeg er mere til de mindre..

Uddannet Hestemassør & Dyrekinesiolog www.naturmagi.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 titi10...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 15:24

Jamen det er da godtnok en lille verden. Lidt skægt at jeg har redet på Piconera -godtnok kun én gang. Min søs havde en frieser stående ude hos Lis engang, og der prøvede jeg Piconera en gang.


Glæder mig til at høre hvad du får af tilbagemeldinger fra Spanien!


May - ja jeg overvejer lidt om jeg skal prøve at søge lidt i Tyskland. Det er trods alt tættere på end Spanien!


Vedr. ham hingsten her i tråden - så er det blot en jeg har fået tilbudt. Det er langt fra nået længere end bare at se billeder af ham. Og han er da også noget fra det jeg forventede at se!


Anette - ja jeg hilser dem deroppe imorgen! Der er rigtit mange af hinstene, der er super lækre hos Turban. MEN - det er nok ikke lige alle sammen min pengepung kan klare Men nu må vi se, det kan også være de alle er for dyre - eller ikke min type, når jeg kommer derop. Glæder mig til at se dem imorgen :) :)



Lørdagshilsen fra Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey du...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 15:49

Når du nu kommer derop så prøv lige at få hoppen rauda vist også. Hun skulle være RET godt gående. Jeg ved godt det ikke er en hoppe du søger men så har du lidt at sammenligne med deroppe hvis du skal se de andre ungheste. Hun skulle nemlig være en af dem der ville vinde gangartsklasserne i spanien. *S* Så er det lidt lettere at se fejlene på de andre eller de gode ting.. *S*


Du må have en dejlig tur derop.. Jeg er ikke særlig misundelig.. .. Ta mig med.. *S* Jeg ville så gerne se de nye hun har fået hjem.. *S*


Mette


Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 16:23

Jamen jeg vil bede hende vise mig hende også!! Tror nok jeg skal have en hingst - men man ender jo ikke altid med det man regnede med vel!


Skriver lige alle navnene på hestene ned på en seddel så jeg

husker det!!


Jamen - bare du er i Kbh kl. 10.30, så skal jeg nok tage dig med


...ihhh glæder mig til imorgen!!


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det syntes jeg du skal gøre..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 17:23

Ikke fordi du skulle se på hende som muligt emne til dig selv men netop for at have noget at sammenligne med.. Hun skulle være en af dem her med potentiale til M uden de store problemer. Christina spurgte mig til om jeg manglede en kommende ridehest. da hun så var et meget oplagt emne. Men jeg syntes ligesom jeg har rigeligt i øjeblikket og ville jo også gerne have hingst når jeg skal have flere rideheste. *S*


Skriv endelig hvordan det er gået.. *S*



Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg giver
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 17:46

lige en melding imorgen når jeg har været deroppe!


Men vil da lige se på hende alligevel. Som sagt ender man altså nogle gange med noget andet end man startede med at søge. Men som udgangspunkt er det en hingst jeg vil have - men hvis nu hende her bare er super dejlig og vi klikker, så vil jeg da ikke afvise det. Må bare se hvad der sker..


Nå... kæresten og jeg har en betalt middag vi skal nå! Lavede lige lidt ekstra arbejde for et firma og fik så en middag retur - så vi skal ud og spise godt.. MUMS..!

0
0
Svar på denne tråd
 
 har du været deroppe??
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 15:25
kom nu kom nu kom nu ... Jeg er nemlig slet slet slet ikke nysgerrig... ...

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jitter..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 16:08
Gorrion har noget gigt mener jeg det er,han går kun som alvshingst hos min veninde og på småture! Ja Lis var meget glad for ham og leder stadig efter ahns afløser,det synes jeg lyder bekendt

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaaa har været
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 17:18

deroppe nu!!!


Ihh jeg bliver nødt til at låne en masse penge!! Man kan jo købe sig fattig i heste hos Anette (Turban)


Fik set nogle forskellige - 4 hingste, to 1½ års hingsteplage - og så selvfølgelig Rauda! Hun var super lækker - og helt sikkert ridehest-emne Rigtig fin hoppe!


Det var lidt blandet det jeg så - Tremendo, som Christina havde sagt jeg skulle se havde en meget stikkende gang. Han var meget langtået så det kan være derfor. Aftalte med Anette at jeg lige skal op og se ham når han har haft smed i løbet af næste uge. Han har ikke haft det super godt i Spanien så han er meget mistroisk over for mennesker. Men helt sikkert en "god udfordring" - jeg tror at har man først vundet hans tilllid så er han der 100%. MEN -skal lige se om en beskæring hjælper på gangen. Ellers er han ikke interessant. Så må lige vente og se..


Italiano - super dejlig og meget rolig hingst. Der er ikke så meget krudt i ham, men fin gang og super sød - et rigtigt nussehovede!! Ikke en hest jeg vil afvise ihvertfald.. men han skal prøve-rides først, for at se om han er FOR rolig eller om der er god fremadsøgning og vilje selvom han er rolig.



Så så jeg på en der hedder Zeus - kan ik lige finde ham på deres website så han er nok ikke på der. 5 års brun hingst - også meget rolig og rar. Han er noget mere kompakt og barok end de andre. Men han har vist en ret spændende afstamning - PRE foreningen er vist ihvertfald meget interesseret i at få ham i avlen herhjemme.


Sidst så vi så Golfo (brun 4års hingst)... lækker lækker lækker!!!

En noget mere "varm" hingst, faktisk et rigtigt "fnidre-hoved" ligesom Limeño jeg rider idag. Med ham skal man ihvertfald vide hvad man laver, der er rigtig meget krudt i røven på ham. Men for sa... han er lækker! Ikke særlig stor - tror ik han er mere end 158 - han var ihvertfald noget mindre end de andre. Men han er kåret og det skal de jo være 158 for at blive, så det er han ihvertfald.


De ligger alle (især de to brune) liiidt over mit påregnede budget - men nu må vi se om jeg skal revurdere budgette eller hvad...


Derudover så vi 2 1½ års hingsteplage. En brun og en sort - de var rigtig fine. Især den brune havde super gang. De er lige lidt yngre end jeg gerne vil have - men igen, måske kunne det være en mulighed. I såfald skal jeg lige finde én der har plads til en hingstebasse i et ½ års tid. Og så vil jeg nok have ham "hjem" til Kbh til foråret. Men vil nu helst finde en der er minimum fra 2004, så jeg kan begynde at arbejde med den lige så stille nu.


Nu har jeg ihvertfald fået set nogle heste. Så må jeg kigge videre og se hvad der er af muligheder. + mangler jo også at få billeder mv. af den 4 års Christina har i Spanien. Samt mangler nye billeder + video af hendes 2½ års også.



Tania - det lyder super mht. den 3 års hingst + føllene! Glæder mig til at se billeder. Vil hun sende info på pris også? Og evt. navn på faren?



...kan man røve en bank og slippe godt fra det??

Nogle gode tips? - i så fald tager jeg gerne imod.. og kører derefter direkte til Gilleleje og hiver et par heste med hjem!


Søndags hilsen fra

Kristina... (måske snart PRE-ejer...)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hi hi hi hi hi
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 17:52

Det ved jeg ikke om man kan men hvis du finder finden til at røve banken uden at blive opdaget.. Så vil jeg gerne være med til det.. Jeg har nemlig lige en enkelt eller 2 jeg også gerne selv ville have..


Zeus så jeg da jeg var deroppe. Han er MEGET barok. Han virkede supersød da jeg så ham. Men det er jo ikke meget man kan bedømme udfra at han stod i boksen. *S*


De andre kender jeg jo ikke til men de lyder da meget spænende. Glæder mig også til at høre hvad du syntes om Christinas egen plag. Han var ret nuser da vi var dernede og hun vælger jo ikke en ud blandt mange hvis hun ikke mener der er guf i ham. Jeg tror at han ville være et ret godt bud.. Hun plejer at være kræsen når det er til hende selv.


Men det var da super du havde en god tur derop og fik set lidt forskelligt. håber da du finder det du søger.. og så har jeg tænkt på noget, hvorfor har du ikke fået limeno tilbudt?? Det virker da som om du ellers er glad ved ham..??


Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen Mette..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 18:08

Nå fik først lige læst det her indlæg efter jeg læste din private besked!


Ja glæder mig også til at se de nye billeder af Christinas plag!


Zeus var faktisk ikke ret meget "større" end Limeño er - sådan kropsmæssigt, en smule måske - men ikke meget. MEN de må absolut ikke blive større end ham - til mig ihvertfald.


Tror ikke Limeño er til salg OG så er han ikke kåret + han er blevet 11 år. Så ved ikke om jeg kunne finde på at købe ham - måske, men så primært fordi han er den han er!

Jeg vil jo gerne ud og ride lidt dressurstævner mv. - og jeg må nok indse at jeg ikke kommer så langt med ham. Han er redet på den spanske måde i for mange år til at han vil kunne omskoles godtnok til mit behov. Men han er en super dejlig hest - og havde jeg plads (hvis jeg havde mit eget) kunne jeg sagtens finde på at købe ham som "sekundær hest" - fordi han er som han her


Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey søs...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 10:31

Hvor er det dejligt at hører at du havde en god tur derop .


Man kan bare SE på billederne, at Golfo er SÅÅÅÅÅ lækker *mums* -og nu kender jeg jo efterhånden den type du går efter.


Jeg synes at du skal overveje at tage en 1½ års alligevel. For det første er der mange penge at spare, du kan selv præge hesten, og forme ham til den du vil have. + der er altså ikke så lang tid til han er 2 år. Hvis du alligevel tænker på at lade ham gå i et halvt års tid inden du vil begynde at arbejde lidt, så kan den jo passende blive stående hos Annette, vinteren over. Det tror jeg helt sikkert godt at man kan få aftalt med hende, hun er så hjælpsom.


Bare se da jeg købte Wisnu og E'jaaz, der synes jeg også at der var så lang tid til de blev store. Nu er der allerede gået et år, de er 1½ nu. Tiden er bare fløjet afsted, og jeg savner stadig mine små uskyldige bøller, som nu er blevet til store frække teenagere . Nu er det første gang jeg har købt føl, og jeg kan mærke at jeg har fået et helt andet bånd til dem, end jeg har haft med nogen 'voksen' hest. -om ikke andet kan du jo sende en 1½ års herover, så kan han gå sammen med E'jaaz, for Wisnu skal i showtræning næste år, så han er hvertfald væk i et halvt års tid fra marts af ca. Så mangler den lille sorte jo en legekammerat .


Knus

Anette




Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas


Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.


Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nye hingste på banen... :o)
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 22:02

Ihhh har luret og luret på nettet


Har fundet en del lækre hingste i Tyskland - alt fra føllebøller fra i år (tror nu det er for ungt til mig) og til ældre. MEN jeg må nok være målrettet og sige mellem 2½ og 5 år.


Har sendt 15 mail afsted efterhånden tror jeg - så forventer (eller håber!) at få noget respons med mere info, billeder og video af de dejlige dyr!


Og så venter jeg jo stadig på mere fra Christina fra Spanien - glæder mig til at se den skimle 4 års.. så venter og venter...


Tania - har du hørt noget fra Spanien vedr. mulige emner?


/Kristina..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 22:14

Når du nu kigger tyskland også; har du så prøvet Sandra Imhoff.?

Hun har ofte nogle gode ungheste.

Adressen er www.special-horses.de

Held og lykke med søgningen.

Hilsen May.




Stutteri El Falcon; PURA RAZA ESPANOLA.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak May...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 22:21

Jeg kigger lige på linket du sendte.


Lige præcis den side kan jeg ikke kende - så det må være en ny.

Har kigget på 30 tyske sider tror jeg - og et par franske og belgiske!


Så vil lige se hvad der er hos Sandra Imhoff! :)


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 May...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 22:22

Der er helt sikkert nogle potentielle hingste der!!


Vil lige tage kontakt til hende imorgen - mit tyske er ikke så godt så jeg kan se om de er avlsgodkendte nogle af dem. Men vil lige tage fat i hende ihvertfald!


Tak for linket!



Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 23:27

Sandra har været på banen i adskillige år. Tror hun er meget reel.

Hun sælger ihvertfald mange heste.

Kåret på tysk hedder gekört; og betyder ikke, som en god bekendt,

fejlagtigt troede: tilkørt.

Godnat.



Stutteri El Falcon; PURA RAZA ESPANOLA.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 08:41

info vedr. kåret - på tysk Ja jeg kunne sgu nok også godt have fundet på at tro at gekört betød tilkørt.. Men nu vil jeg ihvertfald kigge efter det ord i de forskellige annoncer jeg finder!!


Ha' en super dag..!


Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye hingste...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 19:32

Jeg har lige fået billeder af nogle "nye" hingstebasser - via Tyskland.


Afventer stadig info fra Christina (Spanien) - MEN deres internet er lige røget sig en tur.


Imellemtiden har jeg fået mails på bl.a. disse to styks hingstebasser:


Jeg synes ham den skimle her har noget lavt ansat hale. Om det har nogen betydning ved jeg ikke rigtigt.


3 års, utilredet PRE




og den anden - 4 års, også utilredet super smuk rød PRE




Går den røde igennem dyrlægetjek -og får jeg et ok på at han kan kåres - og ja, passer kemi'en.. så kunne han godt være min kommende hingstebasse!!


Hvad siger i...?



/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 19:36
Meget smukke begge to, men den røde ligner meget en araber synes jeg. Måske ikke en typisk araber, men en araber...

Hilsen Frederikke



Hvor er Valentin/Congo? Brun Trakehner, ca 7 år, 160 cm

Solgt til Sandi, solgt videre til Brædstrup, Midthylland
www.heste-nettet.dk/fo...698/95698/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Benzonhøj...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 19:42

ja du har ret i at han har noget araberpræg på især det ene billede.


Men han skulle være ren PRE - og på de andre billeder jeg har fået er det heller ikke så udtalt, så tror bare han er lidt finere end de typiske PRE'er.


Har været oppe at se på hingste hos Turban-stud et par gange, og deres den ene, Golfo, er også meget spinkel og fin. Ikke så meget på billederne på deres website - men når man ser ham er han utrolig fin. Men smuk er han også!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blabla
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 22:02

Har ikke hørt fra Eva...det er jo Spanien

Har du nogle priser på de dejlige dyr du har vist billeder af? Ville da gerne høre lidt om det da jeg ligeledes går i nye købetanker

Synes det er rigtig træls at der på mange af siderne ikke står det mindste om priser!


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 22:43
Men forstår godt at du er lun på den røde - araber præg eller ej!

Hilsen Frederikke



Hvor er Valentin/Congo? Brun Trakehner, ca 7 år, 160 cm

Solgt til Sandi, solgt videre til Brædstrup, Midthylland
www.heste-nettet.dk/fo...698/95698/

0
0
Svar på denne tråd
 
 per thybo
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 22:44

har en lige nu med fuld afstamning til 38500,-

jeg syntes den er lidt lækker

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 23:01

Nu ved jeg ikke meget om PRE heste, så ret mig hvis jeg tager fejl .


Ved specialrace-avl gælder det vel om at kunne tilbyde en hingst, der giver føllet racepræg, ikk???

I forhold til skimlen synes jeg ikke, at den røde hingst ligner en PRE ret meget - ikke at den røde ikke er meget smuk, for det er den bestemt, men hvis den avler sit araberpræg videre, vil det måske ikke være specielt attraktivt i PRE-kredse, eller...???


I fx araber-avl vælger man vel også en hingst, som vil kunne tilføre føllet så meget araberpræg som muligt - og det samme med fx frieseren.


Jeg spørger kun af ren nysgerrighed...






Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest



Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 De spanske..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 00:39

skal have lavt ansat hale. Kig ud fra hoftebenet. Et par kønne heste, men pas på ikke at give for meget for en rød, bare fordi den er rød. Nu hvor farven lige er blevet godkendt, er der mange der tror, at de skal spinde guld på dem pga. farven.

Forsat god jagt.

May.


Stutteri El Falcon; PURA RAZA ESPANOLA.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 08:44

kommentarerne om dem begge!!


Og ja ham den røde har lidt araberpræg - det er ikke alle billederne der viser det så "slemt" som det ene her. Afventer pt. nogle flere billeder og video, så håber det kan give en lidt bedre idé om ham. Og så må jeg vurdere ham ud fra nye billeder, hvor hele kroppen, dvs. hesten som helhed bedre kan ses. Plus det afhænger jo også meget af hans gang - jeg vil jo have en dressurhest, så lidt gang skal han jo også have. (Fandt en lækker én hos Turban, men indtil videre (den er langtået og får smed inden længe) havde den en meget stikkende gang. Og så er type og den søde hest jo ligemeget, for den skal altså have bare lidt gang)


Pitufo - ja jeg ved det, de kan sagtens skrue prisen rigtig meget op på farven. Lige i dette tilfælde er den skimle dyrest, han er dog også avlsgodkendt (det havde jeg misforstået på sælger -troede faktisk ik han var godkendt).


Fik video af den skimle igår aftes -og må indrømme at jeg ikke lige kan lure om han er det jeg søger mht. gang. Det var desværre (meget typisk) nogle ret korte videoklip, så det kan være svært at vurdere hans gang.


Har dog kig på nogle andre også - skulle gerne modtage video + billeder meget snart, så venter spændt.


Og ja venter jo også stadig spændt på info på en 2 års, 3 års og 4 års fra Christina i Spanien...


Men begge ligger til gode priser synes jeg.


Berit - ja den Per Thybo har vil jeg da heller ikke afvise. Har faktisk skrevet en mail til dem, og fik så telfonnummer på Per, da hende der skrev mailen ikke lige vidste så meget om hingsten. Men den er da værd lige at få noget info på!


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blabla
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 12:39

Så du mit spørgsmål længere oppe?

Må ogve mit besyv med om den røde,den er rigtig fin og har efter min meninge en del mere spanskpræg end araberpræg


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov ja - det fik
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 12:49

jeg jo slet ikke svaret dig på.


Ja synes helt klart også han (den røde) har mere PRE-præg end araber. Men rigtigt at han er mere ædel/fin end mange PRE. (har flere super dejlige billeder af ham- men vil jo ikke lægge alle herind så bliver tråden vist for lang!)


Han minder meget om Turban-Stud's Golf i type. På deres website ser den ikke specielt fin ud - men den er super ædel når man ser ham live. Havde jeg pengene var jeg nok sprunget på ham (Golfo)


Jeg skriver lige en PB til dig vedr. priserne


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye dyr på banen!!!
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 12:17

Ja så har jeg endelig fået billeder (endnu ikke video!) af den 4 års som Christina fra Spanien skulle sende på.


Her er han - 4 år, kåret og uredet:







Jeg har desuden kontakt til en tysker i Sydspanien - han har blandt andet denne 4 års, også kåret og uredet:





Hvad siger i til dem - vil jo gerne lige have kommentarer, råd mv.



Sasser og jeg tager til Barcelona og Madrid i uge 47 - så skal vi rigtigt ned og lure heste & spise tapas!!!


Smider lige nogle billeder ind af de heste vi skal se på i Barcelona (Den første her i indlægget er en af dem vi skal se i Madrid).


Juhuuu vi glæder os!!!


/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er drengene
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 12:22

fra Barcelona:


4 års - kåret, 165 i stang, ved ikke helt om han er redet.





En anden 4 års, kåret og lidt redet (lækker gang!) - 170 i stang!



5 års PRE, kåret, mener han er 167 i stang, tror han er redet.





3,5 års PRE, kåret, ikke redet:





Og rosinen i pølseenden...

2,5 års PRE, ikke kåret endnu og ikke redet:





Hvad synes i om dem???

Er det ikke nogle lækre drenge??


Jeg glæder mig ihvertfald helt vildt til at komme til Spanien om små 3 uger!!!



/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er bare nogle
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 13:28

dejlige dengser...


Kan godt lide de 2 skumlinger, især nr 2 har et rigtig godt udtryk og en smuk farve, den er jo dog lidst svær at bedømme når den kun ses i fuld firspring. Nr. 1 ser noget langtået ud... men det er jo svært at vide om det bare er billedet eller om den altid har gået sådan.


Synes også godt om de brune bamser, umiddelbart måske mest nr 2 og nr 3, den første ser også rigtig smuk ud, men på det første billede ser den ud somom den falder meget på næsen, måske hvis den er meget overbygget???


Vi snakkes...




- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ham den første
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 13:33

hvide - ja han er rigtig langtået. Det sagde hende Christina også - men hun har ikke fået ham hjem endnu, så hun kan ikke lige ordne hove på ham før hun har ham hjemme.

Men udover hovene synes jeg faktisk han ser fin ud - det er ham der han kanon stamtavle!


Ja det er svært at bedømme de billeder hvor de hopper rundt, men synes også han er fin ham nr. 2 skimmel, han har også en ok gang (har video af ham også).


Og ja de brune - det er svært at vurdere i billederne i longe, så forhåbentlig kan jeg få nogle gode billeder + video når Sasser og jeg tager derned Så laver vi en video-aften bagefter og så må vi lure det hele igennem!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvildal
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 14:06

Kvildal prøv at skrive til Charme herinde fra heste-nette.


www.heste-nettet.dk/lodge/63219/ Hun har virkelig

styr på PRF-racen og har selv hente heste i spanien


MVH JEANNE

se også min hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/las-vegas-z

0
0
Svar på denne tråd
 
 den første
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 15:13

hvide er rigtig køn, men jeg kan ikke lide haserne.


den første brune 4 års , udfra billederne så ville det blive den.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey søs...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 19:01

mums nogle lækre drenge du har fundet. Husk nu at jeg skal pakkes ned i håndbagagen, bliver da nød til at tage med


Knus

Anette



Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas


Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.


Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 JeanneA - tak
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 21:23

for info vedr. Charme... Jeg har skrevet en besked til hende! :)



Ja Søs - er de ikke fine!!

Du må gerne tage med - vi flyver i uge 47!! Først til Barcelona og så til Madrid


Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey du...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 22:00

Dejligt at se at du får en masse gode bud.. Det ser meget spænende ud og der er jo masser af vælge i mellem.. Har du fået på christinas den lille røde???


Når du nu får navne data osv. på dem så prøv at kontakt enten gunvor, eller charlotte (charme) herinde fra. + may. de ved en hel del omkring hvilke papire der er værd at gå efter og hvilke blodlinjer der kunne være interesante for den danske avl. Ikke mindst for at du ikke får en hingst hjem som der blodmæssigt ligner "alle de andre" Det er absolut en fordel rent avlsmæssigt at finde en hingst med gode papire og hvor de samtidig ikke er de blodlinjer der er glset af herhjemme så der er noget godt at blande med.. *S*


Glæder mig til at se og høre mere.. Mette


Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Juhuu...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 11:40

Nu er rejsen bestilt!!


Sasser og jeg flyver til Barcelona den 21 november og videre til Madrid den 25 og så hjem den 26 november

Så skal vi ned og lure på de dejlige drenge!



Mette, nej jeg har ikke set nogen rød fra Christina. Talte lige med hende idag, og spurgte til den. Hun mener det er en af hendes hoppe du mener - kan det passe?


Jeg har skrevet en PB til "Charme" igår, så må se hvad hun evt. vender tilbage med. Jeg har også skrevet en mail til Zuzette, det sagde Anne SN at jeg kunne gøre, da hun også ved en del om blodlinier! Vil lige prøve at tage fat i Gunvor også


Hvis der er nogen herinde, der kender til andre avlere i Barcelona og Madrid må i meget gerne sige til. Især i Barcelona-området, der har vi 3½ dag - så skal jo nå at se så meget som muligt!!


Og så skal vi naturligvis også lige spise lidt tapas og drikke sangria! MUMS!


Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 ihhh...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 22:20
Hvor er der altså længe til du skal afsted.. Jeg er så spændt på dine vegne.. Glæder mig helt vildt til at høre hvad du finder af smukke heste.. (jeg vil med...*S*)

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 22:38
Smukke alle sammen! Kan slet ikke finde ud af hvem jeg synes er smukkest!

Hilsen Frederikke



Hvor er Valentin/Congo? Brun Trakehner, ca 7 år, 160 cm

Solgt til Sandi, solgt videre til Brædstrup, Midthylland
www.heste-nettet.dk/fo...698/95698/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihh ja nu er
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 10:20

der kun 9 dage til vi flyver til Spanien


Det bliver SÅ fedt at komme derned - har jo fundet nogle flere fine drenge jeg skal se på også. Tjek evt. www.grupopre.com - der er nogle rigtigt fine heste (siden er lidt tung at loade da der er rigtigt mange billeder på). Er i dialog med dem og regner med at skulle ud og se nogle af deres heste også..


Men ja - jeg tror jeg indkalder til "stormøde" når jeg kommer hjem, og så skal der ses billeder og video af alle hingstebasserne. Så jeg kan få en masse gode vurderinger af hvem jeg skal få hjem - og ja så bare få en god aften med en masse billeder og video af skønne heste!



Frederikke - ja jeg kan heller ikke lige finde ud af hvem der er den flotteste - de har hver deres særpræg jo! :)



Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så flyver vi
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 13:06

til Barcelona imorgen!! Juhuuu


Sasser - glæder du dig ikke helt vildt??

Tapas, Sangria og lækre hingste - hvad mere kan man ønske sig?



Lige et par nye billeder af 2 heste mere jeg skal se - begge i Madrid!


3½ års, kåret PRE hingst




4 års PRE hingst, endnu ikke sat til kåring, men kåres inden den evt. ryger til Danmark :)




Hilsen fra Kristina...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige et par
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 13:22

billeder mere af nogle af unghingstene på et af stutterierne vi skal besøge - GrupoPRE.


Nedenstående hingste er mellem 2½ og 4 år..

Smækre lækre basser!!









Og så denne ene 8 års


Det bliver en super tur - nok bare lidt for kort!!



Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved jeg godt
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 11:32

at de fleste af jer der har PRE ikke lige bor tæt på Kbh (har lige tjekket, det er jo både jylland, fyn mv.)..

MEN - nu får i lige invitation alligevel!!

Jeg regner med at i næste uge, evt. tirsdag eller onsdag, er vi nogle stykker, der mødes hos mig (Amager, Kbh) for at se video og billeder af alle hingstebasserne vi skal se. Så er der nogen der har lyst så er der kage og kaffe/cacao + masser af smækre heste at se på.


Sasser og jeg flyver idag kl. 16.00 - så er først online igen søndag når vi kommer hjem, men dem der har lyst er velkomne i næste uge. Nærmere info følger lige senere! :)

/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 12:06
Du må have en rigtig god tur,glæder mig til at se billeder når i kommer hjem...jeg har forhørt mig lidt om stutterier men det jeg har kenskab til(har bla engang købt en sort PRE der) det ligger vist lige langt nok væk til at det er interessant for jer! Håber du finder "The one"

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider