Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hvor mange timer er lovligt?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 12:29

Heeej Folkens


Jeg kunne enormt godt tænke mig at få svar på dette spørgsmål, da jeg ikke rigtig ved hvor jeg skal søge henne..


Hvor mange timer er det lovligt for en ungarbejder at arbejde i træk?


Jeg var på arbejde 13 timer igår, og syns det er sindssygt..

Jeg føler både at de lange arbejdsdage her i julen går ud over min skole og mig selv.


Andre der har prøvet noget ligende?


Mvh. Cecilie

- Med Katja fra d. 1/1



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke lovligt ...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 13:57

... vil jeg så afgjort mene.

Er du ansat i butik, kan du kontakte HK og høre om reglerne.

Er du ansat på et spisested som afrydder/opvasker, så kan du kontakte RBF. Begge fagforbund er nemme at finde på nettet.


Mvh. Lisbeth




Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 !!!hmmm
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 15:26
Tro det eller lad være, men en ungarbejder må højest arbejde to timer i træk! Mærkeligt mærkeligt, er dog ikke sikker på dette gælder i weekenden, men det mener jeg altså det gør. Så det er lang over hvad der er lovligt= KUN 2 timer
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 15:43
Var ungarbejder i Glostrup et stykke tid. Første dag jeg var der arbejdede jeg 16 timeri træk med ikke angang en times pause i alt. Lyder unfair og det er det virkelig også men fik 90 i timen og det kan man ikke stå for som ungarbejder. Sjovt nok var det faktisk for told og skat kan man sige. Nogen der havde været der havde taget næsten 18 timer nogle dage. Valgte det jo selv men gode penge DET var det. gjorde jeg kunne få hest. Lyver helt seriøst ikke. Nogle dage var man der halvanden time og så havde man jo tidligt fri men en dag lå hyppigst på 10 timer
0
0
Svar på denne tråd
 
 3456789
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 15:49

Vil da prøve at undersøge de steder i sagde.


Jeg ville også være tilfreds hvis jeg fik 90 kr i timen


Men jeg får KUN 68 kr i timen om SØNDAGEN !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har arbejdet 10 timer
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 15:55

og jeg sys det er mere end rigligt.. og jo det er over hvad manmå arbejde mend det er bare sært nå man stå der efter sin 8 timer og siger jeg er træt må jeg gå hjem også glo en boss på en og siger ej nu må du holde op nogle af oz har været her meget længere..


men nå der er gået 10 timer sætte jeg bræmsen i jeg er opvasker og det r bare vildt hårdt at stå op i 10 timer med kun en lille spise pause på 15 min det kan man bare ikke..


Elsker alle sine dejlige heste..!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har engang arbejdet
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 19:11

fra 12 middag til 5 aften...


Men det var så ikke som ungarbejder... Men det gav godt i overarbejde, da jeg fik mine 110 kr. i timen efter klokken 18:00


At jeg så fik en lille frost skade på en finger er en anden sag af snakken...


Men nu til sagen...


Da jeg arbejdede i netto mener jeg der hang et fint skilt hvor der stod at en ung arbejde max måtte arbejde til 19:00(kan godt tage fejl)... Eller også var det til 20:15


men spørgsmålet er vel, mest hvor grænsen ml. ungarbejder og voksenarbejder går...




Camilse og Looksen

Kig ind på www.camilse.dk og se billeder fra bl.a. landsstævnet i september i NFKR, eller distriktstævnet i SYK.


Så er der 14 dage til www.rytterhyggen.webbyen.dk åbner


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej der er
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 19:41

der er mange ting der afhænger af hvor meget du må arbejde! for det første hvor gammel du er? hvilken klasse du går i?

derfra kan man så bedømme det.


Trinec


FotoGraf TrineC


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ung arbejder!?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 19:57

Jeg kender ikke til reglerne, men 2 timer pr. dag tror jeg ikke holder. Du er 15 år, rigtig mange personer gåt ud af 9 klasse når de er 15/16 år. Derefter tager de sig et år eller to hvor de arbejder fuld tid, før de går videre i deres uddannelseforløb. De arbejder altså minimum 37 timer om ugen, og alt efter hvilket arbejde de har, har de også weekendvagt.


Jeg aner ikke i hvilken alder der er hvilke granser, men ungarbejdere (under 18) bliver ofte udnyttet, og du skal sige fra hvis du ikke vil arbejde så meget (hvilket er fuldt forståligt) Lønnen er dårlig, men så længe du er under 18, har du også et fradrag/fribeløb som personer over 18 ikke har. Så selv om du kun får 68kr i timen, er jeg sikker på det ser godt ud på din bankkonto når de bliver udbetalt

0
0
Svar på denne tråd
 
 234567890
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 20:20

Trine-horsens : Jeg er 16 år. Fylder 17 til sommer.

Jeg er lige startet på gymnasiet, også bla. derfor jeg syns det er kanon hårdt.


Romani : Jeg er 16, snart 17... Problemet er at hvis man brokker sig over man er træt, bliver ens chef bare sur og siger de er der i samme tidsgrænse, og nogen gange længere. (Og JA, men de bliver sku også godt betalt ) Og vores krav til hvad vi skal er enorm hårde..


Det kan godt være det ser godt ud på kontoen, men ikke fedt at man så er bagud i skolen fordi man ikke har tid til at lave lektier?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 11:10

Ja undskyld men hvis du ikke kan klare mosten og du kommer bagud i skolen så find et andet arbejde...


vi andre arbejder også mange timer om dagen(ved godt jeg ikke er 17 mere) og har et liv ved siden af der skal passes, så find et arbejde der passer bedre til din rytme, men det er nu de færreste steder du kan nøjes med at arbejde 2 timer om dagen.


de ung arbejdere vi har der hvor jeg arbejder har som regel 8 timers vagter, til gængæld har de kun ca en vagt om ugen!


ja undskyld hvis jeg lyder lidt muggen, ikke min mening, men livet er altså hårdt og ikke altid en dans på roser. hvis vi vil nyde må vi yde...meget.


KnuZ Nickie






Knabstrupperen - en race i fremgang
Hugo Boss
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 20:13

unskyld jeg lige nævner det men er 68 ikke en ok timeløn for en under 18?

jeg fik altså KUN 43 i timen da jeg var under 18.


i skal have en fast time plan som i aftaler med jeres chef.

det vil sige faste komme/gå tider på aftalte dage.


og så skal de holdes så slipper i for uønskede lange vagter, self. kan i komme til at være der 15 min. ekstra i nu og næ.

men altså sørg for at få udarbejdet en time plan.

og til dig der ville have 100 i timen...glem det det er der faktisk mange steder man ikke en gang får når man er over 18.


og lige en lige skæld ud er, men de fleste ung arbejdere er faktisk ret dårlig arb. kraft, da de selv syntes de har det enormt hårdt, selv de dage de KUN er der 3 timer. og bruger det meste af tiden på at flørte med andre medarbejdere eller brokke sig.

dette gælder self. ikke alle, men generelt gælder det mange steder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sig mig så lige noget
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 20:47
er det bare mig, eller er det urimligt at jeg skal arbejde fra kl 08.00 til 18.30 på lørdag, det er jo trods alt jule aften.
0
0
Svar på denne tråd
 
 madsen.
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 22:36

Syns du at 68 kr. i timen er en OK løn for en SØNDAG?


Kan så sige at alle mine veninder får mellem 75 - 85 kr i timen på en hverdag (Bare mig der er lidt langsom til at søge nyt job)


Men det var slet ikke det denne tråd skulle handle om, det var hvor mange timer det var lovligt.


Ja, vi har normalt også en fast tid for hvornår vi må gå, men de siger at den ikke holder i julen fordi vi har så travlt og bla. bla. bla..


Finobaby:


Orv Det er sku ikke fedt!!! Hvad arbejder du med?

Godt det ikke er mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil nu også sige...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 22:55

...At hvis du syntes det er for hårdt, og lønnen ikke opvejer det arbejde du syntes du laver, skal du sige op, og finde et andet arbejde, eller helt lade vær med at arbejde.


Til information, kan jeg fortælle at min kæreste tirsdag i sidste uge mødte kl. 04.30 og var så hjemme igen kl. 02.00. Det er en arbejdsdag svarende til 3 fulde arbejdsdage, og det var i træk, uden søvn. Han fik så fri dagen efter, men skulle møde igen torsdag kl. 06.00. Han har en arbejdsuge på gennemsnitlig 50 timer. Det er måske lidt et særtilfælde!? Men du kan godt forberede dig på at livet kan være hårdt arbejde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 13:59
... man skulle være Bill Gates med en årlig omsætning på 48 mia.:)


Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes
I believe in Karma, what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider