Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Jubiii - NY STALD
Forfatter: 
Dato:  25-10-2016 08:15

Ja som overskriften siger, så har vi i år fået en stor drøm opfyldt. Vi er næsten færdige med vores nye hoppestald, hvertfald så færdige at vi nu har taget den i brug :)

Vi har opført 5 bokse som hver måler 4*5 meter, og hver har et stort vindue med udsigt ind mod vores have.

Bygningen er på 200 kvm, og indeholder også et isoleret foder/sadelrum.

 

Vi venter 5 føl næste år, så jeg glæder mig så meget over at kunne tilbyde avlshopperne så god plads.

 

Selve bygningen har en lokal tømmer / snedker stået for, og alt inventar er fra Rationel.

Vi mangler at få gravet internet ned, så der kan kommme kamera op over hver boks, samt alt udenoms arbejdet, med grus, græs og træhegn.

 

Jeg er SÅ glad for resultatet

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/jbdEnjoyhorses.dk/

 

28
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er den flot
Forfatter: 
Dato:  25-10-2016 08:49

Tillykke med din nye stald. Den er godt nok flot. Da jeg sidder og tegner på min kommende stald, som skal være i ca samme størrelse som din, og med samme antal bokse, har jeg lidt spørgsmål.

 

Har du plads i stalden til opbevaring af halm, hø

osv?

Har i lavet en afslutning over bagvæggen af boks elementet, for at undgå at støv/skidt/halm osv ikke falder ned i hulrummet mellem boks bagvæg og ydervæg? Og kan man musesikre det hulrum på en smart måde?

 

Til sidst det obligatoriske spørgsmål... Må jeg spørger om hvad sådan men lækker stald koster at opføre alt i alt.

 

Jeg forstår godt at du er glad for dine hestes nye bolig. Det må være skønt at være nået så langt i byggeprocessen.

 

Det bliver en dejlig vinter og forår for du og dine heste.

 

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Ane
Forfatter: 
Dato:  25-10-2016 10:45

Der er god plads til diverse opbevaring. Bokse fylder halvdelen af stalden, de er bygget på række, så på de resterende 100 kvm er der et foder/sadelrum og ellers bare gulvplads. Vi har planer om at opfører en tvangsboks men ellers er det bare til opbevaring.

 

Der er et brædt som spærrer for der kan falde halm osv ned i hulrummet, om det kan musesikres 100% tror jeg ikke ;) Mon ikke katten kan klare den opgave.

Vi har selv tegnet stalden, alle bokse er special fremstillet, og med ekstra brede bokslåger som sikre nem udmugning med maskine. Prisen lander på ca 550 - 600.000 når vi er færdige.

 


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/jbdEnjoyhorses.dk/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Elementstald
Forfatter: 
Dato:  25-10-2016 11:01

Tillykke med din ny stald, den ser sindssygt flot ud.

 

Jeg havde samme tanker som Ane da vi byggede vores stald, for vi havde længe overvejet om den bare skulle være i stålplader. Men som dig var jeg også kommet frem til at det kræver 4 vægge i boksen og så ville der blive det hulrum bagved hvor halm/skidt/edderkoppespind ville samle sig. Så vi endte med at få den lavet i elementer, det kræver kun 2-3 vægge i boksene.

www.stutteri-lund.dk/Staldbyg.htm


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider