Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Zaba til kåring i Dansk Varmblod
Forfatter: 
Dato:  14-08-2016 21:29

Så blev drømmen til virkelighed - eller i hvert fald en af dem :-)

 

Verdens bedst Zabs endte som Fløjhoppe og med billet til eliteskuet.

Billede

 

Billede

 

 

Zaba er efter Blue Hors Zack og med Michellino som morfar.

Hun er opdrættet af Lise Vilsbæk Henriksen - der altid bakker os op, og som altid har troet på Zabs og mig.

og ja ejet af mig - købt som 2 års.

 

Hun fik til rideprøven følgende karaktere:
9 - Kapacitet Hos testrytter
9 - i galop
8,5 i trav
8,5 i kapacitet hos dommer
8 i ridelighed hos testrytter
7,5 i ridelighed hos dommer
7,5 i skridt ( Det mente Zaba bestemt ikke at hun havde tid til at vise)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Jeg lovede jo at give en opdate af min oplevelse dernede, og den bliver lang, så hav hellere en kop kaffe klar... ;-)

 

Det jeg skriver nu er bestemt ikke en kritik af DV eller af Vilhelmsborg.

 

Jeg har tidligere startet stævner på Vilhelmsborg, og det er et af mine favoritsteder at komme, og de andre hoppekåringer afholdt i Hjallerup har jeg altid oplevet som en kanon oplevelse for både heste og de tobenede.

 

Zaba havde det rigtig svært med at falde til ro i boksen på vilhelmsborg, og det skygger lidt for alle de glade følelser jeg ellers har inde i kroppen.

 

Det vigtigste for mig er jo at Zaba trives og nyder det jeg byder hende lige så meget, som jeg gør.

Billede

 

Billede

 

DV havde virkelig lavet et godt og flot arrangement, men det bar præg af at der samtidigt var ved at blive klargjort til at der skulle være EM for ponyer.


Det betød desværre at der blev banket, hamret, svejset og kørt med maskiner, og der var ikke rigtig ro, så hestene kunne slappe af i deres bokse.

 

Havde jeg vist alt dette, så havde jeg valgt en af de andre kåringspladser, men af skade bliver man klog og jeg fik i hvert fald erfaret at Zaba er en hest, der kræver så rolige og hjemmelige omgivelser, som overhovedet muligt for at kunne slappe af.

 

Jeg vidste f.eks. ikke at jeg var ejer af en "væver" - en adfærd vi ALDRIG har set hos hende før- hverken hjemme eller når hun har været i byen.
Så det fortæller lidt om, hvor presset hun faktisk var.

 

Vi oplevede at de startede med at svejse midt under målingen , at blive kørt halvt ned af en schæffer, da vi afventede på fast bund, og få skræmt livet af os på vej ind på banen til rideprøven, grundet omrokkering af et Stillads/ partytelt.

 

Hun blev i øvrigt målt til 170 cm.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Fast bund gik også ok

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Zabas nerver var ret tyndslidte, og var ved at have fået mere end nok mentalt, da vi nåede til rideprøven.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Da hun kom på banen var det tydeligt for os der kender Zaba at se, at hun havde antennerne ude, og hele tiden var på vagt, og hun svarede heller ikke Stine promte, som hun plejede.

Hun gik lidt og stillede spørgsmålet " Stine er du heeelt sikker på at det her er en god ide og at vi vikelig skal derhen?????"
og hun plejer jo altid at have ja hatten på, når Stine stiller hende en opgave, og i særdeleshed, når hun har været i byen.

 

Billede

Her kom hendes afstamning hende måske lidt til gode, i det at hun måske får lidt længere snor, da folk lidt forventer den slags opførsel ud fra afstamningen - jeg kunne høre flere i publikum sige.. "Nå ja, det er jo også en Zack/Michellino - den skal bare lige lærer det", og hendes opførsel var heller ikke værre end så mange andres unghestes er når de er i byen fremmede steder.


Så det er nok kun os, der kender zaba og ser hende til daglig, der kunne se at det var helt ved siden af, hvordan hun ellers plejer at gå til opgaven.

 

Stine Døssing er dog intet mindre end fantastisk, og det er vitterligt takket være hende at det på trods af ovenstående alligevel gik som det gik. Udover en så utrolig flot forberedelse af Zaba de sidste par måneder, så er hun er så eminent dygtig til at aflæse Zaba, og til at få hendes nerver dysset ned, og få hende til at koncentrere sig.
Hun formår virkelig at få hjulpet og støttet Zaba og ikke mindst få hende overbevist om at det hele nok skal gå.
Jeg tager også hatten af for Stine også altid er klar på en dialog, når man som hesteejer kommer med forslag.
Jeg havde nemlig siddet og nørdet lidt videoer af Zaba, og havde derfor en ide til, hvordan vi måske kunne få lidt mere for hendes galop. Det ville dog også være et sats, for det var jo ikke sikkert at det kunne lykkes eller om det var det dommerne ville have, og ikke mindst om Zaba var med på legen
Vi vidste at galoppen er hendes stærkeste gangarter, men om hun var stærk nok til at vise det, var ikke sikkert, og det Stine skulle prøve var ikke noget der var leget så meget med hjemme fra. Vi valgte dog at give det et forsøg, og som jeg sagde til Stine, så tog jeg det 110% på min kappe, hvis det ikke lige var det dommerne ville se, ligesom hun for guds skyld bare skulle droppe ideen, hvis hun kunne mærke at Zaba bare ikke var til det.
Hvor imponerende er det så ikke lige at Stine bare kan sætte sig op, og på 2 runder... bum... så er den knap installeret, og så galloperede Zaba ellers ind i himlen.
Hende Stine er bare noget helt særligt, og jeg har endnu aldrig oplevet at der er en hest, der siger nej tak til at gå til ridning med hende, og jeg er så taknemmelig for at vi havnede hos hende.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Nå, men efter Stine havde fremvist hende, var det tid til at jeg skulle se min egen værste skræk i øjnene - nemlig fremmedrytter-testen!

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Den har jeg gruet for i flere måneder, og det har intet med Zaba at gøre eller udvalget af testryttere... jeg er bare max. pylret over, hvem der skal på ryggen af min hest... Jeg HADER ikke at få lov at bestemme selv, og lige når det kommer til Zaba er jeg bare kontrol-freak til fingerspidserne.. Jeg er så frygtelig bange for at der skal ske hende noget.
Jeg tror jeg har drevet Stine lidt til vanvid med alle mine fordomme og bange anelser... Hvad nu, hvis de rider "manderidning", hvad nu hvis de bare tager hårdt fat fortil og krøller den sammen... hvad nu hvis de ikke forstår den? Hvad nu hvis de presser den for meget?
Hvad nu hvis, og hvad nu hvis og pyller, pyller, pyller.... :-)
ja, jeg ved godt at jeg er frygtelig... :-)

 

men hold nu op, hvor blev alle mine fordomme bare gjort til skamme...


Vi fik Bruno Nielsen som testrytter, og han gjorde det bare så godt, og det her ville jeg altså også have synes, hvis han havde givet hende 5 i ridelighed. Han fik givet Zaba en rigtig god oplevelse.
Han var så blid og tålmodig i sin måde at tackle hende på. Hun var lige ved at sige nej tak lige da han var kommet op, og forsøgte at tage tøjlen, men i stedet for bare at tage fat, så brugte han lige en kvart runde på bare at klappe hende og lade hende vende sig til ham., Hvor var det skønt at se, hvordan han gav hende tid til at finde sig til rette under ham, og hvordan han mødte hende ude foran med så blid en kontakt, og ikke mindst at hun fik tid til at søge hans hånd og selv lægge sig til, i stedet for at hun bare blev trukket sammen fra første skridt.. Det var fantastisk at se, hvordan hun gik fra at være skeptisk til lynhurtigt at tænke " hey, ham her kan jeg faktisk godt lide at have på ryggen".
Så jeg må sige at det var en særdeles positiv oplevelse af at se sin hest under fremmed rytter - Han fik virkelig gjort alle mine fordomme og bange anelser til skamme.

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Alt i alt var rideprøven gået ok, men vi var alle enige om at det var ærgeligt at hun ikke havde fået vist sig, som når hun virkelig er i hopla, og med på legen, så derfor var det så uvirkeligt, da karakterene blev læst op... Jeg begyndte simpelthen bare at tude... Jeg kunne slet ikke tro det!

Så stortudende greb jeg telefonen og ringede til Lise, Zabas avler for hun var den første der skulle have det at vide.
Hvor meget Lise egentlig kunne forstå af hvad jeg sagde det ved jeg ikke, men hun fik i hvert fald fat i at det var gået rigtig godt.

 

Kort efter var der oprangering.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Jeg vidste at man skulle gå rundt i en rundkreds og at man skulle prøve at få hesten til at skridte, så godt som muligt, Noget der var ekstra vigtigt, da Zaba ikke mente at skridten var så vigtigt at få vist i rideprøven, så det prøvede jeg virkelig på.
Zaba var dog noget vims, og jeg blev lidt sådan "Come on, så ryk dog på mig, så jeg kan få en foran mig, så jeg lige som har en bremseklods foran...!"
Jeg havde slet ikke tænkt tanken at det var os, der skulle gå forrest... :-)
Det gik først op for mig, da Dommeren pludselig siger, ja, så må du gerne holde stille ovre i hjørnet foran publikum, så de kan se fløjhoppen.

 

Say What??????

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

og da de læste beskrivelsen op, og afsluttede med sætningen og vi vil gerne se den til Eliteskuet, så var jeg simpelthen ved at gå bag over :-)

 

Billede

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Det var så stort!

 

Dommeren var sød at komme hen til mig og sige.. "
Det siger jeg dig, Spelmann... Den der... Den passer du altså rigtig godt på.. giv den noget ferie..."
Der kunne jeg smilende fortælle at, tja.. det skulle den sådan set have haft pr dags dato, men at nu var der jo "nogen" der havde inviteret den til eliteskuet, så nu måtte dens ferie jo så udsættes yderligere 2 uger :-)
Dommeren blev dog glad, da jeg sagde at derefter så fik den altså også ferie og at den IKKE skulle gå mellmrunde eller ud og præstere noget efterfølgende.

 

Så nu ser jeg frem til d. 28/8, hvor vi igen kører mod Vilhelmsborg, denne gang en masse erfaring rigere.


Jeg bliver selvfølgelig lykkelig, hvis hun får medalje, men det vigtigste er nu engang at hun får en god oplevelse af at være afsted. og skulle jeg komme hjem med en RDH, så synes jeg ikke hun er mindre fantastisk af den grund - det hele afhænger jo af præstationen på dagen, og det er jo levende dyr vi har med at gøre:-)

 

Tusind tak for alle jeres søde og opbakkende beskeder og kommentare inde på vores side - Jeg kan se at jeg både skylder is og chokolade frøer
Det betyder helt vildt meget at i hepper og krydser fingre for os, for det gør bestemt også oplevelsen sjovere og hyggeligere at have nogen at dele det med.

 

Til dem der vil se video af rideprøven, så kan den ses inde på vores facebook side :-)


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

17
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2016 22:14

 

Ej altså Jeanett, jeg kender dig ikke engang, men jeg sidder med gåsehud og en lille glædeståre i øjenkrogen. Hvor er det stort, og hvor vidner det da i den grad om, at I har lagt et rigtig flot stykke forarbejde i hende. Al jordarbejden og tålmodigheden gav da virkelig pote i en situation, hvor de fleste ungheste, forståligt, havde sagt nej tak og der blev Zaba alligevel hos jer fysisk og mentalt. Lidt protest må en dame gerne komme med, når det støjer lige en tand for meget!

 

Tillykke, tillykke & tillykke

 

Det bliver så spændende at følge jeres rejse videre herfra.

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2016 13:39

Nu drikker jeg ikke kaffe men håber det er ok med dig, jeg alligevel har læst HELE tråden og drukket "lidt" pepsi max imens

 

KÆMPE stort tillykke herfra!!!!!!!!!!!

 

TAK for kigget!!!!!!!!!!!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-08-2016 13:47

Tusind tak Pernille :-)

 

Jeg bliver også mere og mere stolt af hende for hvert øjeblik.

 

Hun betyder simpekthen så meget for mig:-)

 

Tak for de krydsede fingre - dem får vi brug for, for det er dælme nogle dejlige hopper vi skal op i mod :-)

 


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

0
0
Svar på denne tråd
 
 max max max
Forfatter: 
Dato:  15-08-2016 13:48

Mrsheaven:

Ha ha... jeg drikker heller ikke kaffe, men holder mig også kørende på max... så det kender jeg alt til :-)

Sender dig lige video i en pb om et øjeblik :-)


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

0
0
Svar på denne tråd
 
 123.........................
Forfatter: 
Dato:  17-08-2016 00:14

Først og fremmest kæmpe tillykke med den flotte kåring og udtagelse til elitekuet.

 

Nu bliver jeg nysgerrig mht hvad du foreslog, at rytteren skulle prøve at gøre anderledes med galoppen for potentielt at få en højere karakter??

0
0
Svar på denne tråd
 
 guld sølv eller bronze
Forfatter: 
Dato:  17-08-2016 15:46

I får skam medalje og det er ganske fortjent.. Det er en flot hoppe... Tillykke

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 15:48

Freund: Uha.. du må slet ikke sige det... Jeg tror slet ikke håbe på det. Selv om man kommer til eliteskuet, så er der jo ingen medalje garanti... Det er jo levende dyr, og det afhænger jo af præstationen på dagen. jeg er meget spændt og nervøs, i sær fordi Zaba jo ikke var den store fan af vilhelmsborg, men også fordi det denne gang forgår indendørs. Vi har nemlig kun udendørsridebane, så hun har kun gået i et ridehus ganske få gange og aldrig et med tribuner, så det er ikke til at sige til hvad hun synes om dette.

Uanset hvad, så er det jo allerede flot det hun har opnået, og hendes indtil videre flotte karaktere kan heldigvis ikke ændres ned ad.

men åhhh, hvor er jeg spændt, og det samme er avler, men jeg tør slet ikke sætte næsen op efter noget.

 

Nasta-second: Jamen det er fordi at Zaba fra naturens side har en meget stor galop med massere af balance og op ad bakke tendens. Hun har dog ikke helt været stærk nok til at administrere den, så vi har haft meget fokus på at få hende dæmpet, og ikke "blive for meget hængende" i luften - vi har med vilje pillet lidt af op ad bakke tendensen af hende.

Hun har i stedet skulle lærer at gå med over ryggen og bevare fremadsøgningen og eftergivenheden. Dette har lykkedes til fulde, men dette gjorde også at hun aldrig rigtig har fået vist, hvor godt hun faktisk kunne galoppere.

Jeg spurgte derfor Stine, om hun ville have noget i mod at prøve om hun kunne lade hende blive lidt " mere hængende" i luften, selvom det så måske betød at hun så mistede lidt ryg og evt. søgte en anelse ovenud inden på banen. det i sig selv er jo egentlig ikke noget der er unormalt for en 4 års, men det er selvfølgelig ikke en tendens vi skal arbejde med i det daglige. her skal hun stadig bare lære at galopere afdæmpet med sænket hals.

Derfor synes jeg det var så imponerende at Stine formåede at gøre det på 2 runder inde på opvarmningen, at få taget tempoet af hende uden at hun mistede ryg og fremadsøgning, og samtidig fik hende op ad bakke, og at 9 tallet så endelig kom hjem var jo mere end vi turde håbe på.

 


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

2
0
Svar på denne tråd
 
 eliteskue
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 07:16

Jeg er skabsavler og følger ret meget med og sidder også trofast hvert år til eliteskue og ser såvel føl som hopper.. Jeg kan ikke huske hvornår de sidst har inviteret en hoppe med der ikke har fået medalje. Det er ikke sådan at i skal ud og præstere fra nul igen... Dommerene kan sagtens huske din hoppe og præstTionen til hoppekåringen tæller med i det endelige resultat... Neeej kig du blot engang til på din hoppe og evt din eksteriørbeskrivelse og vær glad for et stk flot brun musse.. Hun er jo godt sat sammen..

hallen på vilhelmsborg er overvældende men de fleste tager den faktisk pænt og de har jo en ven med.. Og den gode Bjarne er god til at hjælpe med designer og råd.. Og så har du jo en god pilot på den... Jeg glæder mig til at se den...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 09:05
med fløjen og billetten til eliteskuet! Det er jo stort!!

Det skal vel nok blive spændende.

Men mon ikke der er mere ro på hesten når du kommer til Vilhelmsborg næste gang - så er der jo ikke byggeri i gang, og det er ikke første gang hun er der. Ja, man kan jo altid håbe at det bliver en bedre oplevelse for hende!!

Hun ser ud til at være en superdejlig hest - det bliver spændende hvad resultatet bliver op et par uger...

(Ihh hvor ville jeg gerne med - "mit" lille stutteri har jo også to hopper med - det kunne være fedt at se dem derovre når jeg nu har kendt dem fra det øjeblik hvor de blev født)

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 13:34

Freund : Ha ha.. Skabsavler... hvad vil det sige ? :-)

Jeg har desværre ikke fået eksteriør beskrivelsen. Den må man først se, når de har helt færdige med at bedømme den - det vil sige efter en evt. medalje er tildelt.

Men du må da lige komme ned og hilse på, og se den lille brune musse helt tæt på:-)

Jeg har jo en lille drøm om at lave hendes efterfølger via embryo, meeeen det kræver godt nok at hun får en medalje ellers vil det ikke kunne svare sig rent økonomisk ( jeg skal jo gerne have solgt ideen til min mand) :-)

Jeg overvejer selv at finde noget d-blod at lægge på, men har endnu ikke stødt på hingsten der bare gav mig det der sug i maven. Har du nogle ideer?

 

Lisbeth: Ej, hvor spændene.. Hvad er det for nogle du har med og er det dig der har avlet dem?


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eliteskue
Forfatter: 
Dato:  20-08-2016 15:56

en skabsavler er da en der ikke selv avler men måske dyrker det lidt for meget... Dvs interesserer sig for hvordan afkommene ser ud efter de forskellige hingste og hvordan de bevæger sig.. Jeg er trofast gæst ved følskuerne synes det er spændende hvordan afkommene efter især de nye hingste tager sig ud...

 

d blod nogen speciel årsag til du tænker d?? Jeg er meget positiv over franklin føllene jeg har set.. De har vist høj klasse..og så har de alle haft en super flot front..

 

jeg kan sagtens forstå man gerne vil lave embryo.. Dog er det efter min mening en dyr og risikobetonet løsning for dig som fritidsavler på ja en flot god hoppe men uden de helt store præstationer i hoppestammen af hvad jeg har kunnet finde frem til... Det giver noget usikkerhed fremfor en hoppe som feks har lavet fiotini og fiotina.. Så var jeg din mand havde jeg sagt nej...

forhåbentlig skal du jo heller ikke bruge en afløser lige med det samme...

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 De 2 vi har med...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2016 22:48
... er ikke mine - de tilhører min udlejer.

Men jeg bor jo på gården hvor Baloo er opstaldet, og har kendt de 2 unge damer fra det øjeblik hvor de blev født - samme nat med 2 timers mellemrum. Baloo har gået i løsdrift med dem de seneste par år.

Så jeg går NÆSTEN lige så meget op i det som hvis de var mine egne ;)

Det er de to helsøstre til Sezuan.

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 D-blod...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 15:05

Freund:

Grunden til at jeg ville vælge D-blod er fordi at en kombination mellem af D-blod og Zack har vist sig at være en stor succes op til flere gange... Så tænker at det ikke ville kunne gå helt galt.. se bare Sezuan... og hvis man kigger tilbage de forgående år, og i championaterne og i fløjhopperne, årets føl og medlajehopper, er der flere afkom med denne kombination der virkelig gør det særdels godt i sporten, og det vigtigste for mig er at skabe en god ridehest

Bare til dette års elite skue, skal jeg bl.a. selv ind og se følgende katalog numre, der har denne kombination.

kat.nr: 38, 43,58

 

Jeg tør dog ikke bruge Don schufro og Don Romantic... jeg er lidt nervøs for holdbarheden, og evt. røngten status - min mavefornemmelse siger mig at det er no go!.

 

Jeg har ingen fysiske undersøgelser for dette, men de afkom jeg selv kender og selv har redet har haft røngtenfejl, og har ofte haft problemer med ryg og ben.

Men kunne jeg finde en hingst med donnerhall i sig ville det ikke være tosset.

 

jeg har selv kig på For Romance og evt. Fürstenball...

 

Det er rigtig at Zabas morstamme måske ikke ser ud af meget på papiret, men jeg kender alle hendes søskende og de er alle særdeles ridbare og velgående og godt på vej til M.

Zabas avler plejer dog ikke at sælge afkommene, så afkommenne er blevet i familien, og det er stævnestarter, championater mm. ikke det der bliver prioriteret så højt.

De nyder blot at ride og uddanne hestene.

men jeg kan godt følge din tankegang.

 

Grunden til at jeg gerne vil have et afkom efter Zaba er selvfølgelig at hun er min øjesten og at det kunne være så spændende at få lov at ride på hendes efterfølger.

 

En anden vigtig grund er dog også at jeg vil avle på noget der er tip top i orden helbredsmæssigt.

Zaba står nemlig meget korrekt på hendes ben og med en fejlfri røngten status af alt fra ben, ryg, hals nakke.. ja, alt hvad der har kunne røntgenfotograferes er blevet det, så synes jeg bestemt at det også er værd at avle videre på.

 

For hestene kan have nok så meget potentiale og X-factor, men hvis de ikke kan holde til at blive brugt kan det jo være lige meget.

 

Men nu må vi lige se hvordan det går på eliteskuet, og når jeg får hendes eksteriør beskrivelse... :-)

 

Lisbeth: ej, hvor spændende... dem vil jeg da også lige holde øje med :-)

 


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er nr
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 20:36
43 og 44

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 23:37

Jeg forstår sagtens du gerne vil lave føl på hende... Det var mere mhb på embryo.. Det er dyrt.. Og ingen ved hvad hun kan lave af afkom... Atterupgård som et eksempel kan det hele selv og kan dermed holde udgifterne nede.. Du skal ud og investere i det hele.. Måske zaba eller du alligevel skal have et sabbatår et tidspunkt??

 

og ja det gyldne kryds zack og donnerhall.. Det er jo mere reglen en undtagelsen at donnerhall er repræsenteret i stamtavlen i den danske dressur avl... Tag et kig på follow me m.youtube.com/ watch?feature=youtu.be...l52DHdXFW8

der får du donnerhall to gange i 3. Led og i 4. Led.. Jeg er ellers furstenball fan men den her er nu helt godkendt hvis du spørger mig...

 

når nu du kender hendes søskende så kig på dem og se hvad deres mangler er eksteriørmæssigt ... Jeg synes jo din hoppe er flot men skulle jeg forbedre noget set ud fra billederne så tænker jeg fronten - nakke hals

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv med øv på...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 09:46

Ingen eliteskue til os!

Sådan er det med de heste? Nogen gange går det op og nogle gange går det ned? Dette har lært mig at man skal nyde hvert et sekund man har med de skønne krikker, for man ved aldrig hvornår eventyret pludselig kan være forbi.
Det er alligevel ude af ens egne hænder, og man er ikke herre over hvad de kære krikker går og laver og finder på af knap så smarte ting i deres fritid...

Heldigvis er vores eventyr ikke endeligt forbi, men blot udsat et år?

Zaba har desværre kommet til at fjolle lidt for meget uden på folden og er kommet til at ramme sig selv på indvendige side af bagbenet. Dette har resulteret i et hævet ben, og en hest der ikke er helt rengående og derfor går turen til dyrlægen i morgen, hvor hun bliver scannet for at få klarhed over hvad det er der forgår inde i benet.

Vi ved endnu ikke om det bare er en infektion, en seneskade eller en kodeledsforvridning eller noget helt 4.

Men uanset hvad det er, så bliver hun ikke frisk til på søndag, så jeg har valgt at trække hende.

Jeg er selvfølgelig vildt skuffet, og har da også måtte fælde en tåre, MEN her er det vigtigt at huske på at det kunne være langt værre? f.eks. Zaba er ikke døden nær, hun skal nok blive tip top i orden igen, og jeg har forhåbentlig mange fede oplevelser i vente med hende de næste mange år, og forhåbentlig kan vi være heldige at få hende klar til Elieskuet næste år- Vi vil i hvert fald blive inviteret dertil igen i år 2017.

Men i må da meget gerne krydse fingre i morgen kl. 11.30


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv hvor ...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 09:52
Ærgerligt!!

Men godt at I så kan komme med næste år.

Jeg håber at skaden ikke er for slem!

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 17:33

hvor er det super trist for jer, håber hun hurtigt er ovenpå igen, da jeg så din gode billeder blev jeg så positivt overrasket over at se at man godt kan få kåret en hoppe i rideform, læs slank

 

da jeg i sin tid skulle kåre,min DV er skulle de være undskyld mit sprog være bollefede, mange fedede dem om optil kåring så da min ædle sportsmodel skulle i møllen ja så siger det sig selv den var for spinkel hmm ja den vejede ikke 100 kg for meget det var en ridehest

 

håber i kommer stærkt igen til næste år, god bedring med hesten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange år siden?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 18:28

Så må det være mange år siden Jeanne? Som i rigtigt mange år! Jeg kan huske at jeg var til kåring på Skovbo Travbane for 24 år siden, og der blev der "fede" dømt ned. Første gang jeg var til DV-kåring er 36 år siden, og der skulle de ganske rigtigt være ikke fede, men med stort gjordmål.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overksrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 11:50

stort tillykke

 

hvor må det være tilfredstillende at se sit arbejde, men også den chance man tog med en hest som andre måske ikke lige kunne se en stjerne i, ikke er spildt- tvædigmod.

 

i skal nok blive et godt par på fremtidens dressurbaner

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tykke trunter
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 09:47

ja det er 24-25 år siden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regionale
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 09:55

jeg skal ikke kunne sige om der dengang har været nogen regionale forskelle, vi var på Vallensbæk og der var mange store "maskiner" har ikke haft tavlehest siden så det er kun dejligt at det ikke er tilfældet mere

 

nu har jeg købt mig en tavlehest igen en pinto pony dame og måske jeg kunne finde på at få hende kåret og lave et føl hvis ellers hun er god nok og jeg kan finde en hingst som ikke har for mange mindre "fejl" i min optik.

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 14:04

Puha... Vi slap med skrækken!!!
Ingen beskadigede sener, griffelben og heller ingen forvridning??
Til gengæld har Zaba fået sparket sig godt og grundigt, så det er heldigvis bare et slag.
Så i løbet af 2-4 uger burde vi være fuldt kørende igen, så det passer perfekt med at hun alligevel skulle have en lille måneds ferie.
Nu skal hun bare skridtes 30-40 min. 5 gange om ugen og selvfølgelig for hånd her i starten?
Puha, hvor er jeg lettet??


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 15:14

PYYYYYH

Har ikke været på HN nogen dage og kommer tilbage og læser din mule er skadet....

Man kan da heller ikke vende ryggen til

 

Godt hun bliver ok igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

HN ville ikke være det samme uden dine tråde med stolthed og kærlighed der OSER ud gennem skærmen!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk.....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 20:47

Fantastisk historie - de helt rigtige valg af både rytter, træning, fremvisning, fremtid, avl - ahhhhmen hatten af for de flotte gennemtænkte tanker og visioner der ligger bag den flotte præsentatione, og det flotte fremtidige arbejde du ligger i hende.

 

Woooouuu siger jeg bare - og god bedring med heldigvis den lille sparkeskade.

 

MVh charlotte

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider