Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Update herfra :)
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 23:52

Lidt er der da sket siden sidst.

 

Lara og Emmy har jeg valgt at rykke til et andet opstaldningssted den sidste måneds tid inden de flytter til jydelandet. Grunden vil jeg på ingen måde komme ind på :)

 

De er rykket ned på Bastbjerggård hvor jeg også er rytter og har været nogle måneder efterhånden :) Det er SÅ hyggeligt, alle er så søde.

 

Billede

 

Lara og pony har fået en kæmpe afbidt græsmark for dem selv og to fine bokse. De trives fantastisk.

 

Jeg var til stævne for to uger siden og red en Prix St. George. Vi red til knap 64% og hun var ganske udmærket gående. I får et par billeder fra opvarmningen:

 

Billede

 

Billede

 

Jeg var også til stævne i går og starte en MA1. Lara var lidt træt efter flytningen, men gjorde det fint alligevel. Vi havde dyre og kæmpe fejl (fik et flot 0 tal også, tjaa) Men alt i alt var jeg faktisk tilfreds med hende. Vi taler slet ikke om hvad vi red til ;) Men hun var alligevel god.

 

Billede

 

Billede

 

Så kommer vi til den røde:

 

Romse begyndte at gå mere og mere mærkeligt, fejltakte og ville ikke gå fremad. Så vi fik en kiropraktor ud. Hun havde et meget skævt SI led og en skulder som var tydelig mærket af et evt. slag (måske hun har ligget fast i boksen, hvem ved) Så laserbehandlinger i lange baner fik hun og så fik hun rettet sine skævheder. Jeg har redet hende stille og roligt, langsomt tempo og bare lidt frem og ned agtigt for at hun skulle begynde at få lysten til at arbejde igen. Det sad nemlig oppe i hovedet på hende bagefter - at det jo gjorde ondt at gå til ridning.

 

Så vi har haft nogle små "kampe" hvor hun slet ikke har ville gå fremad med rytter på, men det er lykkes og så fik hun STOR ros med nus og godbidder. Nu er vi endelig ved at være der igen hvor hun begynder at arbejde korrekt i kroppen, går villigt fremad. Jeg har ikke haft hende i galop siden. Succes. I dag gik hun af sig selv i galop på banen. Jeg kunne mærke på hende hun ville så hun fik lov for løs tøjle at "løbe i gang". Afsted kom hun og tog en flot runde på begge volter. MED rodeo. Romse fandt ud af det ikke gjorde ondt mere og SÅ blev der bukket til den store guldmedajle ;)

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

BUK BUK BUK

 

Billede

JUBIIII Jeg kan galopperer igen uden smerter- WEEE

 

Billede

JIIIIHAAAA LAD OG LØBE AFSTED haha

 

Hun fik en masse ros alligevel ;)

 

Det går også rigtig godt fremad med Sienna. Sienna er stadig sat på slankekur og har allerede tabt sig rigtig ifnt. Så det går den rigtige vej. Vi lavede også lige et changement i dag (på ingen måde perfekt eller noget, men hun gjorde det ski for hjælpen. Har hun aldrig prøvet før. Rart at vide det ligger nemt til hende) Men hun udvikler sig hele tiden. Hun er begyndt at rækek sig frem til biddet og gå bedre bagfra, opafbakke og frem til hånden.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

God lille hest.

 

Det var alt for denne gang. I kan følge mig på Facebook. Jeg sætter en give-away i gang når siden når 500 likes (om ÈN like) Der vil være præmie fra Pegasus Rideudstyr ;)

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

9
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 13:46

Hva med os, som ikke har FB??

 

Nå, behøver nu ingen chance for at vinde - din tråd er en fornøjelse at se alligevel

 

Ingen eller herfra - men et:

Tak for kigget!!!!!!

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 update...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 14:06

Hej

 

Fine billeder.

 

Det er vel også mere praktisk at have hestene samlet et sted det tager jo trods alt tid at skulle køre frem og tilbage.

Hvornår skal du af med de 2 ?

 

Romsen ser ud til at være lidt af en badutspringer håber ikke det bliver værre end på billederne.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 sdfjkldf
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 22:18

De ser fine ud de to store, og man kan også godt se, at de har tabt sig lidt siden de sidste billeder! Det bliver spændende at følge dit arbejde med dem.

 

Lige et spørgsmål af ren nysgerrighed: hvordan kan det være, at du rider med det nederste næsebånd på de to "nye"? Jeg har altid lagt mærke til (og glædet mig over), at du aldrig har redet med det nederste næsebånd (og derudover også altid har spændt det alm. næsebånd meget løst). Det har jeg altid syntes var enormt sympatisk. Er der nogen særlig grund til, at du rider med det på de to?


Hilsen Malene

1
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig update
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 22:45

sikke skønne billeder at alle dine hypdyr :)

 

- har det nok lige som Connie med den der FB info.... men jeg er nu glad for dine tråde her alligevel :) :)

 

Hvor er det dejligt at se at det går fremad med de nye hyppere !


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 00:29

Billede

 

Tak skal i have.

 

Ja de er super fine begge heste. De rykker sig hele tiden så det bliver spændende når vi skal til nogle stævner.

 

Det er fint du spørger med hensyn til næsebåndet. Grunden til jeg ikke har taget det nederst næsebånd af disse to er fordi de har brug for roen den nederst rem giver i biddet :) Man kunne også skifte det ud med hannoveranske, jeg har bare valfågt at beholde disse to på dem. De mgl grund ridning og stabilitet. :)

 

Jeg vil dog konstatere at jeg aldrig spænder mine næsebånd stramme. De er altid lette og løse på hesten så hesten kan åbne munden hvis den føler det nødvendigt og kæben ikke bliver fastlåst. Men den nederste giver den sidste ro og støtte til biddet. Heste er forskellige og har brug for forskellige bid og derfor også næsebånd. Mine elever får præcist det samme at vide.

 

Billedet er taget samme dag, i går altså. Meget nemt at se næsebåndet og hvor let og løst det er på.

 

Det er noget nemmere at have hestene samlet. Pony og Lara flytter D. 29. juli regner vi med.

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider