Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Fra vildhest til Grand Prix hest
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 18:36

Hej HN!

 

Så er det vidst på tide i hører lidt fra os i Schweiz igen :-)

Vilde aka Latona Sølyst og jeg har startet vores første og andet Grand Prix dette år, samt Grand Prix Special og en S10 hvilket svare til en lille Grand Prix.

 

Til vores første stævne i Bern var jeg så mega meget nervøs at det er et under at jeg ikke red forkert eller i det hele taget faldt af Vilde! Jeg kunne ikke tænke en klar tanke, hvilket er unormalt for mig, og jeg er normalt heller aldrig så nervøs som i Bern!

Summersumarum er at det bare ikke gik så skide godt øv. Men det var alt sammen min skyld da jeg simpelthen ikke fik redet. Vilde var en skat <3 <3 <3

Så flink og rolig - er han jo ellers ikke - og så god til at sove i en fremmed stald. Er pave stolt af ham og at han i det hele taget kunne holde mig ud! haha

Nåh, til stævnet i Bern fik vi redet en GP og en GPS (wenn schon, denn schon) og GPSen gik bedre en GPen men overhovedet ikke så godt som jeg ved vi kan og som vi kan der hjemme.

 

I sidste uge red vi vores første S10, hvilket er lidt det samme som GP bare med 11 ettere og 7 toere, men ellers lidt det samme.

Egentlig syntes jeg ikke det gik såååå skidt. Vi havde fejl i 1erne, og piaffe men ellers ok. Vi landede på lige knap 60%

Dagen efter red vi GP og da jeg red ind på banen red jeg ikke for at få point, men for at korrigere nogle af de fejl (1ere og piaffe) fra dagen før. Vilde var mere oplagt i GPen end dagen før og der kom en del fejl, bl.a. fordi jeg blev nødt til at lave en parade ved C lige efter galop zigzaggen da han mente han lige kunne vise dommerne nogle af hans action triks (hihihi) og bag efter ville han stikke af igennem hjørnet. 1erne gik igen i vasken, eller dvs jeg lavede 17 i stedet for 15 da nr 2 changement ikke kom (korrektur). Piaffe og passage var bedre, men stadig ikke som vi kan lave det. Men HEY, øvelse gør mester og vi har redet vores 2. Grand Prix :-D

 

Er så stolt af ham Vilde <3

 

Da jeg købte ham i oktober 2007, hvor han var 4½ år gammel, rå eller rettere MEGET vild, var der nok ikke nogen der troede på at vi nogenside ville komme i nærheden af at ride en GP dressur.

Han ville ikke røres ved, var sky, man kunne ikke binde ham eller fange ham i boksen. At trække med ham var nærmest livsfarligt og direkte umuligt. Det tog 3 mdr før han kunne trave på longe bare med saddel på, vel og mærket uden at en rytter havde været i nærheden af ham. Og da det endelig lykkedes mig at få lov at komme op på ham, skulle han stå i et hjørn, hvor en person holdte ham og en anden hjalp mig op! Han var virkelig vild! Bukkede aldrig men løb som om der var en bjørn efter ham.

 

Det har kostet meget sved og tårer og helt ærlig, så var jeg på et tidspunkt meget tæt på at sælge ham.

Han er en ener og er det stadig. Om vinteren har jeg den vilde 5 års der ikke ville rides og om sommeren en GP hest :-D

Han har aldrig smidt mig af, men han har ihærdigt prøvet!! Hans trick er ikke "bare" at bukke, eller stejle eller noget helt tredje, hans tricks er hele registret! Og hver dag kan han være "en anden" Vilde. Vilde er Vilde :-)

 

Han har lært mig så mange ting, med hans stærke personlighed og meninger som han aldrig opgiver. Det bedste han har lært mig er tålmodighed, at vente på det rette øjeblik, også hvis der kan gå dage eller uger indtil det duer ;-)

At acceptere at man bliver nødt til at gå et skridt tilbage for at kunne gå tre frem, det var svært for mig i starten, men hans vilje har lært mig så uendelig meget, som jeg idag er dybt taknemlig for <3

Vilde blev tilredet i vinteren 2007. I maj 2008 vandt vi vores første LA1, i 2009 arbejdede vi os op i LA klasserne og i 2009 flyttede vi til Schweiz. I 2010 blev han placeret som nr 2 i hans første M og i 2011 debuterede vi i S. 2012 flyttede vi stald, arbejdede flittigt der hjemme og debuterede i PSG. I 2013 blev han placeret til hvert stævne han deltog, i PSG såvel som Inter 1. Desværre blev han skadet på fold i starten af oktober i 2013 og hele 2014 var han væk fra stævnepladserne. I Maj 2015 startede vi vores første stævne igen, efter skadespausen. Direkte ind der hvor vi sluttede; første uplacerte i Inter 1. Resten af året trænede vi og i marts 2016 debuterede vi i GP :-D Altsamme har vi gjort sammen, vi har lært alle tingene sammen og det kan tælles på mindre én hånd hvor mange gange en anden rytter har siddet på ham :-D Jeg er sååå stolt :-D <3 <3 <3

 

Nå, nok med snakken og til billederne :-)

 

De første er fra stævnet i sidste weekend - de billeder hvor jeg rider med hjelm er fra S10 og de med hat er fra GP:

 

Billede

^ GP middeltrav

 

Billede

^ GP Travers - fik 7,5 for den :-D

 

Billede

^ GP Passage

 

Billede

^ GP På vej ud af piaffe og ind i passage - ikke sååå vellykket

 

Billede

^ Færdige :-)

 

Billede

^ S10 Middeltrav. Fedt foto og godt at se at jeg sidder lige :-D

 

Billede

^ S10 Fri galop :-D

 

Billede

^ S10 Fri trav :-D

 

Billede

^ Taget i onsdags efter vi havde været en tur i skoven. Vilde som håndhest og Bimse som Chef :-D

 

Billede

^ Tre dage før stævne; en tur i skoven for at træne. Elsker at træne i naturen og synes det forbedre hestene meget bedre en altid at ride på bane plus de er meget gladere :-D

 

Billede

^ Fra 2012 inden afgang til stævne

 

Billede

^ Fra maj 2016 på tur med Vilde

 

Billede

^ Fra vores tid i Skærbæk; Rømø strand i sommeren 2009 - Vilde 6 år gammel

 

Billede

^ Fra sidste år - 2 Banditter på tur :-D Bimse som gør alt muligt <3 Uden ham ingen Vilde <3 <3 <3 De bedste to <3

 

Billede

^ De bedste soulmates <3 <3 <3

 

Billede

^ Fra Skærbæk 2008; Vilde 5 år hihi

 

Billede

^ Fra Schweiz 2010; Første gang med det nye kandar :-D

 

Jeg glæder mig til næste gang vi skal af sted og jeg er fortrøstningsfuld mht procenterne. Ved de nok skal komme når vi begge føler os tilpas i de nye programmer :-)

 

Håber i nød billederne ;-)

 

Hilsen Bimse, Vilde og Lisette


36
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 18:52

Jaa jeg elsker at læse med fra jeres eventyr i Schweiz, tak for kigget!

Super fine billeder :) fantastisk i er nået så langt op i klasserne!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Waaauuuuuuuu
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 19:36

Tillykke - det er da super duper flot gået :-)

 

FEDE billeder :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 21:52

Jeg tænker - at Vilde har mødt sin overmand og dermed en makker for livet!! Når jeg læser din historie, kan jeg nemlig kun komme i tanke om EN, der er mere vild end Vilde.... og det er dig...

 

Fantastisk historie - super gode billeder!!!!!!!!!!!!!!

 

Tak for kigget!!!!!!

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

2
0
Svar på denne tråd
 
 åhhhhh.............
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 10:53

Tak for en skøn historie om tålmodighed og vedholdenhed, og nogle fantastiske billeder..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 20:55

Lækker hest! I er godt nok flotte sammen.

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 21:37

Tusind tak for jeres søde kommentarer

 

Haha jeg ved nu ikke om han har mødt hans overmand, men jeg synes vi er blevet et rigtig godt team

Vi er begge nok lige stædige (begge væddere)og det har bragt os langt.

Den vigtigste lektie er vel nok at selv om alle siger at det ikke kan lade sig gøre, så er det vigtig at kæmpe for det man tror på, for det skal nok lykkes Tålmodighed, hårdt arbejde, gensidig respekt og masser af gå på mod får en over på den anden side af bjerget

Jeg gruer for den dag jeg skal skille mig af med mine to stjerner, men prøver ikke at tænke på det og bare nyde at livet er fedt

Tak fordi i følger med i vores færden og gøren, det er rigtig rart at vide at det interessere nogen

 

hilsen Lisette

1
0
Svar på denne tråd
 
 den vildeste
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 22:13

hold op hvor er I altså kommet langt!!!! - og sikke dejlig og sympatisk ridning - skønne skønne og flotte billeder :)

 

Glæder mig til at se flere Vilde billeder :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 08:08

Overmand - er skrevet og ment med mega beundring blandet med et tvist a "det for sindsygt hun turde blive ved"

 

At læse din beskrivelse af, hvordan han har brugt alle kneb i bogen, for at få alt og alle til at holde sig LANGT væk, er på linje med den bedste gyserfilm

(Mener desuden også - der burde have været video eller som minimum fotos af Vilde som mega vild - men kan godt se folk har haft hænderne fulde )

 

Dermed er du i min bog overmand - på den fede måde... For fangede godt - at jeres forhold er bygget op på respekt og tillid samt en fin forståelse for hinandens grænser og vejrudsigten

 

Ser frem til næste tråd


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2016 15:59

Sikke en rejse i har været på

Dejligt at følge med i jeres eventyr og stort tillykke med jeres debut

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 21:01

Tusind tak for jeres kommemtarere

 

Jeg forstod godt hvad du mente hihi

 

Vilde har haft lidt flere fridage here efter stævnet, da han altid taber sig ret meget når vi er af sted. I dag var det så lige før han havde held med at få læsset mig af på galopbanen; dagens trick bestod af et mega bukspring, efterfulgt af flere rejehop til højre og til venstre (zigzag buk hvor han drejer i kroppen), så et stjle spring og så bukspring i zigzag igen Haha han er for sjov - altid med på den værste og ude på spilopper

 

Ha en god aften

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 22:00

 

Hvis der ikke snart kommer video ind af Vilde som meget vild - er det ligefør jeg ikke helt tror på, du faktisk bliver siddende


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider