Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Lidt dressurtræning :)
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 21:45

Vi vover total meget pelsen ;)

 

Lara var super fin i dag, lavede nogle gode ting.


Hun har stået lidt stille pga. et sår på bagbenet. Derefter skulle hun lige have kiropraktor og i går fik hun bagsko på :)

 

Så hun skal lige rigtig-rigtig i gang igen, men klarede det virkelig fint, var dog lidt træt mod slut.

 

Vi øver lidt enkelt changementer, serie, galop pirouette/arbejdspirouetter, tempovekslinger i den samlede trav med fokus på afskub og bæring.

 

Sad lidt uroligt med mine schnkler i dag og mine hænder blev lidt høje. Tjaaa, jeg er ikke nem at gøre mig klog på. Eller dvs, min krop er i hvert fald ikke.


Et par billeder først:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Lidt video:

https://youtu.be/c8PpWepLw8s

 

Vi er selvfølgelig ikke perfekte, men vi gør alt hvad vi kan :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

9
0
Svar på denne tråd
 
 Som altid ..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 08:01

Som altid flot og nydelig ridning fra jeres side, Sandra

 

Uha, kender ALT for godt det der med, at kroppen bare ikke vil, som man selv vil/føler man gør

Men når det så er sagt, så har jeg altid syntes, at du har en flot opstilling

 

Jeg håber den kære Lara er fit for figth igen


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 09:56

Tak for din kommentar Randi :)

 

Ja, kroppen er sku lidt underlig nogle gange, men jeg har lært at leve med det efterhånden. Det gør man jo ;)

 

Lara var lidt træt i går så der fik hun en fridag, jeg tror hun synes det var lidt hårdt at komme i sving igen.

 

Hårdt at være dressurmusse :) Men vi skal være top tunet til tirsdag, for der skal vi til stævne.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 11:00

Absolut! :) Jeg lagde få lidt tid siden en video op, hvor jeg red min hest, Quark. Du og andre kommenterede på den - gode og brugebar råd - Tak! Så jeg (vi) er skam også i skarp træning :)

 

Men uha, hvor er det svært, når jeg skal lærer sin hest noget, som jeg selv samtidig skal lære Pua, det koster altså blod, sved og tårer, de kære heste :)

 

Ja, det er klart - det er hårdt at være dressurhest - det synes min Quark også (han var springhest før)

 

Uhh, hvor spændende. Hvor skal i hen og hvad skal i starte?

 


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 11:25

Din opstilling er blevet markant forbedret de seneste år

 

Men jeg ville personligt vente med changementsserierne til hesten har mere styrke. Jeg ser en hest, der løber lidt fra dig, sænker ryggen, går ovenud, åbner munden og en rytter, der må kaste sig rigeligt fra side til side og trække hestens hoved med. Det er ærgerligt og går jo også imod den måde, du ønsker at ride på.

Jeg kan sagtens forstå, at det er fristende og sjovt at lege med, men...

9
1
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 13:02

Serier har vi arbejdet på længe og det kan hun sagtens. Jeg får lige lagt hjælpen lidt skævt til slut, derfor hun lige går ovenud for mig.

 

At hun svinger i changementerne vil hun altid gøre, det er pga hendes kissing spine. Så hun skal hjælpes lidt ekstra i changementerne end andre heste og det er nu også okay at hun har brug for den ekstra hjælp fra mig.

 

Jeg kan sagtens korte dem mere ned, men jeg ville ikke forlange for meget da hun lige er kommet rigtig i gang igen.

 

Jeg synes hun klare dem rigtig flot.

 

Randi: Ja, det er ikke helt nemt altid. Du må klø på og på og på :D

 

Vi skal ud på Vallensbæk Rideklub og starte på tirsdag. Et aftenstævne.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
5
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 13:48

At hun har KS er ikke en undskyldning for at hals og rytter svinger fra side til side eller at munden står åben.

 

Jeg synes, du rider så fint og følsomt generelt og har en rigtig fornuftig tilgang til træningen, men lige med seriechangementerne, der ser jeg en rytter, der vil mere end ekvipagen er klar til.

10
1
Svar på denne tråd
 
 træning
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 13:51

Det har du helt ret i - træning, træning, træning og lidt mere træning skal der til. OG det gør vi! Har en dygtig underviser som hjælper os rigtig meget.

 

Ej, hvor spændende - håber du smider et indlæg om hvordan det er gået - evt. en film ;)

 

Pøj pøj!


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 14:01

Den mening må du gerne have. Jeg er dog ikke enig med dig.

 

Dejligt du oplever fremskridt Randi :) det er hvad der gør det så skønt at ride dressur.

 

jeg ved ikke om jeg smider mere op på heste nettet. Men du er velkommen til at følge os på vores Facebook side. Dressurhesten - Laras verden :)

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
5
Svar på denne tråd
 
 kukkuk
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 14:33

Ja, det er det nemlig. De små bitte ting :)

 

Ej, det håber jeg da, at du gør. Der beggynder at forsvinde så mange herinde fra

 


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider