Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 A-speranza og jeg på jagt :-)
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 08:42

Vi har været inde og ride jagt i Odense, sammen med Fyns Jagtrideklub, det var super fedt, og lækkert vejr.

A-speranza var super sød at have med :-)

Hun bliver snart 6 år, så synes hun gør det godt. Springene var maks 80 cm.

På søndag drager vi til Middelfart, Hindsgavl og rider med i følgefeltet, også maks 80 :-)

 

Vil blot dele lidt billeder :-)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

 

 

 

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 

 

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

14
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig billeder
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 20:11

Sikke en dejlig hest!

Det ser ud til at I havde en god tur begge to

Jeg mindes fpr et par år siden i havde problemer med dressuren(jeg beklager hvis jeg husker forkert), hvordan går det, med det? :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for det :-)
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 21:33

Julie;

Tak for det :-)

 

Du husker helt rigtigt, vi har stadig nogen problemer, men det vil jeg mene er blevet mere genrelt. Hun er super sensitiv, speciel, følsom og super intelligent på samme tid, ikke en god coktail.

Vi kæmper, sammen (y)

Det er ofte svært, da hun er en meget stærk hoppe, og hun synes helt klart at hun selv skal bestemme, hvor skabet skal stå. Hun har ihvertfald sine egne meninger om tingene.

 

Hun kan iøvrigt finde på at "bakke af" - om det er på banen, eller mod et spring, enten på jagt eller bane, det er bestemt ikke nemt at ride på :-)

- Har overvejet sende hende en periode i ridning, også for at få lidt mere klarhed, og at hun måske kunne blive mere "ridelig" og nem... Mere selvgående og ikke så pivet :-)


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

 

 

 

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 

 

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 22:06

Nå, då havde hukommelsen ikke svigtet helt alligevel, hendes navn er jo lidt specielt.

Det ser jo ud til at I er kommet rigtig langt siden da, flot når hun er lidt speciel.

Det lyder spændende med at sende hende i ridning, tror bare du skal være ops på at finde et sted som forstår sig på den type hest og har tid og plads til hendes lidt specielle behov.
Jeg tror helt sikkert det kan være givende, hvis man finder det rigtige sted til din fine hoppe.

Jeg ved nogen har haft gavn af at i fole deres specielle hopper, da moderskabet åbenbart har modnet dem lidt. Bare en sidebemærkning

1
0
Svar på denne tråd
 
 hest i ridning :-)
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 10:28

Tak Julie :-)

 

Ja, hendes navn er lidt specielt, og det er hun bestemt også selv :-P

Hun hedder jo Raypawer's A-speranza, der er ingen som hende ;-)

 

Tak, jeg er egentlig selv rimelig stolt over at være kommet hertil, det er rimelig vildt - med tanke på de bump på vejen vi har haft.

 

 

Jeg har overvejet det med at sende hende i ridning, hvis ikke jeg selv, kan få det til at lykkedes.

Har valgt at gå "all in" på undervingning først, og træning i skoven - med og uden faste forhindringer.

 

Vi var jo afsted til Hindsgavl igår, fuld fart frem, vejret var perfekt og det var SÅ smukt et område, og det at ride inde imellem dyrene

Vi havde en del "forbier" i starten, før pausen ca. halvvejs, efter pausen kom vi ned foran bagmaster, og have tid/ro til at kunne ride på igen, og fik næsten samtlige spring :-) (y)

 

Vi red på et meget åbent område, og det jndbød hestene til at kunne løbe udenom :-/

MEN, dem inde i skoven, dem trækker hun selv på og søger til (y)

Da har hun så også en "barriere" i form af træerne på begeg sider, men stadig mulighed for at "gå udenom" - tror hun føler sig mere sikker, når det ikke er så åbent.

 

Trods hun snart er 6 år, har vi stadig en masse at skulle lære :-)


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

 

 

 

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 

 

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 12:16

Dejligt med en god tur, og man kan mærker at det går den rigtige vej med træningen, det ser også dejlig ud, gode aktion fyldte billeder.

håber i finder hinanden endnu bedre, og efterhånden som tiden går og hun får mere rutine vil meget måske falde mere på plads i hendes " hoppe hjerne"

keep Up the god work. Og god vind med træningen.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 træning
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 10:14

Træning, træning og atter træning :-)

Når man får sådanne ture, så er det al træningen værd

 

Håber med tiden, træning og rutine at der sættes nogen flere brikker på plads i hendes hjerne

 

Tak for det (y)


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

 

 

 

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 

 

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider