Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 2014-Mål/Drømme - Hvordan gik det?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 07:28

I slutningen af 2013 lavede jeg fremtidsspørgsmålet om mål og drømme for 2014.

 

den er her www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1118741/1118741/

 

Der var en som skrev: En drøm, er bare et mål uden en plan. Det er da en fantastisk sætning, som jeg har brugt meget siden :-)

 

Jeg har stort set nået målet. Jeg kom både til at springe og starte et enkelt stævne. Jeg har også gået til spring undervisning og blevet halvgod til at køre alene med traileren.

 

Næste års mål, er det skal være et springstævne jeg skal starte.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Hvordan gik det med dine mål for året der gik, fik du dem indfriet, eller skal de sidste måneder bruges til at nå dem?


 

Rytter af konetypen

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Jaaa det gjorde vi
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 08:02

Ja jeg nåede stort set mine mål rent ridemæssigt.

 

Jeg ville ud og starte mit og Verano's 1. Spring -og dressurstævne.

 

Jeg når inden udgangen af året at have startet 2 dressur stævner og 2 springstævner.

 

Jeg ville have startet en baby jagt, men nåede dog "kun" en jagt træning da han desværre blev syg nogle måneder ( høje levertal). Han gik dog en god trænings jagt.

 

Håbede på at ha en i hest som kunne stå i traileren uden at stresse. Han er så rolig og kan sagtens stå i traileren og slappe af. Er SÅ glad for dette da det gør stævner så meget mindre stressende. Så alt i alt et tilfredsstillende år på trods af sygdom.

Billede

Glad efter vores 1. Springstævne.

Billede

Fra vores 1. Dressur stævne :)

 


XXère vil altid stå mit hjerte nært

R.i.p Chantelle 1999-2011

1
0
Svar på denne tråd
 
 to mål opfyldt
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 08:10

jeg har fået to mål opfyldt.. min hoppe skilte fuldstændig ad sidste år og fik sørme vokseværk da hun skulle gå sadelkåring.. så målet for hende i år har været at få en bestået rideprøve -nået og TJEK

 

Så er der mit problembarn til ridedyr. Magen til sød og rar men MEGET UKONCENTRERET hest skal man lede længe efter.. mit mål med ham var at jeg altså skal have ham i byen i år.. da vi kom til sensommeren blev jeg næsten lidt bekymret, for jeg følte ikke han var klar til at komme i byen endnu, fordi han jo stadig skal holde øje med ALT.. men så tog jeg mig sammen og meldte ham og mig til undervisning = så skal vi jo i byen.. og sikke en forvandling efter min nye underviser lige har rettet chaufføren, så vi har allerede redet en sløjfedressur og gennemført (godt nok skrev dommer noget med en hest der kiggede tsk tsk). så det mål må vel også være opfyldt - TJEK..

Næste mål med ham er stævne og ride gennemføre en LC1 og 2. Når dette mål er nået må næste mål være at få ham i byen et "nyt" sted og få en god tur der.. han skal have i små bidder.. og vi skal nok blive dygtige jo bedre chaufføren bliver til at sørge for koncentration hos herren. Jeg har en drøm om at komme til at ride et C stævne med ham, med et fornuftigt resultat.. men der er mange delmål på vejen

ej så har jeg ikke engang et nyere billede af herren tsk tsk..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Målet for i år
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 08:14

Målet for i år er ikke nået.....

 

Hesten har nu stået i 5 mrd. med en gaffelbåndsskade.

 

Målet var at starte MB, her i efteråret, håber at det så kan blive næste efterår.

 

I må alle gerne lige krydse fingere, for hesten, når vi mandag d.1 december skal til kontrol.


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hephey
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 09:25

ja jeg havde et par beskedne mål...

1. få en god træning ved Peter Flarup.

2. Få nogl gode ture i terrænnet til stævnerne, hvor herren havde selvtillid ud i vandet

3. Få et par gode ture til kommunemesterskab og land og fritid cup....

 

1. blev opfyldt i februar hvor Preben sprang super godt og tøvede ikke en eneste gang...

 

2. blev opfyldt i april, da herren for første gang i sit liv sprang ud i vandet, hvilket kom utrolig meget bag på hans rytter som var ved at flyve af

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

3. blev opfyldt i August, da vi sprang 2*0 i 2 hovedrunder i kommunemesterskab med 4 fejl i omspring og blev nr. 2

Og så gik vi videre til finalen i land og fritid cuppen med 4 fejl, sprang fejlfri i finalen og nailed omspring med en super fejlfri runde.... og vandt

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Derudover har vi skiftet til en Micklem trense som har givet meget mere ro fortil... samt opnået vores første rosette til et c-stævne... godt nok blot en 0 runde i lc, jeg har som rytter haft en eller anden latterlig blokade når det galt c-stævner.

 


Carina Overgaard... Militaryrytter

 

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 09:29

hihi jeg skrev i den oprindelige tråd

af personlige årsager gik vægttabet ikke igang som det skulle, og det er først nu jeg rigtigt er kommet igang - det går langsomt men fremad... alting starter med at ændre tankegang og vaner... og indtil videre går det godt :)

derimod nåede jeg målene med Hjalte til fulde!!!
han har gået to stævner med et par måneders mellemrum - og vi gik fra LD2 til LB2 med 64% - det var så meget mere end jeg havde regnet med, så jeg er FULDT tilfreds med året indtil nu :D

 


nu med gule Hjalte Tidselbjerg

 

men savner min røde basse Apache

 

 

og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!

3
0
Svar på denne tråd
 
 2014 mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 12:26

Mit 2014 har været noget omtumlet på godt og ondt og har nået nogle af mine mål og er egentlig ret tilfreds "på bundlinien"!

Jeg er blevet gårdejer (som har været et mål siden 2010 ):

Billede

På "nedturssiden" måtte jeg desværre returnere min drømmehest Fabiana (Peruviansk Paso) -der udviklede sig til et mareridt pga. handelsfejl og efter halvandet års forgæves forsøg for at få en ridehest ud af hende (og MANGE dyrelægeregninger), måtte hun retur til sælger. En rigtig træls oplevelse.

Billede

Sælger kunne ikke tilbyde handelsprisen tilbage og jeg måtte tage mod en islænder istedet for at det hele ikke skulle gå i hårdknude (med et ganske stort tab ved dette bytte, men det var trodsalt bedre end at stå med en syg hest). Islænderen fik jeg hjem ubeset med forhåndsviden om at han skulle videresælges, da islændere ikke rigtig siger mig noget. Efter ca 4 mdr hos mig blev han solgt til en rigtig sød kvinde der synes at han var fantastisk ).

Billede

Pga. gårdkøb og div. udgifter til gården, kunne jeg ikke tillade mig at bruge en masse penge på hest og selvom en Lusitano/PRE står højest på ønskelisten, måtte jeg "nøjes" med en 4.000 kroners 6-års fuldblodsvallak. Divo blev købt af avler og var aldrig kommet igang med noget og havde gået med sin mor på sin fold hele sit liv. Spændende projekt men han er sådan en sød og nem dreng og han blev hurtigt ridevant uden utryghed.

Vi er igang med klassisk/akademisk dressur (dvs meget arbejde for hånd) så vi kan få bygget en masse muskler på samt lære at holde fokus hele tiden ens vi arbejder. Fuldblod er jo lidt flyvsk fra naturens hånd og det kan være svært at holde koncentrationen istedet for at holde øje med omgivelserne og her er arbejdet for hånd super, da man virkelig kan "holde hesten indenfor rammen" og "hente opmærksomheden tilbage nærmest inden den forlader hesten".

Billede

Derudover havde jeg lovet mig selv at smide så mange kg som muligt i 2014 og har tabt ca 16 kg i løbet af året! Weeee!

Håber 2015 bliver mere rolig i alle henseender!

 


Næsten ny Wintec Pro med garanti og ekstra kopjern -NEDSAT til 3800 kr!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=56&i=3459&t=3459

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende tråd....
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 15:56

Spændende tråd om hvad man ønsker, og hvad man når. Og om hvordan livet nogle gange ændre det man drømmer om.

 

Min drøm var følgende :

 

Pinot Noir:

Skulle starte LA4-5 i dressur på d-plan i løbet af foråret. Evt afslutte året med MB0. Muligvis prøve kræfter med C-plan i løbet af året.

Der har jeg startet LA2 på C-plan, og endte midt i feltet af 32 startende.

Min underviser startede ham i foråret i hans første MB0 på C-plan, hvor han gik til flotte 65,3 % - flot gået af en "ikke-gangmaskine, lavstammet grønt pas hest" :-)

Desværre fik han i maj en foldskade, men vi er godt i gang med genoptræningen. Og jeg håber vi måske kan tage en la1 til nytår.

Og så håber jeg næste år, at vi måske kan få ham til at blive B-hest i dressur :-)

Billede

 

Billede

 

Krones Caspian :

Ham ville jeg gerne give mere stævneerfaring i løbet af i år.

Ham havde jeg planer om at starte i LC'er i foråret, og evt slutte året af med LA1-2 på C-plan, hvis han var god nok.

Han har så udviklet sig eksplosivt, så han gik sine første LA1'er på d-plan med 1 pladser i foråret.

I maj startede jeg i vores første la1 på C-plan, og han var SÅ fin :-). Siden da er det blevet til placeringer på c-plan i LA1, LA2, LA3 og LA5.

Lige nu trænes han på at få changementerne på plads, så næste år skulle han gerne blive B-hest :-)

Men han skal stadig trænes i at koncentrerer sig og fokuserer - han er en rigtig 6 års vallak, nysgerrig og kiggende :-)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Så ville jeg gerne tabe mig 10-15 kg, men beskrev at min rygrad er som en regnorms :-)

MEN da min bedre halvdel fik konstateret sukkersyge i sommers, ja så har jeg sørme tabt mig 5 kg bare på at lægge kosten om, og ikke sidde og hyggeguffe slik og kager :-)

Der måtte gerne ryge 5 kg til - men det bliver først til foråret :-)

 

Gården skulle også have en omgang - og det er blevet til et dejligt kontor/gæsteværelse på 1 sal.

 

Det bliver spændende hvad 2015 bringer :-)

 

mvh Charlotte

10
0
Svar på denne tråd
 
 jamen...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 16:17

Sjovt at se tråden vi skrev i sidste år.

 

Mine mål og drømme er til fulde blevet opfyldt med begge heste.

 

Bolle er blevet en stor voksen herre, der har sin anden halvdel, Stephan, som midtpunkt i sit liv. Det er utroligt den indflydelse de har haft på hinandens liv og jeg nyder at følge med på sidelinien.

Billede

 

Jeg har foræret ham til Stephan, det har Bollen fortjent, så møder du et par rigtigt flotte store fyre, der rider ponygames den ene dag og springer huse den næste, så er det Stephan og hans hest, Bolle

 

Selv har mit ønske om at ride brugsorienteret western ført mig lidt rundt, der er mange måder at gøre tingene på, jeg fandt min måde i det nordtyske, hvor jeg fandt nogle ligesindede tosser, der dyrker noget, der kaldes Californio tradition, eller Vaquero.

 

Jeg så et opslag på FB, læssede hesten og kørte til Padborg og blev introduceret til bosal, et bidløst hovedtøj, ved en clinic med Jeff Sanders.

Billede

 

Så vi har rykket os rigtigt meget på alle fronter, kastet med lasso efter atver, været på pleasureclinics, lange skovture, blevet gode til at køre trailer helt til Tyskland, og er bare blevet et fast team, der er glade for hinanden, og nu endda har fundet en retning, der passer os.

 

Ligeledes har jeg været super priviligeret, ingen af hestene har, 7-9-13, haft en eneste sygedag.

 

Billede

 

Så 2015 skal bruges på det samme som 2014, vi øver os bare på at gøre ting sammen, blive lidt hurtigere, lidt skarpere lidt mere synkroniserede, og det kommer stille og roligt..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

4
0
Svar på denne tråd
 
 smiler...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 19:13

Ej altså hvor er det sjovt at følge op på mål/håb og drømme tråden.

Skønt at læse hvor mange det er gået næsten som de håbede på.

For mit egen vedkommende er det gået både godt og skidt, mit håb for flere ture på min skønne soulmate, min gamle ven Brava, blev opfyldt, men hun er også blevet sendt over regnbue broen, og det var bestemt ikke hvad jeg håbede på for år 2014.

I forhold til min "lille" 4 års, har jeg opnået alle del mål, et par små stævner og hele 2 ture på terræn banen.

Og jeg fik masser af sol,camping,kano sammen med min familie.

Jeg havde håbet på "flow" i træningen,men dette har det desværre knebet gevaldigt med. Jeg har haft en rigtig træls oplevelse med min underviser, en berider jeg har brugt i mange år på Brava. Efter en fin opstart i foråret, blev det en blandet fornøjelse for mig at ride hos vedkommende. Jeg kunne slet ikke finde mening i undervisningen, troede at de var mig der Ikke kunne ride ung hest, efter de mange år på en rutineret MB hest. Berideren skulle ride ham da jeg var afsted med jobbet en uge, men det resulterede i hul i begge sider på ham, ØV ØV hvor var det trist at komne hjem til.

Derfor har jeg skiftet under viser og lagt træningen tilbage til hvad jeg selv kan forstå og udføre, og nu går det rigtig meget frem af igen.

Så flow i træningen opnåede jeg ikke helt, men klogere det blev jeg.

 

Billede

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 De gik ikke...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 21:04

Billede

 

Målene var at ride landsstævnet på Broholm og debutere i MA efter et år med graviditet og barsel - men sådan skulle det ikke gå

 

Vi fik startet fint op på sæsonen med fine resultater og rigtig god træning derhjemme.

 

En forårsdag i april var Bubbi og jeg på vej på banen, da han springer for en fugl og der lyder et "knæk".

En lang historie kort endte med 5 ledbehandlinger, 10 laserbehandlinger samt en skrap glucosaminkur og sammenlagt næsten 6 måneders pause, hvoraf de 4 var med en urentgpende hest ???

Mange tårer blev grædt og frygten for at min dansepartner ikke længer skulle danse sad længe i mig.

 

MEN - behandlingerne virkede og Bubbi har nu været i meget langsom genoptræning i snart 2,5 måned ??

 

Skæbnen ville så, at jeg nu ventet vores 2. barn (termin maj 2015) og genoptræningen trækkes derfor ud. Vi har ingen hast.

 

Vores mål for 2014 blev ikke indfriet. Men mon ikke vi nok skal nå det hele. Bubbidyret skal aldrig nogen steder, så vi har jo mange år endnu.

Han er rask igen og det er nu engang det vigtigste ??

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

8
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 22:07

Ja, min følsomme varmblodshest er i tilridning og det går over al forventning Han er halvt Trakehner, så han er lidt sen udviklet og ret høj, derfor var det godt at vente til han var 4½ med at ride ham til.

 

Han havde ikke oplevet så meget inden, bare tullet rundt her i "baghaven" sammen med de andre. Jeg rider ikke rigtig længere, og jeg er blevet lidt sær omkring mine heste( har oplevet mange underligheder igennem årene i forbindelse med opstaldning), så efter at have set og besøgt flere trænere/beridere fandt jeg den rette. BBH Træner Lene Særmark.

 

Jeg var ikke tryg ved han skulle tranporteres, men det gik heldigvis fint, jeg hader at sætte heste sammen der ikke kender hinanden, men det gik også fint, efter han lige skulle løbe igennem hegnet en gang . Men så lærte han at det gjorde meget avs da der er meget strøm i,og han kom heldigvis ikke noget til, pyha.

 

Hun er så god ved hestene hun har i træning og selvom Fedte kan være lidt reserveret, har han fuld tillid til hende(han er helt vild med hende )), plus han har fået en ny ven, en anden stor vallak Bette ( jeg kalder min Fedte til kælenavn ) og de har en kæmpe fold at hygge sig på. Han er ved at kunne mange ting nu, være alene i ridehuset selvom det stormer og han er fuldt ryttervandt.

 

Jeg er så heldig at Lene ved så meget om anatomi, at hun opdagede nogle låsninger han havde i halsen plus han var noget låst i korsbenene og hun har i samarbejde med dyrlægen(kiropraktoren) fået løsnet ham op så han har fået en bedre balance. Det er heller ikke nemt når man er 174-175 i stang og kun 4 år. Så en masse jordarbejde og øvelser inden tilridningen gik igang.

 

Han bliver bare flottere og flottere i takt med han sætter flere muskler.. Ja faktisk er han så lækker at dyrlægen var ved at købe ham, hvis ikke han havde været så høj, og det er dyrlægen ikke...heldigvis er han lige så sød og indtagende som han er stor, så dyrlægen skal prøve ham når han er klar til at få andre ryttere på.. Jeg voksede lige lidt, da hun sagde hun er interesseret i ham

 

Her er han sammen med Lene :)

Billede

 

 

 

Ville gerne have sat flere billeder ind, men den tænkte i flere min, så hvis i vil se flere kan i se det på Lenes FB`:

 

www.facebook.com/pages/Tr%C3%A6ning- til-gl%C3%A6de-for-hest-og-rytter- vLene-S%C3%A6rmark/439790039393374

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

3
0
Svar på denne tråd
 
 Her er hvad jeg skrev sidst....
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 22:37

Personlige mål:
tabe mig - det helt store mål er 20-25 kg, men jeg starter med et del mål om bare at tabe mig 7-12 kg
begynde renovering af vores gård
begynde at motionere mere, passer jo godt sammen med at jeg gerne vil tabe mig, men jeg kunne faktisk godt tænke mig det der løb noget, men jeg har bare ikke kunne ta mig sammen mere end en uge...

Heste mål:
2 stk hopper der skal til kåring
en hoppe der gerne skulle starte LA - 5 års DSA
1-2 hopper i fol
lavet sadelrum, påbegynde jordfold og ridebane
hingstebassen skal begynde lidt løsspringning og longering, således at han er klar til tilridning til sommer

 

Resultatet:

Jeg tabte mig ikke, men endte med at blive gravid med nr. 3, tog heldigvis ikke meget på og har tabt de ekstra kilo, nu mangler der bare de kilo fra nr. 2

Vi er færdig med renoveringen af stueetagen og holder barnedåb dernede på søndag. Er total mega overlykkelig over resultatet.

Motion blev kun i form af rengøring, renovering, hente og bring, male osv.

En hoppe kom til kåring, resultatet blev dog ikke helt som ventet.

1 hoppe i fol, grundet for mange andre heste hjemme i stalden der ikke er solgt.

Sadelrum tjek

Hingstebassen er nu knap så mandlig, men han har prøvet det der løsspring og det er sjovt, nu mangler vi bare en rytter på nakken.


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

2
0
Svar på denne tråd
 
 2014...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 19:37

Jeg startede året med at aflive min forrige hest, da jeg efter 2 år havde mistet troen på at hun kunne "fikses". En trist og hård beslutning, men efter min mening den rigtige. Så i slut Januar sagde jeg farvel til Capina, og dermed drømmen om at hun ville blive en normalt fungerende ridehest

 

Billede

 

Jeg begyndte at kigge efter ny hest, mens jeg grundigt overvejede hvad det egentlig er jeg gerne vil med min ridning fremadrettet. Og meget hurtigt fik jeg kontakt med avleren af denne skønne fyr:

 

Billede

 

En broget DV plag med super springafstamning. Han var sød og rar, men også forsigtig og meget rå. Han kom hjem på stald i starten af februar, og målet var at lære ham alle de basale ting inden sommeren, hvor han skulle flytte i løsdrift.

 

Han har været en udfordring på nogle punkter, men heldigvis er han ret lærenem og en rigtig sød og rar hest, der dog har sine egne meninger om tingene. Det er nu én af de ting jeg godt kan lide ved ham, det kræver bare lidt mere af mig som træner

 

Målet for næste år er at få ham gjort udstyrsvant og senere hen ryttervant, men primært skal han nok bare vokse, lege og hygge sig, da han er en ret stor dreng

 

Billede

 

(Han er knap 2 her, og jeg er 174)


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

3
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 19:50

Jeg nåede også mine mål for i år:

 

Ignis blev B-hest,og vi nåde at starte vores første landsstævne, og så endda på Blue Hors :-D

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Målene for næste år er lagt, og vi træner allerede derude af, vi skal have mere rutnie også skal vi forhåbentlig ud og ride et par MA/geo klasser :-)


Min anden hest La Waldi, skal formodentlig igang med ride karrieren igen, efter et år som føl hoppe.

Billede

 

Og lille følle skal bare hygge og trænes i alm. opdragelse :-p

 

Billede

 

Ellers håber jeg bare de forbliver sunde, rakse og glade :-D

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 super med opfølgning
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 23:11

Hvor er det bare skønt at læse alle jeres opdateringer - heldigvis er de jo overvejende gode og mange som er "nået i mål".

Jeg måtte da lige ind og se hvad jeg skrev......

Mit mål for i år var at hesten blev raskmeldt af dyrlægen efter en aaalt for lang skadespause. - og drømmen om at få lov til at springe lidt og måske ride TREC igen i 2014.

 

Og vi gjorde det :)

Sådan så hun ud 2. januar 2014 - nærmest ikke en muskel.... en af de første gange jeg lige listede mig op - ellers lavede vi primært genoptræning fra jorden - massere af jordarbejde!

Billede

 

8 måneder senere ser vi således ud i september:

Billede

 

Og tra daaa vi kom ud og starte TREC - bare træningsklasser sammen med min yngste datter:

Billede

 

Fik også redet en sløjfeklasse i spring 40cm :)

 

Og Dyrlægen har scannet hendes tredobbelte ligamentskade ok ophelet - så vi har igen en ridehest :) :)

 

Så lidt mål for næste år må være at ride TREC igen - og ikke kun træningsklasser :) - drømmer om at komme ud og ride noget dressur - bare LC til start og komme lidt igang med jævning springing (kyllingespring) og forhåbentlig få lidt undervisning af Susan Kjærgård igen - og hvis vi får godt igang med skovture - hvem ved om vi kan få grundtemport så højt at vi kan ride et lille distancestævne :) - drømme drømme

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 Mit mål 2012
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 08:34

Billede

Mit mål i år var at opnå B-status i dressur med ham her Det lykkedes heldigvis. Jeg håber, at kunne debutere i vores første landsstævne til januar. Men nu må vi se. Vi er lige så meget til terrænridning (skovture) som dressur, så derfor bliver der ikke trænet så intensivt, og dermed flytter vi os ikke så hurtigt.

 

Video

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2014
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 08:51

Ja, jeg mente selvfølgelig 2014


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 18:08

Mit mål var jo at få både hest og jeg i kondition til stævner igen og jeg havde også næsten nået det til sommerferien - men så blev jeg desværre ret syg af stress og min krop kom til at føles som spaghetti meget af tiden, så ridningen er indstillet pt. Det er selvfølgelig øv.

Men til gengæld er det lykkes mig at komme ned i en størrelse, hvor jeg kan passe mine heste, når jeg får overskud til at starte ridning igen; Jeg har pt. tabt 30 kg i løbet af ca 5 mdr henover sommeren via kostomlægning primært og lidt motion. Prøver at nå små 10 kg. mere, så jeg kan uddanne 1'er ponyerne i stalden selv (min onkel har et par stykker af egen avl, der er ved at have alderen til ridning og salg, og jeg har jo også selv en 1'er pony).

 

Så havde jeg jo de to unge banditter også. Ved den store har jeg skrevet, at jeg ville sende hende ud i tilridning, og håbede på selv at være på ryggen af hende inden slutningen af året. I løbet af de første par uger af sommerferien tøffede jeg rundt på ryggen af hende på ridebanen selv Så det mål er vist til fulde opfyldt... Det viste sig at være meget nemmere end forventet,og var slet ikke nødvendigt at sende hende ud i tilridning. Det værste "spræl" var en enkelt gang, hvor hun blev bange for balancen fordi longen forstyrrede hende og hoppede en smule, men så kom longen da bare af

Hun står også fint parkeret ved skammel, når jeg skal op, det gik også som en leg at lære Men trafik /trailertræning har vi ikke fået gjort så meget ved.

Den bette kom jeg ligeledes til at futte en smule rundt på, omend ikke så meget, da jeg stadigvæk synes, jeg er lidt til den tunge side for ham... Det er vist et godt stykke over målet: Havde ikke regnet med nogensinde at blive slank nok til at kunne ride på ham.

3
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 18:24

Mit mål for 2014 var at debuttere i MB0. Det gjorde vi.

 

Både MB0 og for en måned siden en MB3 til rigtig fine procenter :)

 

Der udover at lege med piaffe og seriechangementer. Det gør vi også og hun er ved at lære etterne (kan nu lave 4 stk)

 

Så jeg er så stolt (y)

 

Billede

 

Billede

 

Næste mål - for 2015 - er at gøre hende til B hest og prøve at starte et Landsstævne - for at gøre det :)

 

Og mit ultimative er nok at starte en MA på hende, men om det lykkedes ved jeg bestemt ikke da hun har svært ved galop piruetterne pga sin ks. Men hun skal ikke tvinges til det - så hvis hun kan, så gør vi. Hvis ikke - så laver jeg de ting hun kan :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

6
0
Svar på denne tråd
 
 året der gik...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 22:22

Sjov tråd at kigge tilbage på :)

 

Vi nåede vores mål. Ganesh har haft rigtig svært ved at lære og changere. Til tider tvivlede jeg da også på det nogensinde skulle lykkedes...

Men med hjælp fra min dygtige underviser fangede han fidusen her i sommers. Og på en god dag mestre han nu ned til lidt 2er ch.

 

Så målet var styr på CH og rutine i MB. Rutinen er vi fortsat igang med, men den kan man jo aldrig få for meget af.

En del placeringer er det da også blevet til. Senest denne weekend hvor vi krydsede de magiske 70% i MB0 med en sejr til følge og 67,5% i vores kun 2 MB2. Går alt vel debutere vi i MB3 om 14 dage... :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Med den unge var målet styrke og rutine, evt lidt stævnestart. Det har vi også nået.. Vi rider stadig kun 3 gange i ugen, så går han på skridtbånd 2 gange i ugen og har ellers haft en del fri.

Han var i sommers med i byen et par gange hvilket han tog rigtig pænt, men vi skynder os langsomt og har ikke travlt :)

Billede

 

Billede

 


Mvh Stinne c",)

 

 

Amerigo Classic dressursadel sælges.

Kontakt for mere info.

 

At ville skaber evnen til at kunne.....

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 18:57

Hvor er det en sjov tråd - fedt at du har husket den, så vi kan få svarene!

 

Mit 2014 gik absolut ikke som forventet.

Målet var at få min "parthest" (som jeg havde som min egen) ud og gå noget MB igen, som vi gjorde i 2013, og måske endda komme til at ride et landsstævne. Sådan skulle det ikke gå. Hun var ikke med på legen mere, og derfor har hun fået lov at holde pause det meste af året, og jeg har i stedet fået stillet hendes søn til rådighed hos samme ejer. Ham deles vi så om at ride.

 

Ham har jeg så i stedet nået at starte LA4 på C-plan på, og så endda til over de magiske 70% og min første sejr til distriktsstævne. Så selvom året blev noget anderledes end jeg havde regnet med er jeg rigtig glad for at ride ham, for han er en helt anderledes hest at ride end hans mor - så det er jo bare endnu mere erfaring :-)

Billede

 

Mht. føllebæbben (som blev 3 i år), så er det gået lidt langsommere med hende end hvad der liiige var planen. Hun er blevet helt fortrolig med longe og indspændinger, og haft sadel på et par enkelte gange uden at sige noget til det. Men træningen blev præget af lidt mange pauser, så hun nåede ikke at blive ryttervant, og da vi ikke har ridehus har vi ikke rigtig mulighed for at træne mere her hen over vinteren. Men hun er stadig den sødeste mest tillidsfulde baby, og vi har ikke så travlt. Det vigtigste er at hun får en god oplevelse med det - så vi starter bare hvor vi slap når det engang bliver forår igen :-)

Billede

 

Og det blev meget meget langt, undskyld ;-)


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 21:50

Puha, det blev vidst en helt anden afslutning på året end forventet. :-(

 

Jeg blev i januar ejer af hende her:

Billede

Et stks meget muskelfattig og tynd Fame.

 

Målet var at komme ud og starte nogle LC-klasser og gerne lidt sløjfespring også. Muligvis snuse til lidt LB-klasser og lidt LA-niveau derhjemme.

 

Vi kom skam afsted og i starten af november så det sådan ud:

Billede

Et stks meget mere velproportioneret Fame :-P Vi har været afsted til stævne 3 gange - dog med overvejende succes :-D Vi har startet LD og LC med et rigtig godt resultat.

 

Spring nåede vi aldrig til, da hun virkelig har haft problemer med balance og styrke pga skævt kryds.

 

Det hele kuliminerede så for 3 uger siden. Fame tydeligt besværet af "et eller andet" i lænden/ryg/kryds/korsben/hofte. Efter et par dage skulle Fame have sin regelmæssige kiropraktik - dyrlægen stopper ved bagparten og kigger forundret på hende og efterfølgende spurgt om hun har haft et nyreslag? Øh, nej, det havde hun ikke lige, men hun var noget besværet at ride og havde derfor også fået fri. Blodprøve blev taget og dyrlægen fortalte at det var den mest kedelige blodprøve han nogensinde har set - alle tal var tiptop som de skulle være. (Y) Så vi gik igang med intensivbehandling med laser og massage - uden nogen mærkbar effekt. Vi blev beordret skridt i 30 min hver dag og for hvert 2. skridt trådte Fame ikke igennem og havde meget svært ved at komme rigtig ind under sig. Dyrlægen kom ud igen og lavede bøjeprøve på hende - hun gik rent igennem. Afsted til røngten i fredags og det viser sig at hun har tætsiddende torntappe med 0,9 mm afstand (normalen er 3-4 cm). :-( Så nu har hun fået lagt en blokade og så må tiden vise om hun bliver bedre (for så er det torntappene der driller). Bliver hun ikke bedre, er det ikke torntappene der gør det.

Jeg har redet på hende idag, uden nogen forskel. :-( Øv, man mister håbet - vi kommer i hvert fald ikke ud at flotte os det næste lange stykke tid.

 

På det personlige plan er det gået skide godt! I januar troede jeg at jeg fortsatte på min arbejdsplads de næste 3-4 år. Nu er jeg sygeplejestuderende og jeg elsker det! (Y) Jeg er gået fra min kæreste, som bor i den anden ende af landet og det er faktisk helt ok. Derudover har jeg startet eget firma og det er også så fedt! Jeg brænder virkelig for det og elsker at se fremskridtene!

 

I år 2015 håber jeg på at kunne ride rigtigt igen. Mere tør jeg ikke satse på


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mine 2014 mål...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 12:44

Dejlig tåd, og dejlig læsning i de fleste tilfælde

Jeg fik skrevet i den gamle tråd også, og jeg kan faktisk med glæde konstatere at jeg faktisk nåede i mål med det hele allerede i sommers

Jeg fik gjort min nu 3½ års ryttervant. Og mangen til nem unghest skal man dæleme lede længe efter. Han er ryttervant i skridt og trav på banen. Men har faktisk udover det gået med på flere skovture, hvor han frivilligt gik i spidsen med ørene fremme. Vi gik steder han aldrig nogensinde har været og han var ikke bange for noget som helst, selvom de mere erfarne damer sprang til siden bag ham over usynlige spøgelser osv, vippede han ikke med et øre. Og så fik han lov til at prøve kræfter med skridt, trav og galop på tur. MORS DRENG Har desværre ingen billeder af ham med rytter på nettet... Men det kommer forhåbentlig snart.

Mit andet mål omhandlede Calli, som skulle sælges for at gøre lidt plads i stalden. Og det gik sørme hurtigt. Nåede at få flere henvendelser på hende, og den første der kom ud og så hende var solgt på stedet. Så det gik heldigvis smertefrit.

Og mit bonusmål var at få ifolet Monza, og selv det er også lykkes. Så hun går rundt nu med kæmpe mave og en temmelig ivrig føllebob derinde.

 

Mål for 2015 er helt klart at Ruder Knægt skal blive "rigtig" ridehest, så jeg igen kan komme ud og ride. Monza skal have sit føl i april. Nu må vi se hvad der gemmer sig derinde, måske det bliver sat til salg. Og hvis det går rigtig godt skal hun ifoles igen.

Nå ja og så må hovedmålet for 2015 da vist være at jeg bliver færdig som pædagog Og så går jeg jo og drømmer om endnu en hoppe... men en ting af gangen


 

Venlig hilsen Nanna

dressurrytter i bedste hyggestil

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål og drømme.
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 23:01

Drømmen, målet for mig var klart. Jeg ønskede brændende at min yndlingsdreng ville blive rengående og at han ville klare skærene som han plejede. Jeg gik ind i 2014 velvidende om at målene fra 2013 stadig stod ved magt og jeg ville kæmpe for at de blev opfyldt, men med gaffelbåndsskader i begge bagben og en behnadlingsforløb der allerede havde betydet næsten et halvt års boksro og en bedste ven der forsvandt mellem hænderne på mig.
D. 6 februar var det slut, der var ikke mere at gøre - andet end at sige farvel, tak og hvor har det været fantastisk.
Det gjorde ondt dybt ind i min sjæl - det gør ondt dybt ind i min sjæl. Jeg savner ham, ikke bare hver dag, men hvert minut. Han mangler altid.
Det har aldrig været en dans på roser med ham, men det lige præcis det jeg mangler - alt det der gør så forbandet ondt og alt det der var så forbandet svært, MEN når det lykkedes bare var så forbandet fantastisk, det samspil, den forståelse og den følelse af succes, nøj jeg savner det. Det var det der fik mig til at knokle mod de drømme!
Ja, den var ond ved os den kærlighed.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Afskeden var langstrukken og jeg vidste i noget tid at det var den vej det gik - det var en hård tid. Et er at skulle forholde sig til at den hest der bare er HESTEN ikke længere skal være her noget andet er at skulle forholde sig til at man lige pludseligt ikke længere er hesteejer mere. Jeg har altid haft hest så lige pludseligt ikke at have noget i stalden var lige så svært at sluge.

Jeg vidste at hvis jeg skulle bevæge mig ud i stalden igen skulle der være noget at komme efter ellers ville det løb være kørt.

 

Inden jeg havde sagt farvel til Dellen stod der en lille pige (Esma) i stalden der virkeligt manglede noget kærlighed. Hun var alt jeg havde brug for. Hun var lige det skub til at komme ud i stalden, men ikke krævende og ikke vant til kærlighed så hun ønskede ikke noget af mig andet end mad og tryghed og det kunne jeg give hende. Jeg var ikke klar til at engagere mig eller føle noget, men havde brug for frirummet og tiden til at hele og finde tilbage til mig selv - det passede os begge fint. Hun hjalp mig til at komme videre til at se lyset, hun er nem og behagelig at være i nærheden af, havde aldrig prøvet noget og ville gøre alt for en godbid så alt har gået ganske smertefrit med hende. Hun er virkelig en fornøjelse, især nu hvor personligheden kommer frem. Hun er/var en dejlig recovery hest!
Da vi hentede hende:

Billede

og i sensommeren:

Billede

 

Tiden gik og Esma er ikke en gangmaskine eller fantastisk bygget. Jeg havde dog stadig samme drømme. Jeg vil så gerne dressuren jeg brænder for den og jeg vil ride der hvor det er sjovt. Så efter at være kommet nogenlunde til hægterne gik jagten igang jeg skulle finde en der måske, kun måske kunne indfrie drømmene engang i fremtiden. Jeg vidste det skulle være noget ungt, så jeg gik efter en 2 års hoppe, (det gør så ondt med vallaker der ikke kan rides så hvis ikke un kan rides kan jeg måske avle istedet for at sige farvel - det var min rationelle tankegang), jeg var slet ikke klar til at ride og engagere mig i ridning på det niveau på det tidspunkt endnu (det lyder åndssavgt, i know, men sådan havde jeg det). Det skulle selvfølgeligt være alt andet end Carbello. Vi kørte land og rige rundt til diverse sælgere og avlere og så meget både godt og skidt (nok mest det sidste), men endte hos en avler hvor jeg fandt hende og hun er fantastisk (eller var - lige nu ser hun forfærdelig ud - ligner noget der er løgn for at sige det mildt og bevæger sig værre)

Billede

 

Så målene blev ikke indfriet i 2014. 2013/2014 var på alle mulig måde nok det værste heste år for mig. Men 2014 har også medbragt mange glæder og arbejdet med de unge er taknemmeligt - nemt og ukompliceret.

Den overordnet drøm for livet vil være den samme, men en lille simpel drøm for 2015 er at de begge bliver tilredet og at det går godt.
Personlig håber jeg på snart at få noget afklaring på hvad jeg vil med mit liv - og hvis jeg søger ind og kommer ind til sommer så er en drøm mere for 2015 at jeg enten vinder i lotto så jeg kan beholde begge heste eller at jeg kan finde en dejlig familie til esma :)

Det blev langt, men 2014 har også været et langt år.


Cecilie og damerne Esma og Polle
Når tårene over tabet bliver til smilet ved minderne.
carbello i hjertet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gik ikke helt efter planen..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2014 12:46

 

Mål:forbedre mb %. Ma debut. Taf sommerstævne. Sjm mesterskab. Springe igen...

 

Året startede godt nok. Vi vandt næsten alle vores mb startere. Men så fik min kære røde hoppe hormon problemer, som gjorde hun var mere eller mindre uridelig i 4-5 måneder. Så intet TAF sommerstævne og intet sjællands mesterskab. Vi fik dog her i okt MA-debut. Derud over en 3 plads til distrikts mesterskabet og en 3 plads på TAF ranglisten. Så begyndte hun at blive mærkelig igen under ridning(denne gang mistænker j sadlen). Men så blev hun halt. Kommer dyrlæge og scanner hende torsdag.. så er ikke blevet til meget ridning i år.....

Billede

 


Mvh Tanja

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mål/drømme
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:29

Jeg startede året med et mål om, at ride lidt MB'er til landsstævne med gode procenter og det må man sige er lykkedes.

 

Vi red i maj 2014 landsstævne på Frederiksværk Rideklub i MB0 og MB2. Det blev til 68,4% og 67,2% og endda en 4. plads den første dag.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

I slutningen af maj valgte vi derfor, at kaste os ud i MA - meget mere end hvad jeg havde turde håbe på for år 2014. Vi debuterede med hat og kjole og 64,5% og 1. uplacerede.

 

Siden da har den stået på træning og mere træning, for at blive endnu mere stabil i MA'erne. Det er i alt blevet til 4 MA-starter i år 2014, senest placeret som nr. 2 med 66% til C-stævne.

 

Jeg er simpelthen lykkelig for alt det min bedste kammerat og jeg har opnået i år og ser frem til næste år.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Derudover fik jeg i oktober et samarbejde stablet på benene og har derfor fået endnu en stævnehest i stalden. 9-årig vallak efter Royal Diamond, som dog ikke har været brugt regelmæssigt i et stykke tid. Rhododendron blev derfor stille sat igang og i weekenden havde vi vores debut til stævne sammen. Det var en fornøjelse at ride op af midterlinjen på ham og trods en enkelt misforståelse debuterede vi både til stævne og i LA2 med 69,5% og endnu som nr. 2 - MEGET tilfreds.

1000 tak til Rhododendrons ejer Sara, for at give mig denne chance.

 

Billede

 

Alt i alt et kanon år og jeg glæder mig helt enormt til 2015.



Sandra Starke Pedersen og Meklenborgs Houdini

6
0
Svar på denne tråd
 
 Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 14:01

Mit mål for året var at få solgt min hoppe og finde min drømmehest ude i verden et sted.

Billede

Den7/2-14 lykkes det at få solgt hende til den sødeste pige.. kunne ikke have ønsket et bedre hjem til hende. :)

Bare ugen efter kom min nye hest hjem..

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og ja, jeg fandt min drømme hest. kunne ikke øsnke mig bedre.

i April måned red vi vores 3 stævne og vores første udenbys stævne hvor vi også hev vores første placering med hjem. en anden plads med 67.7 %

Billede

 

Billede

 

og den 30 maj tog vi vores første LB2 og vores første 1 plads med hjem med 68 %

Billede

 

Billede

 

 

I juni måned red vi vores første springstævne (Da jeg fik ham turde jeg ikke engang ride over en bom)

Billede

 

Billede

 

og dagen efter red vi klubmesterskab og fik en 3 plads med 68.5 %

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Sommeren bød desværre på en slem hovbyld og derfor ikke så mange stævner og sjov og ballade.

i oktober måneden red vi stævne igen. desværre en tur der plaget af nervøsitet fra min siden :(

 

Ugen efter tog vi udenbys igen og vandt vores klasse

Billede

 

Billede

 

Billede

 

og ugen efter red vi LB2 igen til hele 69.67 % og jeg belsuttede at det måtte være nu vi skulle prøve LA klasserne ud og det gjorde vi på hjemmebane og havde en dejlig tur :)

 

Så ja jeg fik min drøm/ønske opfyldt..

 



Catrine Nalepa Jensen & Stargolds Lopez

6
0
Svar på denne tråd
 
 Mit mål
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 22:29

Jeg fik min nye hest Celtic Cruising hjem fra England i januar.

Han er en irsk sports hest, som havde gået lidt jagt og som rideskolehest i England, men da han var alt for nervøs og en anelse vild solgte de ham.

 

Da han ikke tidligere har gået military og ikke var særlig ridelig, havde jeg ikke sat de store mål for 2014.

 

Mit mål var dog at kvalificere os til Subaru Cup finalen (stil terrænspringning) og gennemføre nogle 90 cm klasser i military.

 

Man må sige at det gik over forventning, da vi vandt begge vores Subaru Cup kvalifikationer og også endte med at vinde landsfinalen til store hestedag i Roskilde

 

Derudover gennemførte vi alle vores militarystævner med nogle super fejlfrie runder i terrænet! Nu skal dressuren bare på plads så skal han nok blive en stjerne :-)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


M.V.H Natasja


Military Ridningens Formel 1

GINSBORG


www.natasjachristensen.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 23:45

Puha... Det er en hård tråd for mit vedkommende...

 

Jeg nåede mine mål med Big, dog var dressurstævnet i form af at vi red derhen sammen med en veninde fra stalden... Her så vi hende starte sin klasse...

Billede

 

Vi nåede at starte en jagt sammen...

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Bobber nåede jeg at have med som håndhest og han nåede at få sadel på... Og han fik været i en sø og soppe... Og han nåede at måle 176 som 2 år og 3 måneder...

 

Billede

 

Billede

 

Her i hånden på Mathilde, så jeg kunne tage billeder...

Billede

 

Her som håndhest med mig selv

Billede

 

Begge er nu himmelheste.... Og bare det at skrive dét faktum, får mig til at tude... Savner dem frygteligt!!!!!

 

Ind i mit liv kom så Lotus på 4 år, og ham har jeg nu haft i små 3½ måned, han er min nye stjerne, giver mig alt jeg kunne drømme om og har lidt fra B&B's personligheder

 

Målet med ham i 2014 var sådan set bare at få en masse gode skovture, få installeret galop fra jorden og ryggen og lære ham at kende... Det går over al forventning, 2015 byder på en masse drømme og mål... Men dem gemmer vi til en "Mål og drømme 2015"

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

2
1
Svar på denne tråd
 
 ikke alt gik som håbet
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 14:04

Jeg havde få mål for 2014.

1. at nå målet på de tabte 50 kg.

2. at få en god praktik i forbindelse med min uddannelse, på trods af at intet op til den gik som håbet.

3. at få redet en lc1 eller lc2 på Dagirr

4. at få startet Jay op stille og roligt og få nogle gode rolige skovture på hende uden at hendes gamle skade sprang op.

 

1. målet omkrng de 50 kg er nået, siden min rejse omkring vægttabet startede for alvor i november 2012 er der forsundet 50 kg, og jeg nyder at kunne sætte mig på ryggen af de skønne heste uden at have det dårligt med det, og jeg nyder at tage en lille løbetur uden at have ondt over alt bagefter, også selvom jeg stadig mener at løb er tortur :)

2. optakten til min praktik var katastrofal, skolen ignorede alle ønsker de studerende havde og jeg endte i praktik i noget jeg ikke lige synes var fedt, men det blev den fedeste tid og endte ud i en efterfølgende ansættelse som studentermedhjælper og nu som fastansat i en anden afdeling fra d. 1.1.15, så selvom det føles som om livet giver citroner, så kan det være guld i forklædning :)

3. Målet omkring Dagirr blev langt fra opnået, idag er min smukke hvide hest ikke længere blandt os, da gigten og knogleforandringerne i hans ben bare ikke ville arbejde med os og han fik smerter som efteråret kom, hvorfor den hårde beslutning om at give ham fred blev taget.

4. Jay og jeg har haft de aller skønneste ture i skoven, både alene og sammen med en af mine gode veninder og hendes hest, faktisk endte vi ud med ofte at ride 20-30 km hver gang vi var ude på tur i sommers, og på intet tidspunkt viste min smukke røde dame tegn på at den gamle skade gav problemer, så vi fortsætter stille og roligt vores ture sammen og nyder naturen og fællesskabet. :)

 

Udover de mål jeg havde sat har 2014 budt på ting jeg mentalt aldrig ville have troet ville ske i løbet af året, men jeg er flyttet i mit eget lille hus(lejet) her i december og står for første gang siden jeg blev syg med stress og depression på egne ben, hvilket er kæmpe kæmpe stort for mig.

 

2015 har jeg ikke sat endelige mål for endnu, men at komme godt ind i mit nye job, få min afsluttende bachelor eksamen overstået med et bestået resultat, og at min smukke snart 3 års hoppe bliver ryttervant i løbet af året :)

 

tak til jer alle for et skønt år her på HN og jeg ser frem til det kommende :)

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Vores 2014.....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 01:29

Jeg ved ikke om jeg rigtig havde nogle mål for 2014...

Måske noget med noget undervisning og så at komme ud og starte lidt små stævner -og så selvfølgelig hygge en masse Men de ting blev da opfyldt

 

Vi fik startet et par små lokale springstævner

Billede

Et par TREC stævner og distance blev det også til -og ja, også et enkelt dressur

 

I foråret kvalificerede vi os igen til Landsfinalerne i TREC, men pga. problemer med transport kom vi ikke afsted.

 

Så fik vi også lov at afprøve "kørefærdighederne" da en af pigerne i stalden skulle konfirmeres

Billede

Sommeren brugte vi mest med dejlige ture og hygge

Billede

I løbet af efteråret blev det bla. til et par kurser udover vores almindelige undervisning.

Billede

 

2014 blev også året hvor jeg endelig fik taget mig sammen til at få meldt Cassio til kåring -noget jeg har tænkt på siden jeg købte ham for 8 år siden. Så i oktober tog vi afsted og havde en skøn dag!

Billede

 

Billede

Resultatet blev bedre end jeg turde drømme om: 1. Premium + STAR, dagens bedste vallak samt prisen for bedste samarbejdsvilje

Billede

 

Billede

 

Og så lige et vinterbillede hvor vi er ude med kanen

Billede

 

Video

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider