Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 (ride)Nyt fra Fifi
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 15:47

Hej HN


Nu er det ved at være et godt stykke tid siden vi har givet lyd fra os.

Som nogle måske kan huske, så har Butler(fifi) og jeg haft en rigtig træls tilridning x2,(med rigtig mange ufrivillige afstigninger ) ikke sagt at hesten var træls, men det grundede nok mest i at jeg var alt for god ved ham, og ikke var god nok til at tage førerrollen. Dette har vi nu arbejdet en del på, og jeg er blevet tryg ved at sidde ovenpå ham igen. OG ENDELIG GÅR RIDNINGEN FREMAD

 

I denne Weekend har vi deltaget i dressurkursus, som vi har fået rigtig meget ud af. Jeg fik mit et gevaldigt chock, da jeg skulle ride i et meget højere tempo (end jeg normalt turde) men det gav hurtigt pote, og fifi lagde sig pænt til foran. Det var i mine øjne ren succes Aldrig har det føltes så godt.

 

 

Her er en masse billederne fra vores træning. :)

Billede

#1 Vi starter lige stille ud med en lille smalltalk

 

Billede

#2

 

Billede

#3

 

Billede

#4 Lidt rund om maven :)

 

Billede

#5

Billede

#6

 

Billede

#7

 

Billede

#8

 

Billede

#9

 

Billede

#10

 

Billede

#11

 

Billede

#12

 

Billede

#13

 

Billede

#14 Vi holder mange pauser når vi skal arbejde i det raske tempo

 

Billede

#15 Ham her er jeg godt nok tosset med :)

 

Billede

#16 Her har han lidt mere samling på og han er meget let på tøjlen!

Billede

#17

 

Billede

#18 Fart på !!

 

Billede

#19

 

Billede

#20

 

Billede

#21

 

Billede

#22

 

Billede

#23

 

Billede

#24

 

Billede

#25 Så gælder det om at holde på hat og briller :) Min opstilling har jeg noteret ;)

 

Billede

#26

 

Billede

#27

 

Billede

#28

 

 

Jeg håber I kunne lide billederne. I må meget gerne kommentere alt hvad I lyster. Jeg er godt opmærksom på at min opstilling skal være bedre, men det kommer forhåbentligt med tiden.

Bonusinfo: Fifi er fra 2009, og blev tilredet i 2013-2014 og har haft mange længere pauser. Samlet har jeg nok redet knap 6 mdr på ham.

 

 

God søndag


Hilsen Mette

 

21
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 19:40

Smuk hest du har dig. Jeg har nydt at se billeder af ham fra før tilridning og nu er det dejligt at se ham med rytter.

 

Godt at I har fundet melodien. Jeg synes det ser fint og ja, opstillingen er du jo selv opmærksom på - det er så vigtigt med de unge at man ikke får gjort det endnu sværere for dem fordi man sidder dumt.

 

Fortsæt det gode arbejde :)

 

VH Line

1
0
Svar på denne tråd
 
 Han ser....
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 20:09

Han ser fin ud, og ser ud til at gå glimrende på det niveau du og han er nu. Så udemærket arbejde, især hvis du reelt er lidt mindre tryg ved ham pga afsidningerne.

Og smuk har han jo altid været - lidt borgmestermave eller ej :-)

 

Hvem holdt kurset ?

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 20:51

Schnellen, Mange tak for din kommentar

 

morgan, Haha den der bemærkning sidder lige i skabet. Borgmestermave Det må man sige han har fået! Jeg må indrømme at jeg nyder at han har fået en del ekstra kg på kroppen - han er ved at sætte sig en del i bredden.

 

Kurset var ved Jasna Krypsdahl og tilfredsheden var stor!


Hilsen Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 21:54

Sikke dog en smuk hest, skøn farvelade

Og rigtig flot ekvipage! Ser ud til at være en kanon dejlig hest. Så hvor er det skønt for jer at i har fået det til at fungere - glæder mig til flere opdateringer fra jer ;-)


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 smiler..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 01:31

sikke en lækker steg du har dig der, flot flot farvelade

skønt med et dejligt kursus du fik noget ud af. mange fine billeder der giver godt indtryk af træningen og en hest i fin facon.

jeg kan særligt godt lide billede 20 og 23...... piffft hvor ser i godt ud


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk ekvipage
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 14:55

I ser rigtig godt ud sammen :) Jeg synes din ridning ser meget nydelig og rolig ud, på trods af din opstilling. Jeg kan jo se at du godt er klar over at der er plads til forbedringer og det er jo første skridt på vejen.

Jeg er også sikker på at når du kommer til at stole lidt mere på ham, så bliver din opstilling også bedre.

 

Og så synes jeg at det er umådelig dejligt for en gangs skyld at se en hest blive redet frem og op, i stedet for frem og ned med næsen i sandet.


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 16:55

I er da et flot par.

 

Enig i at det er godt at se en hest der bliver redet frem i stedet for ned.

 

Forsæt det gode arbejde

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fin hest :)
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 17:44

Meget smuk hest og jeg synes det ser meget fornuftigt ud

 

jeg kender godt det med at opstillingen halter lidt efter for meget ungheste ridning og efter voldsomme afsidninger, det arbejder jeg selv med :) jeg er begyndt at sidde på en pilates bold på mit arbejde for at få lidt mere styrke i mave og ryg :)

 

jeg glæder mig til at se mere :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 19:20

det ser rigtigt godt ud, og er glad for at høre du har fået kvalificeret hjælp.

 

Jeg vil ikke rette noget ved dig; det kunne da lige passe når jeg selv er barriere rytter ! Kun lige minde om at spring sadler m. knæ støtte er gode at ride i ( også for dressur ryttere ), når der er risiko for pludselig afsidning...

 

Smuk hest, og megen held og lykke fremover


 

 

Mvh Janni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 16:37

Mange mange tak for Jeres søde kommentarer. Hvor er det dejligt at andre synes det begynder at se fornuftigt ud

 

Fifi har altid været typen der bare pakker sig sammen fortil, og jeg har redet for meget i undertempo, så det er både hårdt og anderledes at ride i meget højere tempo - men wauw man får en flottere hest af det.

 

Håber I alle får en god søndag aften


Hilsen Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk følelse!
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 15:45

Der er bare intet bedre end den følelse man sidder med når tingene endelig begynder at falde i hak! Nogle gange skal der bare nye øjne til, og det er utroligt, hvor stor forskel det kan gøre at ændre bare små ting. Det ser super godt ud!! Butler har alle dage været utrolig smuk, og I klæder hinanden så fint!

 

Nøj hvor jeg selv savner at ride undervisning! Men mit hestebudget er pt. skåret ind til benet, så vi må klare os selv lidt endnu. Dog fik jeg også sådan en aha-oplevelse for et stykke tid siden, da en ponymor/med-opstalder kom med et lille pip om, om jeg ikke lige skulle se at lade være med at føre højre hånd over manken fordi hyphest værgede sig ved at bøje sig til højre. Ups - højre hånd på plads, nøj hvor kunne jeg pludselig gøre mig umage med den hånd, nu da nogen kiggede på, og sørme ikke om hesten efter 5 minutter rundede sig så fint! Nogle gange ser man bare ikke rigtig selv sine egne fejl.

 

Jeg glæder mig til at se mere fra jer!


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

Tidligere med

* Danseprinzen Dakar * Indianerpletten Hidalgo *

* Drengerøven Lenny Langben * Don Juan'en Enzo *

* Guttermanden Palle * Primadonnaen Kapella *

2
0
Svar på denne tråd
 
 Nye billeder
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 12:54

Lige en lille ride-opdatering. Det kommer i dette indlæg, i stedet for at oprette et nyt.

Fifi er bare en darling, og han bliver stærkere og bedre for hver ridetur - hvor er det fedt når der sker noget! Vi glæder os til at komme ud og kigge til lidt stævner her over sommeren!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Hilsen Mette

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk, smuk hest
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 19:21

Super smuk hest, du har, og hvor ser det godt ud.

 

Det er altid dejligt, når det går fremad.

 

Mvh.

Rebecca.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider