Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Min "nye" hest Sebrano hilser på...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 20:05

Jeg fik lige lyst til og lade jer "møde" Mister Sebrano som jeg nu har haft i ca et halvt års tid....

 

Han er en lidt speciel herre med et noget specielt sind og jeg arbejder fortsat på og nå helt ind til ham...og det går stille og roligt fremad.

 

Sebrano har været det vi kalder for en kastebold - da jeg købte ham havde han haft 4 forskellige ejere på knap 1 år og havde boet endnu flere steder, da nogen også have nået og flytte ham rundt mens de havde ham....

Det er nu lykkedes mig og finde frem til hele hans livshistorie...sådan da.

 

Han har fået nogle fys/osteopatbehandlinger hos mig, som har været mere end hårdt tiltrængt/nødvendige - han havde enormt svære smerter og det var begrænset hvor meget terapeuten kunne få lov og røre ved ham til og starte med.

Nu er han "færdig" og det kan absolut mærkes på ham .

 

Hans sadler/tilpasning er også tjekket igennem og han er en herre med hans egne krystalklare udmeldinger. Hans medfølgende Kieffersadel blev kasseret - i det samme vi lagde den på ham, ændrede han sig fra tilfreds til lynende vred med tilbagelagte ører og et mundtøj der bed ud efter os/sadlen.

Hans gamle westernsadel som jeg havde fået lov og købe af en af hans allerførste ejere, blev tilgengæld godkendt af både sadeltilpasser OG Sebrano .

 

Nå...men jeg stod nu med en egentlig glad og tilfreds hest...og dog... Han virkede stadig stresset, lidt ulm...sådan vred, udfarende med tilbagelagte ører og han kunne virkelig skrue bissen på i boksen...

Helt ekstrem fodersur, trods jeg gav ham hø ad lib i hønet, da han stod på træpiller. Også på folden var han hys på de andre heste....

 

Han gnavede også i træværket på lågen inde i hans boks...og ja så så jeg, at også porten ude ved folden havde fået en ordentlig tur!

 

Hmmm noget var altså stadig riv ravende galt - vidste godt, at han havde været meget igennem i sit relative korte liv...meeeen

 

Så blev min lille mistanke sat til handling...mugede træpillebunden i hans boks ud, hentede et par små baller halm hos naboen og strøede op med. Nu skulle det altså tjekkes om det kunne gøre en forskel.

 

Aldrig har jeg oplevet noget lign! Jeg fik en ny hest den aften - godt nok havde den samme farve og pletterne sad som de plejede, men sindet....hold da op!

For første gang kunne jeg gå hen til ham og blive mødt af fremadrettede ører, glade øjne og vigtigt af alt - en AFSLAPPET hest! .

Der stod han....med hovedet ude over bokslågen, bomstille og hvilende på det ene bagben...

 

Ja altså....har ikke haft ham så længe jo - men som i nok kan høre, så har vi faktisk allerede oplevet en del....og det er først nu vi skal til og igang med lidt ridning. Og så må vi jo så se hvor det bærer os henad....

 

Har lige været oppe på ham en enkelt gang siden behandlingerne er afsluttet - og det var positivt....spændende, vågen og måske en kende nervøsitet, men nu skal vi jo lige lære hinanden og kende fra ryggen også .

 

Nå nu til lidt billeder af min dejlige dreng, som forstår og sige fra....man skal bare høre efter hvad han siger .

 


Billede




Billede




Billede




Billede




Billede

 

Og til slut en sød og ganske sjov lille video...

En aften kom jeg ned i stalden hvor jeg fik et noget overraskende syn...en af vores små Brahmahøns sad på kryset af Sebrano!

Og da jeg kunne se, at de to andre også gerne ville over på ham...ja så drønede jeg ind og hentede min mobil og gik igang med og optage...

Det skal lige siges, at det var første gang dette skete....næste morgen var de drattet ned og sad og gemte sig i hans boks, til jeg fik dem "reddet" ud . De har ikke valgt og gentage succesen siden, selvom de nok har syntes godt om "gulvvarmen" .

Video



Håber i vil hilse Sebrano velkommen her på HN .




Hesten er vores partner


9
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 20:23

Jamen var det ikke ham fra HG, hvor du nu har sat alle på halm?

 

Genial video og tak for kigget, skøn fortælling



*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjdfgfjghfjgfg
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 20:42

Jo det er skam ham Jeanette . Syntes bare lige HN også skulle se herren




Hesten er vores partner


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 20:48

Selvfølgelig skulle vi da det!!!

 

Simpelthen så sødt med de høns der, og Sebrano står bare og gumler i sit grovfoder



*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 21:30

Hvor er han fin. Og heldigt for ham endelig at få en ejer, som er lydhør!

 

Maria


Nu igen med det dejligste ridedyr!

 

Hvis din hest er død,- så stå af!

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 07:52

Ham den smukke som Nathalie ejede, og det er nok også hende du har købt sadlen af :) Det er synd for at han endte som kastebold efter hun solgte ham :( Han var bare så sød en hest, da han stod i Drengsted, hvor min også stod :)

 

Mange gange held og lykke med den smukke dreng og håber du passer bedre på ham end dem mellem Nathalie og dig :) Glæder mig allerede til at se flere indlæg fra jer :)


Sagde Berit:)


Den lykkelige ejer af den plette pony Winnitoo :D


en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 08:32

Smuk hest!

Og hvor er det bare en skøn video! Man kan næsten se frustrationen over at hun ikke kan komme over til de andre. (Meget flotte høns i øvrigt).


Med de venligste hilsner

 

Malou - Nu med ny Grå Hest

 

 

Hestefotograf; til minde om, til salg, til hygge, bare til...

www.graaphotography.dk

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 08:36

 

Uh han er lækker!

Og dejlig med en god historie!

Lækkert han er blevet en helt anden.

 

Jeg bliver lige nodt til at sporge...

Ved du om der er en som hedder Sofie der har haft ham?

Kender du hans forældre?



 Golden Fabia - Min stjerne

Skovlys Alanta - Min smukke

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

Undervisning tilbydes udfra Frederikshavn.

Evt på Sindal Rideklub. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 smukt dyr
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 10:07

Sikke en smuk og dejlig hest! Skøn "farvelade" -man kan godt se i hans udtryk, at han er en meget speciel hest der indeholder rigtig mange ting og oplevelser!

Desværre ender sådanne specielle heste som kastebolde, blot fordi der er rigtig mange der slet ikke har hverken evner eller økonomiske resourcer til at have hest -slet ikke en mere følsom eller speciel én af slagsen.

Fedt at han "sir´" sin mening og endnu federe at du er så opmærksom en hesteejer!

Totalt kær video hvor man kan se frustrationen hos den stakkels hønseguk, der gerne vil over til de andre! Elsker fodbefjerede høns




Hilsen JP

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 10:32

Det er jo altid hjertevarmende når en hest ender hos den helt rigtige ejer!!

 

Men må jeg spørge, hvorfor mon halmen gjorde sådan en forskel for ham???


Venligst Maluna


***


Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd
 
 jhgfjhgfjhgfgh
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 10:44

Tusind tak for jeres skønne tilbagemeldinger på min skønne og halvbesværlige dreng .

 

Karina/Fabi: Jo Sofie har også været ejer af ham. Jeg ved han var et ups føl. Kender ikke noget til hans forældre ud over Sofie må have/have haft hans mor...tror ikke faderen er kendt.

Han har jo kun grønt pas.

 

JP: Tak for dine smukke ord! Og ja hønsene er skønne med deres fjerbelagte ben....de sidder altid på bokslågen og putter om natten nu...hestene passer på ikke og skubbe til dem .

 

Berit: Tusind tak - Han er vist desværre langt fra den samme hest, som dengang.... Han har lært og kunne true sig til fred, der er et par stykker af de tidligere ejer, som har fortalt, at de blev bange for ham. Der sidder meget i ham ren psykisk, men han har også haft nogle grimme smerter...så det tror pokker han har udviklet en negativ adfærd.

 

Han og jeg tager en dag ad gangen og så er han en hest der ikke skal presses det mindste - det er så vigtigt at man respekterer hans signaler fuldt ud ellers mister han al tillid og det er den vi er ved og bygge op.

 

 




Hesten er vores partner


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 09:38

 

Ja Sofie har stadig hans mor.

Mener hun hedder Mahoney eller sån noget...

 

Han var en upser. Moren var kobt ved hestehandler.

Og Sofie red hende og sprang og det hele men alligevel blev hoppen tykkere og tykkere.

De fik hende så undersogt og fandt ud af hun var i fol..

Ved ham de kobte hende af stod der vist en knabhingst.

Så det er nok ham.

 

Sebrano er fodt på SportsRideklubben Lerbæk i Nordjylland.

Jeg har altid syntes han var umådelig smuk.

 

Held i fremtiden



 Golden Fabia - Min stjerne

Skovlys Alanta - Min smukke

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

Undervisning tilbydes udfra Frederikshavn.

Evt på Sindal Rideklub. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mor s navn
Forfatter: 
Dato:  10-02-2017 18:32

Bergs mahonia er hans mor hun var gravid da de hentede hende i Holland og så kom sebrano til ?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider