Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Så fik vi Niagara + føl hjem fra Spanien
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 21:06

 

 

 

 

Vi købte i starten af August endnu en PRE hoppe, med henblik på at hun skulle hjem og rides, men hun var ifolet, så før hjemtransport kunne blive aktuelt, blev vi nødt til at vente på folingen og at føllet var gammelt nok til at det var forsvarlig at køre så langt. Den 29 Aug blev Danesa født og så kunne vi begynde at planlægge lidt mere og fredag d. 7 okt tidligt om morgenen kørte vi hjemmefra med 5500 km foran os. Det gik forrygende og godt passeret Paris blev det tid til en lille sovepause. Næste morgen drønede vi videre og kunne efter tidsplanen se at vi kunne være fremme i Roupar (nordspanien..) kl ca 16 om eftermiddagen. Det satte et eksploderet dæk så en brat stopper for - selvfølgelig sad hjulet fast, så vi måtte have fat i Falck, for at få hjælp - De var ret effektive og blot 45 min efter vi ringede til dem, kom der en spansk mekaniker, og vi var på farten igen :-)

Desværre nåede det at blive mørkt, inden vi kom frem, men velkomstkomiteen var på plads :

 

 

Hey - Hvad sker der??? Jeg var gået i seng...

 

 

 

 

Nu steg spændingen lige en tand, for vi havde ikke set andet end billeder af hoppe og føl - Nu var det nu, at vi kunne få syn for sagen, om de også var som forventede...

Ved første øjekast så de fine ud (- der var nu heller ingen fortrydelsesret..) og efter 1 times tid blev de læsset, og vi satte kursen hjemad igen.

 

 

 

Efter 3-4 timers kørsel, var de "kørt lidt i gang" og vi besluttede at holde ind og sove lidt, så vi kunne køre igennem og komme hjem næste dag.

 

Godnat-hø.. En smule reserveret, men høet smagte godt :-)

 

 

 

Næste morgen var humøret i top, og høsækken blev svinget lystigt.

 

 

 

 

Friske og veludhvilede alle sammen, blev kursen sat nordpå, og vi var meget imponerede over hvor pænt og roligt de tog det hele. Ikke et muk hørte vi omme fra kassen, og kunne på overvågningen se, at Danesa også tog nogle ordentlige lure ind imellem.

Efter en sej tur gennem Frankrig, Belgien, Holland, Tyskland og danmark nåede vi fyns land og kunne få læsset af.

Rimelig upåvirket, men nysgerrig, kommer Niagara ud:

 

 

 

Velkomst-vrinsken fra de andre.. Spændende..

 

 

Ud og få rørt benene lidt og så ind og hvile - om aftenen tog vi dem lige en tur i ridehuset, så de kunne tulle lidt rundt, og vi ville også gerne se lidt nærmere på Niagara. Vi havde endnu ikke set hende bevæge sig, andet end på billeder, men blev da bestemt ikke skuffede, da hun skruede op for tempoet..

 

 

 

Og Danesa var bestemt ikke træt:

 

 

 

 

 

 

Nu har de været hjemme i 3 uger, og de er bare så nemme og søde. De stortrives, og går man ud og kalder på Niagara vrinsker hun himmelhøjt, og kommer travende op til leddet :-)

 

I torsdags fik hun hovedtøj på for første gang, og det blev acccepteret i løbet af få min - i dag røg hovedtøjet på, som om hun havde prøvet det et utal af gange før. Hun er meget villig og gør sit bedste hver gang vi beder hende om en ny ting.

Vi skal bare forsætte i samme dur, så skal der nok blive en god ridehest ud af hende :-)

 

Det blev noget af en lang smøre - håber i nåede med hele vejen

 

Maybritt.

 

 

 

 

 

 

 


----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 trallala
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 21:17

STORT TILLYKKE med de to smukke heste, de ser begge rigtig godt ud Glæder mig meget til at se "mor" under rytter når i kommer dertil, hun ser virkelig skøn ud!


- Hilsner fra Ditte


Med den smukke "Poney Francais de selle"


Light De Starsky

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt udendørsbilleder..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 21:35

 

 

taget dagen efter hjemkomst..

 

 

 

 

 

 

 

Team LDS ?Valeur? : Mange tak skal du have - glæder mig også rigtig meget til, vi kommer så langt :-)

 

Maybritt

 


----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke nogle
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 22:03

fine heste - og I har da valgt et passende navn til følle

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.


Who am I?

www.freewebs.com/sin ...


I Storbritannien siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 22:46

det bliver spænende at følge begge to.. må erknede at jeg har en svag plet for følle.. hun er dælme dejlig!


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 iiiiiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 23:13

Stort tillykke med dem begge. De ser rigtig dejlige ud.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi kan....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 08:33

vi kan ikke have at du impoterer sådanne skønheder til danemark. Vil du straks sende dem tilbage !!! billedeskønne begge to...... de måtte gerne stå hos mig.



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 10:14

Hold da op, hvor er de smukke begge to. Jeg kan især godt lide hoppens udtryk. Er den sort eller brun?

 

Kørte I bare sådan lige selv derne, eller havde I chauffør på?


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Mor og føl
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 10:23

Hold da op, hvor er hoppemor og lille føllepige smukke og skønne at skue.

 

Tillykke med dem. :-)


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

-vil du leve det gode liv?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Don't look back

you're not going that way

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 13:23

Og tak for kommentarer; -

 

Sine (Aslan) : Navnet skulle begynde med D - havde flere muligheder oppe at vende, men kunne ikke stå for at give hende det her .. Stutteriet hedder Casanova - så rent faktisk hedder hun Danesa Casanova. Så kan man altid diskutere hvor kønt det egentligt er .

 

Honey : Du siger bare til; Danesa skal sælges på et tidspunkt .

 

Mette (Kirstinelund) : Niagara er sort, men bleget af solen - allerede nu er det brune ved at forsvinde, efterhånden som hun sætter lidt pels.

 

Vi valgte at hente dem selv, da vi ikke synes, at føllet skulle med en lejlighedstransport hjem, når hun ikke var større. Bilen samt alle tilladelser har vi, fra manden kørte kommercielt på et tidspunkt. Nu kan vi ihvertfald sige at de fik den bedst tænkelige tur hjem; Og det var også lidt hyggeligt selv at hente dem.

 

Maybritt.

 

 

 

 

 

 


----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 16:52

Sådan et dejligt sæt :-)

 

Maybritt har lige glemt at DE SKULLE IKKE HAVE FLERE HESTE

 

 

Det er super vi snart skal sen vidunderet under rytte, glæder mig.


Stutteri Sant Jordi

Avl & Formidling af P.R.E.

Super 3 års kåret og ifolet PRE hoppe til salg

P.R.E DUNFARVET HOPPEFØL TIL SALG

ENESTE I DK


http://www.santjordi.dk


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 De ser skønne ud
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 01:12

begge to, baby bliver vist også ganske mørk.

Lige en lille tanke Hvorfor klipper spaniolerne man og pandelok af hestene?



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 20:32

WAW nogle lækre lækre damer . Hold da helt op, og stort tillykke med dem! Det er utroligt at de bare tog hjemturen i stiv hov uden et pip, og de ser flotte ud selv efter sådan en lang tur. De skal nok bringe glæde blandt de iberiske heste herhjemme.


"Why breed and buy, when homeless die?"


Kig forbi Graeskehunde.dk & Galgo-sos.dk Disse hunde fortjener det og trænger bestemt, og venter blot på at nogen vil give dem et varmt og trygt hjem fuld af kærlighed

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 21:39

med dine nye "damer" - Hvor ER de altså skønne. Kan rigtig - rigtig godt lide din nye hoppe - og føllet - Lucky you - Hun ser da ud til at komme til at ligne sin mor. :O)

 

 

Frederven

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 22:05

Stutteri Sant Jordi: Nej IKKE flere heste, men i var vældig gode til at "fedte" dig og John - Jeg holdt da stand en hel eftermiddag.

 

Lene ?Mikado? : I Spanien går hopper/føl ude hele året - ofte over store områder. Det vil hurtigt blive noget filtret stads hvis man/pandelok fik lov til at gro.

Desuden er det er normen at hopper er soigneret på denne måde, hvis de stiller til morfologiske konkurrencer - det giver dem et godt feminint præg. Man gjorde det også med oldenborgerne herhjemme før i tiden -

 

Carizma: De var så søde at køre med - Ikke en eneste gang lettede Niagara et ben, skrabede eller på anden måde var urolig. Hun spiste, drak og sov... På rastepladserne slog vi rampen ned, og de hyggede sig med at stå og kigge ud. Et sted blev de genstand for megen opmærksomhed fra nogle langturschauffører, som synes de var noget så søde - det scorede hun lige lidt guf på

 

Frederven : Danesa er en "lille" finurlighed - Det har taget et par uger at gøre hende helt tryg ved os, men hun begynder at tage revanche. Hun er ligefrem begyndt at være lidt fræk over for os. Jeg var egentlig kun interesseret i hoppen, men føllet hørte ligesom i "pakken" og hun ser da også ganske fornuftig ud, så det var nok ikke "så ringe endda"

 

Mvh Maybritt

 

 

 

 


----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke!!!
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 15:30

Smukke muler, åhh har også fået en svaghed for udseendet hos PRE.

 

Hvordan er racen at hånterer i hverdagen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Håndtering
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 16:27

Lille musen.

 

Jeg vil sige sådan her, engang PRE altid pre, og det gælder alt fra sind , inteligens, indlæringsevne,sundhed osv.

 

PRE er en yderst inteligent hest, den kræver sine grænser, så kræver den respekt og så respekterer den også dig!

 

Men nemmere hest at arbejde med både i det daglige vil du nok ikke finde :-)


Stutteri Sant Jordi

Avl & Formidling af P.R.E.

Super 3 års kåret og ifolet PRE hoppe til salg

P.R.E DUNFARVET HOPPEFØL TIL SALG

ENESTE I DK


http://www.santjordi.dk


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej smukke heste
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 20:59

weee flere pre heste i dk glæder mig til roskilde og jeg helt sikkert skal kigge en masse...ihhh jeg kan ikke vente til jeg skal have hest igen - er blevet meget lun på disse dejlige heste...skal lille pigen med til roskilde?? Har du et billede af hingsten?

 

tillykke med de skønne piger




- Med venlig hilsen Noëlle og Jade :)

Mor til Adam 09.06.11

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er en ..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 22:02

rigtig dejlig race;- generelt vil jeg sige at de er meget nærværende og lærenemme. De kan godt have temperament, men ikke så de taber hovedet - de er modige.

 

Noelle ?jade?: vi er fra Fyn, så vi kan ikke udstille på Roskilde, men er med på det Fynske dyrskue.

 

Og ellers er vi med, når der er championat i september - og det bliver på sjælland. Der bliver en del at kigge på den weekend.

 

Mvh Maybritt

 

 


----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider