Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Farvel til min smukke Madonna;-(
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 11:31

Jeg har altid vidst, at jeg også en dag skulle opleve enhver hesteejers mareridt..at sige farvel til sin ven.


Jeg købte Madonna i 1999 hos stutteri Falkenhus. Da jeg fik hende hjem, gik der lang tid inden hun accepterede mig. Hun sparkede når jeg skulle rense hove og stak af eller smed mig af, når jeg skulle ride..men så var det som om, at fra den ene dag til den anden, at hun tænkte : hende slipper jeg sgu ikke af med og herefter knyttede vi bånd, som jeg ikke troede var muligt. Hun var min første hest..Jeg købte hende, da jeg var 17 og har haft hende hele mit voksenliv. Og nu 12 år efter, måtte jeg tage den tunge beslutning og sige farvel til hende.


Jeg føler mig utolig heldig over, at have haft den samme hest i så mange år og er så lykkelig for alle de oplevelser, vi har haft sammen.. Jagter, military, distance og et utal af springstævner og fede skovture. Hun nåede at få 2 føl, mens jeg havde hende og hvor var hun også en god mor.


I august sidste år begyndte hun at skrænte lidt og vinteren var hård ved hende. Hun frøs, selvom hun havde 3 tykke vinterdækner på. I maj fik hun konstateret gigt i nakken. Jeg gjorde hvad jeg kunne, for at hun skulle få det bedre. Hun fik behandlet leddet, ledtilskud og BOT til nakken, men alligevel kunne jeg se, at livet langsomt ebbede ud af hende. Madonna har altid været glad for at lave noget og elsket, at komme ud og nu hvor hun ikke kunne nogle af delene, så blev hun mere og mere trist. Jeg har altid håbet, at hun kunne gå som følhoppe, når hun skulle pensioneres, men allerede få uger efter foling er hun blevet rastløs og ville igang igen..Sommeren kom og selvom jeg pakkede hende ind som et rumvæsen i myggeudstyr, var hun stadig voldsomt generet af myggene. Jeg kontaktede en hesteclairvoyant, fordi jeg var i tvivl om hvilke valg, jeg skulle tage på min smukke hests vegne og hun bekræftede mig i mine bange anelser.


Torsdag den 25 aug, tog jeg beslutningen om, at hun skulle herfra. Jeg ville ikke byde hende endnu en hård vinter og jeg blev så trist over at se, hvordan lyset i hendes øjne slukkede mere og mere for hver dag. Hun begyndte at få besvær med at rejse sig, tygge, blev langhåret..som om hele hendes alderdom indhentede hende på meget meget kort tid.


Jeg havde brug for 2 uger, hvor jeg kunne sige farvel og nyde den sidste tid med hende, som hun kom på smertestillende, så hun ihvertfald ikke havde ondt. Jeg fik snakket meget med hende og fortalt alt hvad jeg havde sat pris på ved hende igennem årene og fik nydt den sidste tid sammen med hende. De sidste dage livede hun op igen..hvilket var rigtig dejligt, at se, for så kunne jeg sende hende på hendes sidste rejse med ekstra god samvittighed.


Dagen for hendes sidste rejse var i onsdags ( 7/9-2011)


Jeg tog ud til hende om morgenen og sad ca 1 time på folden sammen med hende inden hun var klar til at gå med op. Så ble hun striglet og nusset og pudset, så hun er flot når hun kommer i hestehimmelen. Hun fik alt det at spise som hun kunne. Bagefter gik vi en tur til en græsplet, hvor jeg læste nogle breve op for hende, som min familie og et par gode veninder havde skrevet. De havde skrevet en hilsen om hvordan Madonna og jeg havde været sammen og hvad hun betød for dem. Efter turen gik vi til den fold, hvor hendes sidste rejse skulle foregå. Hun fik en kløtur over det hele, mens jeg fortalte hende hvad der skulle ske.


Kl 11 kom dyrlægen og Madonna fik lidt at sove på. Jeg græd og lagde min pande mod hendes og sagde at hun ikke skulle være bange og at jeg ville blive hos hende til det sidste. Hun lagde sig allerede efter den 1 sprøjte og så var hun væk. Ingen spjæt eller anstrengt vejrtrækning, bare væk. Jeg tror at det gik så hurtigt, fordi hun har været så klar til at tage afsted. Hun lå der og så så smuk og fredfyldt ud. Jeg blev siddende ved hende ca en time. Min veninde havde købt blomster og lavet små hjertekort fra de få folk, der vidste, at hun skulle afsted.


Jeg var bange for hvordan jeg ville tage aflivningen og det at se en død hest. Men det var slet ikke uhyggeligt.Det var mega hårdt, men jeg er glad for, at jeg var der til min smukkes sidste rejse. Ca en halv time efter hun var blevet aflivet, fik jeg en sms fra clairvoyanten om, at hendes sjæl var taget afsted..


Så nu lever Madonna et sted hvor der hverken er myg eller frost eller smerter og bekymringer.


Jeg vil altid elske, huske og savne hende, for hvor har hun givet mig meget, men jeg ved at jeg har gjort det bedste for min hest-nemlig at sætte hende før mine egne følelser.


Hun er i mine øjne den smukkeste hest


her er vi på stranden for 2 år siden. Jeg overvejer at lave billedet stort og hænge det over min sofa.


military sidste år


military 2010



dette billede er taget efter jeg har truffet beslutningen



Madonna og hendes sidste føl, som jeg heldigvis valgte at beholde.

Jeg kan ikke lade være at tænke på at det er skæbnen, at de har fødselsdag samme dag.. Når 1 lys skal slukkes, så skal et andet tændes.


Den lille fyr er blevet 2 år i år. Er så glad for at jeg har ham, så jeg stadig har 1/2 Madonna. Jeg kommer sådan til at savne hende


Hvordan kommer man videre? Jeg har redet den samme hest i 12 år og kan slet ikke forstille mig at skulle ride en anden...


Hvil i fred min smukke smukke skat




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 11:39

Puha - det er så hårdt at læse sådan en tråd


Du har gjort det helt rigtige for jer begge, og du ved, at hun har det godt, hvor hun er nu.


Held og lykke med hendes søn


Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Snøft..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 12:08

Sikke en historie men tager hatten af for dig for at give din soulmate en værdig afslutning for jeres liv sammen. Hun har fred nu og har det godt, hvor hun er.


Og sikke da en fantastisk mulighed at have hendes meget smukke søn - held og lykke til jer fremover.


Kh
Pernille


med den smukkeste Toshiba og dejligste Ayla ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehagelig
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 12:27

historie som jeg kan nikke genkende til.


Jeg måtte lade min hoppe aflive for ca. 5 mdr siden da hun som din ikke havde det godt mere.

De sidste 2½ har hun ikke kunne rides, ikke været synderlig glad osv.

Hun skulle herfra med værdighed, men alligevel tog det mig langt tid.


Jeg er også så heldig at have fået et afkom efter hende.. han er nu 1½ år og jeg elsker ham over alt på jorden, han er den sødeste, den smukkeste og den dejligeste i verden og igen jeg har lidt af Wonder i ham.


Jeg sidder og får tårer i øjnene nu, jeg kan ikke så godt tale om det endnu men jeg håber hun har det godt hvor hun er og at jeg gjorde det rette.


held og lykke med din dejlige dreng



Tina


Attlantiz Firfod

Zinfandel Firfod

Lykke´s Eminemt

Fairly´S Wonder-Worker - den smukkeste stjerne på himlem




0
0
Svar på denne tråd
 
 Madonna
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 16:03

Virkelig smuk historie i har sammen!


Jeg kendte Madonna fra da hun var helt ung oppe på Falkenhus, hun var en rigtig dejlig og speciel hest. Jeg er glad for at se at hun har haft det så godt hos dig. For den sidste tid på Falkenhus har ikke været den bedste. Og det var tydeligvis noget der tog hårdt på hende dengang...


Det var en flot og meget værdig afsked du tog med hende.


KH. Malene



Heldig ejer af Chateau W

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tager
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 16:52

virkelig hatten af for dig liv. du er da bare for sej. jeg er virkelig glad for at du har et afkom efter hende. for hun vil blive savnet.

har jo selv oplevet det nogle gange nu. og det gør bare ondt inde i. så gruer da også når star skal forlade mig. men håber som dig at lidt af hende vil leve videre i hendes afkom.


stor trøstekrammer herfra.


og så ser jeg da frem til at se dig og basse i fuld fart over forhindringerne om et par år.


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 19:33

trist trist trist


det er altid umenneskeligt hårdt at aflive sine venner.


jeg håber at du efter en lille pause, kan få det så meget på afstand at du kan se dig selv ride på andre heste igen


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tanker til dig og Madonna
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 19:49

Åh nej! Kunne ikke tro hvad jeg læste, da jeg så din overskrift... Og nu sidder jeg her med tårerne løbende ned af kinderne efter at have læst din historie.


Kære Linette, jeg sender mange tanker i din retning. Kan slet ikke forstå, at din smukke Madonna er væk. Men det er også så flot, at du er dit ansvar bevidst og har fået taget så fin afsked med hende...


Jeg er virkelig ked af det på dine vegne og jeg kan desværre ikke hjælpe med råd til, hvordan man kommer videre - jeg frygter selv at den dag skal komme en dag og alene tanken virker fuldstændig uoverskuelig.


Hvor er det godt du har lille Kiko. I skal nok få en masse dejlige oplevelser sammen ligesom Madonna har givet dig.


Et stort knus her fra en "gammel" staldkammerat


Mvh Hanne


Indehaver af 2 stk. skøre heste

Mickey og Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk


OPRYDNING

Rideudstyr til salg, klik her:

www.hanneshest.dk/ page111_TilSalg_forside.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 nogle hestejere
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 20:30

får helt sikkert en ekstra plads i hestehimlen ved siden af dem, de har passet så godt på.


Kæmpekram.





Christina ..Prinser og Prinsesser



stigremme- og bøjler i str mini købes. ridestøvler str. 22-23 købes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha,,,,
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 20:35

jeg fik lige gennemlevet min aflivning af min hest igen. Og alle de følelser der hører med.


Men hvor er det flot, at tage sådan en beslutning. Det må især være hårdt efter 12 år!



Men en anden ting er, hvor gammel nåede hun at blive??


Jeg var på ridelejr på Falkenhus for 15 år siden, og syntes helt bestemt at kunne huske en pinto der hed Madonna. -Og som var noget speciel i temp?!

Om hun var under tilridning eller hvad, kan jeg ikke huske desværre.



Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke Madonna
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 20:41

Sikke en utrolig smuk hoppe og et rigtig dejligt føl hun gav dig..


Alt det bedste fremover - flot at du tog ansvaret da det var tid..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tårene...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 21:25

Puha, Linette... tårene triller bare hver gang jeg hører om det :-(


Som jeg har sagt til dig så mange gange så viser det her bare hvor omsorgsfuld en hesteejer du er, når du har taget denne beslutning. Madonna kunne ikke være mere heldig og jeg er sikker på at hun har takket dig fordi du har lyttet til hende og sendt hende afsted på sin sidste rejse.


Jeg er virkelig glad for at jeg kunne dele den allersidste tur sammen med jer og hvilken dejlig tur det blev! Nu kan jeg bare glæde mig til vi igen skal ud igen på hver vores hest, denne gang med lillemanden på opdagelse. Jeg er sikker på at han vil være den perfekte afløser for Madonna.

Der er helt klart en mening med det og hold fast i den tanke...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv.. det er vi kede af at høre....
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 22:45

Hvor er det kedeligt at høre! Men du skal være stolt af dig selv, det er mange heste i Danmarks land, der nok ønsker at de havde haft en ejere som torde tage den samme beslutning som dig.


Tænk at få komme afsted herifra, med 14 gode smertefrie dage i baggagen, efter et langt dejligt liv, en sidste god sommer.. og ikke behøve opleve endnu en vinter, hvor kroppen ikke kan følge med!


Håber du får en lige så dejlig tid sammen med Kiko og hvis han bare er halvt så dejlig som dit første føl efter Madonna, kan det ikke være helt galt.


Hende der Madonna lavede nogle dejlige føl, det kan du være stolt af!


Cobayo sender en trøste knuser, og en hilsen til "lillebror"



Billede


En træt Cobayo, med hængelæb, på sommerfold altid sammen med bedste veninden Lady Nova!



Med venlig hilsen,


"Siggan"


Hvis der er en mening med livet, så må det være at give livet mening.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Musse :)
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 13:09

Åhh min musse, så triller tårerne igen igen :(


Endnu en gang vil jeg fortælle dig hvor dejligt og godt et menneske du er.

Bedre hesteejer findes ikke :)


Vil bare lige fortælle at smukkere afsked har jeg aldrig set :)

Stod ved siden af hele vejen og så den smukke madonna med sit røde dækken og hendes smukke aftegn. Hun var helt klar til den varme rejse, til himlen over os alle :)


Hun var smuk inden, men også skøn da sjælen var fløjet.


Hvil i fred madonna <3

Håber du møder Tamara i hestehimlen, og giver hende et kys fra mig :)


I begge vil aldrig blive glemt, altid elsket og savnet.


Tanker fra Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for Jeres hilsner
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 17:36

alle sammen..


Når det nu desværre ikke kunne være anderledes, så er jeg glad for, at jeg fik tid til at sige farvel og forberede både Madonna og mig selv på, at vores tid sammen, var ved at være slut. Det må være endnu mere frygteligt for dem, så er nødt til at foretage en akut aflivning


HanneV : Jeg har faktisk tænkt meget på dig de sidste par dage..På hvordan den gamle Micky har det?


Vicky02 : Det passer fint med, at du har set Madonna for 15 år siden. Hun blev 18 i foråret og ja hun havde temperament og var en speciel dame. Men lige så speciel hun var-ligeså fantastisk var hun også


Pernittengryn : Tak for ordene..og billederne. Ja vores sidste tur i skoven var perfekt. Jeg kunne ikke ønske mig den anderledes..


Sigrid (Sunnanaa) : Dejligt med et friskt billede af min første følle :-) Han ser ud til at leve livet den lille mand..


goertz ?Tamara? : Er så glad for, at du var der til det sidste..Håber, at Madonna og Tamara kan blive eninge om, hvem der skal bestemme :-)


Jeg kan mærke, at nu hvor der er gået nogle dage, så har jeg fået lidt mere ro på. Jeg savner hende helt vildt, men det er en lettelse, at vide, at hun ikke længere har smerter eller er generet af myg eller vintervejr.


Jeg har så mange gode minder fra vores tid sammen. Hun var bare fantastisk



0
0
Svar på denne tråd
 
 En overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 19:59

Årh, hvor er det nogle skønne billeder!


Er glad for at høre, at der er kommet lidt mere ro i sjælen hos dig og jeg kan sørme godt forstå, at du savner hende helt vildt! Det vil du nok komme til i lang tid, hvis ikke resten af livet, men savnet bliver forhåbentligt mindre altoverskyggende med tiden og hun vil forblive et dejligt minde for dig.


Min Mickey har det rigtig godt. Han har rundet de 20 år nu, men det synes jeg nu hverken man kan se eller mærke på ham :)




Mvh Hanne


Indehaver af 2 stk. skøre heste

Mickey og Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk


OPRYDNING

Rideudstyr til salg, klik her:

www.hanneshest.dk/ page111_TilSalg_forside.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 virkelig flot historie.
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 22:07

Hej søde Musse..


Det er en virkelig god tråd du har skrevet her, hvor er du heldig du har haft en så dejlig hest i så mange år.. hun varen dejlig sød hest og det var tydeligt hun var glad for dig. Jeg sidder fandme og tuder for fuld skrue nu, men jeg synes du har taget det hele rigtig flot taget i betragtning af at man skal igennem hvad du har været.

Du ved hvem du altid kan komme til hvis du får brug for det, og jeg glæder mig til at give dig en krammer når vi ses igen og skal lege med lille Kiko :-)


Knus fra Anne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 HEJ skat,
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 20:38

Sidder her med din mellemste søster og læser, hvad både du og andre har skrevet. Ved alt om, hvad du har været igennem og er både stolt og glad over, at du trods egne stærke følelser har formået at være så stort et menneske. Alt for mange mennesker med dyr glemmer, at det i sidste ende er dyrets livskvalitet, det hele handler om og intet andet. Takker på Madonnas vegne for din beslutning, og glæder mig til at se, hvilken springfyr, der er gemt i Kiko.


Måtte alle dyreejere være som dig.


Mange knus fra mor og søster

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke Madonna
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 09:53

Sikke dog et fantastisk indlæg.. Ja sidder jo også her og græder

Hvor er det dog trist men samtidig HELT rigtigt. Madonna kunne ikke ha' ønsket sig en bedre ejer, du har gjort hendes liv helt perfekt til det sidste.


Video


-Sagde jeg


Den der ikke laver fejl, lever i rutinen





0
0
Svar på denne tråd
 
 hej linette
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 15:57

linette..din tråd hev lige en masse tårer frem...det er den dag vi alle frygter..puha. men din beslutning var rigtigt.

jeg mener vi stod sammen på riisengård i soderup en kort periode. Madonna husker jeg som en super smuk hoppe.

Rip smukke pruh, og et trøstekram til dig linette.

vh jeannette med Delicia og hendes føl LAtisha...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 21:30
Hej Linette Hvor gør det ondt inden i på dine vegne. Du har givet hende en værdig afsked og som du selv siger sat hende først. Heldigvis har du jo en fantastisk smuk efterfølger :-) og hun lavede jo og et fantastisk føl i cobayo, som jeg havde en masse fantastiske ture på. Så nu må tiden gå og snart ska du begynde med kiko. Det er dejligt at du har så mange gide minder med madonna og fantastisk at i fandt hinanden. Mange knus og tanker herfra.

- Camilla


Med den smukke mule


Showdancer DV386

0
0
Svar på denne tråd
 
 årrrrrrrrrrrrrrrrhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 21:31

dejlig så hun ud


r.i.p.smukke hest


LÆKKER WELSH MOUNTAIN HINGST STALD CARPORT'S SPIRIT MED AVLSLICENS TILBYDES TIL BEDÆKNING

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for Jeres hilsner
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 22:10

Det varmer at vide, at jeg ikke er den eneste der synes, at hun var skøn.


Selvom jeg ikke er i tvivl om, at jeg har taget den rigtige beslutning, så er det alligevel rart at få det bekræftet.


Mazza : jeg havde da helt glemt den video-dejligt at du har gemt den:-)


maybebaby : Jo jeg kan godt huske dig-flyttede du ikke ud i nærheden af tjørnehøj mølle eller hvordan var det nu?


Tak til Jer alle for, at I tog Jer tid til at skrive disse søde hilsner


R.I.P Falkenhus Madonna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider