Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 billig paint
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 19:50
Sådan helt uden at nævne specifikke annoncer ;-), ville jeg godt høre om andre synes der må være et eller andet galt, hvis en tilredet paint sælges til 12.000 kroner? Det forhindrer i hvert fald mig i overhovedet at reagere på annoncen, men måske er jeg bare for skeptisk? :-)




Marlene


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 22:26

Markedet for heste er jo helt til rotterne lige nu og hvis hesten ikke er tilredet (ret meget) f.eks. så kan det være svært at komme af med noget som helst.
Ser du på hvad alm. DV'er går for så overrasker det mig ikke at prisen kommer helt derned. Jeg ville da tage et kik og så ellers sørge for at få lavet fuld handelsundersøgelse med røngten osv. inden køb. Er der det mindste så kan man jo bakke ud. Prisen for undersøgelsen er nok de billigste penge du kan smide ud af vinduet på en hest i forhold til at få en der senere skal ofres på...
Ellers kan man jo høre sig lidt for. Er det en person der færdes i western-kredse så kender du sikkert nogen der kender ejeren. Flere er vi ikke i DK end at alle mere eller mindre kender hinanden et led eller to ude i vennekredsen.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

2
0
Svar på denne tråd
 
 Billig hest
Forfatter: 
Dato:  31-12-2014 09:41

 

Nu behøver en billig hest jo ikke nødvendigvis at være en dårlig hest.

Det hænder, at man kan være heldig at købe en rigtig god hest til en billig pris pga. særlige omstændigheder.

Jeg har selv været heldig et par gange.

 

Hvis det er de paints der er til salg på HN lige nu, du omtaler, så står der pga. avlerophør. Måske vil man gerne have tømt stalden hurtigt og sælger derfor hestene til en meget lav pris.

 

Kan du lide hesten og dyrlægen siger god for den, så er der ikke større risiko ved at købe den, end hvis den havde kostet det dobbelte.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 ja da....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2014 10:24
I har selvfølgelig ret. Man bliver nok lidt skræmt af historier om hestehandlere der sælger heste med skader (det hører også med til historien at den adresse har været nævnt negativt før, dog under andet navn), men man kan jo tage sine forholdsregler.




Marlene


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  31-12-2014 21:08

Jeg ved meget lidt om hvad priserne er på paint generelt, men 10-12 tusinde er jo ikke meget for en hest uanset hvilken race vi taler om hvis den ellers er tilredet og i orden...
Men som tiderne er så kan man gøre en god handel nu og uanset hvad så kan man blive forsøgt snydt - også med en dyr hest.
Det eneste man kan gøre er at vælge om man vil tage chancen eller betale for undersøgelserne. En alm. dyrlægeundersøgelse giver jeg ikke så meget for, men røngten er pengene værd og så kan man lige så godt få undersøgt hele møllen.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Billig paint
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 21:02

Det er jo ikke sikkert at der er noget som sådan galt med hesten. Men en 10 årig hest der er blevet redet i 6 mdr, sandsynligvis som ung, skal betegnes om næsten rå. Desuden er den halvt fuldblod, hvilket er tilladt i APHA, men sjældent den mest eftertragtede kombination. Størrelse og afstamning gør at den nok er bedst egnet til hunter, muligvis pleasure.

Se det på en anden måde. Hvis det var en 10 års holstenerkrydsningsvallak der kun var blevet 155 cm og kun var redet 6 mdr, så ville det også være svært at få ret meget mere end 12.000 for den. Dermed mener jeg at prisen måske er rimeligt reel og ikke et vildt fund med mindre hesten er usædvanligt flink og talentfuld. Læg dertil 5-6000 for fuld dyrlæge, røntgen og PSSM test, transport, omregistrering og tid til at ride den op (eller som tankeeksperiment 3-4-5-6 mdrs prof træning) så er du ved at nå op i en noget anden pris.

Hvis typen og individet tiltaler dig så kan du jo vælge enten at tage chancen eller ofre den store handelsundersøgelse på den. Det kunne jo vise sig at være et kup af en hunterhest.

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


3
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 03:39

ps: AQHA tillader også halvt fuldblod - så hedder det en Apendix Quarter til den har point nok til at få "rene" Quarter-papiere og der skal faktisk ikke så mange point til.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Appendix Quartere
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 20:14

Du har ret Jens, men jeg vil skyde på at der ud af 500 paints er 100+ som har en fuldblodsforælder mens der ud af 1000 QH måske er max 25. Det har aldrig været så populært at bruge fuldblod i den danske QH avl som i paintavlen.

 

Mvh. Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider