Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Criollo folk, giv lyd.. :o)
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 17:45

Ja, jeg leder lidt efter andre criollo mennesker her i DK..
Jeg ved da, der er nogen, og har da også haft kontakt med to igennem de sidste 3 år hvor interessen oprindeligt startede, men de er vidst godt gemt..

Jeg er selv ved at købe to vidunderlige hingste på ½ og 2 år hjem fra Tyskland, som gerne skulle ramme landet engang i December. Dvs, den ene er 110% sikker, den anden forhandler vi stadig om.


Og jeg synes det kunne være lidt fedt at komme i kontakt med andre criollo mennesker. Jeg har overvejet om man skulle lave et mindre forum for criollo interesserede, men jeg ved ikke rigtig om interessen er udbredt nok? Hvad jeg kan forstå på de hele, er de ellers skønne criollo'er stadig lidt af en ukendt race, for de fleste i Danmark?


De er jo ellers eminente natur-ko-distance-western-hygge heste, så det kunne være lidt sjovt at mødes med andre criollo mennesker - men der er måske ikke nok af os? Endnu ?


I hvert fald, giv endelig lyd hvis I er derude, og ser det her! :-)


Endelig lige et par stemningsbilleder af de to trolde, der gerne i fremtiden skulle flytte 1000 km nord på!


Fogoso i fuld firspring..


Fogoso, med en af legekammeraterne!


Fogoso der kysser, helsøster Enya til venstre for, og mor Hua Hum Chaira i baggrunden!


Smukke Don Camillo..


Igen igen :-)



"There is something about the outside of a horse, that is good for the inside of a man,."

0
0
Svar på denne tråd
 
 akikjdklh
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 17:59

jeg har desværre ingen criollo. men hold op de to drenge de er da bare charmerende!


held op lykke med dem begge i fremtiden



må man spørge i hvilken prisklasse sådanne drenge ligger i?


kh sanne


Rideudstyr sælges

se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En, to, treeeee...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 18:16

Mange tak for de søde ord ! :-)
Ja det må du da - hans (Ejeren af Criollos De Baviera) føl fra i år, som Fogoso (de første billeder) ligger på omkring 3000 euro og op.

Den 2 års (sidste billeder) ligger på omkring 4500 euro.

Så har han en møg lækker 1 års hoppe (Enya, som man kan se hovedet på, på sidste billede med Fogoso), som blev "Goldprämienfohlen" i et forbund der hedder et eller andet med "Specialracer" i Tyskland, et forbund der både gælder Criollo'er, Quartere, m.m. til 3800 euro cirka.


Vi faldt selv for hende, men da vi køber Fogoso, mangler vi desværre ikke lige en helsøster, bliver blot yderligere besværligt når vi skal til hingst/hoppe delen.


Vi var selvfølgelig også selv meget nysgerrige med priserne og spurgte meget ud, da vi jo ikke rigtig kan sammenligne med noget i DK, men det er cirka den klasse de ligger i.. Som ryttervante og i gang med ridningen stiger prisen til 6-7000 og op jo mere de kan/længere de kommer i uddannelsen.. Så det er vel meget ligesom i DK egentlig, med Quatere og Paints m.m...
Og det er så fra en super kompetent avler, der virkelig har styr på hvad han laver - han går sindssygt meget op i blodlinier og afstamning, og man finder de mest fantastiske heste i hans linier - han impoterer bla. heste fra Argentina og Uruguay, og sørger virkelig for at have noget af det bedste af det bedste.


Criollos De Baviera kan i øvrigt til hver en tid anbefales - det var simpelthen det mest fantastiske sted nede i de Bayerske bjerge, med de mest vidunderlige heste! Nøøj jeg kunne godt have været blevet dernede!



"There is something about the outside of a horse, that is good for the inside of a man,."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Criollo-folk
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 20:31

Tjae, criollo har jeg ikke, men det har Mette Roneklint Sørensen og Ulrich Hansen fra Græsted.. Mette kan du finde her på HN og evt. også på Facebook.. De er begge westernfolk og meget søde og rare mennesker..;-)


I øvrigt stort tillykke med de fine heste..


Kira


Don't just slide 'em - Trail N' Pleasure Ride 'em!


Nu med Rosie - Den smukkeste rødhætte hest i verden!


Elsket & savnet - Apache & Thilda

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke, men
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 20:42

Maria - http://www.leathercraft.dk/ har en skøn criollo.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 19:28

Jeg savner osse lidt criollofolk... købte min criollo Jolly for 2 år siden, og snart kommer hans gamle foldkammerat osse til at bo hos mig... så har jeg 2!


Jolly er min drømmehest, opfylder alle de krav jeg har for en hest, kunne ikke få en bedre Total cool og afsted uden sadel og rebgrime. Det har taget de 2 år jeg har haft ham, at komme under huden på ham. Men det er osse en langt mere interessant udfordring for mig end alt det ridemæssige, jeg alligevel aldrig blir en haj til


Som criolloer er, er mine 2 deres egne, de er stædige men med grund og til at overtale hvis man er bestemt nok. De kan tåle man er bestemt, og ryster ikke i bukserne hvis du fægter lidt med armene... de er lydige og trofaste, og efter en rum tid knytter de altså nogle stærke bånd som man blir ret så rørt over.


Jeg er vild med den race, og glæder mig over snart at skulle ha' min nr. 2 som jeg dog ikke kommer til at bruge som ridehest.


Hvor blir det spændende for dig at få de 2 smuklinger hjem, og sikken en fantastisk smuk hoppe på 1. billede!!!

Tillykke med beslutningen, jeg håber du får lisså meget glæde af dem som jeg har af criollo


Alt det bedste Karina


Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 1,2,3 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 21:39

Jeg vil lige sige tusind tak for svarene til jer alle ! :-)
Jeg har kontaktet alle dem der blev nævnt, i sammenhæng med et nyopstartet forum, jeg inderligt håber kan blive et slags samlingssted og informativt område for de criollointeresserede her nu må være i DK, og give lidt samling på dem der måtte være.. :-)


Så endnu engang tak, og fortsat forrygende fredag!


"There is something about the outside of a horse, that is good for the inside of a man,."

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider