Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

antiskridunderlag - generer hesten?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 23:51

Jeg var lige en tur i Hooks og købte et western pad der ligner Tacky too anti skrid underlag 100%.

Gider ikke de der filt og lamme undersider på sadel underlagene da de bliver flade så hurtigt, så tænkte at sådan noget neopren der lige kunne tørres af var helt i top.... men men men.... Lagde det på Visse og red en tur. Takken fra hans side af var et buk og irritation da jeg stod af ham. Tilmed irritation da da jeg hev i sadlen for at gå den af ham.

Ingen tvivl om at sadlen ikke susede rundt, men ej heller ingen tvivl om at det ville han i hvert fald ikke gå med. Synes ellers det var så smart, så kunne man jo bare lige smide et tæppe over til shows osv.

Han skal jo ikke gå med det, når det så tydeligt irriterer ham, men er bare bare mere sart end andre heste, eller oplever I også at de ikke synes neopren underlag er vildt fede?

Nu står jeg lidt her og ved sørme ikke hvilket underlag jeg snart tør købe.

Har to stk filt underlag, Circle Y og Proff Choice, men de er flade og stive, så de ryger ud. Donna går med et air ride og er helt tilfreds, men det er vel et spørgsmål om tid før det også bliver fladt?

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

Også mig..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 08:01

Jeg havde samme ide og købte sådan et men her virker det heller ikke og det samme sker.

Jeg bilder mig selv ind at det svare til at køre en eleastik hen over ens eget hår - det er ikke rart!

Så vi er tilbage med et godt og solidt underlag fra Proff. Choice. Det virker!!!

Bedste hilsner
Susanne www.heste-madrassen.dk

Når også din hest skal sove godt!

www.sh-pleasurehorses.dk

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 08:16

ikke oplevet det problem. Min hest har ingen problemer haft med at skifte fra prof.ch. underlag med lam og over til neopren. Det eneste man/jeg er opmærksom på er, at når jeg sadler af så tager jeg sadlen først og så underlaget så det ikke bliver kørt hen over hans pels for det river sikkert lidt forestiller jeg mig når han er svedt. Med hensyn til lammeunderlag så har jeg altid børstet underlaget med en mellemstiv børste når det er blevet tørt så synes jeg man kan holde det blødt i lang tid og så skylle det med vand med jævne mellemrum så sveden ikke sætter sig fast og gør underlaget mere stift. Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

neopren...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 09:24

...Har ikke så meget erfaring med dem, men den smule jeg har, minder lidt om Mikis. Jeg er ikke lige klar over hvilke mærke det er jeg har redet med, men måske er der der kvalitets-forskel? Miki nævner det hun bruger er fra Høøks. Syntes desværre ofte, at deres produkter ligger noget lavt i kvalitet.

Jeg ender altid med at gå tilbage til rigtige uld-filts underlag, som jeg har en pæn samling af, i flere tykkelser og størrelser. Det er IKKE dem med kunstig lammeuld på bagsiden og en broget overside. De er aldrig særlig gode.

Et ganske almindeligt "Diamond Wool" bliver aldrig slidt op og man kan godt lægge et tyndt show-tæppe på. De får en gang med højtryksspuleren, hvis de bliver for ulækre. De kan også tåle en tur til dækken-vaskeren.

Så har jeg et airride fra Jeko, som jeg også bruger en del.

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en trænings-pad der virker for dig og hesten og så have et af de tynde hvide show-filt-pads, til at bruge under et show-blanket, når i skal være fine.

Når man skal være "fin" er hesten jo oftest nyvasket. Så bruger du show-filten. Når hesten så evt sveder under opvarmning, risikerer du ikke at gammel snavs fra en træningspad opløses af sveden og giser hesten og show-gear til.

Et hvidt show-filt koster ikke mange hundrede kroner og kan bruges mange gange før det trænger til vask eller udskiftning, hvis du gemmer det til særlige lejligheder.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

neopren
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 09:25

det gælder både for gjorde og underlag, at det materiale det fremstilles af, indeholder petroleum, hvilket nogen heste reagerer meget kraftigt og prompte på (min gamle hest, blev irriteret efter bare en halv time i skridt med en neoprengjord).

UNDTAGELSEN herfra er Proff choice og reinsman (tacky too) - de skulle være petroleumsfri og dermed ikke irritere hesten på samme måde. Om hesten så bryder sig om fornemmelsen, er så en anden sag - der ER jo bare nogen heste der er lidt "sarte" med, hvad man smider på ryggen af dem ;)

Mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

Filt med antiskrid
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 09:52

Reinsman/Western Outfitter har et faconsyet filtunderlag med cutback, hvor antiskridlaget ligger på oversiden. Sjovt nok får man man begge dele her og er fri for neoprenen på undersiden. Det er uhyre effektivt.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Conny...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 10:13

DET lyder smart. Har du selv erfaringer med det? Nu må du altså lige se og få nogen produkter ind på din hjemmeside, så man kan se hvad der er i biksen

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 16:42

Jeg har for længe siden investeret i de tynde showunderlag, som Bob jo gik med og så med showtæppet over. Han var ikke sart, så på ham betød det ikke noget om jeg skiftede underlag lige inden et show.

Men for Vissen betyder det altså åbenbart noget, så det er vigtigt at det han går med til daglig også kan bruges til shows og så lige hurtigt kan blive "ombetrukket" med et showtæppe. Det ville jo være nemt med det her underlag, men knap så nemt at dække et stort Air Ride pad.

Og jeg synes faktisk de tynde underlag bliver for tynde igen. Kan godt lide at der er noget underside med blødhed i.

Det skal siges at det jo er et luksus problem det her, for Vissens sadel ligger rigtig godt på ham, så der er egentlig ikke behov for neopren underside og antiskrid osv. Det er kun fordi jeg synes det er noget nemmere med noget der lige kunne tørres af med en våd klud hver gang vi havde været afsted. Og det skal siges at han går med neopren gjord, som ikke generer ham overhovedet.

Og ja, det kan selvfølgelig være at hooks underlaget bare har været af billig kvalitet og det er derfor det generer ham, men synes jo netop det var så smart, da puderne kunne tages ud og resten vaskes i maskinen.

Og det er jo lidt dyrt at bestille et tacky too hvis det viser sig at han heller ikke kan lide at gå med det. Suk.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 18:03

...så MÅ du bare ha' Diamond Wool. De er ikke så dyre. Køb 2 og brug det ene til shows og det andet til træning.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Miki
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 18:30

Jeg købte også sådan et smart underlag engang..´Jeg brugte det kun en gang.... Basse udviste tydeligt at hun ihvertfald IKKE var enig med mig om at det var det mest fantastiske at have under sadlen.. så det ligger stadigvæk og glor - for selvfølgelig skal hesten ikke have det på, når det er ubehageligt.. så sådan et køber jeg aldrig igen.. så hellere udskifte.

Jeg tror ikke det er fordi det var billigt.. mit kostede 900 kr - tror bare der er nogen der er mere følsomme end andre.

Neoprengjord har jeg også været på, men den lavede store mærker på Pico i gjordlejet.. så den røg også ud til højre.. så neopren gør jeg det ikke i må jeg sige.

Håber du finder en løsning

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

Det er virkelig
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 15:37

smart!

Og ja har selv erfaringer med det. Det er super godt.

Hjemmesiden!

Ja det er lidt dumt, men kan ikke rigtigt finde ud af det.

Skal jo altså bare henvende mig til min udbyder, men det har knebet med at nå det hele.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Generelt!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 15:40

har jeg ingen dårlige erfaringer med Tacky Too syatemet,- tværtimod!

Kunne tænke mig at høre nærmere om, hvad der går galt.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 16:34

Jeg har lige købt et underlag hos Conny, fordi mit pc underlag ikke lå optimalt under min sadel. Det skal lige siges, at min hest intet sadelleje har, så med mit pc underlag nærmest rullede sadlen og den blev løftet lettere op bagtil.

Conny prøvede først et alm Tacky Too, men det fik sadlen til at glide frem under arbejde, men den lå ellers godt iforhold til med pc. Bagefter prøvede vi et reinsman i filt, der var helt krops formet og så virkede det. Sadlen havde ikke længere rulle tendens og løftede sig heller ikke længere bagtil. Så her er en glad kunde, der ellers kan svær at stille tilfreds. Kan kun varmt anbefale det og der er en fed kontakt til hesten med det underlag jeg har købt.

Mvh Helene :-)

0
0
Svar på denne tråd

miki...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 18:09

du skal være velkommen til at prøve et af mine Tacky Too, inden du bestiller..

kan kun anbefale disse underlag..

LITTLE YELLOW RANCH

Quarter and Paint

Rikke v.Bülow

0
0
Svar på denne tråd

Rikke....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 19:50

... det vil jeg meget gerne! Han er jo åbenbart lidt sart den lille mand, så jeg må heller prøve mig frem, frem for bare at bestille efter mit eget forgodtbefindende som jeg er vant til *g*

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider