...Har ikke så meget erfaring med dem, men den smule jeg har, minder lidt om Mikis. Jeg er ikke lige klar over hvilke mærke det er jeg har redet med, men måske er der der kvalitets-forskel? Miki nævner det hun bruger er fra Høøks. Syntes desværre ofte, at deres produkter ligger noget lavt i kvalitet.
Jeg ender altid med at gå tilbage til rigtige uld-filts underlag, som jeg har en pæn samling af, i flere tykkelser og størrelser. Det er IKKE dem med kunstig lammeuld på bagsiden og en broget overside. De er aldrig særlig gode.
Et ganske almindeligt "Diamond Wool" bliver aldrig slidt op og man kan godt lægge et tyndt show-tæppe på. De får en gang med højtryksspuleren, hvis de bliver for ulækre. De kan også tåle en tur til dækken-vaskeren.
Så har jeg et airride fra Jeko, som jeg også bruger en del.
Hvis jeg var dig, ville jeg finde en trænings-pad der virker for dig og hesten og så have et af de tynde hvide show-filt-pads, til at bruge under et show-blanket, når i skal være fine.
Når man skal være "fin" er hesten jo oftest nyvasket. Så bruger du show-filten. Når hesten så evt sveder under opvarmning, risikerer du ikke at gammel snavs fra en træningspad opløses af sveden og giser hesten og show-gear til.
Et hvidt show-filt koster ikke mange hundrede kroner og kan bruges mange gange før det trænger til vask eller udskiftning, hvis du gemmer det til særlige lejligheder.