Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hva ville i gøre "tyveri"
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 13:05

nu står sagen sådan at vi har en gård med opstaldning og betaler man ikke staldleje i over 2mdr og bliver væk så bliver man altså bedt om at rejse.


vi havde et mindre uheld for nogle måneder siden med en pige, hun var ikke kun opstaldet hos os hun var også ven af familien. pludselig blev hun uinteresseret i sin hest og stoppede med at komme, hun stoppede også med at betale og det betyder hesten stod i @!#$, havde det ikke været for hendes halvpart havde hesten haft det frygteligt, men vi sørgede for rent halm og mad!

da de 2måneder havde stået på og hun kun kom en gang i mellem sendte vi et brev (efter 100telefon opkald uden held) hvor i der stod at hun skulle flytte hurtigst muligt, der stod også i brevet at hvis vi ikke modtog den skyldte betaling (hun skylde penge for 2mdr opstaldning og andre ting samt personlige) ville vi tage hendes kieffer sadel i pant, vi lavede så en aftale med hende efter noget tid om at jeg bar kunne beholde sadlen og så stod vi lige.

pludselig for 2uger siden var sadlen væk (samt alle mine kieffer dressur ting og div. tæpper og underlag) jeg ved udemærket godt hvem der har taget den, men hvordan skal jeg takle siturationen?

nogle som har en ide til hvordan jeg klare denne situration, jeg ved hvor hun er opstaldet men hva skal jeg gøre, jeg ejer jo den sadel nu, hvor det ingik i aftalen at pengene og den skulle gå lige op.


hva ville i gøre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis hun
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 13:12

er under 18 så er det forældrene i skal kontakte...


Er hun en "voksen" (Syns ikke hun lyder sådan) men men men...så er der kun en ting at gøre...ringe til politiet og fortælle hvad du mangler...og at du har en mistanke om hvem det er der har taget det...(hun er jo ikke længere en ven af familien hvis det da er hende der står bag tingenes forsvinden og dermed er en tyv og en forræder)


MVH Sus



PS: Meld hende til politiet...der er ingen kære mor hun ligger som hun har redt...



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 13:14

finde ud af om hun rider med kieffer sadlen som du ejer NU.


Har sadlen nogen kendetegn og kan du kende den ?

Fik du hende til at skrive under på at hun overdrog sadlen til dig mod opstalding ?


Jeg ville lige undersøge om hun har "sin" sadel nu, for hvis hun har det, så er du vel også godt klar over at hun har dine andre ting.

14100

I alt fald vent med at konfronter hende til du er 100% sikker på at hun har den gamle sadel i varetægt



0
0
Svar på denne tråd
 
 21-23...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 13:18

hun er omkring de 21-23


nej vi skrev ikke under på noget så det vil være påstand mod påstand!


jeg har set det og andre jeg kender har set udstyret.


politiet kan da ingen ting gøre så længe jeg ikke har en kvitering?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo din sadel
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 13:32

og hun har sikkert heller ikke en kvtering...så det er TYVERI og det er jo der politiet kommer ind i billedet...


Ellers hvis du ved hvor udstyret befinder sig...ja så hent det dog...det havde jeg da gjort...og det er jo først selvtægt når du har kontaktet politiet...


Det er vel ikke selvtægt at hente noget som er dit, når du ved hvor det er!!!


MVH Sus



0
0
Svar på denne tråd
 
 politianmelde
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 13:35

Man kan vel godt politianmelde tyveriet? I den forbindelse er det vel underordnet hvem der er tyven. Tyveriet skal anmeldes uanset hvem tyven så er.


I en hestepension, hvor jeg stod i nogle år, flyttede en pensionær og hun tog lidt flere ting med sig end hun var berettiget til.

Vores staldejer og dem hun havde stjålet fra, kontaktede hende for at spørge om der ikke var tale om en misforståelse. Hun kendte dog ikke noget til tyveriet.

Så forstærkede de indsatsen og kontaktede hende igen og igen og beskrev tingene og de tog kontakt til de steder hun havde hesten opstaldet. Engang kørte vi simpelthen en tur ud for at opsøge hende et af de nye steder, for hun skulle bare ikke få fred, før vi havde tingene igen.

De nye opstaldningssteder var meget forstående. De gad jo heller ikke huse en pensionær der fik for meget op under neglene.


Efter et stykke tid blev tingene pænt leveret tilbage.

Tyveriet her var ikke anmeldt, men "damen" blev informeret om at det var næste skridt, hvis ikke der skete noget.



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 :)...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 13:57

har tænkt over at køre ud efter det, men hva nu hvis gård ejeren forbyder mig det, er det så der jeg tilkalder politiet. her i esbjerg er politiet ikke særlige hjælpsomme. men enhver gårdejer må da forstå det, det ville jeg da. mange tak for jeres hjælp jeg må se hva der bliver gjort hun skal ihvertfald vide at det ikke er noget man skal gøre mod hinanden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor så konflikt sky ???
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 14:19

Meld hende og meld at dit udstyr er stjålet til politiet .


Det at blive meldt rusker op i de fleste .



Illum

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja nu synes
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 14:22

jeg at en kieffersadel er meget i pant for 2 måneders manglende betaling med mindre der er tale om fuldpension m. ridehus o.l Og det kan så blive et problem, hvis den representerer en forholdvis større værdi end det skyldte.


Dernæst ville jeg køre ud og hente tingene tilbage, bare sådan lige så stille.


Du har jo et brev hvor i du bekendtgøre dine krav, dvs. tilbageholde sadlen til betaling har fundet sted. Så uagtet om i efterfølgende har lavet en aftale om du bare beholder sadlen, så skal hun jo kunne fremvise en kvitering for betaltstaldleje, altså er sadlen din.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 15:22
Jeg ville tage derud og se om hun har sadlen dér...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal ikke bare tage derud...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:12

Hvis du tager du og henter tingene og sadlen, kan hun jo bare melde at du har stjålet sadlen, og det er selvtægt, og ulovligt, om politiet har været indblandet eller ej...


Du skal melde hende, og så sige hun har stjålet de ting af dine hun tog, og at da hun ik havde betalt staldleje, så aftalte i at sadlen var din, og du har et brev hvor du fortalte at du ville tage sadlen i pant, indtil du fik dine penge for opstaldning... Så kan du da få dine penge igen, og så må hun jo selv om om, hun vil betale lejen, eller give dig sadlen igen, bare sørg for at få papir på det, hvis du får sadlen, så du har bevis for det er din...


Tyveri er tyveri, og politiet SKAL gøre noget ved tyveri... Ellers må man da kunne klage et sted, hvis de intet gør ved tyveriet af dine ting... Og du kan vel også få hende i ribers for ikke at betale staldleje, ik??? Hvis du får hende deri, ja så hun sQ på skideren, det kan give hende problemer, med div. abonnementer og lån osv. LANGT ud i fremtiden...



Tango årets julehest 2005... :-D

Se billede her: Tango
Medlem af anonyme hestoholigere.

Se dressur-, springdyret og føllebøllen My Fair Tango på min præ.
ELSKER ham.
:-D
Savner Tessa. Vil altid elske hende

0
0
Svar på denne tråd
 
 123345678
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 20:39

Hej...


Den med sadlen tror jeg ikke holder i retten...det er sådan at hvis du lejer noget feks, lagerplads ud og folk glemmer at betale husleje må du ikke tage ting i pant...hellere ikke selvom de forsvinder, du må ikke fjerne tingene derfra og de skal til en hver tid have ret til at få deres ting tilbage.


uretfærdigt ja men sandt...det er desvære sådan at leje loven, tilgode ser lejer og ikke udlejer.


Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Send hende en regning
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 21:16

Hvis hun har taget sadlen igen, så sender du hende en ny regning på den skyldige opstaldning, samt melder hende for tyveri af de andre ting hun har taget.


Du kunne evt. kontakte hendes forældre, hvis hun er under 18 år.


Hilsen sille


4 års kat 1 pony udlånes.
Stg: 147.
Utrolig roligt sind og meget lærenem.
Hannoveraner/araber.
Gode springanlæg og gangarter over middel.
Udlånes til erfaren ponyrytter minimum 12 år.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider