Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 jeg kunne have været millionær...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 13:01
jeg kunne have været millionær hvis jeg havde vist hvor godt alm. madolie er til tørrer hove... har i de sidste 7 år brugt den dyre hovolie fra smeden til 180,- pr bøtte da det var det eneste der virkede på min hest... igår stod jeg så og var løbet tør og af mangle på bedre prøver jeg så at smører lidt madolie, af det jeg ellers kommer i hendes foder, på hendes hove og sørme om det ikke bare virker VILDT godt... jeg er ihvertfald færdig med at købe den dyre hovolie og er nu istedet gået over til den billige madolie fra fakta... jeg tør slet ikke tænke på hvor mange penge jeg kunne have sparet hvis jeg fra starten havde vidst hvor godt madolie er!



Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 alm madolie
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 13:03
harsker på hoven...bare så du ved det. Det er et komsum-produkt men derfor kan det jo godt være ok til dårlige hove, min smed anbefaler det bare ikke da det harsker (har jeg også hørt fra mange andre) og min smed sælger ikke selv olie ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yiip...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 13:06
Det er jo stadig ikke sikkert at det er lige så godt som det andet...
Camilse og Looksen

Ser mere camilse.dk

Part Søges Til Skøn Unghest
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er harske..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 13:25
nej jeg ved godt at det nok ikke helt erstatter den rigtig hovolie... hvad er harske?



Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 heej...!
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 13:42
jeg bruger også selv madolie det er helt fint og det har jeg brugt mange år , ! (y)
søger part på fyn , !:)
0
0
Svar på denne tråd
 
 godt råd
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 14:17
jeg har brugt madolie i 5 år og den billigste er bedst.. man skal bare lige tænke over mad olie ikke virker på våde hove, da det ikke kan komme i kontakt med en våd hov
0
0
Svar på denne tråd
 
 at harske
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 15:12
er det samme som at rådne. Det er et produkt som jo er egnet til mad og ikke til at langtidsvirke på en hest som rigtige hovolier er
0
0
Svar på denne tråd
 
 forstå så ikke
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 15:15
jeg forstår så ikke hvorfor det anbefales mennesker med meget tørrer hænder at smører hænderne i madolie et par gange om ugen hvis det rådner... olien trænger vel bare ind og fugter... nogen der har erfaringer med at det rådner -ødelægger hoven...



Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Harskning
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 15:43
Betyder at fedtsyrene oxyderes (iltes), og det lugter ikke særlig godt- som suretæer (stinkbomber er lavet af smørsyre). Alle fedtstoffer kan blive harske. Derfor tilsætter man ofte antioxydanter (antiharskningsmidler) til madvarer- en række vitaminer virker iøvrigt som antioxidanter A og E-vitamin fx. Disse er fedtopløselige vitaminer. Jeg tvivler på, at madolien får hoven til at rådne! Det lyder meget usandsynligt, mon ikke det er en skrøne... ;-) Jeg har hørt at lakseolie skulle være det bedste til hovene, det er vist ret dyrt. Så madolie er et godt alternativ. Før i tiden brugte man faktisk spildolie til hestehove, dengang heste var grundlaget for landbruget. Ikke noget, jeg vil anbefale i dag. :-D Forsæt dog med madolien, hvis din hest har gavn af det.

MVH xtiny


<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Levertran.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 15:46
Jeg har hørt at levertran skulle være utrolig godt, og jeg har også selv brugt et par flasker. Mine heste har aldrig haft hovproblemer, så jeg skal ikke kunne sige om det hjælper bedre end alm hovfedt.
Venlig hilsen Anima
Nu med en masse nye billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for rådet!
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 17:27
tak for rådet! nu er jeg færdig med at købe alt det dyre! og der e jo ligesåmeget som der er i en bøtte (eller mer) ;-)
Rid Connemara, det er lykken :-D
whiii! har ligee vundet 3 plads idag med Jolly Jumper (LTR) i Lc1! er bare så glad!!! :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhhh...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 17:39
hvorfor bruger i hovolie... ??? Sunde hove kommer indefra... :)
Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)




HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!




Skype: Solvang/Tim
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 17:50
Torskelevertran, og synes det fungere rigtig fint. Bortset fra at mine hænder stinker af fisk efter jeg har brugt det :-D ElseG: Ja, selvfølgelig har fodret end kæmpe betydning. I vinterhalvåret hvor der er meget fugt, ikke så meget lys, bruger jeg faktisk ikke særlig tit hovolie, måske max hver 14 dag. Men når det er sommer og meget tørt, så bliver de smurte hver dag. Nu her er vi trappet ned til 2-3 gange om ugen, eller når de begynder at trænge. Mine heste har faktisk altid haft gode og sunde hove. Har aldrig tabt sko o.l.
-HeidiZ :-)

~Man skal ikke nødvendigvis være bedre end andre, man skal bare skille sig positivt ud!~
0
0
Svar på denne tråd
 
 ElseG...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 17:50
Det er næsten umuligt at holde hovene smidige når der ikke kommer noget vand/regn de kan opsuge! Med den tørkeperiode vi har haft er Kanoas hove også blevet tørre og strålen er ikke blød og eftergivende, men meget hård. Det er ikke alle heste der vil finde sig i at stå med hovene i en spand vand. Så indimellem er det godt at smøre dem med noget fugtgivende. Hilsen Christina
Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med ElseG
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 19:20
Ja jeg er nu enig med ElseG, hvorfor smøre dem? Jeg har aldrig smurt hove regelmæssigt på mine heste og deres hove har det fint alligevel :-) Jeg holder nu altså også på, at sunde hove primært kommer indefra. I meget tørre perioder skyller jeg hovene og skure dem lidt med en børste - de bliver ikke sat direkte i blød. Jeg har flere gange hørt smede fraråde brug af hovolie/fedt, da det ødelægger hestens naturlige evne til at holde hovene i orden. Vælger man først at bruge olie/fedt, så skal man forsætte med det regelmæssigt fremover, da hovene bliver "afhængige" af olie/fedtet.
Sommerknus fra Tine,
{> Flicka & Frigg {>


Bøger og blade om haflingerracen købes, se her: markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 kun om sommeren
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 19:35
jeg smører også kun om sommeren... om vinteren er hendes hove rigtig fine men om sommeren tørrer de fuldstændig ud... og nej damen gider ikke stå med fødderne i en spand med vand... er afprøvet men hun sparkede dem bare væk...



Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:27
Jeg bruger levertran, det fungerer fint for mine heste.
Mvh Dithe Den HELDIGE ejer af Sputnik & Oldenborgeren Højskovens Tinto:-)

I kan se billeder af vidunderne på min profil dithe82 {> {> {>

Speciel er jeg, men hvem er ik´ det? ;-)

:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

HELT NYT HORSEPOWER VINTER/ALLROUND DÆKKEN STR.115.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider