Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Til alle interesserede
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 21:05
Da I sikkert alle har set tråden om ’tyveri af præsentationsgalleriet’, vil jeg gerne give min forklaring, så ikke det flyver rundt med mere eller mindre sande historier.

Galleriet er alene bygget af mig, og har altid ligget på min serverplads. På et tidspunkt blev det så populært at heste-nettet lavede et direkte link til det. Men det blev på intet tidspunkt en integreret del af heste-nettet. I brugere bestemte hvad der skulle stå, og jeg lagde det ind på galleriet.
Så bygger min meget gode ven, Niels Henriksen, to gode sites, nemlig ryttersnak.dk og sparus.dk Og da mange brugere af heste-nettet også bruger de to sites, satte jeg et banner/link på galleriet til de sites. Og det er bannere jeg ikke får penge for at vise. Det ser folkene bag heste-nettet og så tager de en kopi/spejling af galleriet, fjerner bannerne uden mit vidende, og sætter det på som det almindelige galleri.

De har en aftale med Target Group om at Target Group alene må reklamere på heste-nettet. Det er jeg meget uforstående overfor, da galleriet, dvs. mig, ikke har indgået nogen som helst aftale med Target Group. Ydermere ser jeg gang på gang reklamer for andre mere eller mindre kommercielle sider lagt ind som bannerreklamer på debatsiderne på heste-nettet. Men det er muligvis OK når andre gør det. Jeg bliver vred over denne form for bemægtigelse af mine sider og er totalt uforstående over for deres indgriben på mine private sider. Private sider, som jeg med glæde deler med alle Jer brugere af heste-nettet. Jeg vil ikke finde mig i censur af mine egne sider. Og det lader jeg så heste-nettet vide. Og da vi desværre ikke kan finde en anden løsning end at heste-nettet flytter mit galleri over til ’Danske links’, er det nu der I kan finde det. Jeg synes det er sørgeligt at noget så simpelt som to bannere for andre sider kan ødelægge det, men det er ikke min beslutning. Jeg forstå det på den måde, at heste-nettet selv inden længe vil lavet et andet galleri til brug for alle debattører fra hyggesnakken mm. Inden længe vil I kunne finde galleriet under min officielle hjemmeside robdrup.dk
Galleriet vil stadig have bannere fra sparus.dkog ryttersnak.dkDet vil ikke blive opdateret mere fra min side.

Jeg håber ikke at denne ballade vil ændre Jeres syn på heste-nettets ”bagmænd” da de gør et fint stykke arbejde med at holde sitet kørende. Måske skulle de bare holde sig fra andres private sider. Men det er bare et ’opstød’ fra min side.

Med venlig hilsen

Pia R
Forhenværende redaktør på
Præsentationsgalleriet.

0
0
Svar på denne tråd

RE: Til alle interesserede
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 21:12
*uforbeholdne klapsalver til dig Pia*S**

mvh. Jeff
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 22:36
Søde Pia,

Jeg syntes det er helt forståeligt det valg du har truffet, det ville jeg selv have gjort. En skam vi må undvære gallariet, men hellere det end en kopi-side.

Knuser Lise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 23:49
Forstår dig så udemærket Pia. Skuffende resultat.

~Jesper~
0
0
Svar på denne tråd

Heste-Nettets syn på sagen
Forfatter: 
Dato:  31-10-2000 00:57
Præsentationsgalleriet for skribenterne på Heste-Nettet har i flere år været placeret som en integreret side i Heste-Nettet, selvom der er tale om en helt privat hjemmeside. Det har indtil sidste uge været helt problemfrit.

Pia Robdrup, der har udviklet siden ønsker nu at udnytte præsentationsgalleriet til bannerannoncering på en måde, der desværre er uforenelig med den aftale, Heste-Nettet for et par måneder siden har indgået med Target Group om eneret til bannerannoncering på Heste-Nettet.

Heste-Nettet har derfor meddelt Pia, at at vi ikke kunne acceptere reklame-bannerne på Heste-Nettets præsentationsgalleri, hvis det fortsat skulle fremstå som en integreret del af Heste-Nettet. Vi har også meddelt Pia at hun frit kunne reklamere for andre hestesites gennem brug af vores forum eller linksektioner, hvor det fydeligt fremgår, at der linkes til et andet site. Samtidig meddelte vi Pia at vi havde indsat en reklamefri kopi af siden indtil vi havde fået kontakt med hende. Også at der var tale om en rent midlertidig foranstaltning til vi havde fået en dialog med Pia om vi kunne lave en aftale, som indebar at Pia ville flytte bannerne. Eller måske ville administrere en bannerfri udgave, som kunne hostes på Heste-Nettet. Eller eventuelt en anden løsning som kunne tilgodese både Pias og vores krav og ønsker.

Begge parter ønsker også at der fortsat linkes fra Heste-Nettet til præsentationsgalleriet.
Efter en dialog pr. mail i løbet af weekenden er vi imidlertid kommet til det resultat at Pia fortsat ønsker at bannerne placeret på præsentationsgalleriet. Det indebærer desværre at vi må flytte galleriet til sektionen med danske links, så det tydeligt fremgår at der her er tale om link til et andet site.

Fra Heste-Nettets side vil vi bebrejde os selv for ikke klart nok at have gjort reglerne for annoncering klart, idet vi ikke havde forudset denne pludseligt opståede situation. Det ene banner, der er på siderne under "Ridning" er der i øvrigt på dispensation, fordi den pågældende annonce var tegnet inden aftalen med Target Group blev indgået. Da vi i øjeblikket diskuterer aftalen med dem er vi nødt til at være ret emsige med at overholde vores aftalte forpligtelser fuldt ud.

Formålet med en sådan generel annonceaftale er at der skal blive penge til drift og udvikling af Heste-Nettet, herunder efterhånden dækning af udgifterne for alle de, der bidrager til Heste-Nettet. Heste-Nettet er i øvrigt under oprettelse som en selvejende institution. Det vil sige at der ikke er nogen, der har rettigheder til eller kan profitere direkte af det de laver for Heste-Nettet. Hverken Kongelundens Ridecenter som før har sponsoreret os eller f.eks. Carsten, Jan eller undertegnede. Men selvfølgelig kan man som bidragyder fortsat uden for Heste-Nettet disponere over det kildemateriale eller den teknik man bidrager med. Heste-Nettet skal derfor også kunne tjene sine egne penge, da det ikke har nogen rig onkel. I forbindelse med den fortsatte udbygning af Heste-Nettet vil vi sikre os ikke fremover at komme i den situation hvor private sites fremtræder som en del af Heste-Nettets struktur. Ideen med Heste-Nettet er at opbygge noget i fællesskab, som kan være til indirekte fordel for alle deltagerne. Ligesom man på lokalt plan f.eks. hjælpes om at bygge en ridehal uden derefter at have ret til rive sin del ned igen.

Det retfærdiggør selvfølgelig ikke at Heste-Nettet tilraner sig andres sites, når disse er oprettet og drevet i privat regi. Sådan opfatter vi heller ikke situationen. Da vi opdagede bannerne på præsentationsgalleriet så vi fire muligheder, som vi i øvrigt ikke selv var helt enige om (så det er faktisk kun mig i skal skyde på, ikke Jan og Carsten):

1. Fjerne galleriet helt fra Heste-Nettet uden nogen forudgående dialog med Pia og uden forklaring til flere hundrede undrende besøgende på Ryttersnakken

2. Erstatte galleriet med en ensidigt fremstillet forklaring om det var midlertidigt nedtaget indtil vi havde hørt om Pia evt. ville fjerne bannerne eller have siden linket på anden vis

3. Lave et dødt link ”404” og simulere en teknisk fejl indtil vi fik talt med Pia

4. Give besked til Pia om problemet og samtidigt linke til en kopi uden annoncer indtil vi havde haft mulighed for i fred og ro at diskutere problemet med Pia.

Tyveri er som bekendt noget der går ud på at tage noget fra nogen for egen eller andres vinding. Det har aldrig været på tale her. Når vi gjorde, som vi gjorde var det udelukkende fordi alternativ 4 var den eneste mulighed for at få en dialog med Pia inden vi direkte eller indirekte involverede alle heste-nettets øvrige brugere. Vi har ikke Pia telefonnummer og vidste ikke hvor hurtigt hun ville opdage vores mail. Jeg kan ikke med min bedste vilje se at Pia skulle have lidt noget tab ved dette forsøg på at få en dialog igang inden vi fjernede præsentationsgalleriet. Tværtimod havde vi en mulighed for at få ryddet eventuelle misforståelser af vejen inden vi involverede nogen andre i problemet. Samtale fremmer forståelsen - som det vist hedder.

Vi har i løbet af weekenden haft en dialog med Pia – desværre uden at finde en rigtig god løsning for Heste-Nettets brugere – og desværre ikke uden at udenforstående har skabt stor ståhej og opmærksomhed om sagen.

Ligesom Pia beklager vi at vi ikke har kunnet finde en løsning på bannerproblemet, og føler heller ikke man kan bebrejde Pia noget i denne henseende ud fra de vilkår hun fra starten har lavet galleriet, nemlig som en helt privat side. Omvendt vil vi altså i fremtiden søge at undgå den type "parforhold" uden klare indbyrdes aftaler.

Vi er helt enige i flere af skribenternes synspunkt om at galleriet har givet Heste-Nettets Ryttersnak en behagelig menneskelig dimension. Det er intet som et forum med personer, der tør vise deres identitet frem for at gemme sig bag golde synonymer. Med et stigende antal brugere er det imidlertid nok blevet uoverskueligt for en enkelt person manuelt at lave eller vedligeholde et så seværdigt galleri som det Pia har lavet. Så vi tror at et eventuelt fremtidigt galleri skal baseres på at de, der ønsker det, selv kan oprette, ændre og slette deres profiler. Måske med hjælp til indscanning af billeder. Selvom det aldrig kan blive så flot som det gamle præsentationsgalleri.

Henrik
Heste-Nettet
0
0
Svar på denne tråd

RE: Heste-Nettets syn på sagen
Forfatter: 
Dato:  31-10-2000 02:42
Der var faktisk en 5. mulighed.

5. Snakke med Pia FØR I lavede det nummer...

Niels
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-10-2000 08:07
Jeg forstår dig godt Pia R og jeg ville reagere på samme måde.

Et eller andet sted synes jeg at det mere og mere begynder at lugte af at heste-nettet skal være en pengemaskine, hvorfor ellers lave eneaftale med Target Group og så noget så kedeligt og ikke-heste-relateret som Target Group.

Derudover lugter det også lidt af frygt for konkurrence fra Niels (ryttersnak.dk) da der flere gange har været angreb fra hestenettet mod ryttersnak...

Eller er edet bare mig ?

Hilsen
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

RE: Til Pia
Forfatter: 
Dato:  31-10-2000 08:29
Hej Pia

Tak for et flot stykke arbejde.

Hvor er det trist, at det ender på denne måde.

Jeg syntes godt, at Heste-Nettet kunne have kontaktet dig, FØR dette nummer.

mvh.
Lene G. Iversen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-10-2000 09:44
Jeg tilslutter mig - det er ærgeligt, at hestenettet ikke har benyttet sig af den 5. mulighed, som Niels så rigtigt påpeger.
Jeg kan ikke lade være med at smile lidt ved tanken om, at jeg faktisk ikke rigtig har bemærket Target Groups banner før nu... og jeg har egentlig heller ikke tænkt mig at gøre brug af det - det ser ret kedeligt ud... (ja, det var lidt usagligt, men jeg bliver altså lidt stødt på dine vegne).
Alt det arbejde du har lagt i det - og så nu dette......ØV!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-10-2000 10:04
Hej Charlotte -

>Et eller andet sted synes jeg at det mere og mere begynder at lugte af at heste-nettet skal være en pengemaskine, hvorfor ellers lave eneaftale med Target Group og så noget så kedeligt og ikke-heste-relateret som Target Group.

Synes du ikke at det er rimeligt at vi skal have dækket vores udgifter til webhotel, internetregninger, møder osv.?? Godtnok er det (for det meste) sjovt, at være med til at lave heste-nettet.dk, men at det ligefrem skal være en udgift på budgettet bryder jeg mig ikke om!! Læs lige Henrik's indlæg igen, da det forklarer lidt om hvordan evt. indtægter bruges.
Targetgroup er et firma der lever af at sælge bannerannoncer (de er tilsyneladende uhyre dårlige til det!), og aftalen lyder på at de har lov til at (gratis vel at mærke) vise deres egne bannere såfremt der ikke er andre bannere! Desværre er vi forpligtet af en 3 måneders prøveperiode - der heldigvis snart er ovre! Bannerne forsvinder ikke af den grund, de bliver formodentlig blot solgt af et andet firma, da vi er interesseret i at få dækket vores udgifter, og i tilfælde af et overskud støtte forskellige arrangementer/projekter der fremmer ridesporten i Danmark vha. ny teknologi.

>Derudover lugter det også lidt af frygt for konkurrence fra Niels (ryttersnak.dk) da der flere gange har været angreb fra hestenettet mod ryttersnak...

Vil du have noget imod at komme med et eksempel?

Mvh.
Carsten Holst
carsten@heste-nettet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider