Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  29-10-2000 23:18
Hejsa

Jeg har set at heste-nettet har præsentationsgalleriet liggende på deres egen server. Men sidst jeg kiggede lå det på en server som Pia har adgang til. Så vidt jeg ved, så er det noget hun sidder og laver i sin fritid, så vi andre kan se hvem der er hvem. Hvordan kan man tillade sig at tage sider som man ikke har ophavsret til? For som jeg ser det, så har heste-nettet været inde på serveren og hentet filerne uden at Pia har givet lov.

Da jeg arbejder i IT-branchen, så kender jeg lidt til ophavsrettigheder og jeg ved at Pia har fulde rettigheder til præsentationsgalleriet, da det er noget hun sidder med. Ligesom dem der har indsendt tekster til hende, så har de eneret til disse tekster.

mvh
Niels Henriksen
www.ryttersnak.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  29-10-2000 23:39
Hold da op, siger jeg bare, hvor er jeg glad for at jeg ikke har noget link til min hjemmeside på hestenettet. Jeg troede faktisk at det var aldeles strafbart, hvis man bare gik ind og tyvstjal en anden persons arbejde, men det mener Hestenettet åbenbart ikke, at det er i dette tilfælde.

Efter hvad jeg kan forstå (jeg har lige kontaktet Pia) har det noget med bannere at gøre, selv om hun ikke var meget for at rykke ud med årsagen.

Jeg kan slet ikke forstå at de bannere kan genere Heste-nettet, for der findes da oceaner af reklamer og banner under alle de andre links de har på siden. For slet ikke at glemme, at der åbenbart er nogle, der endda har lov til at sætte reklamer ind under de forskellige tråde (ingen navne nævnes).

Det går også totalt over min forstand, at Hestenettet mener at det er "deres side", da der fra Hestenettet aldrig har været rørt så meget som en tast, i forbindelse med opbygningen af Galleriet. Det er helt, totalt og fuldstændigt Pias fortjeneste, at vi har Galleriet, det er noget som kun hun har lavet i sin fritid, og det har alle dage ligget under hendes hjemmeside, der er kun et link til siden på Hestenettet.

Skal jeg nu forstå det sådan, at Hestenettet mener at de ejer samtlige sider som de gennem tiden har linket til, eller er der bare noget jeg ikke fatter............

Jeg venter spændt på et svar.

Hilsen Zanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 00:54
Ja, hov!! Hvor er bannerne blevet af?
Hvis historien er sådan, at hestenettet har taget "Pias side" og lavet om på noget uden at have fået lov, så synes jeg at det er særdeles dårlig opførsel, som man ikke kan være bekendt. Og som i øvrigt er strafbart.
Det KAN da være lige meget om der er et enkelt link til en anden ryttersnak end hestenettets egen?! Er det årsagen til forflyttelsen? Og i øvrigt har heste-nettet ingen ting at skulle have sagt i den sag.
-Eller er der noget her jeg ikke helt har forstået korrekt?
Pia har lavet et stort stykke arbejde, og hvis jeg har forstået det her rigtigt, så har heste-nettet foretaget en handling der overhovedet ikke respekterer Pias arbejde!! At man kan være det bekendt? Det forstår jeg ikke!
Hilsen Tine.
0
0
Svar på denne tråd
 
 P.S.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 01:03
Jeg havde i øvrigt tænkt mig snart at komme på galleriet, men hvis denne historie er sand, så håber jeg virkelig ikke at det galleri bliver udbygget yderligere!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Morgenbøn
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 06:16
Ja, jeg er vist ikke den eneste, der ikke forstår noget af dette, men skal vi ikke håbe på. at tingene lige så stille bliver rettet i dagens løb. Ikke fordi at man bare kan gøre tingene ugjort, men vi kan vel håbe på at Hestenettet besinder sig i dagens løb og kommer med en forklaring på det skete, og det ville være meget passende, at der også kom en uforbeholden undskyldning til Pia.

Så må vi til at krydse fingre for, at Pia vil fortsætte sit arbejde med Galleriet, for var jeg i hendes sko, ville jeg desværre nok melde fra, og det ville være meget let at forstå, i modsætning til så meget andet, i denne sag.

Godmorgenhilsen fra Zanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 08:11
Klap nu lige hesten.

Mon de ikke har lavet det for vores skyld? Jeg vil gætte på at det er en ren spejlning af Pia's server. Og det har hestenettet vel lavet for at sætte hastigheden op.

Ikke for at forklejne Pia's arbejde, for hun har lavet et stort og flot arbejde gennem tiden, men hun har jo også haft problemer med plads og tid. Og det ville vel være meget rimmeligt hvis galleriet på hestenettets server, så Pia ikke skulle betale for at have vores billeder liggende.

-- men de kunne nu godt have fortalt hende det.

hilsen jan
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 09:14
uha uha
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 09:50
Venter spændt på en seriøs forklaring, det her kunne jo være spændende, for så kunne jeg jo også lave en spejling af Jubii og lægge den på min egen server, sådan for at aflaste Jubiis server en lille smule (tænker lidt videre) og så kunne man jo udskifte bannerne, med nogle jeg kunne tjene penge på hver gang de bliver vist osv.

Nok om det, lad Heste-Nettet komme med en forklaring, og så kan vi jo se om vi skal nedlægge protesdt eller ej.

Bare mine ord,
Jesper
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 09:56
Hej Tine

Tidligere forsøgte jeg at lave et link til ryttersnak.dk herinde på heste-nettets link side. Men tror du at det er kommet på? Nope..... de er nok bange for den smule konkurrence der er.

Niels
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hallo????
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:07
Hvorfor tager I den ikke lige med ro allesammen - der er INGEN herinde der har hørt historien hverken fra Pia's eller heste-nettet's side så tag det dog roligt!!!

I kender jo ikke historien bag det hele????
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hallo????
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:09
Lise

Derfor er det ulovligt at spejle et website hvis man ikke har fået lov til det.

Niels
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hallo????
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:10
Jo, jeg HAR snakket med Pia og behøves ikke tage den mere med ro end jeg gør.

Jesper
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Henrik
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:13
Det er jeg skam udemærker klar over, jeg ville nok gå rettens vej hvis det var mig - der ligger så mange timers arbejde i den side Pia har lavet!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Henrik
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:16
Det ville nok være lettere bare at opstille et krav om at det blev ændret med en tid på og hvis det ikke lykkes kan man jo bruge boykot, for der findes jo andre temmelig gode forums som bare venter på at blive brugt, og som ikke bare hugger folks sider

Jesper

*Finder lige lidt bildæk, containere og brosten og bygger en barikade* (har vist boet for længe på Nørrebro *GGG*)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Andre steder
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:23
Jesper ;o)

Man burde lave en liste over de andre gode debatfora der er til heste ;o)

Niels
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:25
hehe Henrik, mener du www.ryttersnak.dk?

:o)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:26
Heheh - den var ret god ;-))

www.ryttersnak.dk er nu ganske udemærket ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:27
Jesper.... sidst jeg kiggede på min dåbsattest, så stod der Niels ;o)

Men der må da være flere sites der kan anbefales???


Niels
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:29
så du, ikke være så fræk *GG* bare fordi jeg kalder dig noget andet end det du hedder, har vist lige kigget for meget på efternavnet *GG*

Jesper
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:44
Bekendtgørelse af lov om ophavsret

§ 71. Den, som fremstiller et katalog, en tabel, en database eller lignende, hvori et større antal oplysninger er sammenstillet, eller som er resultatet af en væsentlig investering, har eneret til at råde over det pågældende arbejde som helhed eller en væsentlig del deraf ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden.

Det siger vist alt ;o)

Niels (som slet ikke hedder Henrik)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder/Niels/henrik
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:56
HAHAH jeg så lige jeg da osse kaldte dig Henrik - kan vi ikke døbe dig om til Henrik =))))
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder/Niels/henrik
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 10:57
Lise

Narj du må så ej.... Kan ikke li navnet. Mistede bla. en kommende kæreste til en der hedder Henrik *GGGGG*

Niels
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Niels
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 11:05
*LOL* det er ikke sådan at hedde Niels hva ;-)

Jeg hedder også Nielsen til efternavn så lidt godt må der være i det navn *GG*

0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 11:06
Undskyld Niels, men hvor kommer du egentlig ind i billedet i denne sag?

Er du egentlig ikke bare ude på at skabe lidt splid, så du kan få folk over på din egen hjemmeside.

Hvis du skulle gøre nogen opmærksom på problemet så burde det vel være Pia, istedet for at udbasunere din "opdagelse" over hele nettet.

BeritH
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 11:13
Hej Berit

Jeg er ikke ude på at skabe splid så jeg kan få folk over på min egen side. Jeg har netop ikke skrevet om min egen side herinde idag.

Jeg kommer ind i billedet i forbindelse med at jeg arbejder med internettet til daglig og tit ser sådanne sager, så min interesse er naturlig for sagen. Dertil vil jeg påpege at Pia er en af mine meget nære venner så derfor har jeg også interesse for at hun har det godt.

For jeg ved at det kan lige så godt være mig en anden gang der bliver taget noget fra. Hvis det sker en dag, så vil jeg ikke tøve med at kontakte en advokat.

Jeg vil gøre opmærksom på at jeg har snakket med Pia inden jeg sendte mit første indlæg afsted.

Niels
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tyveri af præsentationsgalleri
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 14:41
Hej Alle

Der er ikke tale om tyveri

Flytning af Præsentationsgalleriet var kun en midlertidig løsning, og vi har været i dialog med Pia hele tiden.

Ifølge aftale med Pia vil Præsentationsgalleriet fremover kunne findes under ”Danske Links”

Med venlig hilsen
Heste-Nettet

Jan Rasmussen
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 14:46
Hej Alle,
Det er rigtigt at der er dukket nogle teknisk/kommercielle problemer op omkring præsentationsgalleriet. Vi har diskuteret dette med Pia i løbet af weekenden og blevet enige om at flytte galleriet til Danske Links.

Vi vil udsende en nærmere forklaring i aften, når jeg har skrevet den og Pia har haft mulighed til at kommentere den. Vi havde netop håbet at finde en løsning i fællesskab uden at skabe denne usikkerhed og polemik. Men det er altså desværre ikke lykkedes.

Henrik
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Hestenettet!
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 15:08
Efter min mening er I gået lidt for vidt. Præsentationsgalleriet virkede samlende på forumets deltagere og under "Danske links" tror jeg ikke at det vil få ret mange besøgende, udover af dem som selv står deri. Det er sværere for nytilkommende at finde, når det står så anonymt.
Jeg kan forstå at det handler om bannere. At I reklamerer for Target Group og for ingen andre?
Jeg kan næsten forestille mig at I laver et nyt galleri inden længe, for sådan et kan I næppe undvære. Men at I går så langt, det forstår jeg ikke. Pia har ydet et stort stykke arbejde og hvorfor ikke tage imod hendes hjælpende hånd fremover også? Det vil give en enormt ekstra arbejdsbyrde for jer, hvis I selv hele tiden skal opdatere præsentationsgalleri.
En nem løsning ville være at placere linket et meget tydeligt sted, hvor det dog samtidigt er klart at siden ligger uden for hestenettet, men dog alligevel i samarbejde med dette.
Denne løsning kan vel ikke være umulig?
Med venlig hilsen Tine.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Jan Rasmussen (Heste nettet)
Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 15:51
Hej Heste-nettet.
Det var da en beklagelig del af heste nettet lige pludselig at skære væk.
Personligt syntes jeg at lige netop Præsentation galleriet,
gør at siden er så familiær.
Det er det der er med til at vi føler vi ved hvem hinanden er.
Jeg kan ikke se hvor i problemet ligger,
hvis denne "ballade" ligger omkring et par bannere ??
Alle har hele tiden vidst at præsentations galleriet er lavet af Pia R,
og at det faktisk bare var et link fra heste nettet til galleriet.
At siden så i mellemtiden er blevet en "del" af hestenettet er jo dejligt,
og det er mig derfor fuldstændigt uforståeligt at det stadig ikke kan være et synligt link, som er med til at skabe den familiære stemning,
som i på heste nettet siger i vil skabe.
Jeg håber meget at der findes en løsning på dette,
som vi som brugere også kan være med til at acceptere.

Hilsen Berit N
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Til Jan Rasmussen (Heste nettet)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2000 16:15
Tine og Berit

Læs Henriks indlæg "Heste-Nettets syn på sagen" du finder det under emnet:
"Til alle interesserede" det forklarer problematiken omkring banner annoncerne.

Med venlig hilsen
Heste-Nettet

Jan Rasmussen
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Andre steder
Forfatter: 
Dato:  09-11-2000 14:47
jeg vil anbefale nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.hest


ion++
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider