Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Splinternye BILLEDER fra idag!
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 19:36
Jep, nu er der også kommet nye billeder på MIN præsentation af Kascha og mig - netop taget idag...

Her er et enkelt af dem


Maria & Kascha
0
0
Svar på denne tråd
 
 spændt ind
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 19:54
jeg vil meget nødig være den første til at spørge hvorfor du spænder den sådan ind på billederne, det ser slet ikke naturligt ud, og heller ikke behageligt for hesten. Men eller en sød nok hest.
-Rikke

Im not afraid to die
i just dont want to


Søger en hest til handicap ridning. robust og samarbejds villig.
Vil få det rigtig godt


Se de nye og måske sidste billeder af mig og emmaly på præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fin hyp.....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 19:55
Hej Maria

Det er altid dejligt at se nye billeder!! :)

- og I ser ud til at passe godt til hinanden ..

Jeg kan se at du først fik hende i marts i år .. så det er jo ikke så lang tid siden...
Men .. jeg synes godt nok hun ser lidt mager ud ?? Var hun meget tynd da hun kom ?

Alt sammenlignet med Atlet er selvfølgelig mindre ... hehe .. men jeg synes hun ser noget "afpillet" ud.

Nu skal man selvfølgelig heller ikke forvente max muskelfylde på en 4 års .. Men hun ligner en der trænger til en ekstra skovl mamse og nogle "op-og-ned-og-op-og-ned-ad-bakke"- ture i skoven...

Men fin er hun/I da :)

- Dette er ment som konstruktiv "kritik" - jeg synes bestemt hun ser fin ud... Mangler bare lidt "masse" efter min smag...

Vrinsk fra Carin :-)


Nye flotte billeder af Hedemarkens Atlet - klik her: http://atlet.hingst.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hoppe!
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:01
Hun er virkelig dejlig!

Men hun mangler lidt muskler... Det får man bedst ved LAAAAAANGEEEEEE luntetraveture, og så en masse op og ned ad bakke ture. I roligt tempo!

Men ellers er hun en meget smuk hoppe! Og hun går da flot ned til biddet, når hun er så ung!
{> Anna&Musse {>
Rigtige ryttere
accepterer andres holdninger
og rider den hest der passer dem bedst!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja.... ???
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:02

Det er ikke for at gøre dig ked af det, Maria Nørskov, men jeg synes nu også at det er unødvendigt at spænde hesten sådan ind. Hvorfor gør du det?

Ellers en dejlig bette hypper! :-)

Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske


Jeg skrev dit navn i sandet, men vinden tog det
jeg skrev dit navn på stenen, men vandet tog det
jeg skrev dit navn i mit hjerte, og der vil det altid være


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok, lige en kommentar herfra
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:14
På det billede jeg har sat ind i indlægget, forsøger jeg godt nok at lave en parade. Men det passede ikke lige damen at stå stille ret længe, så hun er i gang med at gå et par skridt tilbage lige på dét billede, og det klipsede fotografen (min mor) lige.

-Er det det billede I snakker om? Eller er det generelt på ALLE billederne? For jeg synes da ikke, jeg "spænder hende sådan ind" ellers...

Hun søger naturligt ned og er meget nem fortil. Nu er vi jo kun lige begyndt så småt på dressuren og hun har den sidste uges tid haft pause. Indtil videre har vi mest redet/gået ture.

Og ja, hun ER temmelig tynd. Hun får ellers 4,5 kg havre + en håndfuld tilskud om dagen og hun laver jo ikke rigtig noget for tiden. Derudover græsser jeg med hende 1 time pr. dag og hun får ca. 2 flager hø (lille balle) og 1 stor flage halm. Så jeg håber da hun tager på, når hun kommer på døgn-/sommergræs her fra d. 1/6.

Maria
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke tage på!
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:20
Jeg synes ikke hun skal tage på! Bare flere muskler!
{> Anna&Musse {>
Rigtige ryttere
accepterer andres holdninger
og rider den hest der passer dem bedst!
0
0
Svar på denne tråd
 
 PÅ din Præs....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:20
Det er inde på din præsentation der hvor hun står "alene" altså uden at der er nogen der holder hende. Der har du spændt hende ind hvilket er ubehageligt for hesten - det kan ses.

Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske


Jeg skrev dit navn i sandet, men vinden tog det
jeg skrev dit navn på stenen, men vandet tog det
jeg skrev dit navn i mit hjerte, og der vil det altid være


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåårh jow...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:28
Det var en dag, jeg lige skulle ha' taget nogle hurtige billeder og der ikke var nogen til at holde hende... ja, så fandt jeg altså på, at jeg jo kunne sætte tøjlen bag bagsvidslen og derefter lige nå at løbe lidt væk og ta' et par billeder af hende, uden hun gik nogen steder.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Maria :-)
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:29
Prøv at give hende noget olie i maden, det vil også give hende mere at tygge på når hun spiser da det opbløder det andet. Hun skal have 1-2 dl i hvert måltid og det er ligegyldigt hvilken olie du bruger. Men heste kan generelt ikke lide olivenolie og raps så de billige fra ALDI er fine.

På billedet hvor hun står alene har du brugt hendes tøjle til at "binde" hende med. Når hun er så ung er hun meget følsom i munden, og hvis hun er så let fortil er det en meget dårlig ide at binde hende på den måde. Du kan også se på hendes bagpart at hendes balance er forstyrret på det billede.

Ellers ser hun ud til at være en dejlig hest.

June
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:33

... Om det med indspændning... Jeg synes at det er synd for hesten!
- Synes du ikke selv det?

Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske


Jeg skrev dit navn i sandet, men vinden tog det
jeg skrev dit navn på stenen, men vandet tog det
jeg skrev dit navn i mit hjerte, og der vil det altid være


0
0
Svar på denne tråd
 
 4 års heste
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:36
hej Maria.

Og teløk med hyppen !...
Jeg syntes hun ser fin ud, og dertil kan jeg sige der er ikke ret mange 4 års som ser velvokset ud. Så det skal du ikke være ked af.
For lige snart hun har kondi og fået sat muskler, så bliver hun knagme flot, det kan jeg love dig for.
Og jeg kan godt se, at hun ikke er helt vild med at stå i parade, for det ene ben er under hende.
Men det skal nok gå, Maria.
Held og lykke med hende fremover.
mvh. Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil" B-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan godt se
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 20:38
...at det var en lidt dårlig idé, det der med at binde hende med tøjlen bag bagsvidslen. Har heller ikke tænkt mig at gøre det en anden gang - var bare sådan en nødløsning, men det er jo ingen særlig god undskyldning.

Jeg giver hende faktisk også en sjat rapsolie i foderet, men kun ca. 1 dl én gang om dagen. Det skal måske sættes op? Jeg har bare hørt en masse om, at man skal passe på med det pga. at heste jo ingen galdeblærer har (el. noget i den stil) og ville derfor være lidt forsigtig med det. Men jeg kan godt gi' hende 2-3 dl dagligt, uden der sker noget ved det?

Maria
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Maria :-)
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 21:13
Jeg havde samme problem med min unghest. hun tabte sig en del i forbindelse med pelstab og sætning og min dyrlæge gav mig rådet med olien. Det er hurtig og nem opfedning og det kan ikke skade, blot man holder sig under 3 dl pr måltid - men det er jo også helt vildt!

June
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pels-skift
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 21:18
Ja, Kascha har også lige smidt vinterpelsen her i løbet af april/maj, hvilket jeg også tror er hovedårsagen til, at hun stadig er lidt mager.

Tak for oplysningerne omkring olie - så vil jeg da sætte forbruget op med det samme :)

Maria
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er bare min mening!!
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 21:21
Hejza...

først vil jeg sige at, din hest ser ud til at være meget sød... alt held og lykke fremover...!! :-P

Jeg tror bestemt IKKE at hoppen tager skade af at være spændt ind i 2 min... bare fordi man skal tage et billede... den går jo ikke sådan rundt i flere timer og leger model... Så ta' det lidt roligt...
det kan godt være den ikke synes at det er sjovt, men hellere det end den smutter sin vej!!!
Det er bare min mening.

Eller som sagt en fin hyp, Maria :-P

Mange knuzer fra Line Maj..

klik ind på www.camare.dk hvis du skulle være interesseret i stævner i distrikt 2...
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sød hest du har købt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2003 21:42
ja den ser rigtig sød ud din nye hest tillykke med den.
Mvh. Christina

;-)

http://Stutteri-Holmevej.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak til alle !!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2003 10:48
Tak skal I ha' allesammen for både ris og (ISÆR) ros! Det var dejligt med så mange kommentarer, selvom de var noget forskellige - men det er jo kun godt, at ikke alle mener det samme...

Maria & Kascha
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fin hest du har
Forfatter: 
Dato:  26-05-2003 16:24
He he hvor er ungheste bare ranglede at se på nogle gange :-D Jeg synes hun ser fin ud og kan overhovedet ikke se problemet i at du har sat tøjlen om bag ved for at par minutter. Hvis din hest tager skade af det har den så afgjort haft en skade inde....... Jeg glæder mig til at se hende om et par måneder eller et halv års penge, hvor hun har fået flere muskler. Tillykke med dit fine ponydyr :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pæn hest..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 00:23
Hejsa..

Det er da en nydelig hest, jeg undrer mig bare over at folk er så opmærksomme på at tøjlen er bag om sadlen, det er jo tydeligt på et af billederne af den sagtens kan løfte hovedet.. Det jeg ikke bryder mig om er billedet hvor hesten er bundet i trensen til en bindepæl.. Det får de små hår til at rejse sig..

Men ellers en fin fin hest, hvor stor er den..

Hilsen Conni & Leika hesten..

Nu medlem af Hestens Værn & Dyrenes Beskyttelse..


Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo, men Conni
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 00:32
Hvis den forsøger at tage hovedet ned, kan den jo let panikke og så er det for alvor noget skidt :(

Men ja, det andet er heller ikke for smart.

Men hvor mange dumme ting har vi alle ikke lavet i tidens løb?
Mvh PiaR
Uden appetit skal man hverken spise eller elske.

Heste sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til PiaR..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 00:38
Selvfølgelig har vi sikkert alle sammen lavet noget skidt, men får man det ikke at vide er det ikke sikkert man lærer af det..

I begge tilfælde er muligheden at tøjlen knækker hvis hesten bliver bange.. Jeg ser det bare som være slemmere at tøjlen er bundet fast til en pæl, i stedet for bag om sadlen, men ingen af delene er smarte, men undrede mig bare over at mange bemærkede det, men ingen der hvor den er bundet fast, måske fordi mange andre kan finde på det.. ??

Hilsen Conni & Leika hesten..

Nu medlem af Hestens Værn & Dyrenes Beskyttelse..


Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, munden?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 00:41
Jeg vil mene at det går mere ud over munden med tøjlen bag sadelen end bundet til en pæl - altså hvis vi snakker om at hesten skal til at knække tøjler.
Ved pælen trækker den jo med nakken.

Men vi er rørende enige - ingen af delene skal man gøre :)
Mvh PiaR
Uden appetit skal man hverken spise eller elske.

Heste sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man sammenligner
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 17:10
...med mig som er 165cm, så vil jeg tro, at hun er 160-162. Men man kan da håbe, hun vokser et par cm endnu!?

Og ja, jeg HAR skam indset, at det var en rimelig dum idé at binde hende og "spænde hende ind" og at binde hende med tøjlen/trensen i det heletaget. Nu skete der heldigvis ikke noget ved det, andet end at jeg fik taget de par billeder den dag. Havde kun fold-billeder indtil da, så jeg ville gerne ha' nogle med udstyret på også, men en anden gang venter jeg, til der er nogen i nærheden til at holde hende. Så er alle vist tilfredse - også Kascha :)

Maria
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider