Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Løbetid hund... Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:10
Hej.

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe med.
Vores hund er lige kommet i løbe tid for første gang, hvor lang tid kan vi regne med at hun er det, og hvor længe vil hun være en lækker bisken for han hunde?
For vi har nemlig det problem, at vi skal passe svigerfars han hund om 9 dage!!! HJÆLP..........

Louise.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [DYR] Løbetid hund... Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:14
du skal regne med at det varer 3 uger....der kan også godt gå lidt mere. Hun er højløbsk efter ca 1 uge og så skal i passe på.I min stald behøver man ikke være skør...men det hjælper.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [DYR] Løbetid hund... Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:14
ca 3 uger.... hvis du først har opdaget det nu, kan hun godt have været ca. 1 uge henne før der er tydelige blødninger.

Nogen siger at klorofyl tabletter holder hanhunde væk, men hvis den er i huset er det jo lidt svært.


Min er også i løbetid pt.... træls


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [DYR] Løbetid hund... Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:31
du kan ikke have en fremmed hanhund i huset nu, efter de ca. tre uger er den største fare drevet over, men det er individuelt, og så vidt jeg kan skønne er det lige på det værste tidspunkt du vil have herrebesøg. ...INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [DYR] Løbetid hund... Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:42
.....lige mine ord InaI min stald behøver man ikke være skør...men det hjælper.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [DYR] Løbetid hund... Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:45
Og du skal bare vide at en hanhund der kan lugte en løbsk tæve er fuldstændig balstyrisk !!
Det er min i hvertfald... Han løber rundt og piver og hyler.
Så se om du ikke kan få en anden til at passe hanhunden. Så er der håb for at i kan sove om natten...

:-D Husk- Ros er den største motivationsfaktor:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [DYR] Løbetid hund... Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:50
Vi har desvære ikke anden mulighe end at få herre besøg, svigerfar skal ud og rejse og vi har for langtid siden lovet at passe hunden.
Men det er jo også mulig for andre, at ha både en han og hun sammen, de sender vel ikke den ene væk, når det bliver løbe tid. Vi må bare passe godt på.
Vi har også planer om at købe en "ble", da vi ikke vil ha blod i hele huset. Det kan vel også gøre herrens opgave lidt mere besværlig!

Louise.
0
0
Svar på denne tråd
 
 nej og atter nej
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 12:56
i skal have dem i hvert sit rum.

hvem siger hun vil beholde bleen på... de vil de færreste hunde første gang

Og dem der har både han og hun-hunde sammen når de er i løbetid (primært avlere) har løbe gårde osv hvor hundene er adskilt.

De kan IKKE være uden opsyn, og selvom i er der er det ikke sikkert at i kan styre hanhunden.

Husk det er ikke unormalt at hanhunde voldtager hunhunde i løbetid..........

Så med mindre at den ene hund er en gravhund og den anden en Gran Danois.. ville jeg ikke turde.


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: nej og atter nej
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 13:38
Karina - du kan ikke være sikker på at en gravhund og en grand danois ikke får hvalpe *s*.

Min fars kollega havde nemlig en doberman tæve og en lille bitte hund (vist nok en pitbull) - de fik faktisk hvalpe ;-)
Hvordan de har båret sig ad ved jeg ikke - men hanhunden må være kralvet op på en skammel, hehe!
Det var ellers nogen nuttede hvalpe.


Jeg har lige fået min første tæve på 10 mdr. som endnu ikke har været i løbetid - men mon ikke det kommer indenfor de næste par måneder.
Vi vil forsøge at vænne hende til en ble, da vi ikke bryder os om blod her og der - især ikke når vores barn skal kravle rundt.

TinaR
~~ Af og til er tavshed det bedste svar ~~
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: nej og atter nej
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 13:59
Tævens løbetid kan vare op til 27-30 dage, "normalt" er de rigtig dejlige på 9 til 18 dagen men man kan ikke vide sig helt sikker før EFTER 4 uger.

Hvis i har fuld kontrol over både hanhunden og tæven kan de opholde sig i samme rum men KUN når i er til stede, i snor, i hver sin ende af rummet, lad dem IKKE være alene selv om de måske er bundet, sådan et par stykker kan komme fri fra næsten alt.

Man kan også holde hundene i hvert sit rum men det vil måske kunne høres og nok også ses på jeres døre.
Hos os har vi både hanner og tæver (kennel). Vi har ALTID mindst 2 forsvarligt lukkede døre mellem løbske tæver og hanhundene der ikke må parres bortset fra når vi er til stede (ind og udlukning) så "nøjes" vi med 1 lukket dør. Dette gælder også for de hunde der er inde i huset hos os.
Vores hunde er normalt velopdragne og lydige men at stole på en løs hanhund i samme stue/rum som en højløbsk tæve der absolut ikke må parres det ville jeg ikke turde og jeg bruger mine hanner til at afprøve tæver med også dem de ikke må parre, de kender godt ordet NEJ i disse situationer, så med mindre hanhunden er usansynlig lydig så ville jeg ikke have dem i samme rum uden snor.

At bruge ble til tæven hjælper kun på gulvtæpperne, hanhunden kan pille den af i løbet af nul komme niks.

Hvad med at sætte hanhunden i pension i stedet for, svigerfar må da kunne forstå at det er et dårligt tidspunkt for jer at skulle have hans hanhund i pleje.


Til Carina:
Hvis din hanhund er fuldstændig balstyrisk når der er løbske tæver i nærheden så kan lidt træning i mange tilfælde hjælpe så meget at man kan holde ud at være i hus med hunden, det andet er jo ikke til at holde ud.




Foreningen for Ukårede Hestes Afkom
http://home19.inet.tele.dk/fuha
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: nej og atter nej
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 14:21
Hej Chess...

Da vores labrador for lidt over 1 måned siden var i løbetid første gang, tog det ca. 3-4 uger. Det gik fint og hun havde en god opførsel. Vi havde også tænkt det med bleen, men hvis man glemmer den når den kommer ud, så er det jo synd for hunden. Så vi lod være....
Jeg tror heller ikke det er smart de første gange hun-hunden er i løbetid, den har godt at lære den skal holde sig ren. Og det gjorde vores....jeg tror også hvis man altid har ble på den når den er i løbetid, så lære den ikke ordentlig at holde sig ren.
Og de blodpletter der kommer, kan man altså vaske af med koldt vand. - vi har trægulv i stuen, og den blev da ikke fulde af efter-pletter pågrund af hundens løbetid.
Så du kan rolig lad være med at give hende ble på.

Venligst, Lotte"Danske Oldenborg heste kan og vil" B-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: nej og atter nej
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 14:29
Hejsa !

På et tidspunkt havde vi en hundhund og hanhund sammen, hvor tæven kom i løbetid. Vi fandt en god hundepansion hvor vores hanhund var i en uges tid.....

♥♥♥♥♥ Knus Christina/Chrisser ♥♥♥♥♥



-Du behøver ikke ride - bare du elsker heste..., :-D

www.tibetaner.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle svarene.
Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 15:33
Tak for alle svarene. Det går over at forventning, i går aftes havde vi han hunden på besøg, for at se hvordan han reageret, han var bare helt kold, han ikke så meget som snuste hende bagi, og han var der i 6 timer. Og vi har købt en ble til hende, den har hun intet imod at ha på, de sagde bare i dyrehandlen, at vi for gud skyld ikke måtte grine af hende, når hun fik den på, det havde vi jo selvfølgelig heller ikke tænkt os, men jeg syntes da at det er fint de lige siger det.

Louise.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider