Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ups - trailervask
Forfatter: 
Dato:  16-04-2022 18:22
Kender I godt den, at man er lidt smart i en fart og pludselig har gjort noget uden så meget research?

Jeg har besøgt en veninde.
Hun er nyskilt, og så flad at hesten er solgt!
Hestetraileren skulle også væk.

Jeg har været på besøg, og hun spurgte hvornår jeg regnede med at være fremme, for nogen skulle kigge på hendes trailer.
Hun var villig til at gå helt ned til halv af planlagt pris - for, hun er flad og havde ikke noget at bruge den til mere...
Min veninde - du kan sige meget godt om hende, men min hund er bedre til at prutte om priser end hun er..

Det viste sig at det var nogle bekendte af hende...
De kendte udmærket hendes trailer, da hun havde hentet dem til arrengementer i området, for at få dem til at føle sig hjemme der...

Der var denne fantastiske stemning af...
Jeg tror at de ville have traileren, men også at de ville udnytte situationen til at skambyde.... (!)
De erklærede at de ville hjem og tænke over det og så give et kald.
Så, jeg erklærede "jeg troede egentlig at traileren var solgt - jeg vil gerne vide i morgen, om i vil have den - ellers tager jeg den med hjem. Jeg kan godt give x."

X =knap halvt af udbudt pris.

Om aftenen sendte de en SMS med, at de meldte pas.

Jeg tror fuldt og fast på, at de ville skambyde hende, og det pisser mig af!
Sorry fine" venner ", det er ikke i dag i træder på en nyskilt kvinde!

...
Så, jeg kørte hjem med en trailer...

Spørgsmålet er...
Hvordan får man sådan en trailer fint hvid igen?
Kan en trailer gå i bilvasken?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Knofedt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2022 23:16

Jeg tænker en god autoshampoo og en børste, og så masser af tålmodighed og knofedt. Eventuelt lidt algefjerner, der plejer at blive grønt i hjørnerne.

 

Og så har du gjort en god gerning, jeg bliver også pissed ovr folk der prøver at udnytte en skidt situation til deres eget bedste.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror på karma...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2022 09:01
Jeg tror på karma.
I USA har de vist en fed talemåde.
"Pay it forward".
Gør noget godt for andre. Den du gør godt for, får overskud til at gøre noget godt for den næste. Næsten gør noget godt for en anden... Og sådan fortsætter det.
Og, når der sker noget grimt for dig selv, så er der nogen, som har overskud til at afværge katastrofen.
Så, god karma forhindre dig måske i at opdage, overhovedet, at skæbnen ellers havde planlagt en katastrofe...

Men ja, det pissede mig af.

Var traileren nyvasket udvendigt, kunne hun have fået 20.000 kr for den.
Nu er taget beskidt, indvendig rent, bunden og højre side skal skiftes indenfor et par år, men...
Nu har jeg min første hestetrailer.

Bilvask? Algefjerner?
Er det noget man har hos THansen? Biltema?
Jeg hylder normalt princippet "vaske bil? Kører den så længere på literen? Ellers har jeg sjovere ting at gøre.
Høhø...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Misforstå mig ikke
Forfatter: 
Dato:  18-04-2022 09:49

Vores biler eller trailer bliver ikke vasket dagligt, ugenligt eller for den sags skyld månedligt.

 

Men når vi taler en trætrailer, så tager den ikke skade af lidt pasning, det forlænger holdbarheden. Vi har af samme årsag købt en der er træfri.

 

Jeg tænker at en vask i fx Rodalon vil gøre godt, så slår du 2 fluer med et smæk. Og så skal den have lov til at stå i solen og tørre.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi gik til angreb
Forfatter: 
Dato:  18-04-2022 17:48

Vi gik til angreb på traileren den anden dag, bevæbnet med nogle spande tilsat algerens, nogle gulvsvabere (for rækkeviddens skyld), nogle klude og en vandslange. Det blev den temmelig pæn af.

Den tørrede hurtigt i solen.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg takker
Forfatter: 
Dato:  18-04-2022 20:24
Jeg takker for de konstruktive fif.

Ideen med rodalon tror jeg er god.
Det samme gælder swaperen.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider