Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Betydning
Forfatter: 
Dato:  17-01-2022 22:51

 

Betydningen af religionen

 

Religion har for mange folk altid spillet en stor rolle. Mange folk har valgt en religion, specielt folk, som kommer til større udfordringer i livet, hvor de for håb om, at gud vil kunne hjælpe dem.

Hvordan/hvornår/hvorfor knyttede du dig til en religion?

 

Da min onkel gik bort. Kunne jeg ikke tro, at jeg ikke kommer til at se ham mere. At jeg ikke kommer til at kunne være sammen med ham, snakke med ham og lave sjov. Han er væk for evigt. På de tidspunkter begynder man at tænke på troen, gud, og er der liv efter døden. Bliver han nu bare begravet og liggende under jorden? Er der noget over os, som styrer det hele?

Troen hjælper en med at komme igennem svære og vanskelige perioder i livet.

Man prøver at se det hele fra en positiv vinkel af ved at tænke, at gud har valgt det skulle ske. Og det er der nok en grund til. Vi mennesker kan ikke styre døden, vi bliver nødt til at forstå, at vi alle dør på et tidspunkt.

 

Hvad er det, der gør, at vi har brug for religion?

Troen giver mennesket håb, ro, fred, og man vælger at tro på det gode i mennesket.

Ved at man begynder at følge nogle ritualer fra ens religion ad fx. At bede så tror jeg at vi mennesker få en følelse af, at vi er tættere på gud og får tilgivelse for vores synder og fejl. Og når man føler sig tættere på gud, kan man føle sig mere tryg stærke og mindre ensom. Hvad gør du for at du føler, at du er knyttet til gud?

 

Har mennesker behov for en tro?

Jeg tror, at troen hjælper en meget til at komme sig over emotionelle problemer. Det vil sige at hvis man fx. Har været ude for et stort penge tab, så man ligger i en økonomisk krise så kan troen hjælpe en. Det kan også være et tegn fra gud har som prøver at fortælle, at man skal være glad for det, man har. Når man så har oplevet det bliver man meget mere positiv og taknemmelig for ens liv.

Troen er en del af de tanker og handlinger mennesker påtager sig

------------------------------------ -----------------------

Hvorfor mon mennesker kan have brug for at tro på noget, og hvad er det, der får os til at tro?

Hvis der er nogen, der er i en dårlig situation, hvis de fx. Afhængig af stoffer, alkohol eller er kriminelle, og de så ikke ved hvordan de skal stoppe. Og de føler faktisk, at de har brug for hjælp. Så er der nogen, der vælger at dedikere sig til gud for enhver religion guider en til at være den bedste version af ens selv fx. At man skal være hjælpsom, ikke snyde, elsker andre, at tilgive.

På den måde tror jeg, at de får en følelse af, at de er ved at finde mening i livet.

 

For nogle mennesker kan troen på gud give mod og styrke til at klare livet med en alvorlig sygdom. De fleste troende mener ikke, at deres tro ændrer kræftsygdommen, men derimod en måde at leve med det på, som de ikke selv kan kontrollere, og at troen giver styrke til at klare livet med en sygdom.

 

Unge folk har travlt med at få en uddannelse og en karriere. Og har travlt med arbejde, børn og familielivet. Så de har ikke så meget tid til at tænke på sin religion og tro. Når man kommer i alderen eller pension. Så har man mere tid og overskud til tro, religion og traditioner.

 

Hvad skal man tro?

Nogle tror på stjernetegn, og nogle tyr til videnskaben, nogle tror på gud. Andre tror ikke på gud, men de tror, at der findes "et eller andet". De areligiøse Er ikke religiøse, men usikre på, hvad de tror på. Så er der de irreligiøse, de er sikre på, at de ikke tror på noget.

------------------------------------ -----------------------

Ifølge Folkekirken.dk er 4.311.333 medlemmer af folkekirken. Det svarer til: 73,8% af indbyggerne i Danmark.

I 2020 er det blevet vurderet, at der er 280.000 indvandrere og efterkommere i Danmark, som har en kristen kulturbaggrund.

Der ca. omkring 250.000-300.000 muslimer i Danmark. Det svarer til 4,2 - 5,1% af indbyggerne i Danmark.

Der er op til ca. 35.000 buddhister i Danmark. Det svarer til cirka 0,6% af indbyggerne i Danmark.

Der er mellem 5000-6000 jøder i Danmark. Det svarer til 0,09-0,1% af danskerne.

Der er omkring 23.000-25.000 hinduer i Danmark. Det svarer til 0,4% af indbyggerne i Danmark.

Der er omkring 2000 sikher i Danmark. Det svarer til 0,03% af indbyggerne i Danmark.

Kristne

4.311.333

Muslimer

250.000-300.000

Buddhister

35.000

Hinduer

23.000-25.000

Jøder

5000-6000

Sikher

2000

 

Kilder

www.spreaker.com/show/hvad-tror-du- paa-en-podcast-om-tro

www.biblestudytools.com/topical- verses/bible-verses-about-gods-will/

pixabay.com/photos/sunrise-hand- freedom-nature-sun-2943943/

www.dreamstime.com/photos-images/ man-silhouette-victory.html?pg=2

www.kristeligt-dagblad.dk/historier/ religionsoverblik


 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider