Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ukendt heste-stamtræ?
Forfatter: 
Dato:  11-12-2021 20:42

Hej alle.

 

Ved i evt. hvordan kan finde ud af mere om min pony med ukendt stamtræ? Jeg vil meget gerne vide mere om ham, hans race og forældre😊

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sælger, Facebook og her
Forfatter: 
Dato:  12-12-2021 00:08
Jeg ville nok selv starte med at spørge sælger og notere al viden ned.

Dernæst,, Google hestens officielle navn og kælenavne, evt i kombination med tidligere opstaldningssteders navne og lignende.

Dernæst, der er Facebook grupper til formålet - men der får man mange svar i stil med "ej han ligner godt nok min araber, er du sikker på at det er en tinker blanding? De har jo samme farve.."
Host host.
Der sker ikke så meget på Hestenettet.dk - men, du kan da oploade billeder og signalement, kendt navn, tidligere opstaldningssteder, og hvad den har været brugt til, kendte føl, osv.
Vaccinationsbogen giver en ide om hvilke landsdele ejere har haft den med til.
Her på Hestenettet.dk sker der ikke så meget, men svarene er ofte relevante.

Der er en fane til tråde om efterlysninger.
Der ville jeg lave en overskrift der matchede din hest + gentage signalement.
Under den fane er der ofte kun et svar pr tråd, ofte skrevet uger senere - så, husk at gå ind på Hestenettet.dk og kig efter.
Men - det ene svar er ofte facit, der fortæller det man søger efter..
Ret imponerende, ikke?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  12-12-2021 00:28

Tusind tak. Det er virkelig et god svar. Hvad kan jeg foreksempel skrive på Facebook for a finde sådan en gruppe. Jeg ved at sælger har haft ham 8 år og kender dem der har haft ham førhen i lang tid også. Han har kun et fornavn og det er meget simpelt. Jeg kender intet om hans fødesldato eller forældre, så det er lidt som at lide efter en nål i en høstak😂

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nok ikke nemt
Forfatter: 
Dato:  13-12-2021 11:35

Sandsynligheden for at du kan finde noget relevant er minimal, når vi snakker hest/pony som måske først har fået sit hestepas flere år efter fødslen.

 

Det eneste du kan gøre er at kontakte sælger og få oplysninger på dem de har købt hesten af, når du siger at de kender hinanden, hvilket faktisk er sjældent når man snakker hestehandel. Så må du spørge om de kan huske hvor de har købt den og på den måde arbejde der baglæns.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider