Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Spørgsmål ang. bolig og udlejning!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 10:59

Jeg har et spørgsmål ang. dét at leje et værelse ud.

Jeg har en tre vær. lejlighed og har en veninde, der er i bolignød og derfor er flyttet ind på værelset. Nu har vi så fået brev fra Udbetaling DK ang. boligstøtte. De skriver, at man skal ringe hvis den nye beboer bare lejer værelset, da det så ikke har betydning for boligstøtte, da hun så er logerende. Det valgte jeg så at gøre.

 

Min veninde mener dog, at jeg ikke skulle have gjort det, og vi "deler" lejligheden. Hun betaler slet ikke halvdelen af huslejen ( hun giver 1700 og huslejen er på 6000).

 

Mit spørgsmål er så - hvad er smartest? At sige at hun er logerende, eller begynde at trække boligstøtte ind i det hele? Jeg regner med, at hun skal bo der i max 4 måneder - hun er på jagt efter noget andet og burde meget snart få noget!

 

Jeg hælder mest til at hun er logerende :)

MVH


Yessika


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene!

0
0
Svar på denne tråd
 
 logerende
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 12:28

definition på logerende ifølge Den Store Danske er "logerende, (se logere), person, som har lejet et værelse i en andens hus el. lejlighed."

 

Så eftersom hun kun lejer et værelse og kun betaler husleje for dette værelse (hvilket det lader til at hun gør) så ER hun vel logerende?

Det er da bare fint at boligstøtten ikke bliver påvirket af dette (troede jeg faktisk at den gjorde...??)


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 logerende
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 12:36

Hej

 

jeg vil også sige at hun er logerende når hun betaler for at leje værelset.

 

At hun så måske i praksis også bruger andre dele af lejligheden, er vel sagen uvedkommende, især når det kun drejer sig om en kortere periode

 

mvh Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 logerende
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 15:15

jamen for dig er det smartest at hun er logerende, da du så stadig får fuld boligstøtte, mens det for hende er smartest at hun er medlejer, da hun så også kan få boligstøtte (hvis indkomst og husleje tillader det), det kræver dog hun står på lejekontrakten.

 

Da der er tale om en kortere periode, og du hjælper en veninde der er på røven, vil jeg sige det er mest fair at betragte hende som logerende.



It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground



Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 15:32

Hun er logerende OG, du hjælper hende i en boligløs situation!

Kan godt være hun kan få boligstøtte af det andet, men eftersom hun kun lejer et værelse og intet har med boligen at gøre, så tilfalder de penge ikke hende :)

 

Man skal heller ikke være grådig, når man får hjælp. 1700 for et værelse er da en rigtig flot vennepris, herover koster det 3500, hvis ikke mere, for ét lille værelse!

 

Så det er da en dejlig lav udgift hun har, og som sagt er hun efter bogen logerende.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Logerende eller?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2017 10:01
Logerende eller medlejer?

Jeg boede engang til leje i en venindes lejlighed.
Hun mente at jeg var medlejer ift pligter, men ikke helt ift rettigheder.

Jeg måtte gerne fixe lejlighedens radiatorer, og gøre hovedrent, og betale halvdelen af huslejen for at have det mindste værelse, men jeg måtte ikke røre hvor tingene stod i køkkenet (hun var højere, jeg kunne ikke nå), jeg måtte ikke have ret mange ting i badeværelset, mv.

Jeg brokkede mig. Ville hun ikke at jeg fik lige brugsrettigheder, ville jeg ikke have lige pligter og udgifter.

Sæt dig med din veninde.
Jeg tror ikke, at at det handler om boligtilskudberegning.
Men hun vil sikkert gerne behandles anderledes.
Jeg tror, at hun vil have dig til at tænke på, hvordan I bor sammen.
Rettigheder og pligter skal følges i hverdagen.
I skal forventningsafstemne.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider