Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nem 3-retters festmenu?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 05:23

Hej allesammen

 

Jeg fylder 30 til sommer og vil gerne holde en fest, som holdes nede i pris. Vi er blevet gift i august, og der fik den hele armen, med forret og hovedret udefra til 279 kr. pr person, og så havde jeg selv stået for en overdådig dessert og bryllupskage. Alt i alt løb festen op på den gale side af 20.000 kr (det er nok nærmere 30.000, men jeg har ikke det store behov for at kende den præcise sum...) med leje af fine stole, service osv. Det var en fantastisk dag, men også en dyr omgang.

 

Min 30-års fødselsdag må derfor gerne holdes "nede på jorden" og på et mere overkommeligt budget. Jeg overvejer, om vi skal holde festen for hele banden igen, da min mand aldrig har fået holdt sin 30-års fødselsdag. Men det betyder så, at vi igen nærmer os et deltager-antal på knapt 70.

 

Jeg vil gerne have en 3-retters menu, så festen bliver holdt mere "højtidelig", end hvis man byder på helstegt pattegris. Min svoger holdt en 40-års fødselsdag i sommers med paptallerkner og pattegris, og det blev desværre en lidt fesen omgang, hvor nogen tog i byen inden midnat og sådan noget, dvs. at det blev faktisk mere bare som en "sommerfest" fremfor at man kom og fejrede ham på hans fødselsdag. Så jeg vil gerne holde lidt på formerne og holde en "almindelig" fest, og så kan folk ellers danse og drikke som de vil, når maden er overstået. Vi skulle gerne danse og drikke os i hegnet til den lyse morgen, hvis alt går vel :)

 

Hvad er jeres forslag til en nem og billig menu til sommer til et sted mellem 25 og 70 voksne? Det skal naturligvis være noget, vi laver selv og kan varme selv, så det skal være relativt simpelt... Jeg tænker at et forslag til hovedretten måske kunne være burgere, fordi det kun kræver lunt kød, som kan laves på forhånd.

Min erfaring fra brylluppet er, at riiiigtig meget kan fryses ned på forhånd uden at tage skade :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Det fremgik..
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 05:34

Det fremgik måske ikke helt tydeligt, men jeg tænker jo på en HJEMMELAVET nem og billig 3-retters menu :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 08:44

Nu skriver du det er til sommer, så min første tanke er hjemmelavet is til dessert? Evt. En koldskålsis med jordbær, for at det ikke "bare" er is.

 

Hhad med pulled pork med lidt forskelligt tilbehør? Der der bugner ung ved det får en time mere eller mindre på dagen og er super nemt at have med at gøre.

 

Forretten kunne være noget hønsesalat eller lign. Kan det fryses? :)

 

Tænker lige videre og vender tilbage hvis der dukker en god ide op ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 11:43
Forret : Ananasring med hønsesalat pynt karse, tomat
Hovedret : kold roastbeff / okse /kalkun
Flødekartofler (skivekartofler m løg og piskefløde )
Kan laves før .
Blandet salat .
Dessert: Nøddeskål med blandet is




En RIGTIG hund er en schæferhund ;O)

www.lakimo.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 124522432
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 16:13

Jeg ville skære forretten fra, hvis der ikke er så mange penge at gøre godt med og så kunne serverer noget ordentligt.

 

Jeg holde fødselsdag i sommers og der fik vi oksemørbrad (købt til nytår hvor de ofte er på tilbud) som kom på grillen og så lidt kyllingelår. Dertil pastasalat, div forskellige kartofler og salater + noget godt brød. Div hjemmerørt dressingen og sovs.

Til dessert havde jeg lavet rabarcrumble med flødeskum (det mætter!!) og jordbærtærte.

Alt sat op som tag selv og ingen gik sultne i seng ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du vil holde på dem
Forfatter: 
Dato:  15-01-2017 17:43

Tænker jeg du skal have fokus på drikkevarer og natmad. Da min lillesøsteres kærester lev 30 havde de lavet suppe til forret, chili con carne til hovedret og noget kage til dessert. Ikke just mad til baroner men billigt og det smagte godt.

 

Hotdogs til natmad er altid godt ?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider