Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Følelser vs fornuft...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 17:02
Kære ænder

Jeg har brug for jeres hjælp - og nogle nye øjne på sagen.

Jeg var på rejse i den tredje verden i vinters og fandt her en rigtig sød kæreste som slog benene helt væk under mig. Han har finske rødder, men bor og har altid boet her.

Vi boede sammen i cirka 2 måneder, mens jeg arbejdede frivilligt på hans daværende arbejdsplads, og alt var regnbuer og enhjørninger.

Vi holdt forholdet kørende imens jeg tog til Danmark i nogle måneder. Efter 2 1/2 måned i Danmark tog jeg tilbage for at være sammen med ham igen. Han har i mellemtiden sagt op på sin arbejdsplads, og har derfor været arbejdsløs, hvilket jo har været helt perfekt for mig - sådan helt egoistisk set. Jeg har nu været her i noget tid, og selvom det er rigtig rigtig hårdt og noget af en følelsesmæssig rutschetur, at dumpe ind i en hverdag i den tredje verden, hvor man kun kender en person, så har det været lærerigt og i store træk godt.

Meeeen. Alting er bare ikke regnbuer og enhjørninge længere. Han har nemlig fået et job med tiltrædelse i dag - samtale i går. Virkelig fedt for ham - rigtig skod for mig. Men det kan man jo ikke rigtig sige.. For det betyder han nu skal til at arbejde fuldtid - og hvad søren skal jeg så stille op? For selvom han har den store tv-pakke i fjernsynet, og da også en smule have, så er det nogle rigtig lange dage, jeg går i møde - og i hvert fald ikke, hvad jeg forventet.

Jeg ved derfor ikke helt, hvad jeg skal stille op. Jeg er stadig rigtig rigtig glad for ham, og jeg vil virkelig gerne give det her forhold og hele min tur en større chance. Dog er det i et u-land og det ligger derfor ikke ligefrem op til at tage på ture eller for den sags skyld bare at løbe en tur alene. Jeg har haft alle Google resultater igennem for at finde ud af, om der var et eller andet frivilligt projekt jeg kunne tilslutte mig, men priserne ligger - og hold nu fast! På 1625 dollars for 14 dage (cirka 11.000) for det billigeste, og det er altså lidt over budget... Jeg har ikke tilgang til bil, og landet er ikke sikkert nok til at jeg kan befærde mig med offentlig transport. Min oprindelige flybillet hjem er om en måned. For mig at se, så har jeg følgende muligheder:

1. Eat some cement and harden up. Se en masse tv og blive fuldtids-folkedomstol på Facebook.

2. Betale en ordentlig sum penge og joine et projekt som jeg ikke rigtig gider.

3. Ændre min flybillet og rejse hjem. Rigtig skod mulighed...

4.???

Jeg ved godt, at jeg har handlet på følelser og ikke fornuftigt, da jeg tog afsted i første omgang, og selvom min drømmeverden ser os sammen for evigt, så ved jeg godt at virkeligheden formentlig vil noget andet. Men kærlighed gør blind - og nu står jeg her og håber meget på et godt råd eller to :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 21:38

Velkommen til virkeligheden og hverdagen :-)

Hvis det skal være jer fremover, så gør en indsats for at udvide bekendtskabskredsen, til ikke kun at være ham. Altså DIN bekendtskabskreds! "Bag en kage" og sig hej til naboerne. Glem evt. aldersforskel! Måske de har noget viden omkring havebrug, de godt vil dele med dig? Måske er de nysgerrig efter at lære dig og din kultur at kende? Måske kender de et sted i området, som godt kan bruge en frivillig, hjælpende hånd, uden det koster penge at være frivillig? (Det er stadig ikke alt man kan google sig til...)

Er der noget, der er ens for alle, uanset i hvilken krog af verden vi kommer til, så er det, at folk gerne vil lære fra sig. Vis interesse for det lokale håndværk/håndarbejde, eller hvad lillemor inde ved siden af laver. Nej, måske interesserer det dig dybest set ikke, men det er en af vejene til venner :-)

Hvis jeg var dig, og jeg allerede nu vidste, at jeg ikke ville lægge tid og kræfter i at få min egen bekendtskabskreds, ville jeg pakke mine ting, ændre min flybillet og lade sød fyr være sød fyr. Det er jo ikke en reel fremtid for nogen af jer, som det er nu.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Åh den kærlighed
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 21:49

Først og fremmest, og vigtigst af alt: Godt, mega modigt og fantastisk at du tog afsted, for først og fremmest, så gælder det om at efterpøve sine muligheder. Det er du i gang med, og det er bedre end at blive hjemme og drømme!

 

Dernæst, så ved jeg ikke hvad jeg skal sige. Mit svar vil være meget forskelligt alt efter om det er Nepal eller Nigeria.

 

Kan kæresten mon ikke hjælpe med at få dig ind et sted, uden at du skal betale det hvide ud af øjnene? Jeg forstår ikke helt den der med at betale for frivilligt arbejde, og har selv "frivilliget" uden om organisationer, og betalte derfor kun rejse, kost og logi, selvfølgelig for "hvid pris" hvilket er betydeligt højere end hvad lokale skulle betale for det samme. Det synes jeg er helt fair.

 

Har du talt med din kæreste om det? Det er jo heller ikke fair bare at smutte før aftalt tid, uden at have givet ham en grund. Så der kan du da starte.

 

Jeg forstår godt, at det er hårdt kun at kende ét menneske. Men er der også noget der knaser i forholdet, som ikke kun kan tilskrives at du savner selskab og han arbejder fuldtids (er træt når man kommer hjem)?

 

Kan du sproget, eller kan de lokale tale et sprog du forstår?

 

Er landet farligt at udforske på egen hånd?

 

Nøj hvor er jeg nysgerrig efter at vide hvilket land der er tale om


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 21:52

Jeg elsker kærlighedshistorier, men som du siger må man være realistisk nogle gange.

 

Det lyder ærlig talt ikke, som om du er havnet i det mest fantastiske land. Faktisk lyder det decideret ubehageligt.

Jeg ved ikke hvilket du snakker om (Indien?), men ikke engang at kunne benytte offentlig transport eller løbe en tur?

 

Er det et liv for sådan en eventyrlysten kvinde som dig? At være indespærret i mandens hus, indtil han kommer træt hjem fra arbejde og måske ikke alle dage, i længden, orker at overøse dig med opmærksomhed, efter du har været alene og ensom hele dagen?

Har du lyst til at bo i et land, hvor du skal frygte for din sikkerhed, når du går udenfor?

 

Hvis du VIRKELIG vil give det en chance, så bliv måneden ud, indtil din flybillet gælder. Så kan du tage hjem der, hvis det ikke går.

 

Han er jo selv her fra Norden, kan han slet ikke lokkes med tilbage til Europa? :)

 

Ja, det er sjovt at bruge 24 timer i døgnet sammen, i starten af et forhold. Og derfor er det øv nu, hvor han har fået et job. Men du skal jo også leve selv, jeg tror ikke du bliver lykkelig i længden, af at gå og sukke derhjemme og vente på han kommer hjem..

 

Som jeg ser det, ville jeg enten blive måneden ud og se det an, og så (evt.) tage hjem, eller også tage hjem nu, og se om du kan lokke ham med!

 

Det er jo en STOR omvæltning at forlade alt i trygge Danmark og flytte til et u-land. Har du ikke selv noget der binder dig derhjemme? Et job, et studie der kalder? Noget at komme hjem til, så det ikke føles så slemt at efterlade ham?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider