Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kæresten er nu første gangs hesteejer
Forfatter: 
Dato:  02-06-2016 23:04

Jeg har en sjov lille historie, som jeg vil dele med jer.

I december måned sidste år - måtte jeg desværre sige farvel, til min tro følgesvend igennem 12 år. Jeg forguede den hest - og dagene efter var sværre at komme igennem. Jeg og den kære Fritzemand, havde dannet makkerskab i en del år, da jeg mødte min kæreste, og min kæreste kunne godt fornemme, at han havde en konkurrent i form af hesten, hvilket stiltiende blev accepteret - og noget, som jeg egentlig ikke lagde mærke til.

 

Dette er så hvad kæresten var oppe imod

Billede

 

Jeg underviser en "kone" på en nærliggende gård - som havde en unghest stående - fik tilbuddet om at "lege" med ham, når jeg nu ikke havde Fritz mere. Ved første møde, blev det nævnt, at den egentlig var til salg, men hvis jeg ville tage mig af den, blev den nok ikke solgt. Prisen var i et leje, hvor jeg godt kunne være med - men ikke på daværende tidspunkt.
Jeg var meget i tvivl - min kæreste syntes bestemt, at jeg skulle købe den (vi har ikke fælles økonomi) - men jeg havde ikke alle pengene - og var også usikker på, om den nu blev stor nok. Ejeren var meget fleksibel og gav stort afslag - da hun rigtig gerne ville have, at jeg skulle købe den, men jeg vaklede stadig.

Så siger kæresten en dag: "Jeg synes du skal købe den, jeg vil godt betale halvdelen" - og med presset fra både min kæreste og daværende ejer - kunne jeg ikke modstå længere .

Jeg ville så ikke have, at kæresten skulle betale halvdelen - uden også at eje halvdelen - så vi står begge på ejercertifikatet. Og jeg må nok sige, at min kæreste i den grad overrasker mig. Han er med i stalden mindst en gang om ugen. Kunne selv tage hesten ind, da smeden kom - og jeg var på job. Han kan tage staldtørnen med at ordne boks m.m. - hvis jeg en dag har svært ved at få det presset ind tidsmæssigt. Sidder på sidelinjen, når vores hest bliver trænet af Pernille Roager Thiesen (bæredygtig ridning) - bidrager med tilskud til foder og udstyr - hvilket er godt, for i hans øjne er intet for godt til den hest.

Min kæreste var så absolut ikke hestemenneske - men har alligevel altid sagt, at hvis han en gang skulle have en hest, så skulle det være en frieser. Nu har han så halvdelen af en næsten halv frieser - da Cosmos mor er 87,5% frieser - om Cosmos far, ved man kun, at det er en new forest blanding.

 

Det var først, da vi købte Cosmo, at min kæreste fortalte, at han godt kunne se, at han aldrig ville blive en del af det, som Fritz og jeg havde - og det havde jeg slet ikke selv set.

Jeg morer mig dog i mit stille sind over, at han tager sin rolle som hesteejer så alvorligt - og at han faktisk er mere pylret omkring hesten - end jeg er - og jeg er en pyllerhesteejer :-)

 

I får lige et billede af den smukke Cosmo - som faktisk fylder 3 år i dag

 

Billede

 

Og så lige et fra i dag - hvor han står med våde engangsbleer på hovene (i stedet for at bøvle med spande) pga af tørre hove.

Billede

 

11
0
Svar på denne tråd
 
 Skidebukser
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 08:34

 

Sikke en dejlig historie og sikke en dejlig hest.

 

Spændende hvordan han bliver som ridehest (og manden som rytter).

 

De skidebukser er da bare en god ide om fødderne. Tænk at han finder sig i det!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Anette
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 22:12

Han er en meget nervefast og tillidsfuld unghest - så det med bleerne var intet problem. Det er en af mine veninder, der har fundet på blefidussen - da hendes hest ikke vil have hovene i spande. Jeg tror nu godt, at Cosmo kan stå med dem i vand, men da han skal stå med hver hov i en spand 15 min - for at det skal have effekt på de tørre hove - var der her langt nemmere - så kan man børste imens

 

Tror ikke kæresten har intentioner om at blive en rytter - men så skal jeg jo heller ikke dele Cosmo med nogen, når der skal rides..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dele hest
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 16:48

Hvor godt, at et trist tab alligevel er blevet til noget rigtig positivt - med ny mule og en kæreste der pludselig kan være en del af det :D

 

Og så er jeg altså også lidt vild med ble-hesten ;D Hvor ser det godt ud, det er da supersmart!!!


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2016 08:46

Dejligt eksempel på - at når nogen døre lukkes, åbnes nye..

 

Tillykke med fælles hest

 

TAK for kigget og en hjertevarm historie fra det virkelige liv


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nej hvad Søren....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2016 20:36

Kære sonja.

Hvor er jeg ked af at høre at pommes fritzen ikke er mere, større personlighed skal man lede længe efter, så han må være savnet!

Men stort tillykke med cosmo, han ser skøn ud!! Og hvor fedt at gemalen er blevet heste interesseret. Jeg håber du får mange skønne timer sammen med både mand og hest, og glæder mig til at møde plet måsen IRL.

Knus herfra!


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider