Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan en hest være albino??
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 17:02

Jeg læste lige denne artikel

 

Og jer med hvide heste: Bruger I kit eller pibeler eller kalk eller kridt eller noget for at holde den hvide farve??

Kit vil da være noget være svineri?? Stavet forkert i artiklen.


VH Pernille

 

"Du er et spørgsmål, der endnu ikke er stillet"

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pseudoalbino
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 17:15

Der findes ikke rigtige albinoer kun pseudoalbinoer inden for heste altså Blue Eyed Cream dvs. cremello, perlino og smokey-cream. Andre hvidfødte heste er max sabino.

 

Vi har brugt skyggepasta til drivhuse eller en speciel sten til at kridte sokker med.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Der står
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 21:27

Der står længere nede i artiklen at der formodentligt var tale om en hvidfødt knabstrupper og at den ikke var albino- det rettede forfatteren til artiklen.

Den boede på Visborggård i Hadsund, hvor min onkel har været på plejehjem. Jeg tror faktisk at vi besøgte dens mindesten da jeg var barn. Jeg kan godt huske historien om at den var malet, som jo så vist ikke var rigtig alligevel


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skimmel
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 22:04

Hvis man kigger på billederne af den omtalte hest i indlægget, så har den mørk mule ergo er den ikke hvidfødt, den er nødt til at være afbleget skimmel.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogle gange
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 17:37

Jeg synes da nok at man ser hvidfødte knapstruppede med pigment i mere eller mindre grad omkring mulen.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knabstrupper
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 18:11

Problemet med hvidfødte Knabstruppere er at de IKKE er hvidfødte, de er født med farve som forsvinder når de skifter følpels. Så hvorfor de kaldes hvidfødte ved jeg faktisk ikke. Men normalt vil de have i det mindste spættet mule, ikke helfarvet sort/grå.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Albino
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 12:29

Hvordan kan der ikke være albino indenfor heste? Uden at vide en dyt reelt om albino, er det så ikke når der sker en (genetisk?) fejl i pigmentet? Som kan opstå hos alle (?) arter?

 

Er godt med på, at alt for ofte bliver albino brugt om dyr der er hvide, - fx marsvin og kanin der er hvid med røde øjne, det er decideret "farvegenet" og ikke albino. Men ellers?

 

Men sjov artikel - malet ser den dog ikke ud og hvorfor skulle man, var der mangel på hvide heste dengang?
- Men ekstra hvidtet somehow er vel ikke utænkeligt, for at den så mere ren hvid ud?

(Ala westier der skal til udstilling, de kridtes :P Værre svineri at gøre! Kridt overalt :D )


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider