Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Falsk opkald til barn?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 20:41

Min datter har lige fået mobiltelefon - hun har haft den i 3 dage; nyt nummer mv.

 

Idag ringede den så - jeg tog den da hun ikke var her.

Det var "Susanne" fra H&M som ville snakke med min datter (hun nævnte hende ved navn...) fordi de gerne ville bruge hende i H&M til tøj design.

 

Jeg sagde hun kunne sende en mail til min datter - men hun ville rigtig gerne tale med hende.

Da jeg sagde hun ikke var hjemme, sagde hun ok og afsluttede samtalen...

 

Stemmen var 100 % fra et barn (altså det lød sådan, ved ikke om det er lavet om via elektronik)

 

Mit spørgsmål - er der nogen der ved noget som helst om dette? Har oplevet det`?

 

Hvor havde hun min datters navn - og nummer fra?

 

Jeg kunne ikke slå nummeret op, ukendt person.

 

Hvad tænker I? Og hvad ville i gøre?


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontakt
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 21:51

Kontakt H&M. Kan ikke forestille mig at de som virksomhed kontakte umyndige uden om deres forældre. Mon ikke de gerne vil vide at der er den slags fup i omløb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 21:52

Det lyder mærkeligt. Er du sikker på det var en barnestemme, og ikke en meget ung teenager der var ansat i H&M måske?

 

Jeg ville starte med at gøre nummeret hemmeligt, altså melde din datter på Robinson listen eller hvad det hedder. Så er nummeret da ihvertfald ikke frit tilgængeligt.

 

Og så ville jeg næsten håbe de ringede igen, for så kan du bede om at tale med vedkommendes chef. Det burde afsløre om der er tale om telefonfis.

Hvorfor nogen vil lave telefonfis med noget omkring tøj design, ja det ved jeg ikke? Måske nogen fra din datters klasse?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 22:16

Ja, har også overvejet at kontakte H&M men ved ikke...

 

Min datter fik telefonen i torsdags, og havde den med i skole fredag.

Hun er ikke den mest hard-core til det tekniske.

Hun spurgte mig om lov inden hun udleverede sit nummer til veninden, så hun øser ikke bare ud af informationer.

 

Stemmen tilhørte en pige på max min datters alder, hvis ikke yngre.

Min datter er 8,5 år.

 

Syntes det hele lyder underligt - også det med tøjdesign.

Havde det så måske været model, men lige frem design?

 

Hendes nummer er oprettet i mit navn, og hendes nummer er registreret som "udeladt" og kan ikke slås op via Krak mv.

 

De eneste der som sagt har hendes nummer er os + veninden.

Ved ikke om jeg skulle nævne det for venindens mor eller om det er for "underligt" - ved egentlig heller ikke hvad jeg skulle sige :)

 

Stemmen var ikke en jeg genkendte - altså ikke en fra hendes klasse.


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567789
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 23:25

Jeg fik også et opkald fra en fra "H&M" i sidste uge! Kopierer lige det jeg skrev til dem:

"Jeg har i dag modtaget et opkald (hemmeligt nr) fra - hvad der påstås - at være jer. Efter sigende vedrørende en kjole (?) jeg skulle have bestilt, men som de manglede personlige oplysninger (adresse) på. Eftersom jeg ikke har bestilt noget fra jer for nylig, bad jeg hende slette det igen.
Herefter blev røret smidt på. Det var en kvinde som ringede mig op - med accent, men på dansk.
Jeg går stærkt ud fra, at der er tale om en form for telefonsvindel, og vil derfor blot gøre jer opmærksom på det således, at I kan advare andre mod disse opkald - med mindre I rent faktisk kan bekræfte, at det er en fra jeres personale, som skulle have ringet mig op?
Har naturligvis tjekket "Mit H&M" for at sikre mig, at der ikke er blevet bestilt noget i mit navn, hvad der ikke er."

 

Det var hemmeligt nr. Ikke en barnestemme.


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 02:11

Jeg tænker en form for tlf-fis.

Det må klart være nogen der ved, at nr er din datters.

Og når det står i dit navn, ville en fremmed aldrig vide, at det er din datter de så sku ha fat i.

Netop fordu hun har den alder og det er nyt, ville hun ikke (går jeg ud fra) ha deltaget i altmuligt.

 

Og ville ikke gøre mere ved det.

Sker det igen, ville jeg overveje næste træk.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 02:23

Så må det enten være veninden (det afkræfter du grundet stemmen) eller nogen som veninden har givet nummeret videre til.

 

Jeg tror faktisk sagtens du kan nævne det for venindens mor. Hvis i falder i snak synes jeg du skal sige, at der kom et mærkeligt opkald til din datters telefon.

Beskriv opkaldet og spørg, om hun eller hendes datter også har fået lignende opkald?

Så lyder det ikke anklagende, men som om at du prøver at finde ud af om der er noget snyd i omløb i øjeblikket.

Jeg sidder ikke her og mistænker en pige jeg ikke kender, skal det siges! Men hvis hun nu er kommet til at give nummeret videre, så kan det være hun indrømmer det, når mor spørger om hun også har modtaget opkald fra H&M.

 

Sådan ville jeg gøre ihvertfald. Og ellers, hvis det ikke sker igen, må man trække på skuldrene og tænke det var et "stunt" fra et barn (en veninde af veninden?), og det sker nok ikke igen.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Telefonfis?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 20:07

Det kan være telefonfis, det kan jo være veninden havde en veninde på besøg og så skiftes de til at ringe telefonfis til nogle den anden kender?

 

De laver nogle gange nogle underlige tlffis de kære unger, min lillebror og kusiner har også nogle gange ringet og sagt alt muligt plat - og kan de få nogle af dem de er sammen med, til at ringe, er det ekstra sjovt for så kan man ikke huske stemmen jo ;)

 

Så når det lige specifikt er til din datter, kan det være et par piger som fik en sjov idé, du kan jo spørge din datter - kan være de har sagt noget selv? :)


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænker
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 20:47

Jah, jeg tænker også jeg lader det ligge...? For nu

 

Det lader ikke til, der er andre/nogen der har hørt om noget lignende - altså et barn som ringer.

Så venter og ser om det sker igen.

 

Jeg har opsat hendes telefon så det er en bestemt ringetone til hendes kontakter - altså dem vi kender (bedsteforældre, os og veninden) og så en anden til "andre" - så kan vi sortere på den måde.

 

Og så må vi vente og se...

Har ikke fået ringet tilbage idag, da vi har været på farten hele dagen...


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 22:58

Hvis du har nummeret så ring da tilbage fra en anden tlf/hemmeligt nummer og hør hvem der tager den? Du kan bare undskylde og sige du ringede forkert. Men så finder du måske ud af hvem der står bag. Tænker som nogle af de andre det er små piger der laver telefonfis.

0
0
Svar på denne tråd
 
 H&M opkald
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 11:19

Jeg undrer mig over, at du som mor ikke spørger mere ind til opkaldet, når nu du har hende i røret, set i lyset af din datters alder m.v. Dernæst undrer det mig, at du ikke med det samme ringer tilbage til nummeret.


Ønsker du et vægttab med Forever Livings C9-program, så kontakt mig for yderligere info.

 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Vidste
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 12:43

Vidste ikke mødre havde udvidede rettigheder...??

 

Hvorfor er det så meget for dårligt, at jeg ikke "allerede nu" har enten spurgt ind til det eller ringet tilbage??

 

Jeg spurgte ind til hvad hun mente med tøjdesign, og svaret var at hun ville tale med min datter.

Da jeg bad om en mail til min datter - netop i håb om uddybelse eller at afsløre fup - gentog hun at det var min datter hun skulle tale med, og da hun ikke "var hjemme" afsluttede hun opkaldet.

 

Min datter har ikke telefonen med i skolen pt. så jeg er ikke nervøs for, at "en eller anden stodder" eller telefonfis kontakter hende, når vi ikke er der til at hjælpe/overtage.

 

Hvorfor skulle jeg skynde mig at ringe tilbage?

 

Ja undskyld, at jeg ikke har opfyldt rollen korrekt, jeg vidste bare ikke det var så vigtigt, eller at der der udstykket "regler" for hvordan man som mor skal reagere ved sådanne opkald...

(ironi kan forekomme)

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
1
Svar på denne tråd
 
 Undring...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 13:01

Jeg skriver ikke, at det er for dårligt... Jeg undrer mig - netop fordi hun kun er 8 år.

 

Nej, der er bestemt ingen regler - men der er jo kun os til at passe på dem ;-)

 

Hvis du ringer tilbage, kan du forhåbentlig få opklaret, om nogen forsøger at fuppe hende, eller om en klassekammerat forsøger at tage fusen på hende.


Ønsker du et vægttab med Forever Livings C9-program, så kontakt mig for yderligere info.

 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den blev
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 13:25

Ville nok også have været mere "opfarende" hvis hun havde telefonen på sig, alene i f.eks. skolen. Så er hun mere sårbar.

 

Men hun har den pt. kun herhjemme sammen med os så vi "læser med over skulderen" på hende (forstå mig ret).

 

Jeg har ringet fra mit arbejdsnummer nu, den ringede ud og blev ikke taget.

Endte i voicemail.

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 13:54

H&M ville gerne bruge en 8-årig til tøjdesign? Ej, vel? Det kan man da kun afskrive som telefonfis.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Konklusion
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 14:53

Hejsa

 

Jeg må konkludere at det var telefonfis, som jeg også forventede.

 

Nummeret har netop ringet tilbage til mig - præsenterede sig med "heeej" (barnestemme) har du haft ringet...?

 

"njaeh sagde jeg det tror jeg ikke, hvem taler jeg med..."

 

"Amalie"

 

Aha - så nu er det både en Susanne og en Amalie.

Skal lige have fat i min datter og høre om veninden har en søster/kender en der hedder Amalie...

 

Så H&M er fraskrevet :D

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider